Takaluukussa / Työkalusalkussa...

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Mietin että tällaisesta topicista voisi olla hyötyä.. Radalla voi sattua ja tapahtua ja kannattaa valmistautua tilanteeseen kuin tilanteeseen.. Totta toki, täydellinen motorhome missä olisi mobiilinen työpaja olisi kiva mutta kun se lottovoitto ei ole vieläkään tullut niin jotain pienempi saa kelpaa..

Esim. Kemoran varikko-alueella löytyy pieni työpaja missä voit tehdä jotain pientä / saada apua jos ratamestari on paikalla mutta sellaista palvelua ei voi olettaa..

Meillä on mukana muun muassa tätä:

- pieni kompressori (joka toimii auton 12V sähköllä)
- rengaspainemittari
- "vara-jarrupalat" ja työkalut että niitä saa vaihdettu
- jarrunestettä ja työkalut että tarvittaessa voi tehdä jarrujen ilmaus
- moottoriöljy
- apukäynnistyskaapelit
- hinausliina
- momenttiavain (kannattaa kiristää rengasmutterit/pultit aina välillä...)
- hylssyt että saa renkaat irti
- puhdistusspray
- paperirulla
- hallitunkki
- pressu
- pieni hylsyavainsarja missä löytyy kärjet...
- taskulamppu
- vasara
- vääntörauta / iso ruuvitaltta
- lenkkiavaimet (ainakin 10-14mm)
- nippusiteet
- leatherman
- siirtoleukapihti
- suppilo
- polttoainetta



Mitä teillä on mukana radalle?


(jos tällainen topic löytyy jo muualta foorumilla, neuvokaa minut sinne ;) )
 
Vs: Takaluukussa / Työkalusalkussa...

ja heti heitän itse kysymys...

mistä voisi löytyä hyvä suppilo? siis polttoainetta varten..
jos on "tavallinen bensakanisteri" siinä on yleensä jo putki/suppilo.. mutta jos on vaan 20L kannut.. mitäs sitten?
 
Vs: Takaluukussa / Työkalusalkussa...

Tällaista olen itse käyttänyt, muuten hyvä mutta joissain yksilöissä vähän vuotaa tuo suppilon ja letkun välinen liitos:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Asuntovaunu-ja-asuntoauto/Vesi-ja-viemarointi/Muovinen-letkulla-varustettu-suppilo-2000031023/

Kaverilla on tällainen mikä on kyllä parempi, mutta ei taivu ihan joka auton tankkaamiseen kun on lyhyempi "letkuosa":
http://www.motonet.fi/fi/tuote/601015/Supersuppilo
 
Vs: Takaluukussa / Työkalusalkussa...

Meillä käytetään suppiloina Red Linen purkkeja. ;D Niistä saa aika hyviä suppiloita kun pohjan leikkaa pois ja ei niin haittaa vaikka hajoaa/hukkuu. Muutenhan meillä kulkee ratapäivillä mukana korinosia, moottoria ja vaihdelaatikkoa lukuunottamatta lähes kokonainen auto.
 
Vs: Takaluukussa / Työkalusalkussa...

Lisäisin listaan jarrulevy ETEEN. :) Joskus neki pakkaa menemään kieroksi. Tosin ellen auton alla taitaakin olla kelluvat levyt..
 
Vs: Takaluukussa / Työkalusalkussa...

Jäähdytysnestettäkin kannattanee ottaa mukaan. Tunkin lisäksi ainakin yksi pukki (metallinen sellainen, ei elävä) olisi hyvä olla matkassa varmistuksena. Lisäksi retkipatja on kiva olla alustana, ei satu niin paljon polviin vs. pelkkä pressu asfaltilla...
 
Takaisin
Ylös Bottom