Takavetoturbon letkujen kytkentä

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Mihin pitäisi kytkeä 81-84 Lancer/Sapporo/Galant turbossa virranjakajan alipaine/paineletku? Kaasuläppäpotentiometrin viereen läppärungon etupuolelle? Vai läppärungon vasemmalle puolelle (auton takaa katsottuna)?

Entä mihin pitäisi kytkeä painetunnistin? Imusarjaan 3 ja 4-sylinterien kohdalla olevaan nippaan?
 
ei ehkä auta asiaa, mut here goes nothing..
Etuveto Cordia Turbon diagrammeja, ehkä niistä sais jotain irti?

http://www4.tpg.com.au/adsl0n3v/cordia_vac.bmp
http://home.iprimus.com.au/danielpower/cordia/vacuum.jpg

ei luulis ainakaan eroavan niin hirveesti?
 
Yksi tyhmä kysymys.

Mites, jos rakentaa vaparista turbon. Mihin alipaineletkut pitäis kytkeä? Perinteisesti imusarjaan, vaiko? Näin nopeasti ajateltuna; tyhjäkäynnillä siellä on imua, kun ei ole ahtoja. Mutta eikös sinne tule painetta kun kierroksia lisätään ja ahdin alkaa puhkua? Heittääkö sytty häränpyllyä ja jarrut häviää vai mikä taika siinä on?

Sorry typerä kysymys, mutta ei oikein yöllä ajatus kulje ja olisi kiva tietää :D
 
Jarrutehostimen letkussa pitäisi olla turbossa takaiskuventtiili. Kaikissa vapareissa ei taida olla?

Alkuperäisessä turbossa on kaksitoiminen virranjakajan "alipainesäädin" eli ylipaineella säätimen tanko liikkuu toiseen suuntaan kuin alipaineella. Perinteinen yksitoiminen alipainesäädin toiminee ainakin maltillisilla ahtopaineilla, mutta ei tietenkään kykene viivästämään ennakkoa. Tällöin pitää tehdä joko kompromissi ennakkojen kanssa tai viivästää sytytystä jollain muulla tavalla. Erillinen moottorinohjaus tietysti poistaa tämän asian mietintälistalta.
 
Takaisin
Ylös Bottom