TT-Thermo kokemukset?

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Onko foorumilaisilla kokemuksia tuosta TT-Thermo XC laitteesta.
Ideana kuulostaa vallan mainiolta, millainen tuon laatu lie, aiemmissa malleissa kuulostaa olleen nuita erinäisiä ongelmia tiiviyden ja myös sähköpuolen osalta.
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Itsellä oli edellisessä outtiksessa tuo tt-thermo ja ei voi kuin kehua,kaikissa autoissa pitäisi tuo olla käytössä,defa yhteensopiva,3 vuotta oli käytössä ja nyt myin autoni pois,ei minkäänlaisia ongelmia ollut koko aikana,käytännössä noin tunnin roikassa pidon jälkeen,ulkona -10 astetta,moottori pukkaa jo haaleaa/lämmintä ilmaa,moottorin lämpötila noin 60 astetta,erinomainen keksintö,toimi kuin junan vessa,jopa parempi keksintö kuin webasto
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Miten tuo on muka Webastoa parempi? Hyppysähkölläkö se toimii?

ThermoTop Evo 5kW ja ThermoConnect on nimittäin erittäin hyvä ja toimiva setti.
 

Larppa

Active Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2019
Halvempi tuo on ainakin kuin webasto, ja kun autossa on vielä akkulaturi ja sisälämppäri ympätty samaan systeemiin tt-thermon kanssa niin voi olla aina varma että auton sisätilat sekä moottori ovat lämpimiä ja akku täynnä.

Toki webasto on hyvä, mutta ei se hinta/laatu-suhteeltaan parempi ole. Ja on niitäkin hetkiä webaston kanssa tullut koettua, että auton sisätilat ja moottori ovat kyllä lämpimiä, mutta akku tyhjä.. Ja jos pätkäajoa harrastaaa webaston kanssa niin ei se akku hyppysähköllä lataudu jos ajomatka ei lataamiseen riitä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Niin no hinnaltaan on tietenkin ja ihan yhtä lailla Webastollakin on akku täynnä jos sen kanssa käyttää akkulaturia. Emännän autoon laitoin laturin siltä varalta että käyttäisi Webastolla akun tyhjäksi niin ei tarvitsisi kuin tökätä piuha kiinni puskuriin jotta akku latautuu. Mutta eipä tuo ole sitä tainnut hirveästi jaksaa tehdä. Autossa näyttäisi olevan alkuperäinen akku vuodelta 2013 ja kilsoja tossa ASX:ssä on yli 210tkm. En minä sano että tuollainen huono on mutta mielestäni tuo ei kuitenkaan pärjää käytettävyydessä mitenkään Webastolle.
 

Larppa

Active Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2019
Webasto tietenkin käytettävyydeltään pätkii tolppalämmittimen 100-0, mutta itse en ole kokenut hankalaksi siirtymistä webasto-autosta tolppalämmitteiseen. Rutiinilla se töpseli siihen keulaan sujahtaa jos tietää ettei muuta ajoa ole enää illalla tulossa. Ja jos webaston kanssa käyttää akkulaturia niin se käytettävyys tavallaan on samalla tasolla tuon tt-thermon kanssa.

Mutta tehokas tuo tt-thermo on, 1 kW malli mulla oli yhdessä autossa ja konepelti aina sulana kun tuo ollut 1-1,5 tuntia päällä joka kieli siitä että moottori tosiaankin lämpesi kauttaaltaan. Lämmintä puhalsi heti sisälle ja lähti tietenki ku palmun alta käyntiin, etanolia tankissa ihan kiva ominaisuus.
 

Joonatan

Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2019
Itse laitoin kanssa 1kW TTn talvella pheviin, juuri tuo XC malli. Ajattelin kanssa webastoa mutta en nähnyt siinä järkeä kun omilla ajoilla niin harvoin kone lähtee käyntiin. Nyt kotoa jos lähtee ja tietää että akku ei riitä niin 30min riittää hyvin lämmittämään koneen, muistaakseen yli tunnin lämmitystä ei suositeltu edes käyttöohjeessa.
 

Juvonvi

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2020
Itse laitoin kanssa 1kW TTn talvella pheviin, juuri tuo XC malli. Ajattelin kanssa webastoa mutta en nähnyt siinä järkeä kun omilla ajoilla niin harvoin kone lähtee käyntiin. Nyt kotoa jos lähtee ja tietää että akku ei riitä niin 30min riittää hyvin lämmittämään koneen, muistaakseen yli tunnin lämmitystä ei suositeltu edes käyttöohjeessa.
Moi.
oisko neuvoja mihin asensit kyseisen lämppärin.Asennusohjetta kun on ollut vaikea löytää.
Jos saisin pyhinä sen kytkettyä!
ja jos saisin sen ohjeen privana niin kiitän!
juvonvi@gmail.com
Hyvää Joulua!
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Bensa Outlanderiin 2.0 -04, laitoin tuon keksinnön, nopsaan lämmittää nesteen, oma kiertovesipumppu nuissa auttaa siinä lämmön leviämisessä toisaalta ei kyllä ole tietoo miten tuo on ohjattu siinä tapauksessa että käynnistää koneen ja laite olis päälle kytkettynä kiertovesipumppu päällä.
Laitoin pitkillä letkuilla sinne akun alapuolelle palkkiin kiinni ja lämpöeristin letkun.
Katkaisin lämmityslaitteelle menevän letkun ja laitoin kulmayhteen jonka kautta oli helppoa sijoittaa letkut .
15 min ja kone lämmin pikku pakkasissa...
 
Ylös Bottom