Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Pitäis saada katkaisijan taakse pari työvaloa mun kolmoskoppaseen Pajeroon. En ole ainoa joka on todennut ettei nää pakittaa varsinkin työmaalla keskellä mettää marraskuisena aamuna. On vaan aika vähissä sellaiset siistit kiinnityskohdat Pajerossa.

Yksi idea olisi laittaa kaksi ledein varustettua työlamppua (noin 1000lm kappale) takaikkunan sisäpuolelle kattoon kiinni. Tässä mietityttää vaan kovasti se, että mun autossa ei tällä hetkellä ole takalasin pyyhkijää joten ikkuna kun menee paskaiseksi niin näkyykö lamput enää yhtään mihinkään? Onko kellään kokemuksia tällaisesta?

Jos taas joku on löytänyt siistin tavan kiinnittää ulkopuolelle työlamppunsa niin kuvaa kehiin! Mulla on ne pitkittäiset kattokaiteet katolla, niitähän vois mahdollisesti hyödyntää kiinnityksessä.

Johdotuksesta löytykin yks vanha topikki, mut se ei käsittele kolmoskoppaista joten kysytääs täältä mitä kautta on näppärä vetää johdot taakse? Valojen katkaisijan on kuitenkin oltava kuskin penkiltä ohjattavissa.
 

tryyk1

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2012
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Tuon ikkunan sisäpuolelle asentamisen voit unohtaa, mulla aikanaan oli sillai ja heijastuu klasista valo sisälle todella häiritsevästi varsinkin jos klasi on likainen. Ei muutako taakkateline taakse ja siihen valopatteri kiinni. Voi laittaa vaikka vähän enemmänki tuikkuja ja osan suunnata vaikka sivulle (ketunjälkien hakuun :peukku ). Samallahan sitä johdottaa sillai, että osa lampuista syttyy aina pakilla ja osa on katkaisijan takana. Edellisessä Pajessa oli nuin ja hyvin toimi, nykyiseen en vielä ole kerinnyt laittaa. Lähinnähän aikaa vie johdotus, jos ja kun sen kunnolla tekee.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Joo vähän epäilinkin että lasin sisäpuolella käy just noin. Tosin pohdin myös, että siihen jos laittaisi sellaisen tötterön lampusta lasiin kiinni niin auttaisi asiaa. Vaan ongelmia tulee siitäkin jos itse lasi on liian paskainen, vaikka tarvitsenkin valotehoa vain peruuttamisen helpottamiseksi enkä niinkään työskentelyvaloksi (motossa kun on parisenkymmentä ksenonia). Täytynee tehdä pikatesti paskaisella lasilla :D

Teen miten teen, niin nuo johdotukset haluan tehdä kunnolla. Mieleen tulee lähinnä vaihtoehdot katonrajaa tai lattianrajaa pitkin. Onko kokemuksia kumpi on parempi?

Eniten kyl mietityttää miten ja mistä saan johdot vedettyä auton ulkopuolelle niin, ettei vesi pääse siiyä sisään...
 

WebKim

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2007
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Näin ne on mulla: https://lh3.googleusercontent.com/-OvgG6O5WsOE/UF60_bfMwdI/AAAAAAAAAE8/YI1uTpAUbkI/w1272-h954-no/20120731_124722.jpg

Kiinnityspaikkana hyödynsin tuon takaspoilerin kiinnityspultteja. Tein sinne väliin lattaraudasta kiinnikkeet johon nuo kiinnittyy. Läpivientikumilla tiivistelin läpiviennin luukun ylälaidasta. Irroitin ensin tuon spoilerin ovesta ja korvasin alkuperäisen kiinnityksen oveen kierreniittejä käyttämällä.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Mulla ei ole tollasta takaspoileria mut kattokaiteet kyl ajaa saman asian.

Miten sulla on piuhoitus? Mistä asti vedit sähköt ja mitä kautta? Onko maadoitettu oven metalliin vai jonnekin muualle?
 

WebKim

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2007
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Maadotus koriin siinä tavaratilan oikeanpuoleisen kotelon takana. Sähköt uitettu verhoilujen alla oikeaa laitaa pitkin eteen jossa 3 asentoinen kytkin. (pois-kytkeytyy pakki päällä-> aina päällä)
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Takalasin lämppärin johdoista sähköt... Ei sitä kukaa muutenkaa käytä
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Hmm... eikös takalasin lämppärin kytkin laita päälle myös peilien lämppärit? Niitä kuitenkin mielelläni käytän kun jos skraballa raapii peilit puhtaaksi niin muuttuu se kulma turhan helposti. Muuten olisin voinutkin laittaa siitä.

Löytyyköhän teiltä hyviä vinkkejä siihen, miten saan sähköt takaoven sisäpuolelta ujutettua ulkopuolelle kattokaiteiden luo? Pitääkö vain oven tiivisteiden päältä vetää? Silloin kun tuntuis äkkiseltään olevan mahdollista veden päästä samaa reittiä sisälle...
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Onkoo siinä hifiä? Eli lämpiävät peilit??
Sitte on pikkuse koomista kyllä jos työvalot palaa ku aamulla peilejä sulattaa...
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Mites tuossa on takalasin pesurin suutin? Siitä sähköt läpi ja magneettijalalla valot kiinni. Voi laittaa tarvittaessa kiinni ja pois. Tietenkin jos ei sitä pesuria käytä.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Joo olis se koomista kyl :D Varsinkin kun sulattelen ne peilit ajaessa...

Toi takalasin pesurin suutin on semmonen mitä jo vähän kattelin. Siin olis kans varteenotettava idea. Mut miten hyvin ne magneettijalat jaksaa pysyä paikoillaan 100km/h viimassa?

Ja noilla lampuilla luulis jo vähän näkevän mitä tossa kuvassa on :D
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Ainakin tuommonen vhf antenni pysyy hyvin kiinni magneettijalalla vauhdissakin. Toki noissa valoissa on enemmän pinta-alaa.
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Susihukka sanoi
Ja noilla lampuilla luulis jo vähän näkevän mitä tossa kuvassa on :D

Noi on jotku halppis LED:it 6x3w! ;D Tarvii koittaa ottaa kuva noiden valaisu-alueesta, kunhan sais Naperon kulkemaan taas "omin voimin" ja jos sais ajoluvan takasin!
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Susihukka sanoi
Joo olis se koomista kyl :D Varsinkin kun sulattelen ne peilit ajaessa...

Toi takalasin pesurin suutin on semmonen mitä jo vähän kattelin. Siin olis kans varteenotettava idea. Mut miten hyvin ne magneettijalat jaksaa pysyä paikoillaan 100km/h viimassa?

Ja noilla lampuilla luulis jo vähän näkevän mitä tossa kuvassa on :D

Kyllä pysyy, mulla on majakka katolla ja saa metässä rynkyttää miten tahansa tai ajaa niin lujaa kun 1gen pallerolla uskaltaa. Ei liiku mihinkään
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Okei, suunnitelma alkaa muodostua! Eli katkaisija kuskin penkin läheisyyteen, josta releen kautta sähköt verhoilujen takaa takaoveen ja lasinpesijän reiästä ulos. Siitä sitten yksi lamppu kummallekin puolelle magneettijalalla ja mahdollisesti vielä pikaliitin johonkin väliin sähköjohtoa jos haluaa hetkellisesti purkaa lamput katolta.

Olin kattellutkin vähän noita magneettijalkoja netistä mut hieman epäilytti ennen kuin J.Niemi pisti päänsä pantiksi magneettijalkojen puolesta :p

Ja hei Venttiseiska, kuva noista halpisledien valokeiloista olis pirun mielenkiintoista nähdä, sillä sellaisia kelailin ittellenikin. En halua sijoittaa niihin paljoa rahaa, sillä ne käytännössä ovat vain lisäperuutusvalot, mutta tarvittaessa niitä toki voi työvaloinakin käyttää varsinkin kun ledit vie kohtuu vähän virtaa.
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Susihukka sanoi
Okei, suunnitelma alkaa muodostua! Eli katkaisija kuskin penkin läheisyyteen, josta releen kautta sähköt verhoilujen takaa takaoveen ja lasinpesijän reiästä ulos. Siitä sitten yksi lamppu kummallekin puolelle magneettijalalla ja mahdollisesti vielä pikaliitin johonkin väliin sähköjohtoa jos haluaa hetkellisesti purkaa lamput katolta.

Olin kattellutkin vähän noita magneettijalkoja netistä mut hieman epäilytti ennen kuin J.Niemi pisti päänsä pantiksi magneettijalkojen puolesta :p

Ja hei Venttiseiska, kuva noista halpisledien valokeiloista olis pirun mielenkiintoista nähdä, sillä sellaisia kelailin ittellenikin. En halua sijoittaa niihin paljoa rahaa, sillä ne käytännössä ovat vain lisäperuutusvalot, mutta tarvittaessa niitä toki voi työvaloinakin käyttää varsinkin kun ledit vie kohtuu vähän virtaa.

Tarvii kokeilla huomen iltana saada jonkinlainen kuva otettua, noita on 2 (vielä) irrallisina... ;D
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Miten muuten takaovesta ja tavaratilasta saa purettua niitä muoveja rikkomatta mitään? En ainaskaan pikavilkaisulla nähny suoraan et miten puretaan. Onko vaan semmosilla muoviniiteillä painettu kiinni?
 

Pvata

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2011
Sijainti
Joensuu
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

omaan ykkös koppaseen asensin valot lähinnä peruuttamista varten ja asennus paikaksi valikoitui auton alusta.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/83914840/IMG-20130907-WA0000.jpg

Valoille vedin releen takaoven sisälle, jonne auton alustan kautta syöttö ja ohjaus. Koitin hajonneesta takalasin pyyhkimen kytkimeltä tuoda ohjauksen mutta se ei onnistunut joten jouduin vetämään sillekkin johdon ja purkaamolta kävin takasumuvalokytkin niin ei tarttenut kojelautaan tehdä uusia reikiä, niin kuin se tuossa olisi yhtään mitään haitannut.
 

tryyk1

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2012
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Pvata sanoi
omaan ykkös koppaseen asensin valot lähinnä peruuttamista varten ja asennus paikaksi valikoitui auton alusta.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/83914840/IMG-20130907-WA0000.jpg

Valoille vedin releen takaoven sisälle, jonne auton alustan kautta syöttö ja ohjaus. Koitin hajonneesta takalasin pyyhkimen kytkimeltä tuoda ohjauksen mutta se ei onnistunut joten jouduin vetämään sillekkin johdon ja purkaamolta kävin takasumuvalokytkin niin ei tarttenut kojelautaan tehdä uusia reikiä, niin kuin se tuossa olisi yhtään mitään haitannut.

Aika altis vaurioille tu sijoitus. Mites on valot kestäneet? Vai onko ihan kestopäällysteen kulkijana kärry ollut?
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Jonkinlaiset kuvatukset yksittäisen LED-työvalon valaisusta, valaisin oli suunnilleen 1,7m korkeudessa ja kuvissa näkyvään koivuun on n.8m

Kuva 1, suljinaika 8s, kun en käyttänyt salamaa ja ajasta johtuen "tärähtänyt" otos... :nykii
S6300465.JPG

Suora linkki kuvaan

Kuva 2, suljinaika 2s, salama "apuna"!
S6300466.JPG

Suora linkki kuvaan
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Kyllä noitten perusteella uskallan väittää noitten halpisledien riittävän mun tarpeisiin. Kun kuitenkin ovat lähinnä pakittamisen apuna niin en mitään ksenonvalopattereita sinne edes halua :D
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Mulla on 2 kpl 18 W halpisledivaloja työvaloina Hiluxissa. Kyllä niillä näkee puulastin pinosta lavalle tehdä. Ja peruutellakin, mutta ei niillä yöstä päivää tee edes lähietäisyydellä.

Sory vaan mutta noista kuvista ei kyllä voi päätellä juuri mitään. Pitäisi olla vertailuvalo, esim. ajovalo ja tietää myös käytetty kuvausaukko ja herkkyys.
 

Pvata

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2011
Sijainti
Joensuu
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

tryyk1 sanoi
Aika altis vaurioille tu sijoitus. Mites on valot kestäneet? Vai onko ihan kestopäällysteen kulkijana kärry ollut?

juu veneen vetopelinä oli toi auto ja valoa oli tave saada juurikin matalalle ja matalalta että valaisee hyvin myös luiskan trailerin alla. kestävyyttä en ehtinyt testaamaan kun toi auto meni menojaan katsurin vikalistan takia, nyt suunnitteilla jotain vastaavaa tuohon gen2:n
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

HiluxMan sanoi
Mulla on 2 kpl 18 W halpisledivaloja työvaloina Hiluxissa. Kyllä niillä näkee puulastin pinosta lavalle tehdä. Ja peruutellakin, mutta ei niillä yöstä päivää tee edes lähietäisyydellä.

Sory vaan mutta noista kuvista ei kyllä voi päätellä juuri mitään. Pitäisi olla vertailuvalo, esim. ajovalo ja tietää myös käytetty kuvausaukko ja herkkyys.

Kuvausaukko(?), herkkyys ja muita kuvanottoon liittyviä tietoja löytyy:

Kuva 1



Tai ainakin luulen niin, et noit oikeassa reunassa olevat numerot liittyy tohon kuvanottoon...
 

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Juu sieltähän ne löytyykin. Enhän minä noita avannut muuta kuin tuosta postista katselin.

Jos samoilla asetuksilla ottaisi sekä tuon ledilampun että jonkun halogeenityövalon kuviosta kuvan. Silloin saisi jotain vertailtavaa valotehonkin suhteen.
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

HiluxMan sanoi
Juu sieltähän ne löytyykin. Enhän minä noita avannut muuta kuin tuosta postista katselin.

Jos samoilla asetuksilla ottaisi sekä tuon ledilampun että jonkun halogeenityövalon kuviosta kuvan. Silloin saisi jotain vertailtavaa valotehonkin suhteen.

Tarvii koittaa löytää, jossain pitäisi olla 2 "ylimääräistä" Nordic:n työvaloa, 8 löytyy traktorista ;D mut siinä on "vaihteistokipuja" ja pressulla peiteltynä...
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Siinä mettäraktorissa millä päivät pitkät ajelen on kans 16 työvaloa, ksenonia siis. Näkyy ja kauas. Mutta kohta on Pajerossakin työvalot taakke kunhan posti ne mulle kiikuttaa. Tänään vedin sähköt sulakkeen, releen ja katkaisijan kautta takaoven sisään. Kunhan valot tulee niin vedän johdot ulos asti. 12V tuli iloisesti johtoja pitkin ja katkaisijassakin on kirkas valo ettei unohdu päälle.
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

No joo, tapoja on monia, ite laitoin 2 kpl 10W creedejä (900lm) vetokoukun kahta puolen. Johdot suoraa originelli pakkivaloilta ryöstäen.... tunnustettakoon että ei meinannu antaa sähkömiehenä luonto periks tehdä tuollai perinteisillä ryöstäjillä, jouduin kolvaamaan ja liimakutisteella kasaamaan :) :)

Mut täytyy kyllä myöntää ettei noilla originelleillä pakkivaloilla tee mitään 2-koppaseen verrattuna.

voin käydä räppäämässä kuvat jos jotakuta kiinnostaa
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

mki, laitoitko katkaisijan väliin vielä? Näin lainsäädännöllisesti tästä aiheesta mitään tietämättä olettaisin ettei poliisi tykkäis jos käyttää lisäpakkivaloja esim taajamassa.... vai miten on? Onko tästä jollakulla tietoa?
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

En laittanu, ne toimii samaan tahtiin pakkivalojen kans.... kaverit on sanonukin että niku salamavalo välähtäis kun pistää auton parkkiin :D

Ei oo vielä virkavallan kanssa ollu ongelmaa, sitä odotellessa. Pitäishän nuo olla E-hyväksytyt kun ne on pakkivaloina, mutta täs taannoin kun hain tyttöä syys sateessa kerhosta niin meinasin peruuttaa parkkipaikalla yhden pienen ihmisen päälle, ja silloin totesin että otan vaikka sakot ennenku satun samaan tilanteeseen.... ja niin oon pitäny noita valoja...
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

mki sanoi
En laittanu, ne toimii samaan tahtiin pakkivalojen kans.... kaverit on sanonukin että niku salamavalo välähtäis kun pistää auton parkkiin :D

Ei oo vielä virkavallan kanssa ollu ongelmaa, sitä odotellessa. Pitäishän nuo olla E-hyväksytyt kun ne on pakkivaloina, mutta täs taannoin kun hain tyttöä syys sateessa kerhosta niin meinasin peruuttaa parkkipaikalla yhden pienen ihmisen päälle, ja silloin totesin että otan vaikka sakot ennenku satun samaan tilanteeseen.... ja niin oon pitäny noita valoja...

Työvalojahan ei saisi käyttää peruutusvaloina, sumuvalot on lailliset... Sad but true... :nykii
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Näin vähän veikkasinkin lainsäädännöstä. Mutta vaikken kenenkään päälle ole ollut vaarassa peruuttaa, niin just pikkuneitiä kun hakee hoidosta niin silloin haluun et taakse tulee enemmän valoa. Siel kun viipottaa niitä muitakin vaahtosammuttimen kokoisia... Toinen on tosiaan mettässä kun ettii parkkipaikkaa työpäiväks, ei tähän vuodenaikaan aamukuudelta tahdo kauheesti nähdä.
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Venttiseiska sanoi
Työvalojahan ei saisi käyttää peruutusvaloina, sumuvalot on lailliset... Sad but true... :nykii
Näinpä

Sinällänsä tää on vähän outo juttu, kaverille yks savolainen katsuri sanoi että sumuvaloa ei saa käyttä peruutusvalona. Mutta antoi vihjeen että kun ottaa sen lampun sisällä olevan "varjostimen" pois niin sit saa. Ja niin poika sai leiman em. temput saaneella FF100:lla ??? ???

E-säännöissähän on se oma numero peruutusvaloille, mut kyl meinasin peräkärryn akselin päällekin laittaa 15W työvalot peruutusvaloiksi, katotaan nyt sitte että kaivanko verta omasta nenästä kun tuon teen :D
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Mä veikkaan et se riippuu siitä missä asut. Helsingissä saat paskaa niskaan ja Sodankylässä et :D
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Susihukka sanoi
Mä veikkaan et se riippuu siitä missä asut. Helsingissä saat p*skaa niskaan ja Sodankylässä et :D
Ja täs puoles välis sit kusevat taskuun ;D ;D
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Ei noi pirun magneetit pidä noita lamppuja paikoillaan edes ku oven sulkee :seina

Mitä pitäis tietää ku alkaa oveen porailemaan uusia reikiä? Pitääkö laittaa jotain ruosteenestoa ja millä kantsis tiivistää?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Minä oon laittanu sinkkimaalia peltipintaa vasten ja sen päälle voi sit laittaa vielä jotain mahdollisuuksien mukaan. Tarkasti tehdyt läpiviennit läpivientikumeineen kannattaa tehdä ja lätkästä vaikka jotain sikaa päälle jos tulee "ikuinen" asennus. Toisaalta mitä jos laitat suoraan sikamassalla kiinni?
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Vähän jää mietityttää toi sikamassa että kestääkö lamput ovessa kuin pitkään kun läimäsee oven kiinni kunnolla...? Mut joo, "ikuista" asennusta haen eli läpivientikumit ja sinkkimaalit menee ostoslistalle!
 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Melkeinpä kannattaa laittaa valot kii niillä omilla "jaloilla", saa säädettyä, eikä pelkoa irtoamisesta vrt Sika-kitti! ;)
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Ei hullumpi idis noi tehokkaammat pakkivalot, mut kaksi syytä puoltaa työvaloja mun tapauksessa. Ensinnäkin, ostin ne jo ja toisekseen, työmaalla mettäkonerempassa ei aina voi pitää koneen valoja päällä joten voi tulla ihan työvalokäyttöäkin. Mut tota vois harkita silti. Molempi parempi!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Mulla on tämmöset evon pakkipolttimoina ja selkee parannus mut tää pitäs saaha vielä linssillä varustettuna ni sit rupeis näkemään.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Nyt on työvalot asennettu. Tosin, auton perästä pamahti jotain paskaks et kuvia pimeessä paikassa ei saa otettua ku auto menee tasan tarkkaan tosta katulamppujen alta huoltamon pihaan. Prkl. No mut sentäs on työvalot asennettu. Vois kirjoittaa siitä rapsaa sit ku ketuttaa vähemmän.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Noni, tänään otettu pari fotoa siitä mitä noilla lampuilla näkee. Unohtu ottaa sellanen kuva et olis jumittanu lumiharjalla jarrupolkimen pohjaan ja laittanu pakin päälle niin olis saanu auton omasta pakkivalosta foton. Tää pitää siis toteuttaa jälkikäteen.

Ensin referenssikuva siitä, mitä pelkillä takavaloilla näkee:
telw.jpg


Sitten kuva samasta paikasta työvalot päällä (2x15w Bullboyn ledilamppuja, jonkin verran sinertävää valoa mut ei haittaavasti):
yjqw.jpg


Referenssiksi mettäkoneen työvalojen valotehoa (eri kuvakulmasta kuin edelliset), tähän suuntaan posottaa neljä ksenonia:
6ngz.jpg


Työvalot noin 50m päästä:
q8cp.jpg
 

tryyk1

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2012
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Nuilla valoillahan voi jo kostaa ku joku mulk...ti ajaa perässä pitkät päällä. :peukku
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

tryyk1 sanoi
Nuilla valoillahan voi jo kostaa ku joku mulk...ti ajaa perässä pitkät päällä. :peukku
Hehe, on jo ehtinyt sama käydä mulla mielessä useemmin ku kerran :peukku
 

ktalvio

New Member
Liittynyt
22 Joulukuu 2012
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

Eipä parane si itte paikalle jäärä ku sokasee jonkun takanatulijan mutkassa ja se ajaa mettään sitte reilusti ;D
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Työvalot kolmoskoppaseen Pajeroon

PajeroIV sanoi
Eipä parane si itte paikalle jäärä ku sokasee jonkun takanatulijan mutkassa ja se ajaa mettään sitte reilusti ;D
Totta, mut kyl enemmän sokaisee jos mä etulampuista pitkiä väläytän vastaantulijoille. Kyl noilla takalampuilla näkee mut rajansa 15e ja 15w lampuillakin ;D

No joo, aika harvoin tarttee.
 
Ylös Bottom