Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Kimbba

New Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2014
Joo elikkä ois tarkotus tossa ens kuussa vaihtaa auto Mitsubishi Evo II:seen ;D mutta mietinpä vain kuinka kestäviä nämä sitten ovat? ja kun meen kattoon sitä Evo II niin mitä kannattaa ottaa huomioon?? Kone on kuulemma rakennettu melkeen kokonaan uudestaan tehojen kasvattamisen ideana talvella.

Kiitos etukäteen kaikista vastauksista. :)
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Noh, kestäviä ja kestäviä. Ainakaan huoltovapaita nämä ei ole. ;D Kokoajan saa olla jotain pientä ropaamassa, mutta toisaalta, vastineeksi saatava ajonautinto kyllä kattaa sen kaiken. Vaihdelaatikoissa ainakin synkrot renaa vähän joka toisessa ja sitten se kuuluisa moottorin crankwalk.

Mitähän tohon II:seen nyt sitten muuta sanoisi. Tämän ikäisissä jo pellit alkaa olla vähän kysymysmerkki ja varsinkin jos on tullut brittien kautta suomeen. Paljon riippuu siitä miten on huollettu ja miten ja millä osilla kone on kasattu. Näissä vanhemmissa Evoissa tuntuu olevan paljon sitä "lippalakkituunausta" jossa tehdään paljon muutoksia lisätehojen toiveissa tietämättä oikeastaan mitä tehdään. Se on sitten vähän ostajan tuurista kiinni mitä saa.

Mutta siis crankwalk, pellit, vaihdelaatikko, kytkin, niihin nyt itse kiinnittäisin eniten huomiota. Koneen käyntiäänet, kuuluuko kilkatuksia, naputuksia, miten turbo herää, millaista tavaraa tulee pakoputkesta ulos yms. Moottorista dokumentit ja muutenkin saisi olla paperia todisteena mitä on autolle tehty.

Mutta hieno auto tuo on joka tapauksessa, ehdotonta Evojen aatelia noi "earlymallit". :peukku Mutta varaudu siihen että helpolla et omistajuudesta pääse. Ne on jo vanhoja autoja.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Toivottavasti tuleva auto ei ole ainoa kulkuväline mitä pihasta löytyy.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

-JP- sanoi
Toivottavasti tuleva auto ei ole ainoa kulkuväline mitä pihasta löytyy.

Erittäin hyvä huomio muuten! :peukku
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Kyllä mulla toi kolmonen ainaki on toiminu oikein hyvin ja mitään ihmeitä oo tarvinnu ropailla...
Todella paljon riippuu lähtökohdasta millävarmuudella voi kulkineeseensa luottaa...
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Laita linkki ilmoitukseen niin katsotaan onko siinä jotain mistä hälytyskellojen pitäisi soida...
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Tässä on linkki ilmotukseen vielä ja joo just myin toisen auton eli olisi ainoastaan tuo mitsu sitten..

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6345998
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

No minä olisin hieman positiivisemmalla ajatuksella liikkeellä kun edelliset kirjoittajat, paitsi Jahvetti.

Neljä vuotta ollut käyttöautona tuo VR-4 Galant, ja eipä se pitkiä aikoja kyllä ole seissyt siksi että jotain olisi rikki.

Oma auto on kuitenkin kohtuu vakio, ja sitä ei ole millään sepityksillä viritelty, eli itse tosiaan kiinnittäisin huomiota tuohon aika paljon, jos myyjä selittää suu vaahdossa kaikista mahdollisista tuninkipalikoista mitä vaan voi Kiinasta saada, niin olisin hieman skeptinen. :p

Voima on toinen, jos sitä on paljon niin se vaan sitten jostain aina hajoaa.
Eli jos omat tavoitteet on sitä luokkaa että sen pitää piirtää neljä mustaa viivaa tiehen ohitustilanteessa, niin kannattaa siihen joku kauppakassikin ottaa vielä kylkeen, millä voi käydä varaosakaupoilla. :p


Ja jos on hyvä yksilö kyseessä niin uskaltaisin kyllä lähteä yhden auton ajatusmaailmallakin liikkeelle.
En kyllä avannut edes tuota ilmoitusta, tämä tälläsenä yleisenä..
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Joo, jos sattuu löytämään suoraan japseista tuodun, oikeissa käsissä olleen ja melko maltillisesti rakennetun/alkuperäisen yksilön, niin kyllähän sellainen varmaan ajossa pysyy, mutta sellaisia ei taida enää paljoa olla ja jos on, niin ei ne taida juurikaan vaihtaa omistajaa. Täytyy kyllä sanoa että tuo ilmoituksen auto voi olla juuri sellainen jota joutuu kokoajan ropaamaan, on tuota konehuonettakin vähän muuteltu ja kiinnitin huomion tohon konehuoneen ja sisäosan likaisuuteen ja hompsuisuuteen. Ja tuo lause, nopeaksi rakennette, ei vielä koulutettu sekä tehoa riittää vaikka useammalle. Miksi on rakennettu ja heti ajamatta myyntiin?

Mutta käy ajamassa kunnon lenkki, makustele, kuulostele, kysele tietoja auton vaiheista, mutta kyllä näiden vanhusten kanssa siihen saa varautua että huoltaa/korjata saa. Toivottavasti pysyy työkalut kädessä. :D Tai sitten se on se hyvin pidetty ja taidolla tehty. :peukku
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Joo... Tamuksen kanssa saamaa mieltä...
Älä hurmaannu niistä tehoista ja vetokyvystä...
Akku ainaki on viety vissii peräluukkuun ja muutenki epäselvä tuo konetila... Muoveja puuttuu esim jakohihnan muovikoppa... Miksi on pois?

Kuskin istuimeksi on lätkästy joku vanha kuppijakkara jostain mutta muuten kuvissa näyttäis päältä päin hyvältä.. Tietysti luonnossa eri näköne...

Ja tosiaan miksi on kone "tehty" ja ei ole ajettu?
Näyttäis olevan noormarkusta nuo kuvat...
Oletko kaukaakin menossa sitä katteleen?
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Melko kallis mielestäni. (ei loppu peleissä isoakaan hinta eroa E5:teen , joka kuitenkin on jo oikea Evo , vertaa piristetty "Lancer")
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

On nuo 1-3 evot aika hurmaavia kaikessa yksinkertaisuudessaan. Enemmän kyseisestä autosta tietämättä sanoisin aika ylihintaiseksi mutta voihan se olla hyväkuntoinenkin ja asiallisesti rakennettu. Kannattaa käydä katsomassa mutta en kyllä ainakaan tarjoaisi sillä reissulla vaan miettisin asiaa rauhassa kotona.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

-JP- sanoi
Toivottavasti tuleva auto ei ole ainoa kulkuväline mitä pihasta löytyy.

Mulla on ollut kolmonen käyttöautona kuusi vuotta, että en kyllä ihan noinkaan sanoisi..
Toki lähes vakio tekniikkapuolelta, joten sen takia varmaan vähemmän murheita.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

MakeM sanoi
Mulla on ollut kolmonen käyttöautona kuusi vuotta, että en kyllä ihan noinkaan sanoisi..
Toki lähes vakio tekniikkapuolelta, joten sen takia varmaan vähemmän murheita.

Menee nyt offtopiciksi mutta tuossa se ero tulee... Et ole käsittääkseni tarvinnut sitä PÄIVITTÄISEEN TYÖMATKAAN. Silloin en todellakaan suosittele mitään erikoisautoa jos on ns normijannu (normijannun lompakko tai normijannun taidot) ja pitää tosiaan ajaa vaikka let me say yli 50km päivässä.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

mystinengalant sanoi
Menee nyt offtopiciksi mutta tuossa se ero tulee... Et ole käsittääkseni tarvinnut sitä PÄIVITTÄISEEN TYÖMATKAAN. Silloin en todellakaan suosittele mitään erikoisautoa jos on ns normijannu (normijannun lompakko tai normijannun taidot) ja pitää tosiaan ajaa vaikka let me say yli 50km päivässä.
Mä olen käyttänyt omaani juurikin noin...
Jokapäiväsessä käytössä töihin ja takas ja muut ajot päälle...
Ja joskus on lähdetty kylmästäki lujaa ku keikalle on lähdetty...
Ja toimii...
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Jahvetti sanoi
Mä olen käyttänyt omaani juurikin noin...
Jokapäiväsessä käytössä töihin ja takas ja muut ajot päälle...
Ja joskus on lähdetty kylmästäki lujaa ku keikalle on lähdetty...
Ja toimii...

sinä er olekkaa normijannu mihin tuolla viittasin aiemmin :p
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Mä nyt olen sitä mieltä että vaikkakin tiedän kyllä näitä ihan toimivia yksilöitä jotka ovat ihan jokapäiväisessä ajossa, niin siltikään en menisi kellekään sanomaan että "juu, osta Evo, ne on tosi kivoja ajaa ja toimivat kuin unelma. Helppo pitää ja kiva ajaa."

Onhan se nyt vaan niin että jos et autoista ymmärrä mitään tai ei ole kovin iso lompakko niin kyllä näistä, varsinkin viritellyimmistä versioista kannattaa vaan pysyä kaukana.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Eikä ole tanjakaan se "normijannu"...joko lompakkoa tai taitoa pitää olla että tommosta voi pitää käyttiksenä. Sitä mieltä olen edelleen.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Vaikka tämä nyt on kovasti jo alkuperäisestä karannut, niin kommentoidaan nyt kuitenkin...

Ei ole EVOa, mutta vähän erikoisempi käyttis mulla kuitenkin. Rahaa on vähemmän kuin normijannulla, eikä taitoakaan juuri enempää, mutta silti tuolla on ihan huolettomia kilsoja ollut. Toki kovin vakiohan tuo on, mitä nyt vähän ahtoa nostettua ja putkisto virtaavampi...
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Iha vertailuksi tähän käyttövarmuus spin off keskusteluun haluisin nostaa tutun maajussin -06 passatin ja uudemman nissanin pakun. On nimittäin ollut niin paljon mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja joiden takia on kulkeminen estynyt, että väittäisin vakavissani hyvällä pidolla olleen virittämättömän evonkin luotettavammaksi työmatkakulkineeksi ;D

Meikäläinen ei todellakaan omaa arvovaltasemman raadin tietotaitoa, mutta en kyllä silti lähtis tohon ilmotuksen autoon kajoamaan. Vakio vempaimen toimintaa (korjaamista ;D ) on vain niin paljon mukavampi lähteä opettelemaan kun kaikki löytyy sieltä mistä korjausmanuskat kertoo niiden löytyvän.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

No tuon linkin evon voi jättää suoraan ostamatta, jos meinaa vaan ajella. Näkee jo tuosta konehuoneesta, ettei kaikki ole välttämättä huolella tehty.. Mutta hyvin pidetyn evon (eipä taida montaa olla suomessa) ostaja voi ihan huoletta pitää sitä käyttöautona. Ei tuo nyt mitään sen kummempaa tekniikkaa ole kuin mikään muukaan turbollinen auto.
Sitten kun autosta aletaan repimään +100hp vakiosta, niin tietäähän sen jo tyhmempikin mitä siinä voi käydä.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Ihan Ontopicciahan tässä on tullut. Aloittaja kysyi kuitenkin kestävyydestä. :)
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

tommyz sanoi
Sitten kun autosta aletaan repimään +100hp vakiosta, niin tietäähän sen jo tyhmempikin mitä siinä voi käydä.

Menee kaikki rahat , mutta meneekö hukkaan ? :)
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Riippuua paljon käytöstä ja mistä osista tehty. Jos revitään jatkuvasti niin kyllä äkkiä saa paikat rikki, nimim: ei ole kokemusta vielä ;D
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Ehkä vaara mennä offtopiciksi, mutta kysytään kuitenkin.
Mua oikeasti kiinnostaisi, että kuinka monella on ollut vakioevon kanssa erityisen paljon ongelmia?

Mä olen ajanut jonkun 80tkm tässä kuuden vuoden aikana, eli toki paljon vähemmän kuin moni muu. Hajonneita osia ollut pikaisella muistelulla oikea takaiskari, kampiakselin hihnapyörä, kytkimen työsylinteri, termostaatti, syylärin korkki, perän puslat ja vaihdelaatikon laakerit mitkä oli jo ostaessa. Nekin tosin kesti 60tkm ennen kuin alkoi ääntämään enemmän.

Eihän nämä varmasti mitään halvimpia pitää ole, ja jos on pakko siirtyä joka päivä pitkiä matkoja niin miettisin varmaan itsekin jotain muuta. Kuitenkin eniten melkeinpä ruostumisesta olen huolissani tällä hetkellä.

Nythän tällä alkaa olemaan enemmän kilsoja niin näyttänee todellisen luonteensa ;D Epäilen vaan, että monella hajoamiset johtuu pidosta ja virittämisestä. Itsekin annan välillä sikaa ihan säälimättä, paremmin tuntuu vaan toimiman sen jälkeen.
Vaikea tietää mitä monella autolla tehty esim. japanissa, itsellä oli onneksi lähes kaikin puolin ihan alkuperäiskuntoinen.
 
Vs: Tuleva Mitsubishi mies kysymyksineen. :)

Kyllähän meilläkin kolmonen on ollut ihan toimiva peli, vakiokuntoinen kun on ollut. Ennen. Ykkönen taas renaa jokapaikasta, kokoajan ja seisoo lähes koko ajan pukkien päällä/rullaavana. Noh, murheenkryyni se on ollut alusta saakka kun taas kolmonen on Tepin itse maahantuoma ja ollut vakiona.

Tässäpä se ero juuri taas onkin ja näkyy. :D Muutaman välikäden ja brittien kautta tullut, rakenneltu ykkönen ei toimi mitenkään ja itse tuotu, vakiokuntoinen kolmonen on toiminut hyvin. Ja meilläkään ei autoja kyllä säälitä yhtään, melkoista possua ne saavat.
 
Takaisin
Ylös Bottom