TC06 ahtimen huolto? vaihto? "mandariini" ahdin?

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
E15sen ahdin kaipaa huoltoa...
ja siitäpä pulma... huollattaako tuon TC06-11 ahtimen ja mitähän se maksaa?

vai etsiikö VR4 gallun vakio ahtimen td05-b14 ja laittaa sellaisen (sopii melkein bolt on +ahtopaineputkisto muutoksia + pakosarjan ja ahtimen tiiviste "modi" )

vai etsiikö jonkun t4sen vulvan mandariinin sinne? sais väännön alhaalta?

muita ideoita miten tästä selviäisi halvimalla?
 
semmonen firma kuin "turbohuolto riikonen lahdessa"
korjaa ja huoltaa esim ralli autojen ahtimet pätevä kuulema? tai jos haluat ottaa yhteyttä minuun tuttu rakentelee noita turboja omakin auto paraikaa turbon vaihdossa :peukku
 
TC06:n korjaussarja maksaa reilut 200 euroa ja siihen parisataa vähintään työt päälle. Ei mikään halpa ahdin huollattaa.
 
hmm... tulee melkein halvemaksi hankkia uus ahdin ku huollattaa :-\

ja toi TC:hän on todella vanhaa tekniikkaa.... :seina
 
Jep niin on. Ai että TD05 sopisi sitten kuitenkin lähes samaan pakosarjaan? Olisipa ollut kiva tietää kun itse viilasin sovitusta T03:lle...

Jotenkin epäilen että TD04 jostain Volvosta tms. on aika pieni tuohon koneeseen. Silloin pitää sytytysennakon hallinnan olla hyvin kohdallaan ettei ajeta turhaan liian myöhäisellä ahdinta lämmittäen, pakosarjan tulee olla materiaalia joka kestää lämmön, venttiilien tulee kestää pienen pakopesän aiheuttama lämpö jne. Yksi klubilainen kokeili tuollaista Sapporossa ja lopputulos oli kirsikan värinen ahdin melkein heti kun ennakko oli turhan myöhäisellä.
 
no TÄSSÄ on mun "katsastus" ahdin & kone... ja tuo vr4sen ahdin "sopi bolt on" muutoin hyvä mutta tuon 8tappisen pakosarjassa pakokanava n.4-5mm pienenpi kuin tuon TD05-14b ahtimen sisään meno joten en vielä tiedä pitääkö se suoraan pelkällä pelli tiivisteellä (vakiolla)

sääli vain että tuota ahdinta ei voi siirtää tohon käyttö autoon ku ei oo oma... (lainalla)
 
Onkos etuvetoisen TC06:n ja pakosarjan välissä tiivisteen lisäksi sellainen noin 5-10 mm paksu holkki jolle on upotukset turbossa ja pakosarjassa? Itse koneistin pakosarjan reiän isommaksi ja hävitin tuon holkin. Hyvin on pitänyt mitsun alkuperäisellä tiivisteellä. Mullahan vastassa ei ole ahdin vaan itse tehty sovituslevy joka samalla yrittää sovittaa pyöreän aukon suorakaiteen muotoiseksi T03 turboa varten.
 
ast sanoi
Onkos etuvetoisen TC06:n ja pakosarjan välissä tiivisteen lisäksi sellainen noin 5-10 mm paksu holkki jolle on upotukset turbossa ja pakosarjassa?

on holkki, ja tuossa TDsarjan ahtimessa ei sellasta ole ihan koneistettu pinta vain.
 
Takaisin
Ylös Bottom