- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2007
- Sijainti
- Laihia
Kaikki alkoi yhdestä viinanhuuruisesta Mitsuklubin Tallinnan matkasta. Erään klubilaisen kanssa siinä tuli juttua hänen rikkinäisestä EVO II:sta ja tarinaa kuunneltuani heitin että ”jos autosta luovut, niin ota yhteyttä”. Asia jäi mieleen hautumaan ja välillä ajatukset palasi tuohon autoon. Sitten aloin vääntämään kauppoja EVO III korista ja kaupat alustavasti jo lyötiinkin lukkoon, mutta lopulta myyjän toimesta kaupat peruuntuivat. Olin ehtinyt suunnitella vaikka mitä tämän kolmosen varalle, joten syystäkin fiilikset oli todella alamaissa.
Tepi sitten pettymystäni seuraili ja oli ottanut yhteyttä tähän kakkosen omistajaan ja kysellyt josko se olisi kohta myynnissä. Olihan tuosta autosta kuitenkin muutaman kerran keskusteltu. No autohan oli nyt tulossa myyntiin ja niin Tepi kertoi asiasta minulle ja käski jatkamaan kaupantekoa eteenpäin. Saimme hinnat, yms käytännön jutut sovittua ja niin sitten pääsiaissunnuntaina pakattiin muksut, eväät, siirtokilvet ja hinauspuomi RVR:ään ja lähdettiin hakemaan kakkosta kotiin.
Pikkuisen soitellen sotaan mentiin, olihan auto seisonut lähes vuoden paikallaan, mutta yllättävän kivuttomasti se siirtyi sen pari sataa kilometriä Fullboostilan horsmapellon kupeeseen. Jarrujen kanssa jouduttiin vähän temuamaan ja pikkuruisessa penkissä oli hankala istua. Virtaakaan ei ollut ja matkalla satoi vettä. Ei lasinpyyhkijöitä + ei sähköä -kombo aiheutti hieman ongelmia, mutta lopulta selvittiin ehjänä perille. Tepillä oli heti vapaata pääsiäisen jälkeen, joten moottori kakkosesta tipahti heti lähipäivinä hallin lattialle. Sitten oli mun vuoro alkaa purkamaan moottoria ja eihän se nyt mitenkään ehjä ollut. Tosin se nyt olikin tiedossa.
Kansi oli ok. Turbona toimi iso kuulalaakeroitu Garret, alakertaan oli vaihdettu Supertechin takomännät sekä Eaglen-veivit. Kone oli nakuttanut aika reippaasti ja männät olivat murtuneet aivan pilalle. Näkyipä siellä muutama jälki kunnon nalkkauksestakin, mutta onneksi sylinterit olivat ok. Crankwalkkia löytyi, mutta laakereissa oli vielä hieman pintaa ja kampura oli ok. Kytkin näytti varsin asialliselta ja etulukko on ja muutakin positiivista yllätystä, mm rst pakosarja, 3” putkisto yms. Nokille lienee tehty jotain ja niihin oli lyöty joku koodi, mutta vielä ei ole selvinnyt mitä se koodi tarkoittaa.
Nyt sitten olisi tarkoituksena saada tuo kakkonen nopsaan liikenteeseen, joten Coltin (4g63) moottori tähän Kakkoseen ja siitä otetaan remmiahdin pois käytöstä ja korvataan se vakioturbolla. Jarrut pitää käydä läpi ja löytää uusi kuskinpenkki sekä etuvilkku kuskin puolelle. Muuten se vaikuttaa ihan käyttökelpoiselta peliltä ja ehkäpä sen saa tosiaankin jo kesäksi liikenteeseen.
Söpö se on kuin sika pienenä ja kovia suunnitelmia on sen varalle. Katsotaan saako se sisäänsä jossain kohtaa remmi + turbo yhdistelmän. Se olisi kovana tavoitteena. Ja onhan se nyt hienoa että tuossa Team Fullboostin horsmapellossa seisoo nyt kolme Evoa, kaikki hopeisia ja hienossa järjestyksessä, I – II – III. Awwwww.
Alta löytyy kuvia meidän uudesta vahvistuksesta ja jos auton entinen omistaja haluaa avata historiaa enemmän, niin ollos hyvä, muuten keskustelut uudesta Eevokista tänne:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=54799.0
Tepi sitten pettymystäni seuraili ja oli ottanut yhteyttä tähän kakkosen omistajaan ja kysellyt josko se olisi kohta myynnissä. Olihan tuosta autosta kuitenkin muutaman kerran keskusteltu. No autohan oli nyt tulossa myyntiin ja niin Tepi kertoi asiasta minulle ja käski jatkamaan kaupantekoa eteenpäin. Saimme hinnat, yms käytännön jutut sovittua ja niin sitten pääsiaissunnuntaina pakattiin muksut, eväät, siirtokilvet ja hinauspuomi RVR:ään ja lähdettiin hakemaan kakkosta kotiin.
Pikkuisen soitellen sotaan mentiin, olihan auto seisonut lähes vuoden paikallaan, mutta yllättävän kivuttomasti se siirtyi sen pari sataa kilometriä Fullboostilan horsmapellon kupeeseen. Jarrujen kanssa jouduttiin vähän temuamaan ja pikkuruisessa penkissä oli hankala istua. Virtaakaan ei ollut ja matkalla satoi vettä. Ei lasinpyyhkijöitä + ei sähköä -kombo aiheutti hieman ongelmia, mutta lopulta selvittiin ehjänä perille. Tepillä oli heti vapaata pääsiäisen jälkeen, joten moottori kakkosesta tipahti heti lähipäivinä hallin lattialle. Sitten oli mun vuoro alkaa purkamaan moottoria ja eihän se nyt mitenkään ehjä ollut. Tosin se nyt olikin tiedossa.
Kansi oli ok. Turbona toimi iso kuulalaakeroitu Garret, alakertaan oli vaihdettu Supertechin takomännät sekä Eaglen-veivit. Kone oli nakuttanut aika reippaasti ja männät olivat murtuneet aivan pilalle. Näkyipä siellä muutama jälki kunnon nalkkauksestakin, mutta onneksi sylinterit olivat ok. Crankwalkkia löytyi, mutta laakereissa oli vielä hieman pintaa ja kampura oli ok. Kytkin näytti varsin asialliselta ja etulukko on ja muutakin positiivista yllätystä, mm rst pakosarja, 3” putkisto yms. Nokille lienee tehty jotain ja niihin oli lyöty joku koodi, mutta vielä ei ole selvinnyt mitä se koodi tarkoittaa.
Nyt sitten olisi tarkoituksena saada tuo kakkonen nopsaan liikenteeseen, joten Coltin (4g63) moottori tähän Kakkoseen ja siitä otetaan remmiahdin pois käytöstä ja korvataan se vakioturbolla. Jarrut pitää käydä läpi ja löytää uusi kuskinpenkki sekä etuvilkku kuskin puolelle. Muuten se vaikuttaa ihan käyttökelpoiselta peliltä ja ehkäpä sen saa tosiaankin jo kesäksi liikenteeseen.
Söpö se on kuin sika pienenä ja kovia suunnitelmia on sen varalle. Katsotaan saako se sisäänsä jossain kohtaa remmi + turbo yhdistelmän. Se olisi kovana tavoitteena. Ja onhan se nyt hienoa että tuossa Team Fullboostin horsmapellossa seisoo nyt kolme Evoa, kaikki hopeisia ja hienossa järjestyksessä, I – II – III. Awwwww.
Alta löytyy kuvia meidän uudesta vahvistuksesta ja jos auton entinen omistaja haluaa avata historiaa enemmän, niin ollos hyvä, muuten keskustelut uudesta Eevokista tänne:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=54799.0