Vs: TimeAttack 2015
VR6, ainakaan se mitä tarkoitin, ei ole ahdettu. Se ei ole myöskään kilpailukykykyinen VTEC Hondia vastaan. Se ei ollutkaan se pointti. Pointti oli se, muuttamalla sääntöjä niin, että VR6 pääsee pikku luokkaan (oli se sitten syynä tai ei), samalla sinne aukeaa ovi sellaisellekin autoille, jotka OVAT jo kohta liian tehokkaita jopa Hondia vastaan, esim. 330i MutteriWarasto. Litran erossa tilavuudessa rupeaa olemaan jo VTECIllekin paikattavaa, erityisesti väännössä. Ylipäätään 1.6, 1.8, 2.0 koneiset rupeavat varmasti kärsimään suorilla, liikaa.
Lyhyesti: varmin tapa pilata mikä tahansa luokka on tehdä radikaaleja ja arvaamattomia sääntömuutoksia. Tästä löytyy runsaasti esimerkkejä aiemmilta vuosilta. Se, että säännöillä (turbosääntö tässä tapauksessa) lähdetään tarkoituksella suosimaan yhtä tiettyä merkkiä, on sitten vielä kirsikkana kakun päällä.
Oli tuossa itselläkin pienenä ajatuksena lähteä ajamaan leikkimielellä clubia, ja antaa siinä 2 desiä koneen puolesta hyvää muille (sääntöihin nähden). Mutta jää kyllä ajelut omille ratapäiville, kun joutuis antamaan 7 desiä hyvää muille...