Talvikäyttis

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Talvikäyttis

lancer evo-r sanoi
En silti ymmärrä mitä varmuutta se 4wd tuo ajamiseen? Samanlailla ne lähtee hanskasta kuin vajaavetoisetkin. Jos sitä tarkoitit? Ehkä jopa helpommin kun luullaan että nelivetoa ei pysäytä mikään talvella. :p

Varsinkin jatkuvalla nelivedolla varustetut autot hakee paljon vähemmän kuin vajaavetoiset. Suurimmillaan ero on tietysti paskimmalla mahdollisella kelillä, eli kun on löysää lunta reilusti tiellä.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Talvikäyttis

MakeM sanoi
Varsinkin jatkuvalla nelivedolla varustetut autot hakee paljon vähemmän kuin vajaavetoiset. Suurimmillaan ero on tietysti paskimmalla mahdollisella kelillä, eli kun on löysää lunta reilusti tiellä.
+1 :peukku
Kolmatta talvea jatkuvallla nelikolla :driver
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Talvikäyttis

Sen verran nyt on pakko kuittailla tuota JP:n talviautovalintaa, että ennemmin sahaisin rautasahalla reittä kuin ajaisin yhdellä vetävällä etupyörällä talvella, ja vielä automaatilla missä ei saa itse valita vaihdetta.

Ja onhan se 4wd (tai siis se 3wd useimmissa tapauksissa) aivan ehdoton kun on oikeasti liukasta.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Talvikäyttis

ST sanoi
Sen verran nyt on pakko kuittailla tuota JP:n talviautovalintaa, että ennemmin sahaisin rautasahalla reittä kuin ajaisin yhdellä vetävällä etupyörällä talvella, ja vielä automaatilla missä ei saa itse valita vaihdetta.

Ja onhan se 4wd (tai siis se 3wd useimmissa tapauksissa) aivan ehdoton kun on oikeasti liukasta.

Saa itsekkin vaihdella , jos haluaa , vetää myös rajoittimeen asti. :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Talvikäyttis

Automaatista, eilen tuli ajettua suomi farkku lancerin perässä, mulla automaatti ja edellä menijällä manuaali, miten paljon helpommin ilman sutimista pääsee automaatilla liikenteeseen, toki tuon sähköisen kaasuläpän kanssa pitää olla varovaisempi ettei ala sutimaan ;)
Mut paljon paremmin pääsi eteenpäin risteyksistä :)
Mulla on vielä ihan sliksit katkenneita nastoilla tuo rengas sarja...

Sit jos vertaa ällän 31" allterrainiin niin ällähän lähtee vaikka sutiikin 3lla...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Talvikäyttis

-JP- sanoi
Saa itsekkin vaihdella , jos haluaa , vetää myös rajoittimeen asti. :)
..eikös tuossa(kin) ole ns eurosofta, eli jos laitat vaikka 2 silmään, kierrätät rajoittajalle niin vaihtaa itse kolmoselle?

Eli et ns pääse rajoittajaa vastaan ajaan?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Talvikäyttis

ST sanoi
..eikös tuossa(kin) ole ns eurosofta, eli jos laitat vaikka 2 silmään, kierrätät rajoittajalle niin vaihtaa itse kolmoselle?

Eli et ns pääse rajoittajaa vastaan ajaan?
ei vaihtanu ainakaa ku minä olin kyydis...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Talvikäyttis

ST sanoi
Sen verran nyt on pakko kuittailla tuota JP:n talviautovalintaa, että ennemmin sahaisin rautasahalla reittä kuin ajaisin yhdellä vetävällä etupyörällä talvella, ja vielä automaatilla missä ei saa itse valita vaihdetta.

Ja onhan se 4wd (tai siis se 3wd useimmissa tapauksissa) aivan ehdoton kun on oikeasti liukasta.

Kävin tuossa äsken ulkoilemassa , en nyt ymmärrä miten voi vain yksi pyörä vetää , jos oikea ja vasen pyörä sutii samaan aikaan ? Ja lukon toiminta tuntuu rattiin asti ?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Talvikäyttis

-JP- sanoi
Kävin tuossa äsken ulkoilemassa , en nyt ymmärrä miten voi vain yksi pyörä vetää , jos oikea ja vasen pyörä sutii samaan aikaan ? Ja lukon toiminta tuntuu rattiin asti ?
Jaa siinä on oikeen lukkokin..
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: Talvikäyttis

Mulla on 3. talvi menossa mazda 6 nelikolla. Kohtuu tyytyväinen olen ollut. Hintaan nähden ihan asiallinen peli. Ruoste on näiden kutosien arka kohta, mutta omassa on ainakin vielä pysynyt kurissa.

Toki piti heti käyttää ruosteenestokäsittelyssä :( Oli muka suojattu ja käytetty lisäsuojauksessa. Hienosti oli laput näistä suojauksista mutta todellisuus oli ihan jotain muuta.

Reilu 2.kk eteenpäin ja mitsua tallista ajoon :driver
 
Ylös Bottom