TikiMiehen Galant -81

Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#1
Morjesta! Ajattelin tännekkin rustata vähän projekti kertomusta tuosta galantista :)

Galantista on tarkoitus rakentaa pelkästään kesäkäytöön tuleva hauskanpito väline.

Tänne sitten vaan kommentoimaan --> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47705.0

Elikkäs tammikuussa 2012 kaveri soitti että hänellä olisi 1.6l vm.81 galantti myynnissä ja seuraavana päivänä sitä mentiinkin jo hakemaan itselle :D Kyseisen galantin olin jo nähnyt parivuotta aiemmin Kuopiossa ja jo silloin ajattelin että tuollainen on saatava :)

Vanteita ja rattia lukuun ottamatta galantti oli tämän näköinen minulle tullessaan







Tässä kunnossa galantilla ajelin sitten huhtikuulle asti ja pistin sitten seisontaan, koska otin silloisen Honda s2k:n taas ajoon.

Sittenpä huhtikuun lopulla aloin kunnostelemaan galanttia, mutta pari viikkoa myöhemmin kun olin galantin purkanut osiksi niin sainkin myytyä ässän ja olin taas autoton. Piti sitten nopeasti vaan ehostella galantti että sillä pääsis taas sen aikaa ajelemaan että Briteistä rantautuu uusi käyttis.




Vanteiksi hommasin 15" xxr 513 8"leveenä ja et0.




Tämmöinen siitä sitten tuli ;D


Aitoja 80-luvun tarroja piti lätkiä :D


Näiden kuvien jälkeen lähdettiinkin jo viemään galantti taas kotikylälle seisomaan.




Marraskuussa aloitin sitten uudelleen projektin ja nyt jos saisi ihan ajankanssa laitella, niin ei tarviis hätiköidysti tehdä.


Projekti alkoi korin kunnostuksella.Korinkunnostus alkoi tietenkin, purkamalla auto pelkäksi hylsyksi.


Kun kori alkoi olla lähes purettu, aloitin maalin,massan,kitin yms. poiston rälläkällä ja teräsharjalaikalla/kuppilaikalla.



Takakaaret olivat ihme kyllä säilyneet hyvin.

Löytyi maalinalta kuiteskin yllätyksiäkin.




Katossakin oli kittiä paikoitellen ihan reippaasti :D


Enimmät massat rapsuttelin kuumailmapuhaltimen,puukon ja alumiinin palasen avulla. Loput sitten vetelin harjalaikalla.


Tässä pohja on aikapitkälti puhdistettuna ja muutama paikkakin jo hitsattuna

Korista lähti massaa n.14kg.


Koritinaustakin tuli kokeiltua. Ei ollut helppoa ainakaan minulle :D
Tinattava kohta puhdistettuna.

Tartunta-aine levitettynä.

Tartunta aine kuumennettuna ja rätillä pyyhkäistynä.

Tinan kanssa tapeltu ja kyllähän siihen vähä sitä tarttui :D

Ja hiottuna. Loput tasoittelut sitten kitillä.

Siitä tasoittelin pienen lommon tinalla.


Joku entisistä omistajista oli joskus jo autoa hitsaillut, mutta päätin vetästä itse paikat uusiksi :D


Ainakin omaan mieleen nyt on parempi. Tämän paikan saumat tuli koritinattua, mutta en tähän hätään siitä kuvaa löytänyt.

Kuskinpuolen pyöränkotelon reikä.

Ja hitsattuna


Lisää ruosteita.


Nissan patrollin kattopellistä sai oikein hyvän paikan tehtyä :D


Rapsakkaa peltiä.


Lahonneet laatikon kiinnikkeet.

Kiinnitystä varten en vielä hitsannut muttereita paikkoihin, koska laatikon kiinnitys kohdat mahdollisesti muuttuu.

Tankin täyttöaukon hitsailin umpeen koska tarkoitus laittaa turvatankki konttiin.

Hammeritea reippaasti että pysyin ruosteet piilossa :D



Sittenpä oliskin jo vuorossa kohtuu isoreikä.


Sain kuiteskin ihan tyydyttävän paikan siihen hitsattua.

Rupesi tympäsemään tuon korin pyörittely lattiaa vasten, joten väsäsin tämmöisen korigrillin.
Vielä puuttuu akseleiden välinen putki, etummaiselle akselille pari jäykistettä ja käsijarrukahvalle paikka. Akselit on lähtöisin 80-luvun Lancereista ja vanteet on galantista :D

Tässäpä olikin sitten hyvä hoitaa hitsaukset loppuun :)






Saumat vahvikehitsailin.





Alkuperäiset jousen ja iskarin kiinnitykset leikkasin pois koska tilalle tulee kotelot coilover alustalle.


Tässä on ensimmäinen kotelo valmiina.


Tällä hetkellä kori odottelee hiekka puhallusta ja maalausta :)

Koska löysin vanhan bemarin etupuskurin, niin ajattelin siitä ottaa lipan talteen ja sovittaa sen galanttiin.





Ja ei muutakuin paljon vaan kittiä :D


Tässä vaiheessa lippa nyt odottelee että ehtisin tekemään siitä muotin. Muutenhan tuon lipan olisi voinut maalata ja laittaa autoon kiinni, mutta painon säästön ja rikkoutumisvaaran takia teen siitä muotin ja sitten lasikuidusta teen lipan.




Tämmöisien kaarien muotti tuli rakenneltua talvella toista projektia varten, mutta nyt olen miettinyt laittaisiko galanttiinkin tämmöiset levikkeet ??? Toisaalta olis hyvä laittaa, mutta koska samanlaisia kaaria alkaa näkymään jo useissa autoissa niin se vähän sitten taas arveluttaa kun olis kuitenkin mukava erottua joukosta :D Mitä mieltä muut on? Laittaa vaiko ei? Toinen vaihtoehto olis levittää mahdollisimman huomaamattomasti juuri sen verran että jotkut kohtuu läskit kumit mahtuu hyvin alle.





Moottoriksi mietin aluksi Honda s2000 f20c moottoria sekä vaihdelaatikkoa, mutta koska niille olisi tullu hintaa todella paljon niin jäi Hondan moottori haaveeksi. Ois saattanut olla galantti melko hauska peli ajella sillä 240hp vaparikoneella joka kiertää lähes 9000 :D

Halvempia moottoreita etsiessäni löysin sitten nettivaraosasta, Mitsun Japanin tuonti 4g63 moottorin.

Vanha laatikkokin kävi moottorin jatkoksi.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#2
Vs: TikiMiehen Galant -81

Moottorin purin ja laakerithan siellä oli vaihtokamaa.


Ensimmäiset 2 runkolaakeria näytti hyvälle, mutta loput oli tämmöisiä.

Sylinterit näytti ihan hyvälle.

Tänään sitten hiekkapuhalsin lohkon ja samalla maalasin sen.

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#4
Vs: TikiMiehen Galant -81

Evo7 männät+kanget hommattu. Kiitokset vaan Maxxximus kaupoista :)

Siinäpä ne olis pestynä ja öljyttynä. Pitäis männänrenkaat vielä pistää tilaukseen.

Muutama huonolaatuinen kuva evon männästä ja vakiosta. Silmukka kangen alapäässä on vakiossa n.2mm leveämpi.


 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#5
Vs: TikiMiehen Galant -81

Clubilaiselta ostin Evo V:n kampiakselin.
Kuvassa vasemmalla on Evon 7-bolt kampiakseli ja oikealla entinen 6-bolt kampi.

Nythän ne Evo VII:n veivit sopii kampiakselin kanssa yhteen :)
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#6
Vs: TikiMiehen Galant -81

Evo4 imusarjan ostin, että saisi kaasuläppäkotelon toisinpäin mitä tuossa alkuperäisessä imusarjassa, mutta eihän se ihan käynytkään :D
Vakiosarjan kanavat olikin reippaasti isommat mitä evossa.

Edit: Muutama valoisampi kuva entisten tilalle.




Kaveri muokkasi tuon vanhan imusarjan.
Vielä pitäis hiekkapuhaltaa ja vetäistä mustat Vht wrinkle plussat päälle.



 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#7
Vs: TikiMiehen Galant -81

Osahankintoja.
Kaverin kautta sain hankittua pakosarja tarpeiksi 20kpl mutkaputkia.Laipan ostin on kkd motorsportilta

Tiivistesarjan tilasin ebay:n kautta.

Kaverilla oli ylimääräisenä käyttämätön Bilteman "044" pumppu, joten ostin sen pois kun tuntuuvat netissä ihan hyväksi haukkuvan.

Myös ahtimen ostin.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#8
Vs: TikiMiehen Galant -81

Venttiilikopan hiekkapuhalsin ja maalasin Vht wrinkle plus maalilla.


Samalla puhalsin öljynsuodattimenjalan.

Siinäpä olis koppa tekstitkin maalattuna.


 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#9
Vs: TikiMiehen Galant -81

Etuakselin kanssakin tuli touhuttua.

Piti polttamalla poistaa palkin, hankalista paikoista massat ja muut öljyn ja hiekan sekoitukset kun ei lähtenyt suoraan hiekkapuhaltamallakaan.


Näistä lähtikin massat ja ruosteet hyvin ihan vaan rälläkällä ja kuppilaikalla.


Osien maalailua

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#10
Vs: TikiMiehen Galant -81

Tuli pikkuisen siivoiltua/järjesteltyä tätä topicia.

On ollut pikkasen hiljasta tämän projektin kanssa, koska pitänyt rassata tuota toista galanttias leimakuntoon. Pikkunäpräilyjä kuitenkin tähänkin tullut tehtyä esim, tämä Bilteman "hiilikuitu"teippi kokeilu. Pikkuvirheitä tuli mutta kyllä välttää omaan käyttöön :) Niin ja ostinhan minä gti galantin johtosarjankin tähän.


Mitäs eroja on 1.6,2.0 ja 2.0 turbo galantin etutolpilla? Pitäs ruveta jo suunnittelemaan mitä tähän jarruiksi laittais.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#11
Vs: TikiMiehen Galant -81

Nyt alkoi kauan odotettu talviloma, joten pääsen taas galanttia rakentelemaan :) Tavoitteena olis saada maalattua pohja,konehuone ja sisusta nyt viikon aikana.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#12
Vs: TikiMiehen Galant -81

Pohjan puhdistelua. Loppui hiekka kesken niin jäi puhaltelut vaiheeseen, mutta huomenna taas pääsee jatkamaan.

Huomenna pitää hakea matkahuollosta maalit niin pääsee loppuviikosta sitten maalailemaan.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#13
Vs: TikiMiehen Galant -81

No eihän sitä koria kerennytkään maalaamaan kun sattui läheltä löytymään ja vielä lähes ilmaiseksi 4g63 moottori, joten loppuloma menikin sitä rempatessa.
Moottori on vm:86 Galantista. Tämä moottori menee toiseen takapotku galanttiin, mutta tämä moottori olis sitten myös tarkoitus laittaa projektin galantin keulille siihen asti että tuo uudempi 4g63 turbokone valmistuu.


Sitten vielä kuva mitä uutta tullut hankittua. ( Asennus kaveri kuvassa :D )

Elikkä evo 7 ecu,acl laakerit, tasapainoakselin poisto setti ja johtosarja ovat uusia hankintoja. Ensiviikolla vien lohkon ja kampiakselin koneistamolle, missä sovittavat tuon Evo V:n kampuran lohkoon. Männänrenkaathan ne uupuu kun en ole raaskinut ostaa niitä vielä. Oiskos kellään vinkkejä mistä sais edullisesti renkaat evo 7 mäntiin?
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#14
Vs: TikiMiehen Galant -81

Suunnitelmat muuttuivat niin ettei evon kampura ja lohko lähteneetkään sovitukseen koneistamolle, koska kampiakseliksi laitoin sittenkin vakion. Vakio kampuran laittamalla säästin rahaa ja pääsee helpommalla kun osat käy ilman sovitusta.


Evon männät sain nopeasti myytyä pois, joten tänään sitten tilalle saapui vr4:sen männät+vaparikoneen kanget. Toivottavasti kestävät vaikka en kyllä kovin isoja tehoja edes haekkaan.


Osaakos kukaan tulkita näitä merkkejä? Käsittääkseni näistä pitäis selvitä laakereiden koko?


Korin maalaus on viivästyny kun ei ole ollut motivaatiota laitella, mutta huomenna tarkotus olis käydä vähä maalia suihkimassa :)
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#15
Vs: TikiMiehen Galant -81

Viimeinkin sain aloitettua maalailut :) Tänään ehdin pohjamaalata molemmat etupyöränkotelot.

Ihan ekaksi vetäisin kerroksen Troton 2K-Happopohjamaalia.

Sen päälle tuli sitten pari kerrosta Troton acryl filleriä.

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#16
Vs: TikiMiehen Galant -81

Pientä edistystä taas tapahtunut. Sen verran kiirettä pukkaa saada auto kesäksi ajoon että iltavuoron jälkeen vielä ajelin galantin luo pohjamaalaamaan konehuonetta. Tässä pari maalin sumuista kuvaa :D Harmittaa vaan kun en malttanut ihan täydellisesti kaikkia pikku koloja yms muita vaikeita paikkoja alkaa puhistelemaan, koska sen verran kovat himot ois päästä kesällä tällä kruisailemaan. Kuiteskin kaikki näkyvälle jäävät paikat pitäis olla nyt ihan tarpeeksi siistit. Ehkä jos sitten sen seuraavan projektin tekis paremmin :)



Moottoristakin lähti tasapainoakselit pois.

Ja tilalle tuli pieni tumppi öljypumpun rattaalle.

Akseleiden läpivienneille tuli tulpat ja myös lohkon sisälle tuli laakereiden paikalle tulpat ettei öljynpaineet karkaa.


Tasapainoakseleiden poistolla lähti noin.2,5kg pyörivää massaa pois koneesta.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#17
Vs: TikiMiehen Galant -81

Aamun maalailujen tulos.


Seuraava vaihe olisi vetää joihinkin saumoihin liimaa. Biltemasta ostin tämmöisen tuubin kokeeksi vaan en vielä ole ehtinyt testaamaan. Onko kukaan muu kokeillut?


Saumojen liimailun jälkeen pääsee sitten vetäisemään valkoisen pintävärin :)
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#18
Vs: TikiMiehen Galant -81

Hyh hyh... Reippaat 3tuntia liiman haistelua takana. Aamulla käväsin ostamassa Motonetistä 2 tuubia Soudal:in korikittiä tuon bilteman tuubin lisäksi ja nyt olis pohjan ja konehuoneen saumat liimailtu. Vaikka rumallehan nuo liimaukset näyttääkin, niin uskon kuitenkin että ne suojaavat melko hyvin ruosteen alkamiselta kun ei vesi pääse ihan niin helpolla peltien väliin saumoista.

Soudal oli siis lähes pohjamaalin väristä ja siksi se ei kuvasta meinaa erottua. Tuo valkoinen on Bilteman tököttiä.

Tuo Bilteman tökötti oli enemmän sellaista liimaa kuin koreissa tehtaan jäljiltä yleensä onkin. Elikkä oli sellaista jäykkää massaa, mitä sai helposti laitettua paksummankin kerroksen ja sormella sai hyvin tasoiteltua. Soudal oli taas löysää ja sitä sai vaan ohuelti laitettua. Soudalia oli helpoin levittää pensselin avulla. Aamulla saa nähä millekkä liimaukset vaikuttavat kuivuttaan ja miten maali reagoi liimaan ??? Molempien päälle pitäis kuitenkin pystyä maalaamaan.

Piti pikkusen vielä fiilistellä ahtimen ja moottorin kanssa :D

Näistä romuista kai se pitäs jotain koittaa kasata heti kun tuo kori alkais valmistua. Jotenkin julman näköiset nuo imukanavat.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#19
Vs: TikiMiehen Galant -81

Pintavärikin olis nyt suihkittu pohjaan ja konehuoneeseen :)



Sitten vielä ennen ja jälkeen kuva :D Ensimmäine kuva otettu 20.4.2013 ja jälkimmäinen tänään 8.3.2014.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#20
Vs: TikiMiehen Galant -81

Vielä vuosi sitten purettiin autoa, mutta nyt vihdoin taas kasataan :)


Töötitkin sai uuden maalin.

Ehkä kesällä jo pääsee ajelemaan :driver
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#21
Vs: TikiMiehen Galant -81


Etuakseliston versio 1. Tällä versiolla aloitellaan ajelut. Versio 2 tulee varaosa galantin akselistosta joka tarkoitus hiekkapuhaltaa, maalata sekä asentaa uudet uretaanipuslat. Myös alusta ja jarrut sitten vaihtuu parempiin.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#22
Vs: TikiMiehen Galant -81

Nyt olisi sovitettu tulevaa moottoriakin.


Muuten mahtui ihan hyvin, mutta termostaatin kotelo ei mahdu koska ottaa tuipeltiin kiinni.


Imuarja mahtuikin paremmin kuin odotin.


Täytyy alkaa suunnitella jos siirtäis moottoria muutaman sentin eteen päin tai kehittelis toisenlaisen termarikotelon.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#24
Vs: TikiMiehen Galant -81

Muutaman viikon oli motivaatio hukassa, mutta nyt taas pikkusen sitä alkoi löytymään joten käväisin Galantin luona.

Takaovista irroitin ikkunat ja kahvat pois että voi aloittaa ruosteiden korjauksen ja pohjienteon maalaukselle.

Kyllähän sitä ruostetta maalin alta ihan mukavasti löytyi.




Etulippaa myös sovittelin.

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#25
Vs: TikiMiehen Galant -81

Eilen kävin tallissa kuuntelemassa YleX parasta ennen ja samalla pari Coronaa siinä nautiskelin 8) Taisinhan minä siinä samalla Galantin konehuonetta pikkuisen kasailla :) Perän tukivarret putsailin päivällä ja ne olisivat nyt maalausta vaille valmiit. Kävin myös kuskinpuolen etulokarin, vaihelaatikon ja etu-umpiot irroittamassa varaosa galantista. Niistä irroitetuista etu-umpioista sisustat maalasin mustaksi(en heijastinpintoja).
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#26
Vs: TikiMiehen Galant -81

Tänään maalasin galantin sisustan. Eihän siitä maalipinnasta kovin hyvä tullut, koska en jaksanut kunnolla alkaa puhistelemaan sisustaa kun eihän ne maalit kuitenkaan sieltä näy kun bitumit ja verhoilut nakkaa päälle.


 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#27
Vs: TikiMiehen Galant -81

Tänään töiden jälkeen kerkesin käydä vähän kasailemassa galanttia.
Motonetin halvinta bitumimattoa koitin sinne tänne lätkiä. Ois pitänyt ostaa pari mattoa kerralla niin olis paremmin saanut lätkittyä, mutta ompahan edes yritetty :D

Sitten putsasin ja asentelin raskasmaton, polkimet yms...

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#28
Vs: TikiMiehen Galant -81

Galanttia taas kasattu.
Esim. Johtosarja, vaijerit ja puhallin löysi paikkansa korissa.



Tuli testattua uusin hankintanikin :D

Viimeisetkin tötteröt tuli puhdisteltua.

Tuulilasinreunassa olleen ruostereijän korjasin tinaamalla.
Tässä reikä vielä koskemattomana.

Tinattuna. Vielä pitää pakkelilla loppuun siloitella.

Kojelautakin löysi paikalleen.

Emäntä kävi eilen kyselemässä onko mulla maaleja ja jotain pensseliä sille antaa... No pensselin ja maalit sille etin ja noin.tunnin päästä tuli tämmöisen taulun kanssa takaisin :) Kaveriporukassa vitsillä alettu kutsumaan tallia TT garageksi joten emäntä päätti tehdä siitä taulun :D
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#29
Vs: TikiMiehen Galant -81

Eilen käytin nostimet polttoöljyssä ja ultraääni pesurissa. Nyt vaikuttais kaikki taas toimivilta.



Keskiviikon ja torstain välisenä yönä, iltavuoron jälkeen tarkoitus aloittaa moottorin kasaus niin pääsis sitäkin kohta paikoilleen asentamaan :) Moottorin ohjaustakin taas miettinyt ja taidan myydä pois tuon evo7 ecun ja hommata tähän ehkä sittenkin sen megasquirtin.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#30
Vs: TikiMiehen Galant -81

Viimeöinen moottorin kasaus alkoi Acl runkolaakereiden asentamisella.

Kampiakseli ja laakeripukit paikoillaan ja momentissa.

Sitten oli mäntien vuoro.

Kiertokankiin tuli myös Acl laakerit.

Ensimmäinen mäntä menossa sylinteriin.

Sinne ne mennä lupsahti. Oli kyllä huomattavasti helpompi laittaa männät tuon männänrengaspuristimen kanssa.

Kanget momenttiin.

Moottorin etulevy paikoillaan. Tiivisteliimana käytin Hylomar liimaa.

Suodattimenjalan maalasin vht:n ryppymaalilla
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#31
Vs: TikiMiehen Galant -81

Eilen otin kannen työnalle.
Venttiilit puhdistin ultraäänipesurilla ja messinkiharjalla.


Kanaviin rost offia ja pulloharjaa.

Tämmöiset vanteetkin tuli, mutta en vielä tiedä laittaisko Galanttiin vai Civiciin :D Etuvanteilla on kokoa 8x16 et10 ja taka 9x16 et10. Tarkoitus kyllä ollut hankkia 15" vanteet Galanttiin, mutta kokeillaan millekkä näyttäs ja jos ei miellytä silmää niin nämä menee sitten civiciin johon nämä alunperin tilasinkin. Kyllähän se Galant huutas enemmän old school tyylistä vannetta :)
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#33
Vs: TikiMiehen Galant -81

Pakosarjakin tuli maanantaina ja nyt sitten kokosin malliksi tuon kannen että sain kokeiltua mahtuuko moottorin kannake kuinka hyvin.
Hyvinhän siihen tilaa jää :) Ensiviikolla kasailen venttiilit yms kanteen ja sitten pääsee senkin ruuvaamaan kiinni.

Vannettakin sovitin, mutta ei tämän tyylinen vanne sovi mielestäni Galanttiin.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#34
Vs: TikiMiehen Galant -81

Eilen illalla oli mukava sää parvekkeella loikoiluun kun lämmintäkin on 26,5° :cool:
Ja siinä samalla läppäsin venttiileitä :)

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#35
Vs: TikiMiehen Galant -81

Nyt alkais olla moottorikin lähes valmis :) Tässäpä jokunen kuva mitä touhuttu.

Kannen sain perjantaina valmiiksi ja eilen sen laitoin paikoilleen.

Imusarjaan vedin Vht:n ryppymaalin.

Kaasuläppäkotelohan tästä imusarjasta käännettiin toiseen päähän joten tähän entiselle paikalle piti tehdä peitelevy.

Öljypohjaan tein paikan öljynpaluulle.


 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#37
Vs: TikiMiehen Galant -81

No niin, siirrettiin illasta moottori talliin että pääsis sovittaa sitä paikoilleen.(Huomaa hieno muokkaus :D)

Uudet Bmw:n moottorinkannake kumit vaihdoin alkuperäisten tilalle. Ovat paljon jäykemmät.

Sitten vaan konetta paikoilleen.

Siellähän se :)


Uudet kannakeraudat pitää vielä lähteä tekemään, koska nämä ovat vain lainassa ja eikä nämä täysin istu koska ovat tarkoitettu Lanceriin. Näillä tulee moottori liian kallelleen.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#38
Vs: TikiMiehen Galant -81

Nyt olisi moottori hierottu kohdilleen. Vielä jäi kannekkeiden tekoa ensiviikollekin.
Konetta piti siirtää hiukan eteenpäin että imusarja ei ota jarrutehostajaan kiinni. Termostaattikotelokaan ei mahdu kunnolla kannen ja tulipellin väliin joten sille pitää tehdä uusi paikka.


Pakoputkitarpeita kävin Biltemasta. Kunhan laippa tulee Kkd motorsportilta niin pääsis sitten downpipeä vääntämään.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#39
Vs: TikiMiehen Galant -81

Sen verran eilen edisty että nyt olisi moottori ja laatikko kiinni. Vielä pitää laatikko irti käyttää, pestä ja laittaa vauhtipyörä sekä kytkin väliin ja ei muuta kuin laatikko takas paikalleen.
Tänä aamuna laitoin akselin taakse että pääsee suunnittelemaan jousitusta.
Jokunen kuvakin tuli napsittua.



Galanttikin pääsi käymään omilla pyörillään ulkona ensimmäistä kertaa vuoden 2012 jälkeen :)


 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#40
Vs: TikiMiehen Galant -81

Kyllähän siinä niin kävi että valomuutosta alettava tekemään :D

Ajattelin ottaa hieman mallia tästä ;D Joskus sitten jos rahaa on niin voisi vanteet päivättää samantyylisiin kuin tässä alla olevassa bosozoku autossa.


Tämmöinen setti tuli tuossa illalla haettua postista! Kiitoksia Protoparts:ille :peukku
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#42
Vs: TikiMiehen Galant -81


Nyt olisi konepelti jatkettu ja myös toisen puolen lokasuoja. Pakkeli vaan loppui niin en saanut tasoiteltua tuon kummemmin, mutta kyllähän tuosta jo idea selviää :D Kone pellistä tuli sen verran painava että siitä teen muotin ja kuidusta peitto sitten. Tuo pellinjatko kun on 3mm levystä ja siihen kitit päälle niin rupeaa jo konepeitolla painoa olemaan vähän liikaa :D
Tässä pari kuvaa vielä.

 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#44
Vs: TikiMiehen Galant -81

Kovin paljoa en nyt ole ehtinyt tekemään, mutta jotain kuitenki sain aikaiseksi.
Megan boksin sijoitin hanskalokeroon.

Johdotukset jäi vielä kesken.

Konehuoneen puolella sain johdot aika hyvin niputettua. Kunhan kaikki johdotukset on valmiit niin sitten pitää johtosarja teipata kunnolla ja vetästä haitariputkea päälle. Kaasuvaijerin lyhentelin sopivaksi, mutta vielä pitää polkimen päähän tehdä vaijeriin pallero.

Triggeripyörän asentelin tänään. Jouduin hihnapyöräksi laittamaan 4g63 kaasari koneen pyörän, koska alkuperäinen olisi ottanut vakaajatankoon kiinni. Tuo jakopään suojakoppa pitää vielä maalata mustaksi kunhan ehdin.

Lopuksi vielä kuva jonka näppäsin ottaa ennen kalikseen lähtöä.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#45
Vs: TikiMiehen Galant -81

Motivaatio pula on meinannut vaivata joten ei ole galantti edistynyt :/ Eilen oli kuitenkin kaveri tehnyt termostaattikotelon siirtopalikan. Vois viikonloppuna sovitella ja kytkeä tuota megaa vielä niin jospa siitä savut sais tämän kesän aikana :)

Nyt pitäisi mahtua hyvin tulipellin ja kannenväliin.
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#46
Vs: TikiMiehen Galant -81

Pitkän tauon jälkeen taas Galantin korin kimpussa. Semmosen jutun päätin viikolla että tästä tuleekin kaksiovinen. Kaksiovisena on helpompi rakentaa nuo takakaaret ja on taas sitten astetta erikoisemman näköinen Galantti :D

Pikkusen jo tuossa äskettäin suunnittelin takakaaria ja helmoja bosozoku tyyliin :D
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#47
Vs: TikiMiehen Galant -81

Viimeyönä taas veistelin kaaria ja spoileria. Pikkuhiljaa alkaa mieleiset muodot löytymään. Loppui vaan uretaani kesken, niin en saanut ihan valmiiksi muotoja.



Ja koska korissa muodot muuttuu rajusti niin ei tätä silloin viitsi perusvalkoiseksi vetää, vaan pitäähän sen maalauksenkin olla tyyliin sopiva ;)
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#48
Vs: TikiMiehen Galant -81

Nytpä olis linnunmetsästys kausi taas takana ja joutaa autoakin tekemään.

Syksyn aikana ehdin tehdä suunnitelmia hieman hillitymmästä ulkonäöstä esim.levikkeistä pikkusen suunniteltua pienemmät ja valkea/musta väritys. Kaksioviseksi olisi ollut muuten hyvä muuttaa, mutta sitten olisi nuo etuovet olleet liian lyhyen näköiset joten se muutos pitää ainakin unohtaa. Saa nyt nähdä mitä tässä vielä keksii, mutta eiköhän tästä huomiota herättävä silti tule vaikka vähän hillitymmän tekisikin :D

Moottoriinkin laittelin termostaatin siirto palikan ja vesiletkuja. Vesiletkulle löytyi hyvä reitti imusarjan välissä.

Huonokuvanlaatu, mutta jospa tästä selvää saisi.

Vielä pitäs laittaa vauhtipyörä ja kytkin paikoillen niin saisi sitten nostaa koneen takaisin paikoilleen ja pääsisi pakoputkea tekemään.

Kaarilevikkeitä laminoin parisarjaa joista toinen menee muokattavaksi galanttiin ja toinen olis myytävänä jos joku sattuu tarvitsemaan? Galanttia varten olisi tarkoitus muokata kaari enemmän levittäväksi.



On kyllä todella vaikea päättää minkä näköisen tästä tekis ???
 
Liittynyt
25 Huhtikuu 2013
Tykkäykset
0
Sijainti
kuopio
#49
Vs: TikiMiehen Galant -81

Tätäkin pikkuisen tullu taas tehtyä ja jonkun kuvasenkin nappasin.
Korin pohjamaalauksen valmistelun aloitin ja teippasin aukot umpeen.


Vauhtipyöräkin tuli nakattua paikoilleen ja laatikko ja startti soviteltua.


Termarikotelon tilalle tulevaan palikkaan tein paikat lämpöanturille ja turbon nestekierrolle.


Kunhan sais tuon korin pohjamaaliin ja koneen takaisin paikoilleen niin pitää sitten alkaa takakaaret silpomaan ja levikkeitä tekemään...
 
Ylös Bottom