Turtles Wagon keskustelu

Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Noihin tummennettuihin valoihin sopis vilkkuihin äärivalot palamaan jenkkityyliin ;)
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

ei takuul ole katsastuskelpoinen räikkä :seina :seina
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Tiedän kyllä että laadukkaaseen bassotoistoon tarvitaan jonkin verran tehoja vaikkei käyttäisi kovia volyymeitakaan, mutta... 6kW?!?!?! Miksi? tinnitusontaattu.com... ;D
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

DaJackal sanoi
Tiedän kyllä että laadukkaaseen bassotoistoon tarvitaan jonkin verran tehoja vaikkei käyttäisi kovia volyymeitakaan, mutta... 6kW?!?!?! Miksi? tinnitusontaattu.com... ;D

Tarkotus olis joskus vaihtaa järeempiin elementteihin, jotka oikeesti kestäis ton tehon pitkälläkin aikavälillä :D 6kW pääsen vasta kokeileen kolmannen optiman hankittua niin nyt siihen asti
soittelee vaan yhellä päätteellä yhteen ohmiin sen 2400W jatkuvalla. 6kW ei käytännössä deppoja paljo tuo enää lisää mutta kyllä se voimaa tuo siihen alapäähän ja tarkotus muuttaa kotelon viriä nyt tuolta 42hz:sta johki 35hz niin saa nähä miten mitsun ovet alkaa flexata!!
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Montako deppaa oot mitannu toistaseks ja millä taajuudella irtos?
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Basbarduu sanoi
Montako deppaa oot mitannu toistaseks ja millä taajuudella irtos?

Ei oo itse asias kertaakaan oltu mittarilla, mut en mä sitä varte oo tota rakentanu. Vähän semmonen all around paineauton ja hifiauton väliltä ois tavoite. Demoauto vaikka
jos niikseen haluaa mieltää :) Setin valmistuttua ois kyl kiva käydä kattoo paljonko on combo. Viriä haetaan nyt kotelolta tuonne 35hz tienoille mikä ei tietty kisamielessä ole
parhain mahdollinen. Mut katukäyttöön varsin oiva :driver
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

On kyllä hieno Waagoni. :peukku
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Joo kyllä toi laturi huutaa nykysellään niin hoosiannaa. Onko jollain tietoa mistä sais mitsuun 120-150A laturia?
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

WAU!

Upeaa lukea projektia kun työvaiheista ja kaikista on niin paljon kuvia :peukku

Vaikka en itse ole autohifisti, vierähtää helposti tunti kun kuvia katselee koska projektivaihehan on aina se mielenkiintoisin!

Keep the pics coming ;D
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Kuvia meinaa vaan välillä olla liiankin kanssa, itsellä pitäisi olla nopea netti ja silti kestää välillä minuutin avata koko topicci. ;D

Mutta ei se mitään! Parempi enemmän kuin vähemmän. Kunnioitettavaa dokumentointia. :peukku Mitään järkeä en kyllä edelleenkään näe noissa painehommissa, mutta sama kai se on miten rakennellaan, kunhan vain tehdään huolella ja edistetään merkin näkyvyyttä. Tämä waagoniprojekti täyttänee molemmat tunnusmerkit. :)
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

DaJackal sanoi
Kuvia meinaa vaan välillä olla liiankin kanssa, itsellä pitäisi olla nopea netti ja silti kestää välillä minuutin avata koko topicci. ;D

Mutta ei se mitään! Parempi enemmän kuin vähemmän. Kunnioitettavaa dokumentointia. :peukku Mitään järkeä en kyllä edelleenkään näe noissa painehommissa, mutta sama kai se on miten rakennellaan, kunhan vain tehdään huolella ja edistetään merkin näkyvyyttä. Tämä waagoniprojekti täyttänee molemmat tunnusmerkit. :)

Tänks :) Jatketaan tunteella tuunausta! Mut tosta on kyl tunteet kaukana kun hävittiin Driverin kanssa yks veto. Nyt joudutaan kumpiki maalauttaa talvivanteet pinkeiks. Voi sitä kärsimystä :seina
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Niko Päivinen sanoi
Nääh, kaipaa lisää bassoa? ;D

Khyyl. Joulukuus sitte saan ton toisen bassolankun kiinni, kun kolmas akku saapuu kehiin ;D Silloin alapäätehoa 6kw jatkuvaa kun nyt on "vain" sen 2kw..

Ooohhohoo http://www.youtube.com/watch?v=J_HCnGEKCbE
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Meinaat, että lasi vielä sen jälkeen pysyy kiinni ja/tai ehjänä? ;D

... ei ole varmaan kaukana enää se aika, kun tuulilasin saa pistää kiinni sellaisilla (vanhoista) ralliautoista tutuilla lisäraudoilla (no, toki Spacessa on liimalasi, siinä missä vanhoissa takavetoisissa oli tiivistelasit, joista lasi pääsi helpommin irti... mutta kuitenkin...)

Mutta on kyllä ruutia rokkivehkeissä. Siis nykyiselläänKIN.
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

Niko, galantissa (e33) liikkui tuulilasi myös aika herkästi, tulee mieleen oma harrastelu aika 2000luvun taitteessa...
Sillon sain jotain 150db luokkaa 2x treo 15ssx @2xlanzar vhc 2200, etupää oli sillon lanzar oa10 +lanzar dc5.1+ 4" lanzar vibe.

:D
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

juikkipuikki sanoi
Tarkotus olis joskus vaihtaa järeempiin elementteihin, jotka oikeesti kestäis ton tehon pitkälläkin aikavälillä :D 6kW pääsen vasta kokeileen kolmannen optiman hankittua niin nyt siihen asti
soittelee vaan yhellä päätteellä yhteen ohmiin sen 2400W jatkuvalla. 6kW ei käytännössä deppoja paljo tuo enää lisää mutta kyllä se voimaa tuo siihen alapäähän ja tarkotus muuttaa kotelon viriä nyt tuolta 42hz:sta johki 35hz niin saa nähä miten mitsun ovet alkaa flexata!!

Oliko tämä tehty maxboom:a varten? Tai siis oliko säännöissä jotain rajoituksia tuon oven jäykistämisen/äänieristämisen suhteen, kun tälläistä hieman muistelen?

Eli sai vain vaimentaa jonkun millimetrimäärän verran, mutta ulkopelteihin ei päässyt lisäämään esim. alumiinia jäykisteeksi, jonka päälle sitten eristettä?
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

pt. sanoi
Oliko tämä tehty maxboom:a varten? Tai siis oliko säännöissä jotain rajoituksia tuon oven jäykistämisen/äänieristämisen suhteen, kun tälläistä hieman muistelen?

Eli sai vain vaimentaa jonkun millimetrimäärän verran, mutta ulkopelteihin ei päässyt lisäämään esim. alumiinia jäykisteeksi, jonka päälle sitten eristettä?

Joskus oli mielessä tehdä buumiautoa, mut se ajatus meni ohitte. Demoautoa omaksi iloksi ja muiden kauhuksi täs vaan tehään ;D Jos en väärin muista niin 4mm bitumia tais olla rajoitus buumin
puolella, korjatkoon joku jos olen väärässä.
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

juikkipuikki sanoi
Joskus oli mielessä tehdä buumiautoa, mut se ajatus meni ohitte. Demoautoa omaksi iloksi ja muiden kauhuksi täs vaan tehään ;D Jos en väärin muista niin 4mm bitumia tais olla rajoitus buumin
puolella, korjatkoon joku jos olen väärässä.

Kuulostaa tutunoloiselta luvulta.

Sitten vain alumiinikaupoille, niin saa pellit jäykäksi. Vai oliko tuohon jo mitkä keinot tulossa?
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

pt. sanoi
Kuulostaa tutunoloiselta luvulta.

Sitten vain alumiinikaupoille, niin saa pellit jäykäksi. Vai oliko tuohon jo mitkä keinot tulossa?

On sitä viime kesästä lähtien vaimenneltua ja nyt koko auto bitumissa. Vielä kuitenkin tarkotus tossa talven aikana ottaa kattoa auki ja lisätuentoja ehkä jotain paloja hitsaten, jos
löytyy joku osaava kaveri siihen hommaan. Tuulilasin heilumiseen tanko lavaan kiinni tähän tapaan kanssa tarkoitus tehä:

http://www.youtube.com/watch?v=-0yY02rWdJI

Etupää tulee jäämään varmaan aika pitkäks aikaa tollaseks(2x25nd, 2xExt4.0, 3xhf6.1 ja pisarasuuntimissa seasin diset/audisonin keskarit). Bassopuolta ens vuodelle suunniteltu jo ihan
erilaiseks. Tarkoitus ottaa koko lava-ala käyttöön 8x12" sundown audion elluilla ja niitä käskyttämään kaksi kappaletta dynamicsin D4 lankkua. Lisää akkujahan tuo vaatii ja niitä hankitaan pikkuhiljaa ku
rahaa tulloo :)
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

juikkipuikki sanoi
On sitä viime kesästä lähtien vaimenneltua ja nyt koko auto bitumissa. Vielä kuitenkin tarkotus tossa talven aikana ottaa kattoa auki ja lisätuentoja ehkä jotain paloja hitsaten, jos
löytyy joku osaava kaveri siihen hommaan. Tuulilasin heilumiseen tanko lavaan kiinni tähän tapaan kanssa tarkoitus tehä:

http://www.youtube.com/watch?v=-0yY02rWdJI

Etupää tulee jäämään varmaan aika pitkäks aikaa tollaseks(2x25nd, 2xExt4.0, 3xhf6.1 ja pisarasuuntimissa seasin diset/audisonin keskarit). Bassopuolta ens vuodelle suunniteltu jo ihan
erilaiseks. Tarkoitus ottaa koko lava-ala käyttöön 8x12" sundown audion elluilla ja niitä käskyttämään kaksi kappaletta dynamicsin D4 lankkua. Lisää akkujahan tuo vaatii ja niitä hankitaan pikkuhiljaa ku
rahaa tulloo :)

Jonkun verranhan ovat jäykistelleet kattoja neliöalumiiniprofiililla, eli sikamassalla tms kattopelti tuota täyteen. Säästyy ainakin hitsaamisen ilolta..

Omassa autossa tuli liimattua alumiinilattaa oviin. Joku oikosulku tuli, kun liimatessa tuli se ahaa elämys, että olisikohan kuitenkin pitänyt ottaa sitä L-profiilia, niin jäykistäisi hieman eri tavalla. Tosin, ei tuossa autossa ole kyllä mitään tuollaista arsenaalia, kuin topicin autossa ja kyllä noilla (jäykisteillä) pärjää hienosti.
 
Vs: JP:n Huumevankkuri keskustelu

pt. sanoi
Jonkun verranhan ovat jäykistelleet kattoja neliöalumiiniprofiililla, eli sikamassalla tms kattopelti tuota täyteen. Säästyy ainakin hitsaamisen ilolta..

Omassa autossa tuli liimattua alumiinilattaa oviin. Joku oikosulku tuli, kun liimatessa tuli se ahaa elämys, että olisikohan kuitenkin pitänyt ottaa sitä L-profiilia, niin jäykistäisi hieman eri tavalla. Tosin, ei tuossa autossa ole kyllä mitään tuollaista arsenaalia, kuin topicin autossa ja kyllä noilla (jäykisteillä) pärjää hienosti.

Ookkei, täytyy pitää mielessä toi niin ei tartteis hitsausta välttämättä :)
 
Vs: BassWagon keskustelu

Miten käynnistyksen esto ilmeni ja missä se sijaitsee / miten poistettiin ? Oliko orggis vai joku perus häläri ?
 
Vs: BassWagon keskustelu

tepi sanoi
Miten käynnistyksen esto ilmeni ja missä se sijaitsee / miten poistettiin ? Oliko orggis vai joku perus häläri ?

Eipä oo muute mitään hajua mistä se sen murjo pois. Kysyn huomenna josko muistaa. Pumpulle menee joku sen tekemä paukkulanka, oisko sen läheisyydessä mene ja tiedä.
Ihan kätevä nyt kyllä, lähtee käyntiin tolla mun 3. avaimellakin(jossa ei sirua). :peukku
 
Vs: BassWagon keskustelu

käynistyksen esto on toteutettu TD koneessa siten että sammutus solenoidi ei saa virtoja ollenkaan eli ohitettu ecun sammutus solenoidin ohjaus.
 
Vs: BassWagon keskustelu

Lähinnä sitä vaan että en oo tiennyt että näissä malleissa olisi mitään ajonestoja vakiona, mutta ilmeisesti näin on. Pitäisi yksi nelikko bensa malli saada käymään ja vähän huono alkaa etsiä vikaa kun ei löydy mitään kunnon dokumentaatiota näihin n3/n4 wagoneihin.
 
Vs: BassWagon keskustelu

Katoppa onko siinä keskikonsolissa radion lähellä se ajoneston boxi,
Vois verrata olisko esim ea galantissa sama, boxi ja avain aina kimpassa ja ilman boxia ei käynisty


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: BassWagon keskustelu

Mistä se ruiluttaa tuota öljyä nuin paljon?
 
Vs: BassWagon keskustelu

Ei kai tuo lattarauta, mitä kattoon liimasitte, sentään ihan 10mm paksua ole? Vai valehteleeko kuva jotenkin niin pahasti?
 
Vs: BassWagon keskustelu

nostokurki sanoi
Ei kai tuo lattarauta, mitä kattoon liimasitte, sentään ihan 10mm paksua ole? Vai valehteleeko kuva jotenkin niin pahasti?

Piti vähä elvistellä/dramatisoida videolla :D ei ollut, mutta 8mm suurinpiirtein. Isointa mitä sain käsiini 0-budjetilla. Auttoi todella paljon jäykistämään kattoa
ja toivotaan, että riittää. Ei ainakaan enää flexaa katto pelkällä auton tyhjäkäynnillä... Kuten teki ennen katon jäykistämistä :D
 
Vs: BassWagon keskustelu

[kukkahattuilu]

Aika kevyesti jätkät suhtautuu tinnitykseen ja kuuloon yleensäkin [/kukkahattuilu]
 
Vs: BassWagon keskustelu

tommyz sanoi
Kyllä se vielä naurattaa.. Mitenkäs parin tai vaikka kymmenen vuoden kuluttua...

kuuro.png


Kiitokset kuitenkin huolenpidosta. Kuunnellaan vaan niitä iskelmiä ;D
 
Vs: BassWagon keskustelu

Näin tinnituksesta (onneksi aika lievästä sellaisesta) 10+v kärsineenä voin sanoa, että tuollaiset äänenpaineet ilman todella asiallista kuulonsuojausta on typeryyttä pahimmassa muodossaan. Vastaa järkevyydessä suurin piirtein sitä, että tuijottelisi tehokasta laserpointteria puoli tuntia joka aamu.

Jokainen tavallaan, mutta usko pois: siinä vaiheessa kun korvissa vinkuu ~5kHz ääni 24/7/365 siten, että sitä ei pääse karkuun yhtään millään keinolla, saattaa tulla miettineeksi, että kannattikohan sittenkään huudatella niitä humppavehkeitä ilman peltoreita. Ja se tinnitus ei sitten yleensä ala vaivihkaa, vaan melko äkkinäisesti (jonkin kuuntelusession jälkeen huomaat, että nyt ei muuten vinkuminen lopu), jolloin korjausliikettä takaisin päin ei voi tehdä. Se kuulon heikkeneminen ei ole haittana mitään tinnituksen rinnalla.

Ei minulla muuta. Huudatelkaa vaan niitä ämyreitä jos venäläinen ruletti huvittaa.
 
Vs: BassWagon keskustelu

Koska oot käyny kuulotestis viimeksi?
suosittelisin niin tietäis missä mennään :peukku
 
Vs: BassWagon keskustelu

Tuo kuulo on kyllä tärkeä, mutta nyt ei oikein tiedä millä voluumeilla tuota kuunnellaan, jos sisällä ollaan? Kovaa luultavasti, mutta omistaja voinee hieman asiaa avata?

Jos taas hieman puhutaan kuulosta, niin vielä viimeksi työterveydessä siinä kuulokopissa mitattuna kuulo oli vaimentumaton miltään alueelta, jona se on ollutkin ja tuota aika harvoin käy (näin lääkärin suusta..) Vaikkakin muutamat lajit ovat melko raakoja tuolle kuulolle, mutta onneksi ei ole mitään tullut.

Tästä taasen tuntuu ongelmaa aina välillä koituvan, kun monet hälyäänet ja muut teetättää oikeasti pahaa, eikä taasen toisten mielestä normaali tv:n katseluääni sovi lainkaan itselle :)
 
Vs: BassWagon keskustelu

eipä nuo bassotaajuudet korville juurikaan mitään tee... enemmän siinä on keuhkot kovilla ku on tarpeeks painetta :D itse soittelen jokapäivä 150+dB omasta autosta ja lähes koko ikäni oon kovas musiikis eläny ja ei kuulos mitään vikaa... ::) :driver lisää BASSOA! :D
 
Vs: BassWagon keskustelu

Menee jo melkoisen offtopiciksi mutta tässäpä lisää bassoa.

En rupea moraalisoimaan, mutta mielenkiintoista luettavaa mielestäni. En ollut itsekään aiemmin tätä lukenut ja yllättävän paljolla tinnitusta tuntuu olevan (liekkö itsellänikin jonkin tasoista, mutta ei häiritsevää. Huomaan vain kun ei ole muita hälyääniä.) Kukin toki tallaa tyylillään ja loppujen lopuksi jokainen meistä tuhoaa itseään eritavoin enemmän tai vähemmän. Noh, meneepäs synkäksi... :D

Mielenkiintoista kyllä sinänsä mitenkä paljon olet saanut revittyä desibelejä nuista humppalaitteista. Meikäläiselle mielekkäintä painetta on kuitenkin tähän mennessä ollut 120mm KRH metrin päästä ammuttuna ;D
 
Vs: BassWagon keskustelu

On tuo vaa ihan mieletön piuhasotku ! siitä kovat aploodit :D ! :peukku

20140403_011621.jpg
 
Vs: BassWagon keskustelu

Siis katkaisit pakoputken ja jätit alle tuolleen?
Ajattelit tappaa itsesi pakokaasulla? (ja kyllä, se tulee kabiiniin jos putki on tuolleen auton alla)
 
Vs: BassWagon keskustelu

Tuo auto on niin täynnä bitumia että se on nii perkeleen tiivis notta sinne ei pääse mittään sisälle mistään kautta :D
Mies kuolee ennemmin bassoon ku kaasuihi ;D ;D
 
Vs: BassWagon keskustelu

Harri K sanoi
Siis katkaisit pakoputken ja jätit alle tuolleen?
Ajattelit tappaa itsesi pakokaasulla? (ja kyllä, se tulee kabiiniin jos putki on tuolleen auton alla)

Auto on bitumoitu +1cm jokapuolelta ja pakokaasua ei tule ollenkaan tuonne kabiiniin. No problem ja todella hiljainen on silti vielä ajaa juuri tuon ansiosta.

Driver sanoi
Mies kuolee ennemmin bassoon ku kaasuihi ;D ;D

Life begins after +175db duuud :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom