Tyhjäkäynti moottori 4g63T

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Moro. Asiahan on nyt niin että galanttiin haluaisin tuon TK.Moottorin käyttöön, sekä lambda ohjauksen tuolle Haltech F9A Boksille. Kenelläkään tietoa siitä, että saako tuon mitsun oman tk moottorin toimimaan haltekilla? Vai täytyykö hankkia sitten haltekilta oma tk moottori ja ohitus venttiili, mikä myös vaatisi kaasuläpän vaihdon. Aihetta en löytäny haulla...

- Jani

E = Täytyy pistää laitteen omillekkin sivuille kyselyä, jahka hyväksyvät käyttäjän :) . Sieltäkin siis saattaa vastaus löytyä.
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

F9/F9A:n ohjeesta.


A bipolar stepper motor may be used to control the ingress of additional air to the engine
while the throttle is closed. This is useful for maintaining steady idle under changing load
conditions, e.g. as air conditioner compressors or headlights are switched on and off. The
stepper motor may also be programmed to increase the idle rev-rate just after starting, or
while the engine is still cold.
In order to use the idle air control function, you must have the following:

- an F9A secondary harness, incorporating a connector to the idle speed motor;
- a suitable idle speed stepper motor*;
- an idle air circuit bypassing the throttle plates;
- F9 programming software and cable.

*NB: use only a bipolar stepper motor with two separate windings (four wire), each with at
least 30 ohms resistance. Your HaltechTM representative can supply you with a suitable motor.
Use of three- wire stepper motors may damage the F9 ECU.
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

No mitä minäkin olen tuosta lukenut niin suosittelevat sitä haltekin omaa moottoria. Joka siis on 4 piuhainen ja haltekin omaa tuotantoa. Mutta tuota varten täytyisi kaasuläppä vaihtaa jos viisaimman kautta tekisi. Ajattelin että toimisiko mitsun (6 pinninen) tk moottori tuolla haltekin boksilla... Täytyy koittaa sieltä foorumilta kysyä.


E= Mietin niitä johtoja, jotka menevät tk-moottorille. Mitkä ne keskimmäiset pinnit siinä moottorin liittimessä ovat? Että jos jostakin löytyisi selitykset niille, niin saattaisi olla hemmetisti helpompaa pähkäillä asiaa. Ja itsehän en vielä ole löytänyt selitystä niille.

E2 = "The two centre pins (assuming the one with 2 rows of 3pins, round type motor) are ign supply. The outer 4 wires are the triggers, ground to move the stepper, and need to be connected in the right order" Elikkä vielä kun keksisi triggereitten järjestyksen :D .
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

Tässä kuva tyhjäkäyntimotista. Eli 2 ja 5 tulee 12V ja ohjaus toimii noista neljästä muusta.
 

Liitetiedostot

  • IACMotor.jpg
    IACMotor.jpg
    136 KB · Lukukerrat 967

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

Kiitoksia paljon. Vihdoinkin saatiin asiaan selvyyttä! Tuosta käy näköjään (?) johtonumerotkin ilmi että asia alkaa olemaan sillä selvä. Ja yleismittari on keksitty että sillä voi mitata :D .

E = Ja täytyy vielä testata tuo moottori että toimii.. Ettei siinä sitten liittämisen jälkeen ole vikaa :D .
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

taas tuli mieleen et pitäiskö laittaa toiki moottori toimimaa megan kans, se kun aikanaan jäi tekemättä...
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

Kyllähän se kannattaisi. Saisi varmaan moottorin toimimaan nätimmin ja veikkaampa että kun omaan boksiin liittää tuon lambda+tk moottori toiminnan niin alkaa päästöihinkin saaminen olemaan helpompaa :) .
 

Virta

Galant Dyn4 Turbo
Liittynyt
21 Huhtikuu 2010
Vs: Tyhjäkäynti moottori 4g63T

Doddii. Johdot liitettyään alkoi se pienen säätelyn jälkeen toimimaan. Toki Tk moottori piti vaihtaa koska auton oma oli hajalla. Ja toisessa dynyssä oli ehjä niin sieltä se sitten irtosi... Että kyllä haltekki osaa tätäkin moottoria käskyttää :D .
 
Ylös Bottom