Turbojen toimivuus

Skull_Eye

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2015
Eli oon tässä kohtalaisen monta topiccia lukenut ja hakusanoja käyttänyt mutta mistään en ole löytänyt suoranaista ja 100% varmuudella olevaa tietoa siitä että miten ne legnumin turbot toimii. Osa väittää et toimivat yhtä aikaa ja osa taas sanoo että lähtevät porrastetusti liikkeelle. Onko kenelläkään vastausta tähän kysymykseen vai ajelenko vain sillä ja kiittelen kun vielä toimivat
 
Vs: Turbojen toimivuus

Minkäs takia porukka sitten kirjottelee tämmösiä niitten netti ilmotuksiin?

3" gatco kisa katalysaattori sekä 3" putkisto simonssin rst vaimentimella.
Ahtoruuvi.. Vain vähän on lisää paineita.
Greddy dumppi.
Turbot säädetty. Lähtee molemmat yhtäaikaa.
Kaukokäynnistys.
Automaattinen turbo taimeri.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/7360097
 
Vs: Turbojen toimivuus

Skull_Eye sanoi
Minkäs takia porukka sitten kirjottelee tämmösiä niitten netti ilmotuksiin?

3" gatco kisa katalysaattori sekä 3" putkisto simonssin rst vaimentimella.
Ahtoruuvi.. Vain vähän on lisää paineita.
Greddy dumppi.
Turbot säädetty. Lähtee molemmat yhtäaikaa.
Kaukokäynnistys.
Automaattinen turbo taimeri.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/7360097

koska myyjä ei tiedä mitä sille autolle on edes tehty ;D
Jobbari vissiin kyseessä.
 
Vs: Turbojen toimivuus

Skull_Eye sanoi
Minkäs takia porukka sitten kirjottelee tämmösiä niitten netti ilmotuksiin?

3" gatco kisa katalysaattori sekä 3" putkisto simonssin rst vaimentimella.
Ahtoruuvi.. Vain vähän on lisää paineita.
Greddy dumppi.
Turbot säädetty. Lähtee molemmat yhtäaikaa.
Kaukokäynnistys.
Automaattinen turbo taimeri.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/7360097

yleensäkin jos brändiä ei osaa kirjottaa niin tulee väkisin mielikuva ettei tiedetä mitä myydään.
 
Vs: Turbojen toimivuus

Turbot säädetty ni äijä on kuitenkin kiertäny hukkiksien tankoja ja oikeasti ahtaa miten sattuu nyt :D
 
Vs: Turbojen toimivuus

V-koneeseen on aika tuskaista toteuttaa eri alueilla toimivat ahtimet, koska molemmille turboille on loogisesti kolme omaa sylinteriä.

Liekö tälläistä autoa edes olemassa, Saabin puoliahdettua lukuunottamatta.
 
Vs: Turbojen toimivuus

MakeM sanoi
V-koneeseen on aika tuskaista toteuttaa eri alueilla toimivat ahtimet, koska molemmille turboille on loogisesti kolme omaa sylinteriä.

Liekö tälläistä autoa edes olemassa, Saabin puoliahdettua lukuunottamatta.

Sylinterimäärällä ei oo mitään merkitystä vaiheahtamisen suhteen. Koko pakokaasun massavirta käytetään.

Mitsun V moottorin layout on vaan vaiheahtamiselle epäedullinen, koska pakokanavat "osoittaa" sylinteriryhmästä ulospäin ja ovat siten kaukana toisistaa. Jos pakokanavat olisivat kannen toisella puolella, vierekkäin keskellä sylinteriryhmää, niin tilanne olisi ihan eri.

Esimerkkiä hyvästä vaiheahdetun v moottorin layoutista kannatta kattella dieselmoottorien puolelta.
 
Vs: Turbojen toimivuus

Mizushima sanoi
Sylinterimäärällä ei oo mitään merkitystä vaiheahtamisen suhteen. Koko pakokaasun massavirta käytetään.

En tainnut näin väittääkkään.

Kuten sanottua, tuskaista tehdä V-moottoriin lohkon ulkopuolisilla pakosarjoilla ja siksi varmasti harvinainen.
Tarkoituksena oli kertoa, että nyrkkisääntönä V-moottorinen bensiiniauto on mitä todennäköisemmin tehty rinnakkaisilla ahtimilla.

Subarulla on Legacyssä sekventaali, mutta bokseriin on sentään aavistuksen helpompi tehdä putkiviritelmät.
 
Takaisin
Ylös Bottom