Teini/Amis meininki

M

MetalMan_

Guest
Olet 61% amis. Näköjään sitä voi amiskin olla vaikka on pelkästään lukion käynyt ;D

Tossa testissä täytyy kyllä olla jotain vikaa ::) ;D
 

alfadatsun

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2003
Sijainti
Vaasa
täähän on hyvä testi,amiksessa ei päivääkään,elämänkoulussa jo yli 45v,autojen jne,, kanssa tullut leikittyä melkein koko elämä,eka kolari itseajettuna alle 4-v ja tulos 65% ;)
 

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
78%
no tästä on toivoa saada lisää rosentteja kun on vielä kevääseen asti sähkölinjaa ;D
kaippa oman datsuninkin voi sitten luokitella amis autoksi:
-ralliratti
-seepra penkit
-omatekonen putkisto kunnon äänillä
-vaihtoehtoisesti alla 13teini-kolmio-kromi mankulat tai galantin 14set kromikehillä
-tietenkin valkoset rengastekstit ;D
-etupäätä tiputettu muutama sentti
vai mitä?

//lisäys:
äsken tultiin kyläringiltä ja käytiimpä pyörittämässä märällä asfalttipihallaki pikkusen:-X ;D :-X ::)
 

Saipher

Lancer STW '06 1.6
Liittynyt
29 Kesäkuu 2005
Sijainti
Seinäjoki
Olet 35% amis. Huh *pyyhkäisee hikipisarat ohimolta* :D No eih, eihä amiksissa mitään vikaa oo, ainakaan osassa niistä :p Itsellä lukio käytynä. :)

77% tosimies btw :p
 

wiketys

1.8 TD sw 7 hengen
Liittynyt
16 Lokakuu 2006
Sijainti
Liminka
8)No ei kyllä vaikuttanu näköjään tuo ammattikoulu mitään kun tulos oli 35% amis. :driver
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Nyt on koodaajalla tapahtunu kyllä VAKAVA virhe,eihän mulle voi tulla 70%..

Nim. amatsu käyty (eri linja kuin auto kuitenkin),autopuolella hommissa..
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
asiaan palaten, vakio puskurin ilmaaukkojen auki repiminen ja verkottaminen..

jotenkin liian yleistä tuo ja näyttää suurimmassa osassa autoa todella.. :-X

varsinkin kun aukko on peitetty oikein tiheällä verkolla.. ;D
 

Tuukka

New Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
70% ;D Lisäprosentteja olis varmaan tullu jos olis vastannu kyllä siihen että kuunteleeko jotain prkl Aqua, Mr President ym. P*skaa jumputusta. Vastasin Ei enkä voi sietää konemusiikkia :seina Eikä mulla ole amisautoa..... Olen mä sähköpuolen käyny
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
T. Kiili sanoi
asiaan palaten, vakio puskurin ilmaaukkojen auki repiminen ja verkottaminen..

jotenkin liian yleistä tuo ja näyttää suurimmassa osassa autoa todella.. :-X

varsinkin kun aukko on peitetty oikein tiheällä verkolla.. ;D

Jep, kävi tuossa firman pihassa eräskin sininen audi vm 00 tai uudempi... puskuri puhkottu ja verkotettu varmaankin kanaverkolla. Tai sitten on jonkun katiska saanut kyytiä ;D

Ei se amistelu aina corollaa tai sierraa tarvitse...
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
nostokurki sanoi
T. Kiili sanoi
asiaan palaten, vakio puskurin ilmaaukkojen auki repiminen ja verkottaminen..

jotenkin liian yleistä tuo ja näyttää suurimmassa osassa autoa todella.. :-X

varsinkin kun aukko on peitetty oikein tiheällä verkolla.. ;D

Jep, kävi tuossa firman pihassa eräskin sininen audi vm 00 tai uudempi... puskuri puhkottu ja verkotettu varmaankin kanaverkolla. Tai sitten on jonkun katiska saanut kyytiä ;D

Ei se amistelu aina corollaa tai sierraa tarvitse...

itse olen aina sanonut, ja mitä nykyautojen tasoa katsoo, niin "tuning / thyyning" on vain amistelua mutta isommalla rahalla ;D
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Näistä vastauksistahan voidaan vetää semmonen päätelmä että riittää kun ostat pölykapselit niitä kauniita ruosteisia 13" peltivanteitas koristamaan niin silloin oot jo melkein amis ??? ;)

Ja muutenkin, auta armias jos erehdyt tilaamaan jonkun muun kuin harmaan, ruskean tai punaisen auton, oli se sitten vaikka 1.3 Corolla tai 1.4 Golf niin sittenkin tulee jo kohta tuomio ;D ;D

Noh kateushan on tunnetusti suomalaisten perisynti, ei kai sille mitään voi :p :peukku
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Jani T sanoi
Näistä vastauksistahan voidaan vetää semmonen päätelmä että riittää kun ostat pölykapselit niitä kauniita ruosteisia 13" peltivanteitas koristamaan niin silloin oot jo melkein amis ??? ;)

Ja muutenkin, auta armias jos erehdyt tilaamaan jonkun muun kuin harmaan, ruskean tai punaisen auton, oli se sitten vaikka 1.3 Corolla tai 1.4 Golf niin sittenkin tulee jo kohta tuomio ;D ;D

Noh kateushan on tunnetusti suomalaisten perisynti, ei kai sille mitään voi :p :peukku

aamen. ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Jani T sanoi
Näistä vastauksistahan voidaan vetää semmonen päätelmä että riittää kun ostat pölykapselit niitä kauniita ruosteisia 13" peltivanteitas koristamaan niin silloin oot jo melkein amis ??? ;)

Ja muutenkin, auta armias jos erehdyt tilaamaan jonkun muun kuin harmaan, ruskean tai punaisen auton, oli se sitten vaikka 1.3 Corolla tai 1.4 Golf niin sittenkin tulee jo kohta tuomio ;D ;D

Noh kateushan on tunnetusti suomalaisten perisynti, ei kai sille mitään voi :p :peukku

tiedätkö; tuntuu että sulla on se ongelma että nyt et näemmä näe että on olemassa välimuotoja vakion ja uber-amiksen/thyningin kiesin välissä, ne ei aina kaikilla ole ylettömiä ylilyöntejä, vaan voi olla myös ihan fiksusti laitettuja autoja jotka korostaa auton omia muotoja ja istuu hyvin katsoi autoa mistä tahansa, mutta se mitä nykypäivän näyttelytaso edustaa, ei ole fiksuutta, vaan suoranaista tyhmyyttä, mutta mielestäni ääripäiden väliin mahtuu todella paljon vaihtoehtoja..

Omasta mielestäni ei autosta tule parempi kun autoon jossa on vakiona 13" vanteet laitetaan 19" vanteet, auton ominaisuudet ei sillä parane vaikka ois 20 tommis billettiä katolla tuomassa downforcee kaupunkinopeuksissa, ja kaikki autot (eikä kaikki tuning) ole automaattisesti "amista", mutta hyvin suuri määrä nykyään näyttelyissäkin kiertävistä autoista voidaan tuohon kategoriaan helposti niputtaa..

niin ja koska pölärithän on amista niin eikös tästä voidaan myös vetää se johtopäätös että myös spinnerivanteet ovat erityisen amista, ja kromimaali ja kromi ja ja ja ja.. itsellänihän on talvirenkaina 14" ruosteiset peltivanteet, vai olikohan ne orkkis-alut, emt, en ole niitä katsonut sittemmin kun löin talvirenkaat alle, ja kyllä olen niin laiska että en jaksa tuunata niitä, saati vaihtaa kromimuttereita niihin.. sitä en tiedä tällä hetkellä valitsemani thyyning polkuni sitten sitä "STOCK", vai aitoa "Suomi"-lookkia..

Ymmärtäähän sen toki jos ahistaa jos joku sanoo (vaikkakin) yleisesti että yleensä tuunatut autot ovat "amis", mutta katsos, niin se vain on.. kissa ei karvoistaan pääse. ja EI, kaikkien ei tarvi nuolla toisten peräsilmiä ja kehua toisten ultrarumia pommeja vaikka kisakarvaa ois kuinka kojelaudat täynnä.

itsehän olen kuitenkin noin kymmenen vuotta ja risat joka vuosi käynyt uusimmat kau(n)heudet messuilla katsomassa, ja olen aina sanonut myös jos joku on kysynyt että mitäs pidät, aika turhankin suoraan mitä olen mieltä, mutta se on elämää..

Ja kyllä, siinä vaiheessa kun alettiin tuhoamaan autot sellaisiksi että niillä ei voi ajaa, tai kun pakkelin määrä ylittää auton peltiosien määrän painossa niin mentiin jossain vikaan.

Sitä en ymmärrä myöskään että aina kun sanoo mitä tahansa autoa rumaksi pitää vetää joku "olet vain kateellinen"-kateuskortti joka keskusteluun mukaan kun ihmiset sanoo mielipiteensä riisipommeista? Nimittäin here's a news flash: rehellisillä mielipiteillä ei ole mitään tekemistä kateuden kanssa.

Toisten mielestä jotkin autot on riisipommeja tai amiksia ihan sama vaikka ois 300e-30k rahaa upotettu, silloin voi vaan todeta lyhyesti että "kannattiko?",

Ja sitten kun omistaja kyllästyy onkin kiva katsoa kun kaverin auto on muutama vuosi myynnissä perushinta+sopiva prosentuaali romun arvosta millä auto on puukotettu ajokelvottomaksi tai "tuunatuksi", ja sitten eräänä kauniina päivänä joku "varas" päättää kuin päättääkin pelastaa omistajan pälhäkästä ja taas yksi "suomen hienoimmista" autoista palaa "ajelun" päätteeksi..

Sitä en myöskään ymmärrä että miten se onkin niin että tyhmä tuunari(tm) ostaa kärkkäiseltä sitä aitoa thyning verkkoa 30e pala on niin supatuner (tai sitä gti-lehdessäkin lanseerattua rallimuovia), kun taas pekka pelimies hakee peltifirmasta samaa verkkoa ilman kaunista pakettia 3e pala on amis.. elämän selvittämättömiä totuuksia, luultavasti yksi totuus on se että kun tyhmä tuningmies huomaa että EI v***u samaa verkkoa saa 3e naapurikaupasta, hän aloittaa että "kyllä nuo amikset sitten jaksaa ja on vain kateellisia", lässyttelyn ja puolustaa omaa 30e palaansa maailman tappiin asti miksi se onkaan niin paljon parempi kuin sama tavara ilman pahveja.. varmasti jokainen on tälläistä nähnyt jossain vaiheessa..

Itse en ostaisi ikinä yhtään autoa jota on "amikset" räpeltäneet, oli ne sitten juuri koulusta päässeitä viiksimiehiä tai sitten kolmenkympin kriisin kourissa kärvisteleviltä autotuunareita (kerran olen sen virheen tehnyt, ja voin kertoa että oli viimeinen) jotka ei oikeasti tiedä muuta kuin faktan "mitä törkeempi, sitä paremmin se erottuu" (tosin tämä on vag-miehen suusta ainut tapa millä voi erottua muista vagisteista)

Ja omalta kohdalta voidaan sanoa kateuskortin puolesta että tietääkseni kuitenkin rahalla saa ja mopolla pääsee, ja jos totta puhutaan kenellä tahansa töissä käyvällä on varaa ostaa alumiinivanteet oli ne sitten 16/17/18/19" tai isommat vanteet niiden ruosteisten 13" tilalle, mutta ainakin itse olen niin järkevä että en talvivanteiksi tarvi kuin nuo 14", ja itse en koe mitenkään itseäni kateelliseksi, koska tiedän mitä on omistaa isot vanteet talvella.. mutta OBS nyt tulee niitä perusteita,

a) minusta se on tyhmää heikentää auton turvallisuutta
leveämmillä renkailla (kyllä talvella OHUEMPI kumi on valttia)

b) auton ajo-ominaisuudet eivät ole ikinä minulla parantunut kun on menty "isompaa ja leveempää"-kohti yli sallitun (ja tämä sallittu on minun mielestäni vakiokoko + 2-3"), tässäkin on se kultainen keskitie, ja EI se ei ole 19" tai 20" tai 18" riippuu niin autosta. Se vain katsos on niin, että yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas isästä, mutta sen kanssa joutuu elämään. (mutta silti vaikka tykkäisi tyttärestä, voi vihata isää, ja salaa rakastaa äitiä, sitä ei kukaan kiellä)

c) itse ostan ennemmin hyvät talvirenkaat normikokoisilla vanteilla kuin sen tuningmiehen valinnan (95% heistä), eli isot vanteet ja niille halvat kitkat (tai halvat nastat), kummista nyt sattuukaan tykkää enemmän, mutta hei, tärkeintähän on että se näyttää hyvältä..

d) ostan tosin mieluummin vaikka 4ke telkkarin kuin alupallot jotka ovat auton alla ja joita en edes näe ikinä ajaessania autolla, varsinkaan sen takia että kuvittelisin että joku ajattelee "ai että onpas kaverilla paalua kun on varaaa pitää talvirenkaina aluvanteita", mutta tämäkin on ihan henkilökysymys, toiset haluaa kai jonkin sortin hyväksyntää niiden isojen vanteidensa kautta, tai kompensaatiota, ei voi tietää, (kuten vaikka yleisesti oletetaan bmw miehistä..) tästä varmaan voisi kiirjoittaa vakka jonkin tutkimuksen.. ja joissain tapauksessahan se voi olla se kateuskin, sitä ei voi ikinä tietää.

Tässä nähdään yksi tapa jolla voi perustella mielipiteensä sen sijaan että vetää jonkin "joo, kateus se on se syy" jos jollain on sattuu olemaan mielipide rumista autoista", ja näistä voidaan väitellä vaikka maailman tappiin asti, se vain on fakta, että en ainakaan itse tule pitämään yhdestäkään autosta jossa on tommisbillet tai tästä suomen hienoimmasta autosta eli nenäapina-corollasta. (ja hei, muistakaa, tätä autoahan ei saa ohittaa tai voi käydä vaikka ja mitä, koska omistaja ilmeisesti kokee olevansa niin erikoinen autonsa kanssa (syytä ehkä onkin)
eli tämä mega-rolla uusimman tuning-lehden kannessa), ja kyllä verkottaminen, varsinkin korinvärisellä verkolla on mielestäni varsin amista.

Niin ja kun tuntuu että kun tuntuu että "amis" sanan käyttö on kirosana aina "tosituunareiden" mielestä, niin joku voisi kertoa sitten miten karvoitettu sierra tai corolla eroaa siitä uudemmasta karvoitetusta hondasta, homma onkin siinä että ne ei eroakkaan, (paitsi ehkä omistajien mielestä, luultavasti sierran omistaja on ylpeä siitä että se on niinkin amis kuin se on, ja huomaa kuinka ihanaa on suomen "talvessa" ajella karva-sierralla, kun taas oikea tuunari(tm) haluaa tehdä selvän pesäeron haukkumalla amis-versiota niin "amiksiksi" ja kertoa kuinka itse on tarroineen ja karvoineen niin suomalaisen tuningin huippua (pata kattilaa soimaa)

Itsehän en näkisi tuossa tilanteessa kuin kaksia autoa jotka molemmat ovat tasan yhtä paljon amis tai "thyyning"..

no mites se meni, se koira (aina) älähtää johon kalikka kalahtaa? :peukku

Tajunnan virtaa FTW!. Kylläpä tuli taas sepostus, ja ennenkun kukaan repii hirveät hepulit taas (tämä ei ole ketään henkilöä kohtaan/vastaan tarkoitettua sepostusta, vaan ihan pointteja mitä on tullut huomattua vuosien saatossa), niin muistakaa että thyyning tai amistelu nyt vaan sattuu olemaan hyvin epäkiitollinen laji, teit ihan miten tahansa, niin aina löytyy joku joka on erimieltä asiasta kuin sinä. :peukku

Antakaa kaikkien kukkien kukkia.. :-X
(ja myös kaikkien mehiläisten kertoa jos ei jostain kukasta tykkääkkään)

ps. Itsehän vihaan mm. kaikkea samaa mitä on jo nähty tuhanteen kertaan, (esim isot puskurit 2-golfissa, ei ole olleet ikinä IN vaikka GTI lehti sanoisi mitä), lisäksi myös muut vag-konsernin tuotokset ahistaa, ranskalaiset autot, lussut 1.4:et tai pienemmät joihin liimataan GTI merkkejä, vihaan farmarivolvoja, kromivanteita, spinnerivanteita, vanteet jossa on telkkarit, tai gangstien "envy-screens", eli näytöt jotka laitetaan auton ikkunoihin ulospäin että voivat "köyhät" katsella kuinka rikasta ollaan kun on varaa pitää näyttöjä ulospäin, vihaan pimp my rideä, alustavaloja, liikoja lisävaloja, perus viisipuola vanteita, väärin asennettuja xenon-konversio-kittejä, vihaan että toiset ihmiset saa laittomia autoja kilpiin kossupullolla ja toiset taistelee byrokratian hampaissa vuosia, vihaan etuvetoja ja rankaisenkin itseäni päivittäin ajamalla sellaisella mutta valoa on tunnelin päässä; oluesta pidän.
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Totta, tosi thyyningmiesten mielestä amiksen erottaa "oikeasta" tuningista siitä mitä lelut on maksaneet. Jos ostat autoon esim. dvd -soittimen jostain krääsää myyvästä myymäläletjusta, olet amis. Jos ostat "merkki"soittimen "hifi"-laitteita myyvästä liikkeestä X olet laatutietoinen tuunaaja.

Ikävää mutta totta. Molemmat laitteet ajaa varmasti asiansa mihin ne on ostettu. Mutta jollain sitä 100x kalliimpaa investoinita pitää pystyä perustelemaan. Toisten ostoksia arvostelemisella jossei parempaakaan syytä keksi.
 
Z

Zvortex

Guest
No mutta sehän on itsestään selvyys että näillä tuunauksilla haetaan erottuvuutta. Ja kukapa ei haluaisi erottua massasta ja ajaa hienolla kulkuneuvolla. Kaikilla ei ole varaa tilata sitä vähintään 100ke autoa ja istua viileällä nahkapenkillä sikaria tuprutellen.

tuunaajat sanan jokaisessa merkityksessä voisi jakaa mielestäni seuraaviin luokkiin:

1) Ne joilla on paljon rahaa, mutta omat taidot riittävät juuri ja juuri auton tankkaukseen. Kaikki ostetaan valmiina ja teetetän muilla. Käydään kaikenmaailman tapahtumissa elvistelemässä mitä tuli rakennettua omilla pikku kätösillä

2) Ne jotka osaavat tehdä ja tekevät tyylikkäitä laitteita suht inhimillisellä budjetilla.

3) ns. amis. Vähintaan triplataan jonkun räpsyn arvo. Perus setti: kovat pörinät, vunntsikat haisee jo 200m päähän, mustat lasit, universaali musta muovi spoikka, elokuvarenkaat. lisävaloja

4) maltilliset laittajat. jotain pientä

Mutta kauneus on tietty katsojan silmässä. Jokainen vetää tyylillään, mutta asenne ratkaisee ;)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
J. Puhakka sanoi
no mites se meni, se koira (aina) älähtää johon kalikka kalahtaa? :peukku
No näkyy kalahtaneen oikein urakalla ::)

Kateudella viittasin siihen että kun joku uskaltaa/haluaa erottua joukosta niin sehän ei suomessa ole sopivaa, siihen on puututtava välittömästi, jos ei muuten niin verbaalisesti, rahasta puhuit nyt ainoastaan sinä...

Toi 13" vannehommahan on se minimi, toki kaikki siitä ylöspäin on amista (noin yleisellä tasolla)

Ainoa ongelma mikä mulla on niin mä en ole koskaan ymmärtäny sitä että autoharrastajat riitelee keskenään kuten myös moottoripyörä piireissä on mun näkemyksen mukaan vastaavia ongelmia, kun kuitenkin kaikilla (harrastajilla) on lähestulkoon samantyyppinen päämäärä...


Edelleen mua häiritsee se että jos joku haluaa laittaa Evoonsa 20" vanteet ja ne tommis billet siivet ja niin matalan kuin vain mahdollista,tai joku haluaa laittaa Pajeroonsa karjarautaa, lisävaloa y.m. niin nehän on heidän valintojansa, ainoan virheen nämä henkilöt tekevät siinä että tulevat täältä palstalta kyselemään neuvoja mistä sais, mitä sais y.m. Kun jotkut järkevät henkilöt päästelevät vastauksiksi omia aivopierujaan, joista ei todellakaan saa vastausta kysymyksiinsä vaan pelkästään mielipahaa jos sitäkään...

Edelleen toivon niinkuin J. Puhakkakin (ainakin kirjoituksessaan) että annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä puututa TURHAAN kaikkiin asioihin...

Lisäksi toivon myös maailmanrauhaa ja myös joulurauhaa kaikille tasapuolisesti :)

p.s Pitipä se lisätä vielä siitä mega-rollasta, ei se ulkonäkö minuakaan juuri kaikinpuolin innosta, mutta kunnioitan kuitenkin suuresti sitä työtä minkä kyseisen auton omistaja on autonsa eteen tehnyt...
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Jani T sanoi
Kateudella viittasin siihen että kun joku uskaltaa/haluaa erottua joukosta niin sehän ei suomessa ole sopivaa, siihen on puututtava välittömästi, jos ei muuten niin verbaalisesti, rahasta puhuit nyt ainoastaan sinä...

Jep jep, niinhän taisin mainita, no itselläni ei silleen rahasta ole pula (tosin ei sitä ikinä liikaa ole)..

Näinhän se on, kaikilla pitäs olla se farmari volvo ja 2.5 lasta jne :), Tuossa yhteydessä kyllä ymmärrän sen suomalaisen kateuden kyllä.. ei saa olla erilainen ;D

Mutta tuossa yhteydessä ymmärsin tuon kateuden niin että juuri nuiden rumimpien pommien omistajat juuri puolustelevat kritiikkiä vastaan sillä että vetävät kateus kortin esiin.. ( eli käytännössä jos et pidä autosta, olet automaattisesti "kateellinen" ) :-X

Itsellenihän suurin syy varmaan on miksi ajan mitsulla se että niitä nyt ei ole joka torpassa ja niemessä, ja niistä saa varsin pienillä muutoksilla myös omaa silmää miellttyvän, ja lisäksi ne vain ovat suhteessa harvinaisia autoja. :peukku

Jani T sanoi
Toi 13" vannehommahan on se minimi, toki kaikki siitä ylöspäin on amista (noin yleisellä tasolla)

Edelleen mua häiritsee se että jos joku haluaa laittaa Evoonsa 20" vanteet ja ne tommis billet siivet ja niin matalan kuin vain mahdollista,tai joku haluaa laittaa Pajeroonsa karjarautaa, lisävaloa y.m. niin nehän on heidän valintojansa, ainoan virheen nämä henkilöt tekevät siinä että tulevat täältä palstalta kyselemään neuvoja mistä sais, mitä sais y.m.

Itse kanssa kuulun siihen ryhmään ainakin nuiden evojen kanssa että ne on tarkoitettu ralliauton siviiliversioiksi, ei miksikään bulevardi-umtsi-umtsi-feel-the-baiss autoiksi ;D

mutta niinhän se menee, se on kaikkien oma valinta, mutta siihen pitänee luonnollisesti kai tottua, että aina kun kysyy esim mielipidettä jostain niin pitää silloin myös henkisesti valmistautua siihen että myös negatiivista kritiikkiä voi tulla, sitä en toki ymmärrä jos joku kyselee jotain osaa ja siihen käydään sitten nillittää tuntoja, että siinä oon samaa mieltä, että niissä offtopicille tai mielipiteille ei ole asiaa.

Sinänsä 13" olisi hyvinkin race jos 13" vanteeseen saataisin tarpeeksi isot jarrut (ja 40 mm madallus) tosin alkaa varmaan ainakin mitsuissa tuon jälkeen hakkaa varmaan pohja maata, voi että niitä 80-luvun renkaita kun oli 205:et renkaat 13" vanteella, se oli hienoa aikaa :p

parhaita perusteitahan mitä oon kuullut isoista vanteista on juurikin se että "onhan ralliautoissakin isot vanteet", no niissä ne on juuri siitä syystä että kun ne isot jarrut ei mahdu pienempiin, ei siksi että kromikiiltäis EK:lla ;D

Ja ne evon hiilikuitu ralliart kuraläpät on aika leet puhumattakaan karjaraudoista ja lisävaloista (kunhan ovat vain oikein suunnattu, ja ne osataan kytkeä pois ajoissa) :peukku

Jani T sanoi
Edelleen toivon niinkuin J. Puhakkakin (ainakin kirjoituksessaan) että annetaan kaikkien kukkien kukkia, eikä puututa TURHAAN kaikkiin asioihin...

p.s Pitipä se lisätä vielä siitä mega-rollasta, ei se ulkonäkö minuakaan juuri kaikinpuolin innosta, mutta kunnioitan kuitenkin suuresti sitä työtä minkä kyseisen auton omistaja on autonsa eteen tehnyt...

True words.. ;D

Itse kanssa arvostan sitä työmäärää siinä muilta osin paitsi sen nenälerpukan tms. osalta, mutta en arvosta omistajan asenteita tai muuten sitä mitä auto edustaa (kuulemma "nykytuningin" suunta, ja ainoa ko. tyylisuunnan edustaja suomessa, toivottavasti myös pysyy) :-X
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Harvinaisen mielenkiintoinen keskustelu. Omasta mielestä koko amishomma kumpuaa siitä, että kun on se autojen verotus täällä mitä on, edelleen. Tulee ostettua paskoja autoja ja sittenhän niitä pitää laittaa. :p Olen itse vahvasti alkuperäistä kunnioittavan "tuningin" kannalla, esim mitsuun ei M3 helmoja.

Ite oon nähny monia tapauksia, joissa ensin nauretaan että "v*ttu miten amista" ja sit hetkenpäästä löytyy iteltä se pörinäputki ja karvanopat. Jostain oon saanut semmosen käsityksen et vapaastihengittävä neloskone kävis parhaiten jos se putkisto on taaksepäin supistuva. Turboautot onkin sitten luku erikseen, ja kenellläs sellaseen nyt varaa oliskaa.

J. Puhakan kanssa samoilla linjoilla, että jos siellä auton otteessa annettu tietty rengaskoko, niin siitähän voi poiketa, sen verran kun laki sallii. Mut kyllä ne aika hirveiltä näyttää semmoset alunperin 13" vanteilla varustetut autot josta löytyy vaikkapa 17 tuuman vanteita. Joku vois tulla perustelee et mitä hyötyy moisesta on. Sekin on totta et harmittavan usein on kalliilla vanteilla jotkut halpiskumit. Ei ne ajo-ominaisuudet siitä niin vietävästi parane, kun ei olla tekemässä mitään kilpa-autoja vaan kumminki nää on kaikki tieliikenteessä. Pölykapseleita kannata kyllä, varsinkin sellasia peittäviä, kohentavat auton ulkonäköä ja suojaavat vannetta, ei mitään järkee ajaa suomen talvioloissa ilman kapseleita.

Mutta tosta amismeiningistä edelleen, se on niin jumalattoman helppoa, verrattanu siihen että teet autoon jotain oikeesti hienoa.
Tässä ois esimerkki tyypillisestä "tuning" kokoonpanosta siinä järjestyksessä kun sitä kootaan.

Liekkimatot lattialle tai "alumiiniset"
Penkinpäälliset + turvavyötoppaukset (sin tai pun)
Vaihdenkepin nuppi + pussi (samaa sarjaa)
Ratinpäällinen
Hommataan "stereot" eli suht kallis värinäytöllinen soitin, esim pioneer, takakonttiin irtoasennuksena 12-15" sub ja taakse uudet kuusysit, ei turhaa vahvistinohjausta kaiuttimille
Maalaillaan sisämuoviosia korinväriin (yleensä pun tai harm)
Mittaristoon uudet taustat, kierroslukumittarin punarajaa nostetaan 500 rpm, koska vapaavirtausuodatin ja pörinäpönttö tuovan lisää tehoa

Ulkopuolelta poistetaan kaikki "ylimääräset" merkit
Hankitaan kyseisen merkin virityspajan tarrat: esim bemarilla m-sport
M3 peilit (!!!)
Takaäänenvaimennin vaihdetaan 4" "paremmin virtaavaan malliin"
Takalasit tummenetaan mahd tummiksi. Voidaan myös värjätä korinväriin
Vanteet väh 16" leveä ja matala profiili renkaisiin (Halvat)
Siniset parkit ja mahdollisesti alustaneonit, tämän jälkeen auto kuvataan irc-galleriaan jollain pimeellä parkkiksella koko komeus päällä

Tämän jälkeen moottoripuoli viritetään vielä huippuunsa vapaavirtaussuodattimella, jonka jälkeen auton huipputeho kasvanut pakoputken ja suodattimen takia noin 10hv

Autoa ei myöskään pahemmin pestä /vahata, vedotaan siihen että auto maalataan seuraavana jollakin erikoisvärillä "pajalla". Sisällä poltetaan vedoten siihen että siellä on ilmanraikastin ja että sisusta tullaan uudistamaan näyttelyautoksi.
Auton tulevaisuuden suunnitelmat: lisää tehoa, mahd 1.3 litraisen moottorin turbotus, isommat vanteet, alustasarja, korisarja
Korisarjan tulon takia autosta poistetaan valmiiksi etu tai takapuskuri ja ajellaan ilman sitä noin puolisen vuotta, jonka jälkeen paikalleen tulee valkoinen tai muovinvärinen tyylikäs kokonaisuus.
Auto esiintyy lähinnä käymässä tyhjäkäyntiä parkkipaikalla, jossa pohditaan muiden tuning harrastajien kanssa auton tulevaisuuden suunnitelmia.

This is amis.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Kyllä sitä rajaa on ehkä hiukan liian tiukalle vedetty, mutta kuka mitenkin.

Putkistomuutokset esim on asia erikseen, putki voi olla myös kooltaan alkuperäistä suurempi ilman sitä kamalaa meteliä..

muutaman kerran sattunut näkemään kun joku ilmeisesti juuri saanut uuden takavaimentimen tai jotain muuta, autoa pitää kierrätellä koko ajan ja suorittaa tulppien "putsausta".. ;D

toi verkkohommakin, esim vakiopuskurissa ei mitään järkeä käyttää, toisaalta sillä on hyvä korostaa esim pienempien reikien olemassaoloa, olettaen että autosta löytyy joku asteen erikoisempi puskuri, toki pitää ajatella myös ettei se syyläri ole juuri siinä tulilinjalla jotta kaikki roska,kivet ym lentää suoraan siihen..

vanteet, ei se kuitenkaan ole täysin amista laittaa esim 15", 16" tai jopa 17" vanteita. auton koko sanelee paljon. kyllähän noita paljon laitetaan ulkonäön vuoksi mutta kuinka moni amis alkaa ajattelemaan mitä se vanne saisi maksimissaan painaa jotta siitä olisi jotain hyötyä? eihän näinkään kaikki tee mutta kohtuus kaikessa. Kyllähän se on typerän näköistä noin ulkonäöllisesti työntää jotain 17-18 tuuman vanteita autoon josta takana pilkottaa rummut, oli maalatut tai sitten ei.. muutoinkin niissä vehkeissä joissa noita on, ei koko rumpua edes näy sen vanteen keskiön takaa..
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Eihän niillä amiksilla mitään 17" aluja ole kesällä.. Ne hakee biltemasta ne bling bling pölärit.
Ja ennemmin kyllä koko äänenvaimennin vaihtoon.. eli ei biltemasta "carbon" look pakoputkenpäätä.

Amis käyty ja kannatti :peukku
 

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
itte oon kyl pitkälti sitä mieltä että ei se auto amista tee..

Olen itse amiuskauppakoulumus.
Eli lukiolaisen ja amiksen välimuoto.
;D
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Olen joskus ajatellut tuota amis meininkiä ihan luonnon kannalta.

Jossa kiimaiset naarasteinit hakeutuvat johonkin yleiselle paikalle ja sinne sitten alkaa kerääntyä saman rodun uros puolisia edustajia jotka soidinmenoinaan käyvät taistelua sille kenellä on värikkäin/äänekkäin auto jonka jälkeen kiimaiset naaraat valitsevat omaa mieltänsä tyydyttävät yksilöt.

Huom Amis != Tunging.

Kyllä minäkin kannatan hienosti ja hyvällä maulla toteutettua tuningia.
 

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
Pelkistetään.
Jos sull on päässä lippis oot amis
Jos oot kalju oot vähintääki amis uusnatsi
jos sulla on etujejee ni oot ehkä amis pahimmillaan.
Jos sulla on pillifarkut missä on rasvatahra oot amis
Jos sulla on likaa kynsien alla oot saletisti amis.
Jos pidät tribaalipaitaa on peli jo miltein menetetty.
Jos sinulla on oma auto etkä aja iskän autolla.. olet amis.
Jos sinulla on oma auto.. joka on vuosimallia 2000 tai uudempi. olet lukiopoikahinttari
Jos ajat isäsi autolla olet myöskin lukiopoikahinttari mikä ei tiedä normaalista elämästä mitään.
Jos autossasi on siipi olet amis
Jos autossasi on vanteet jotka olet joutunut muutoskatsastamaan koon suurenemisen vuoksi olet amis.
Jos käyt ammattikoulua olet amis
jos autossai on subi olet amis (tarkoitan sitä elementtiä.. en ruokaa)
Jos käytät sanaa vittu useasti olet vitun amis
Jos sinulla on karvanopat olet amis
Jos tykkäät Trance/dance musiikista olet amis. tai sitten lcd :n vakituinen käyttäjä
Jos ajat kylän läpi kerrankin ilman hyvää syytä olet amis
Jos sinulla on autokerhon takki, tai pipo olet amis
Jos autostasi löytyy ylimääräisiä tarroja olet amis
Jos sinulla on kallis sytkäri olet muotitietoinen joukosta erottuva amis.
Jos sinulla on lenkkikengät tai maiharit, olet amis
Jos sinulla on jotkin muut kengät esim vans converse olet homo tai lukiopoika mikä ei jälleen tajua elämästä mitään vaan roikkuu jatkuvasti isin lompakolla.
Jos sinulla on tummat hiukset olet emo, josta voi vettää johtopäätöksen että olet amis.
Jos mainitset päivässä useammin kuin 2 (kaksi) kertaa jonkun turboahtimen merkin tai mallin olet amis.
Jos sinulla on autossa ilmanraikastin olet amis.
Jos olet erilainen olet joko amis tai homo.
Jos olet homo olet varmasti lukiossa
Jos olet lukiosa olet taatusti emo ja käytät jatkuasti isäsi rahoja etkä tiedä elämästä mitään.
Jos olet amiksessa, olet oikeutettu vittuilemaan muille, koska eihän kukaan lukiohinttari uskalla amikselle vittuilla.
Jos vaikka menis paskalle.. alko tää jossittelu kyllästyttään.

anteeksi kaikille. :)
olen väsynyt. väsynyt kauppakoululainen.
Hyvää Joulua.

Suomi on jännä maa.. täällä saa erilaisuudesta heti leiman otsaan :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Ei tässä varmaan oo kenelläkään ketään klubilaisia tarkotus haukkua, mutta kun tässä puhutaan stereotyypistä, niin täytyy valittaen todeta et semmosia ON olemassa, ja uskoisin kuitenkin että kyseisiä tyyppejä ei näillä sivustoilla hirveesti näy, koska he eivät usko kirjottamiseen. Ja nämä kyseiset ihmiset ei edes välttämättä käy ammattikoulua,voivat olla ihan yhtä hyvin muullakin pohjalla liikenteessä. ;D

Kaikkia kunnia kuitenkin ammattikoululaisille, itseäkin harmittaa ettei tullut tehtyä sitä pelivetoa että ois käyny sekä amiksen että lukion, siinä ois kova koulutuspohja. Monilla aloilla, esim lvi, on pulaa ammattimiehistä.

Amiksissakin vaan on kahdenlaista sakkia. Siellä on niitä, jotka oikeesti osaa ja hallitsee asioita. Mutta valitettavasti sieltä löytyy se porukka, joka ei osaa vielläkään mihkään keskittyä (tupakanpolton ohella), enkä väitä et tupakointi on amista. Mutta täytyy todeta et osa sieltä valmistuvista asentajista on semmosia jätkiä kyllä, että ei uskaltais päästää omaa autoa laittamaan. Mutta kuten todettua ne ihmiset, joita asiat oikeesti kiinnostaa, niistä tulee kovia jätkiä amiksessa laitteitten parissa.


Ja se on totta ettei auto amista tee.......aina. Jotenkin vaan harmittaa kattoo sitä eräänlaista huolimattomuutta auton laitossa, huumorilla tehdyt jutut erikseen.
 

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
täällä meilläpäin pyörii eräs herra perunasäkkiä muistuttavalla 80 luvun dx corollalla..
Vähän on konepelti rytyssä ja tuulilasissa säröä mutta katsastuksesta menee vielä peli läpi.
basso jumputtaa.. tommisbiletti(itte tehty pellistä) on kontin päällä komistamassa..

jätkä esittää ja on niin karvanoppa pelle että oikeen hirvittää..
ei tässä mitään..
mutta tuo samainen tyyppi ajoi edellisen auton kännissä 2 vanhuksen yli.. kumpikin vanhus kuoli.. tämä herra se ylpeilee sillä miten on niin kovaa jätkää eikä tunnu missään parin mummon kuolema
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Territorial_ sanoi
täällä meilläpäin pyörii eräs herra perunasäkkiä muistuttavalla 80 luvun dx corollalla..
Vähän on konepelti rytyssä ja tuulilasissa säröä mutta katsastuksesta menee vielä peli läpi.
basso jumputtaa.. tommisbiletti(itte tehty pellistä) on kontin päällä komistamassa..

jätkä esittää ja on niin karvanoppa pelle että oikeen hirvittää..
ei tässä mitään..
mutta tuo samainen tyyppi ajoi edellisen auton kännissä 2 vanhuksen yli.. kumpikin vanhus kuoli.. tämä herra se ylpeilee sillä miten on niin kovaa jätkää eikä tunnu missään parin mummon kuolema

Alkaa saunan taus olla jo täynnä, käviskö joku välillä tyhjentämässä niin saatais taas yksi lisää?
 
M

MetalMan_

Guest
nostokurki sanoi
Territorial_ sanoi
täällä meilläpäin pyörii eräs herra perunasäkkiä muistuttavalla 80 luvun dx corollalla..
Vähän on konepelti rytyssä ja tuulilasissa säröä mutta katsastuksesta menee vielä peli läpi.
basso jumputtaa.. tommisbiletti(itte tehty pellistä) on kontin päällä komistamassa..

jätkä esittää ja on niin karvanoppa pelle että oikeen hirvittää..
ei tässä mitään..
mutta tuo samainen tyyppi ajoi edellisen auton kännissä 2 vanhuksen yli.. kumpikin vanhus kuoli.. tämä herra se ylpeilee sillä miten on niin kovaa jätkää eikä tunnu missään parin mummon kuolema

Alkaa saunan taus olla jo täynnä, käviskö joku välillä tyhjentämässä niin saatais taas yksi lisää?

Jos sitte vaikka pihap*skahuusin taakke välillä ;D

Mut tosiaan, kyl pistää keljuttamaan tommoset jotka ei opi sitten millään... pallit pois vaan ja sitten istumaan paskahuusiin johon on asennettu pommi ;D
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Näistä amisjutuista tuli taas mieleen kotimainen elokuva
nimeltään "Klassikko",jos joku ei ole nähnyt niin kenties
kannattaa kaivaa jostain katsottavaksi... Siinä on niin
amishenkinen päähenkilö autosta lähtien et saa nauraa
vedet silmissä jos sopii omaan huumorintajuun...!? ;D
 

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
samitsu sanoi
Näistä amisjutuista tuli taas mieleen kotimainen elokuva
nimeltään "Klassikko",jos joku ei ole nähnyt niin kenties
kannattaa kaivaa jostain katsottavaksi... Siinä on niin
amishenkinen päähenkilö autosta lähtien et saa nauraa
vedet silmissä jos sopii omaan huumorintajuun...!? ;D
Hmm meinaat peraa?
vai mikä se oli mikä tuolla keltaisella dx:llä ajeli
On tullu tuo leffa pariin otteeseen kattottua, ihan vaan alfan takia :) 3 eri seiskavitosta esiintyy tos leffas vaikka on olevinaan sama auto.
Hyvä pätkä.

http://www.youtube.com/watch?v=vyqP28egTdY
 

Bete_84

Sepä se..
Liittynyt
7 Marraskuu 2005
Sijainti
Oulu
Kerran yks muija sano että oulun marketit (nuorten bilistyspaikka) on iha perseestä. mä kysyin että miksi? noku siellä ei oo ku rumia amisautoja. sit kysyin et määrittele amisauto. "siinä on ruostetta!!!!!!!!!!!!!!!" ;D se oli sen ainut perustelu amisautosta.. Meinas ihan tosissaan alkaa hymyilyttään. Itellä oli melkosen amisdexi mutta ei ne pölärit yms tee sitä amista vaan se kokonaisuus. Ja välillä tuntuu että lukion käyneille ihmisille kaikki muut paitsi vakioautot on amisautoja (madallettu ja alut). Kyllä niitä näkee melkosia pommeja tuolla liikenteessä. Laitanpa parit linkit kaverin ja omaan kunnon amisautoon joilla on tehty reissu jos toinenkin.

Kaverin sunny 13" kromi mankeleilla :peukku
http://www.geocities.com/petriholappa/MAALATTU.JPG

Oma dexi 15" :eek: mankeleilla.
http://img208.imageshack.us/my.php?image=kulmadd5.jpg

Laitetaan vielä oma civicin kuva ku joku sitäkin voi pitää amiksena vaikka ei ole muuta ku matala ja 15" alut ja tummat takalasit(sehän riittää).
http://img208.imageshack.us/my.php?image=siisti2jo9.jpg
 

Tuukka

New Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
Minä näin tänään Valkeakoskella amisauton. Semmonen sininen dx korolla jossa oli valkoiset Shelby-raidat ja pörinäputki ja siä oli semmosia amishemmon näkösiä tyyppejä.....
 

Janttura

New Member
Liittynyt
17 Kesäkuu 2006
Vs: Re: Teini/Amis meininki

:eek:fftopic

samitsu sanoi
Näistä amisjutuista tuli taas mieleen kotimainen elokuva
nimeltään "Klassikko",jos joku ei ole nähnyt niin kenties
kannattaa kaivaa jostain katsottavaksi... Siinä on niin
amishenkinen päähenkilö autosta lähtien et saa nauraa
vedet silmissä jos sopii omaan huumorintajuun...!? ;D
Suurkiitos samitsu!!! ;D ;D
Sain joulunpyhinä katsottua tuon elokuvan, täytyy myöntää etten ole nähny pitkään aikaan noin hyvää kotimaista elokuvaa...
Varsinkin varsinkin komisario Vikström oli aivan liekeissä...
 

moder

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2006
Vs: Teini/Amis meininki

Kai sitä tähänkin voisi avautua.

Munsta amismeininkiin liittyy juuri olennaisena epäsiistit ja huolimattomat asennukset. Olen ollut vieressä seuraamassa troo-amisten stereoiden asennusta, enkä sitä menoa katsellessa ihmetellyt yhtään, miksi vaikka gti-keskustelufoorumin ICE-palsta on täynnä "ei toimi/mikä vikana" - aiheita. Luonnollisesti tällaisiin asennuksiin kuuluu kolmessa päivässä itse kyhätyt puskurit, sekä halpahallin penkinpääliset ja vaihdekepinnupit.

Ja hyvin amista on olla välittämättä auton teknisistä vioista. Päivä paistaa helmoista läpi, kansipahvi vuotaa, tuulilasi halki ja kytkin luistaa. Silti varaosaliikkeestä tarttuu mukaan vain simonsin takapönttö, itse asennettavaa tummennuskalvoa ja siniset parkkipolttimot.
Auton korin kunto on toisarvoinen asia verrattaessa vaikka äänentoistoon. No, siinäkään ei laatuun panosteta, vaan ostetaan vahvistin, joka antaa eniten watteja eurolla.

Tästä seuraa se, että amiskulttuuriin liittyy myös autojen tiheä vaihtuminen. Eine kauaa kestä, kun sitä remontin tarpeessa olevaa tekniikkaa huudatetaan. Eräskin kaverini vaihtaa autoa noin kuukauden välein. (syy= kun edellisen auton tekniikka pettää)

Sellainen on oma kantani. Enkä itse ole ylläkuvatun kaltainen, vaikka autossani onkin tummat takalasit, vaihdetut mittarivalot ja subwoofer. ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Re: Teini/Amis meininki

Jani T sanoi
Näistä vastauksistahan voidaan vetää semmonen päätelmä että riittää kun ostat pölykapselit niitä kauniita ruosteisia 13" peltivanteitas koristamaan niin silloin oot jo melkein amis ??? ;)

Ja muutenkin, auta armias jos erehdyt tilaamaan jonkun muun kuin harmaan, ruskean tai punaisen auton, oli se sitten vaikka 1.3 Corolla tai 1.4 Golf niin sittenkin tulee jo kohta tuomio ;D ;D

Noh kateushan on tunnetusti suomalaisten perisynti, ei kai sille mitään voi :p :peukku


meikäläinen on joku super amis ;D 1.3i ja 13" pölärit ;D tummat lasit ja puskurit puuttuu ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Re: Teini/Amis meininki

JKorpela sanoi
meikäläinen on joku super amis ;D 1.3i ja 13" pölärit ;D tummat lasit ja puskurit puuttuu ;D

Nooh, kohtahan ne puskurit tulee ;D
 

raxu

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2005
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Re: Teini/Amis meininki

Japanin poijaat viritelly autoihin kunnon pakoputkea ja siipeä :))


http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=1816
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Teini/Amis meininki

"Tämän pitäisi olla mukavaa. Olisi hyvä, jos kaikki muutkin ymmärtäisivät tämän. Tällä alalla tuntuu vain olevan niin, että henkilökohtaiset kaunat ja suunnaton kateus kylvävät sen sortin eripuraa, että aina näyttäisi kentällä olevan jonkinlaista kahinaa ja selkäänpuukottamista menossa, oli sitten kyse renkaiden vaihtamisesta tai auton maalamisesta.
Muodostuu kummallisia klaaneja ja koulukuntia, sitten foorumeilla kinastellaan siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä. En usko, että mitään muuta harrastuksen alaa leimaa yhtä suuri mustamaalamisen ja muun panettelun meininki. Erityisen suurta tuntuu olevan moottorin virittämiseen suuntautuneiden halveksunta visuaalisuuteen panostavia harrastajia kohtaan. Se on kummallista, koska kuitenkin tämä on pieni maa, jossa autoilu ja autojen rakentelu on vaikeaa ja kallista. Pitäisi osata arvostaa toisten tapaa harrastaa. Siinä se on autoharrastaja se siipien liimailija kuin kannen viilaajakin.
Loppujen lopuksi intressit ovat yhteiset, vaikkakin tapa lähestyä asiaa on vähän erilainen"

Voiko asiaa tämän paremmin enää sanoa?

Teksti on lainaus GTI-Magazinesta (nro 2/07), viritysvelho Jyrki Revon (PRO-MO Racing service) haastattelusta
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Re: Teini/Amis meininki

raxu sanoi
Japanin poijaat viritelly autoihin kunnon pakoputkea ja siipeä :))


http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=1816

ei terve... Toivottavasti ei ikänään tule tuo kulttuuri tänne :D meinaan on edessä, takana ja vierelläkulkijat vaarassa tollasten putkien ja "veitsilevikkeiden" kanssa ;D

Jani T, hyvin siteerattu. Näinhän sen pitäisi olla, jokainenhan (kai) rakentaa autoaan omaan silmään paremmin istuvaksi :)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Teini/Amis meininki

asiasta poiketen, miksi se rekisterikilpi ei kelpaa olla siinä omalla paikallaan, vaan se pitää siirtää niin alas jotta se raastaa maata..

ja vielä vakiopuskuri.. näin jossain uudessa hondan räppänässä ;D
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Teini/Amis meininki

T. Kiili sanoi
asiasta poiketen, miksi se rekisterikilpi ei kelpaa olla siinä omalla paikallaan, vaan se pitää siirtää niin alas jotta se raastaa maata..

ja vielä vakiopuskuri.. näin jossain uudessa hondan räppänässä ;D
Niinpä, makuasioitahan nuokin tietty, mä kokeilin ja ihmettelin Coltin takapuskuria rakentaessa, et mihin sen kilven sais,
vaan eipä löytyny parempaa paikkaa kuin se alkuperäinen reikä hieman modattuna :)
 

PAJ3RO

Member
Liittynyt
5 Helmikuu 2007
Sijainti
Mikkeli
Vs: Teini/Amis meininki

Eikös se mene silleen että Tuning on koneen virittämistä ja auton ulkonäöllistä muokkausta, sisustakin mukaanlukien.
Ja Styling sitten taas pelkkää auton muokkausta ulkoisesti että sisältä, eli koneelle ei ole tehty mitään.
Noin olen sen ymmärtänyt... :)
 
Ylös Bottom