tupakoinnin lopettaminen!?

sinivirta

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2016
elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: www.google.fi tai www.mitsubishiclubfinland.com ?

T: todella halukas lopettamaan!!
???

Slider edit: Koska aloitus oli niin hyvä niin poistetaan mainoslinkit ja jätetään topic foorumille. :) aloittajalle tietysti ikuiset bannit kaupan päälle. jatkakaa.
 
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?

Mä olen vuoden ja 1kk ollu tupakasta erossa sähkötupakin avulla. Ja koko ajan vähentänyt nikotiini määrää nesteissä. Polttelin noin 13 vuotta tupakkia. Sen verran täytyy nyt viellä mainita, että itsellä tuli makuaisti, nälkä takaisin ja hapenotto kyky parani huomattavasti pikku hiljaa. Mastoihin kun kiipeilen, niin kyllä huomasi. Ei kai tämäkään mikään terveystuote ole, mutta varmasti pienempi paha.
 
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?

Aikoinaan sain reseptin pillereihin joita syötiin samaan aikaan kun poltettiin. Alkoi maistumaan tupakka ihan hirveelle,eikä sitä sitten enää tehnyt mieli...6 vuotta tuli vedettyy ja nyt 8 vuotta ilman,eikä ole mieli tehnyt aloittaakkaan enää.
 
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?

yli 20 vuotta tuli savusteltua, kunnes sitten poikani silloin 3v. kysyi "isi miksi sinä poltat tupakkaa?", ei ollut oikein vastausta tuohon ja silloin se sitten jäi, nyt yli 15 vuotta ilman yhtään savua, eikä ole kyllä tehnyt mielikään.
Apuna ajatus ja suunnitelma päivärytmien ja tapojen muuttamisesta, ohjevihkonen jonka saa esim. terveyskeskuksista, suosittelen. :peukku
Kyllä näin jälkeenpäin huomaa kuinka sitä on ollut tyhmä :seina kun on terveytensä vaarantanut tuolla tuotteella, haju ja makuaisti parantuneet, ruoka maistuu nyt ehkä liiaksikkin, paino noussut...
 
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?

Kutakuinkin 22vuotta vedin tupakkaa keskimäärin vajaan kaksi askia päivässä.Naapuri oli myös kova tupakkamies mutta siirtyi sähkötupakkaan ja alkoi suositella myös minulle sitä.Muutamien maistiaisten jälkeen ajattelin kokeilla ja tilasin ensimmäisen laitteen ja tarvikkeet.Sen saatuani en ole yksiäkään savuja ottanut tupakasta tai sikarista.Nyt vajaan puolitoistavuotta sähkötupakkia höyrytellyt ja saanut pariviikkoa sitten nikotiinit ajettua nollaan olen alkanut vähentää sitäkin.Jospa tästäkin eroon pääsisi.Mutta tupakkaan verraten on yskä hävinnyt ja sitten taas maku ja hajuaisti palannut.Ja myös lenkillä jaksaa mennä paremmin.Itsellä siis sähkötupakka ainakin toimi tavallisesta tupakasta irtipääsyssä.Nyt kun tästäkin vain eroon pääsee niin hyvä homma.
 
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?

Moni tupakoitsija ei uskalla vieroitusoireiden pelossa edes yrittää olla polttamatta. Johan telkkarimainoksissakin näytetään, että käy pirut ja itse p*rkelekin kimppuun, ellei ole riittävästi oikean merkkisiä tarvikkeita apuna ja huonosti menee sittenkin.

Vaan ei se sen ihmeellisempää ole. Ensin päivän tai pari käy asia välillä mielessä, mutta menee myös äkkiä ohi. Riippuvuuksille altistuminen on kovin yksilökohtaista, monelle tupakkakin on vaan hölmö tapa, eikä mikään fyysinen koukku. Erittäin sitkeä tapa kyllä, ellei itse asennoidu tupakkalakkoihin vaikka niin, että ehtii sitä myöhemminkin polttaa, ja vielä kyllästymiseen asti.

Olen polttanut ja ollut polttamatta. Kuukauden ruumiinpuhdistuksen päätteeksi tuli viikonloppuna taas askillinen vedettyä ja siitäkin nyt pari päivää kulunut.
 
Vs: tupakoinnin lopettaminen!?

Mulla taas löytyy kyllä ihan fyysistäkin oiretta, vähän ku semivittumainen krapula ois ollu..

Mutta usiamman kerran ite yritelly lopettaa vuosien varrella vaan muutamaan päivään ne aina jäi. Töissä polton sain kitkettyä nikotiinipurkalla pois kuitenkin. About kuukauden olin sähköröökin varassa välillä. Kaveri sillä sai lopetettua.

Mutta nyt on pari kk takana ilman röökiä (no okei, kolme on mennyt mutta ei ole jäänyt päälle) kun sain motivaation kohilleen: Laskin paljon säästää kun on ilman ja kävin ottamassa sen verran lisää lainaa mitä tolla rahalla ilkesi ottaa ja ostin auton. Motivoi hyvin kun on kaikille kehunu että auto tärähtää myyntiin samalla sekunnilla kun tupakointi taas alkaa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom