Tukivarsipulttien kiristäminen 2-pilarinostimella

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Tässähän onkin hyvä kohta kysyä juttua mitä olen monesti miettinyt, eli täällä kerhossa kun moni väsäilee autoja 2-pilarinostimella ja aika monessa korjaamossakin on suurimmaksi osaksi vain sellaisia käytössä, niin milläs siinä muka toteuttaa sen että auto olisi ikään kuin pyörillään siinä vaiheessa kun tukivarsipultteja kiristellään...? Voihan niitä ehkä yksitellen jollain vähän kohotella mutta saakohan kuitenkaan tarpeeksi paljoa että tulisi hyvä...? :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
samitsu sanoi
Tässähän onkin hyvä kohta kysyä juttua mitä olen monesti miettinyt, eli täällä kerhossa kun moni väsäilee autoja 2-pilarinostimella ja aika monessa korjaamossakin on suurimmaksi osaksi vain sellaisia käytössä, niin milläs siinä muka toteuttaa sen että auto olisi ikään kuin pyörillään siinä vaiheessa kun tukivarsipultteja kiristellään...? Voihan niitä ehkä yksitellen jollain vähän kohotella mutta saakohan kuitenkaan tarpeeksi paljoa että tulisi hyvä...? :)
Itse käytän laatikkonosturia adapterilla, saa sillä renkaan silmämääräisesti aina kohdalleen.

Ja omalla kohdalla ei yleisesti niin tarkkaa ole, kun yleensä aina vaihdetaan uretaania tilalle->kelluvat jolloin ei väliäkään miten kiristää.

Mutta todella harvassahan noin tehdään, täälläpäin korjaamoilla tapana lyödä kiinni vaan, ja sitten ihmetellään kun vuoden sisällä menee samat puslat uudestaan.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
samitsu sanoi
Tässähän onkin hyvä kohta kysyä juttua mitä olen monesti miettinyt, eli täällä kerhossa kun moni väsäilee autoja 2-pilarinostimella ja aika monessa korjaamossakin on suurimmaksi osaksi vain sellaisia käytössä, niin milläs siinä muka toteuttaa sen että auto olisi ikään kuin pyörillään siinä vaiheessa kun tukivarsipultteja kiristellään...? Voihan niitä ehkä yksitellen jollain vähän kohotella mutta saakohan kuitenkaan tarpeeksi paljoa että tulisi hyvä...? :)
Kakkosnelone pystyyn navan alle ja lasken nosturia alaspäin.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vaihteistonosturilla tulee itekkin pöngättyä tukivarresta,ennen kiristystä. Ei toki määräänsä enempää onnistu,kun alkaa nousta auto edeltä.
Minulla on yksipilarinen pyörät vapaaksi jättävä nostin käytössä.
Ajosiltamalli olisi parempi kyllä jos etsii vaikka väleää palloniveltä,kun on paino päällä niin löytyy helpommin.
Olen joskus suunnitellut että jos tekisi sellaiset renkaiden alle tulevat pukit,että laskisi auton nosturilla niiden päälle,ja sitten mahtuisi alta kiristelemään.
 
Ylös Bottom