Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

JoMi^

New Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2012
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Harri K sanoi
ka mun ex auto vissii :peukku
Okei :) 3" catback putkisto vaihdettu. Ahtoja nostettu 0,9 (fuelcut raja?) sit nostajat vaihdettu ja teinin alustasarja. Sit tais jarrut olla uusittu (osat tullu camskillilta)?
Auto toiminut muuten kuin unelma, mutta ohjaustehostimen öljyä alko vuotamaan jostain välistä (antautu jostain tiiviste pakkasilla). Sit löyty aika makoisa reikä vasemmalta puolelta helmasta takapyörän kohdalta.. samoin takapyörien kaaret on melko kurjassa kunnossa , etenkin vasemmalta puolelta. Johtunee siitä että on tien puolella, eikä autoa ole massattu :-\
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Kaaret maalattii uusiks jo mun aikana. Mullaha auto ei ole ollu 1,5vuoteen kohta enää... oli vissii jossai pohjosessa nyt viimeks.
Se nyt autossa oleva catbacki ei ole mun tekemä, myin vakioputkel sen pois.
278hp sittä penkitettii 3" mun tekemäl catbackil sillo mun aikana vakioahdoilla. Vakiona 260hp automaatissa.
Löytyy tuolta jäsenten suljetuista projekteista autosta juttua.

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/
 

JoMi^

New Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2012
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Harri K sanoi
Kaaret maalattii uusiks jo mun aikana. Mullaha auto ei ole ollu 1,5vuoteen kohta enää... oli vissii jossai pohjosessa nyt viimeks.
Se nyt autossa oleva catbacki ei ole mun tekemä, myin vakioputkel sen pois.
278hp sittä penkitettii 3" mun tekemäl catbackil sillo mun aikana vakioahdoilla. Vakiona 260hp automaatissa.
Löytyy tuolta jäsenten suljetuista projekteista autosta juttua.

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/
Sama kärry näyttäis olevan. Hyvällä pidolla siis ollut ;)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Harri K sanoi
Löytyy tuolta jäsenten suljetuista projekteista autosta juttua.

JoMi^: Tämä tarkoittaa epäsuorasti siis sitä, että jos haluat lukea auton huoltohistorian niin liittymään klubin jäseneksi mars. Ei takuuvarmasti tule olemaan elämäsi huonoin 15 euron sijoitus. :peukku
 

Aku

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve. Vannoutuneena hiace miehenä vaihdoin harrastusautoksi mitsu L400 4wd:n. Suomeen sitä kait ei olla tuotu(asustelen Norjassa) ja tunnetaan delicana?

Kiva lelu, mutta hikoilee öljyä jostain moottorin alta parkissa. Onko jotain tyyppivikaa mikä kannattaisi eka tarkastaa? Jos olen oikein ymmärtänyt on pajeroissa sama 2.5 Td kone?

Asko
 

simo

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Moro kaikki! Olen seuraillut sivusta (ei rekisteröityneenä) keskusteluja foorumilla. Hiton hyvä saitti. Nyt kun löysin täysin originaalin 1991 Lancer gti:n,ajattelin itsekin osallistua keskusteluihin. Tuosta Delicasta.. mulla toisena autona L300 2.5d tosin ilman turboa. Ihmettelin samaa, että mistä hitosta se vuotaa. Luulin ensin kannen tiivistettä, mutta loppujen lopuksi syypää olikin venttiilikopan tiiviste.
 

duraselpupu

näinkin voi käydä
Liittynyt
2 Tammikuu 2013
Sijainti
Helsinki
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

pistetään nyt samaan rahaan tännekin jotain.....45v hermonsa menettänyt lätkäjätkä valkoihoinen ählämsähläm stadista ja kutsumanimeltä duraselpupu/samppa ja oikealta nimeltä irat joka kuitenkin lausutaan erat, 2004 asti tehnyt rakennuksilla 24/7/365 kunnes tuli mieleen et kai sitä vois muutakin tehdä kuin homehtua työmailla ja näin ollen rupesin hääräilemään iltaisin autojen kanssa itse opineena joten tyhmiä kysymyksiä voi tulla esitettyä muutamaan otteeseen,puhu rumia,en tunne minkäänlaista herranpelkoa ja osaan olla muutenkin ärsyttävä mutta vesieristyksistä,laatoituksista ja pikatasotteista tiedän lähes kaiken.
Tällä hetkellä menopelinä Galant 2.0 glsi -95,ja rumemman osapuolen alla oli 2,0 glsi -93 kunnes siitä meni jakopää joten sai tyytyä oopeliin....
ensimmäinen projekti oli Honda Civic ja toinen oli Honda Prelude 2,3 -92 joka valitettavasti on myös profiilikuvana takapyörän laakerintakia....ps.ja jos joku ihmettelee minkä takia hermoheikko tai haluaan nähdä kuvia niin pienellä vaivalla löytyy FB:tä
 

Janezki

New Member
Liittynyt
24 Helmikuu 2013
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Kait se pitää tänne viimein rekisteröityä, kun vielä tunnuskin oli vapaana.
Eli morot kaikille, Siilinjärveltä tullaan ja alla rullaa -10 Lancer Sportback.

 

Venttiseiska

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Sijainti
Palokka
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Oon 36v yhdistelmäajoneuvonkuljettaja, parisen viikkoa sitten tuli hankittua "Napero", eihä se nätti ole muttei ole omistajakaan :D :
301318_447553671987766_1006123020_n.jpg


Lähti hiukan varustelu ns lapasesta:
295606_450075761735557_1989118343_n.jpg


Vielä tarvii hankkia Sirio CB 27 Special 1,8 katolle ja President Jackson II kabiiniin... ;)
 

mosku

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2013
Sijainti
Kemi, Finland
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tervehdys.

Tänään rekisteröidyin ja kerkesin tuonne Lancer osioon jo kirjoitellakkin .. kaikenlaista puutetta ja murhetta.. :-\

Pihassa tällä hetkellä kaksi mk5 Lanceria. Toinen sedan ja toinen n.s navettamalli elikä farkku. Minulla oli aiemmin mk4 Lanceri josta tykkäsin kyllä mutta meidän yhteinen taival päättyi valitettavaan kansivikaan jonka kustannusarvio oli sen verran suolainen että tarina päättyi purkamolle. Paidan vaihto paikka on kemi. Muita harrastuksia on CB radio, teatteri, .. Tässä kai ne tärkeimmät, udelkaa lisää ..

Laitan kevennykseksi linkin videoon .. :D

http://www.youtube.com/watch?v=piQ8Be_lGoY
 

Hipsu

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2012
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tere.

Hetken aikaa täällä foorumilla ollut ja lueskellut. -96 Tippi leknumi tuli tuossa kesällä haettua ylöjärvelt.
Ja itestä sen verta että ikää on 24v ja Asikkalassa asustelen.

Kehonsiirtovälineit tullu kokeiltua jos jonniin näköstä, harraste (maastokulkineita) ja käyttis rensseleinä:
Toyotalta HJ60 ja HJ61, Fordilta mondeo, Rellulta 19:nen, vähän iäkkäämpi Ranke Roveri ja suzukin SJ413 ja viimeisimpänä ennen mitsua oli T4 volvo.
 

paakkari

New Member
Liittynyt
22 Huhtikuu 2013
Sijainti
RAAHE
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Unelmat toteutuu! Eli vihdoin on pihassa oma evo! Aika vakio tekniikaltaan. alustaa,putkistoa,bensapuolta prepattu paremmaksi, mukavan olonen ajella lähes vakionakin ;) mutta parin viikon ajon jälkeen jätti välille ja kytkinlevyn boorit oli menny sileiksi joten heti päästiin evon kanssa totuttelemaan tallielämään ;D uutta kytkinpakettia tilaileen viikonloppuna ja laatikon kuoria pitää käyttää tiggailee ku oli yhdestä kohtaa murtumaa :mad: Evo pyörii Raahen seudulla joten räpylää pystöön jos tullee kadulla vastaan! :peukku
 

Liitetiedostot

  • evo.jpg
    evo.jpg
    225.1 KB · Lukukerrat 704
  • kytkin.jpg
    kytkin.jpg
    198 KB · Lukukerrat 705

-Jesse-

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Moro vaan,

Olen 1977 vuosimallia oleva jenkkiharrastaja Kangasalta, joka useampi kuukausi sitten päätti, että seuraavaksi käyttöautoksi ei tässä taloustilanteessa kelpaa muu kuin V6 EA Galant farkku.

Kun riittävät pohjatiedot tuli täältä ja google-jumalalta hankittua niin etsintä alkoi. Koska Suomesta ei yhtään mitään sopivan suuntaistakaan löytynyt niin aloin seuraamaan Ruotsin Blocketia ym. myyntipalstoja. Muutaman vaihtoehdon ja useamman kuukauden jälkeen löytyi sitten "se oikea". Toissapäivänä sit ajelin Ruotsista kotiin (n. 700 km) onnellisena 2001 Gallu farkun omistajana.

Jo koeajolla autosta löytyi pientä(?) teknistä vikaa, mutta siitä sit seuraavaksi oma aiheensa.

Ai niin ja ei sitten niin minkään näköistä aikaisempaa kokemusta Mitsuista. En oo tainnu ikinä edes kyydissä olla :nykii
 
A

adastra

Guest
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

^^ Onneksi olkoon Galantista! Ne on hienoja pelejä!
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

-Jesse- sanoi
Moro vaan,

Olen 1977 vuosimallia oleva jenkkiharrastaja Kangasalta, joka useampi kuukausi sitten päätti, että seuraavaksi käyttöautoksi ei tässä taloustilanteessa kelpaa muu kuin V6 EA Galant farkku.

Kun riittävät pohjatiedot tuli täältä ja google-jumalalta hankittua niin etsintä alkoi. Koska Suomesta ei yhtään mitään sopivan suuntaistakaan löytynyt niin aloin seuraamaan Ruotsin Blocketia ym. myyntipalstoja. Muutaman vaihtoehdon ja useamman kuukauden jälkeen löytyi sitten "se oikea". Toissapäivänä sit ajelin Ruotsista kotiin (n. 700 km) onnellisena 2001 Gallu farkun omistajana.

Jo koeajolla autosta löytyi pientä(?) teknistä vikaa, mutta siitä sit seuraavaksi oma aiheensa.

Ai niin ja ei sitten niin minkään näköistä aikaisempaa kokemusta Mitsuista. En oo tainnu ikinä edes kyydissä olla :nykii

Tervetuloa vaan sitten Tampereen seudun mitsumiittiin! Siellä kyselemällä löytyy taatusti tietoa ja kokemuksia. Parittomien viikkojen torstaina klo 19 Lahdesjärven ABC:llä kokoonnutaan.
 

-Jesse-

New Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Kiitos kiitos, tässä vielä kuva autosta...
 

Liitetiedostot

  • image.jpg
    image.jpg
    102 KB · Lukukerrat 521

heretic

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2013
Sijainti
Vantaa
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

päivää kaikille tasa puolisesti,olis nyt sit lapsuuden haave toteutunut ja parisen viikkoa ollu ajossa evo 9 :D nyt hetken päästä olis edessä 90tkm huolto ja LF-motorssille olis aika varattuna :) täytyy sanoa et jonkin jonkin verran on vielä autossa opettelua,mut kyl olen myös paljon nauttinut tästä ;D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

heretic sanoi
päivää kaikille tasa puolisesti,olis nyt sit lapsuuden haave toteutunut ja parisen viikkoa ollu ajossa evo 9 :D nyt hetken päästä olis edessä 90tkm huolto ja LF-motorssille olis aika varattuna :) täytyy sanoa et jonkin jonkin verran on vielä autossa opettelua,mut kyl olen myös paljon nauttinut tästä ;D

Tervetuloa vaan.

Onkos se LF taas pystyssä?
 

heretic

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2013
Sijainti
Vantaa
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

jaa...ainakin aika tuli sovittua :eek: muutaman kerran käynyt pyörähtää tos pähkinärinteessä.
 

Pirkka

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Morjes!

Elikkäs olen 1995 syntynyt kloppi Jokioisilta ja aattelin rekisteröityä koska tuli ostettua Celeste tuossa noin kuukausi sitten ja pitäisi heinäkuussa ajoon saada kun ajokorttikin silloin pitäisi saada.

Rakentelua tietenkin rajoittaa hieman nuoren pojan se kuuluisa opiskelijabudjetti ;D . Vähän on murheitakin ollut mutta toivottavasti täällä on Celeste tietäjiä jotka mielellään neuvovat ongelmissa.

Tuossa vähän kuvaa tekstin kaveriksi ;D .
 

Liitetiedostot

  • IMG_4008 kopio.jpg
    IMG_4008 kopio.jpg
    121.3 KB · Lukukerrat 429
K

kirppu1990

Guest
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

teretulemast! hieno pirssi :peukku minulle tuommonen kans ::) ;D
 

kinnunen90

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2011
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Joo elikkä jääny toi esittäytyminen täällä anteeksi :) joo eli mulla on tuommonen valkea evo 4 ollu jo 2.5 vuotta ja nyt tänä vuonna tullu vähä radikaaleja muutoksia kun 2.3 stroker kone tulossa, ajossa ehkä kahe viikon päästä.. :) ja sit kantta viilattu ja pakosarja oma tekoinen ja holsetin 35 ahdin kiinni ja teho tavoite olis siinä n.500hv luokkaa että jos tämmöisen auton näkee jossakin niin saa tulla vetää hihasta ja kysymään pelittääkö :D ja rahaa on palannnu voee pojat :D

Ja asustelen varkaudesta tämmöinen 23w pojan kollikka :)
 

Liitetiedostot

  • 528531_10150843460081069_930169239_n.jpg
    528531_10150843460081069_930169239_n.jpg
    182.2 KB · Lukukerrat 459

Kinkku87

New Member
Liittynyt
21 Kesäkuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Morjesta kaikille! Ajattelin liittyä foorumeille ja kohta myöskin jäseneksi, kun tuli hankittua auto jonka olen aina halunnut. Alkukeväästä tuli hankittua vm. 98 Mitsun Eclipse GSX. Hondamies muuttui näin Mitsumieheksi. :D Itse olen 26v Kuopiolainen baarityöntekijä. Siinäpä kuva vielä kärrystä. Tarkoitus olisi ensi kesäksi sitä hieman rakennella lisää. Jotain pientä on jo laiteltu, sivuhelmat ja takapuskuri vaihdettu. Putket vedetty kahdella vaimentimella ulos. Madallettu ja jäykistetty, aslustasarja, jouset ja poikkituet edessä ja takana. Alla 225/40 R19 Falkenin kumit, Brock car fasionin vanteilla.
AUTO.jpg
 

Rinned

New Member
Liittynyt
19 Kesäkuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Moi!

Tuonne Lanceri foorumeille jo ehtinyt kirjottelemaan jonkin verran, joten esittäydytään täälläkin nyt virallisesti!

Eli toteutin muutama päivä takaperin yhden lapsuuden unelman ja hommasin itselleni Evo 5 Mitsun.

Asun ihan Kouvolan keskustassa, juna-asemaa vastapäätä jos joka sattuu tältä suunnalta olemaan. Evoja täällä ainakin pyörii jonkin verran!

Itse autoon on päivitelty bensapuolta (pumppu / suuttimet), ahtoja nostettu hieman ja ahtoputket vaihdettu "jämäkämpiin", HKS suodatin ja bybass, Greddyn TurboTimer,
Kakimoto Racing -putkisto, 3-osaiset koottavat levyt ja isot Brembon satulat sekä D2 korkeus -ja jäykkyyssäädettävä alusta, ruuhkassa ajamista helpottamaan autoon on myös vaihdettu sintterikytkin
vakion tilalle.

Vanteet on Team Dynamicsin Monzat kokoa 18" ! (<- Nuo saattaa olla myynnissä, ihan uudet vanteet ja renkaat)

Ja tosiaan, nuo kaikki tarrat lähtee + spoileri vaihtuu johonkin "hieman" maltillisempaan!:)

http://i.imgur.com/3P4vdH9.jpg (En osaa pienentää tuota kuvaa, enkä viitsi postaa ihan tuon kokoisena tänne!)
 

pyhäjärvi

New Member
Liittynyt
30 Kesäkuu 2013
Sijainti
Artjärvi
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tervehdys kaikille .Olen ollut vasta noin kuukauden jäsenenä . Autona punainen Mitsubishi Eclipse vm 94 jolla myös 13.7-13 olin ahvenistolla ajelemassa .Auton ostin helsingistä keväällä konevikaisena 300 eurolla ja leimaakin oli vielä jäljellä . Nyt kyllä jo kiinnostaa tehokkaammat mitsut kun tässä on vaan 150 hv ja osa niistäkin on kadonnut jonnekin , se on kun toisil on voimaa niin sitä haluaa ittekin ( ?) . Työkseni ajan kaivinkonetta Orimattilalaisella maarakennusliikkeellä .Tallista löytyy sivuvaunullinen IC 350 moottoripyörä , pari skootteria sekä Eclipsen osaa vaihdelaatikosta moottoriin .Parin viikon päästä tulee ehkä kokonainen varaosa eclipse vielä että jos jotain tarttee niin voipi reilusti kysellä . Asun Artjärvellä osoitteessa loukkaantie 1 jos joku tännepäin erehtyy niin voipi kyllä reilusti poiketa . Harrastuksina rallit siis katselijana , kalastus jos vaan mahdollista onhan talomme vieressä suomen 3:neksi syvin järvi syvyydeltään 66 m ja kalaakin on hauki ,kuha ,made ,ankerias sekä lukuisat määrät jotain kissalle kelpaavia .
 

Supaman

New Member
Liittynyt
27 Heinäkuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Jee jee ja joo uus täällä ja tuli tosiaan hommattua elämäniehtoon eka timsku, joka on -98/1.6 lanceri STW tomaatti. Paljon on näitten japponaise lelujen kanssa tullu leikkittyä ja katotaas ny josko tääkin merkki lunastais lupaukset :)
 

Tale

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve. About viikko sitten vaihdoin moottoripyörän ensimmäiseen japanilaiseeni (ja automaattiin ja oikealta ohjattavaaan ja yli 200 hv jajaja... nojoo. Eli täälläkin foorumilla pyörineeseen Galant Vr4, aauuuii ysiyksysi. Ihan juu olen tosi tyytyväinen ostoon ollut, nyt noin 1000km tullut rullailtua. Ongelmitta ei tämä suhde alkanut, itse kun vielä alkuviikosta olin armeijassa, piti tyttöystävän käydä auto laittamassa minun nimiin. En tiedä oliko vittumainen täti sielä asemalla vai mikä. Ei kelvannut hänelle minun käsialalla kirjoittamani päivämäärä 2osaan, ja nyt oottelen JoMi:lta uutta vapaamuotoista luovaria että pääsen sen nimiini laittamaan. Vähän kiirehän tässä tulee kun 5 päivää umpeutunut jo, milloin olisi pitänyt auto rekisteröidä, mutta kuulemma onnistuu vielä ens viikollakin. Niin ja vakuutuksen tyttöni autoon sai, tänään tajusin katsoa sen hintaa: 1478,9€/vuosi... mitä saatanaa, eihän näissä näin kalliit vakuutukset oo ? Noh täytyy soitella vakuutusyhtiöön.

Sitten pääsenkin seuraavann asiaan, eilen alkoi palaa AYC valo, noh öljyä koneeseen ja taas mentiin. (näissä vissiin ominaisuus että vie öljyä)? Ja tänään raskaasti kiihdyttäessä alko palamaan akun/lautaus vikavalo mikälie, myös ABS, TCL(vai miten se kirjotettiin). Ja minähän en näistä hirveesti tiiä mutta appiukon avustuksella selvis että akussa "muutama" voltti liikaa ja tämähän siis johtui siitä että ilmeisesti jännitteensäädin rikki? Tämä ongelma vissiin nyt poistuu kun antaa auton "jäähtyä", ainakaan äsken ei enää palanut kun akun vikavalo. Pystyykös tuon jännitteensäätimen vaihtamaan ilman että pitää koko laturi vaihtaa? Mistä niitä saa? ???


Tulipas avautuminen huh huh, mutta mutta, tästä jatketaan. :)
 

petevuan

Galant EA5W, VW T4 2,5 TDI
Liittynyt
16 Marraskuu 2011
Sijainti
salo
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tale sanoi
Terve. About viikko sitten vaihdoin moottoripyörän ensimmäiseen japanilaiseeni (ja automaattiin ja oikealta ohjattavaaan ja yli 200 hv jajaja... nojoo. Eli täälläkin foorumilla pyörineeseen Galant Vr4, aauuuii ysiyksysi. Ihan juu olen tosi tyytyväinen ostoon ollut, nyt noin 1000km tullut rullailtua. Ongelmitta ei tämä suhde alkanut, itse kun vielä alkuviikosta olin armeijassa, piti tyttöystävän käydä auto laittamassa minun nimiin. En tiedä oliko vittumainen täti sielä asemalla vai mikä. Ei kelvannut hänelle minun käsialalla kirjoittamani päivämäärä 2osaan, ja nyt oottelen JoMi:lta uutta vapaamuotoista luovaria että pääsen sen nimiini laittamaan. Vähän kiirehän tässä tulee kun 5 päivää umpeutunut jo, milloin olisi pitänyt auto rekisteröidä, mutta kuulemma onnistuu vielä ens viikollakin. Niin ja vakuutuksen tyttöni autoon sai, tänään tajusin katsoa sen hintaa: 1478,9€/vuosi... mitä saatanaa, eihän näissä näin kalliit vakuutukset oo ? Noh täytyy soitella vakuutusyhtiöön.

Sitten pääsenkin seuraavann asiaan, eilen alkoi palaa AYC valo, noh öljyä koneeseen ja taas mentiin. (näissä vissiin ominaisuus että vie öljyä)? Ja tänään raskaasti kiihdyttäessä alko palamaan akun/lautaus vikavalo mikälie, myös ABS, TCL(vai miten se kirjotettiin). Ja minähän en näistä hirveesti tiiä mutta appiukon avustuksella selvis että akussa "muutama" voltti liikaa ja tämähän siis johtui siitä että ilmeisesti jännitteensäädin rikki? Tämä ongelma vissiin nyt poistuu kun antaa auton "jäähtyä", ainakaan äsken ei enää palanut kun akun vikavalo. Pystyykös tuon jännitteensäätimen vaihtamaan ilman että pitää koko laturi vaihtaa? Mistä niitä saa? ???


Tulipas avautuminen huh huh, mutta mutta, tästä jatketaan. :)

-Tsekkaa pop-vakuutus netistä. :peukku
-ABS ja TCL valot paloi omassa, kun oli antureille menevät johdot/liittimet hapettunu sieltä anturin juuresta. Vähän tinaa ja uutta johtoa ja liittimiä, niin johan hävis valot. Ainakin kannattaa tarkistaa noi ennenku lähtee uusia antureita tilailemaan (muistaakseni ei olleet mistään halvimmasta päästä). Sit kunnollista kutistesukkaa ja sikaa siihen ympärille ettei suolat pääse heti hapettamaan niitä uudelleen... :driver
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Niin vielä tohon lisätäkseni niin ei mitään silikoni sikaa siihen vaan kunnon liimakutiste sukkaa päälle niin pysyy suolat ulkopuolella liitoksesta
 

Tale

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Uskon että nuo ABS ja TCL valot alkoi palamaan tuon ylilatauksen vuoksi, ainakin eilen kun käytiin vielä testilenkki ajamassa, ei nuo valot enään palanut. Tosin akun valo paloi nyt kokoajan, aiemmin se oli kierrosten mukaan palanut (yli 1k niin palaa ja alle 1 niin ei). Ja about 200 m lenkin aikana alkoi akku kuumenemaan ja varsinkin akunrele siinä akunyläpuolella sijaitsevassa sulakeboksissa. Jännitteitä en pystynyt mittamaan kuin ei mittaria ole.


Tuolla Pop-vakuutuksessa ilman bonuksia puolet halvempi vakuutus kuin tuo nykyinen :peukku
 

MitsuT

"muista tankata!"
Liittynyt
26 Joulukuu 2007
Sijainti
rovaniemi
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

moro moro. onhan tuota seurailtu foorumia jo useita vuosia. lähinnä tullu harraste auton osalta puuhasteltua japsien kimpussa.
nyt kuitenkin saksalaisesta käyttiksestä tuli luovuttua ja tilalle tuli tuollainen jdm evo5.
rovaniemellä päin asustelen,päivisin työskentelen noiden vag vehkeiden kanssa :)
seuraava projekti olis evon osalta ohjauksen kääntö,alustan päivitystä,vannetta,maalaus sekä re85 muutos.
tällä hetkellä puuttuu lhd peilit ja ovipahvit. saapi tarjota jos jollain on tai tietää mistä kannattis kysellä :)
 

Vantti

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2013
Sijainti
Turku
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve kaikille!

Nimi on Antti ja asustelen Turussa. Toimin yrittäjänä ja autoista muodostunu iso ja rakas harrastus. Ikää löytyy 20 vuotta.
Kuskaan punaista jonkinverran laitettua GS-T Eclipseä. Jos tuun vastaan liikenteessä ei muutakuin kättä pystyyn! :peukku

Kuvaa autosta

image_zps5a5e5cba.jpg
 

JuhaJ

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve teille kaikille.

Nimi on Juha ja täällä Oulun suunnalla vaikutan.

Tuli elämässä viimein se vaihe eteen että piti auto itselle laittaa.
Budjetti oli aika tiukka eikä oikein silmää ja kaasujalkaa autot koeajolla hivellyt ennenkuin löytyi 96' Carisma :)
Kaikenlaista pikkuvikaa toki löytyy mutta innolla niitä alan purkamaan.
Tarkoitus olisi alkaa pitämään päiväkirjaa täällä foorumeilla auton edistymisestä.
Vaikka räikkä pysyykin hyppysissä, on osaaminen autoista vielä aika alkutekijoissään, siispä tämän kaltainen yhteisö on omiaan vinkkien ja ideoiden kyselyyn.
 

Liitetiedostot

  • mitsu (Medium) (Small) (Small).jpg
    mitsu (Medium) (Small) (Small).jpg
    66.9 KB · Lukukerrat 1,046

Smakko

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2013
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Iltaa kaikille.


Nimi on Mikko, 27v yrittäjä, Etelä-Savon metsistä.
Autot ja niiden ropaaminen on kuulunut elämään olennaisena osana viimeiset 10 vuotta. Ikuinen haave Evon hankinnasta kävi sitten toteen noin kuukausi sitten kun talliin parkeerattiin -02 mallinen LHD GSR Seiska.
Kokemusta näistä vehkeistä on jo jonkin verran karttunut koska harrastuksiin on viimeiset 6 vuotta kuulunut ralleissa huoltomiehenä rypeminen joten CT ja CZ kopat alkavat olemaan varsin tuttuja :D

Omaa seiskaa on tarkoitus jalostaa harrastekäyttöön, aluksi ratapäiville ja myöhemmin ehkä rallisprinttiin, miten nyt lompakko sattuu kulloinkin venymään.

Jos jollakulla on tiedossa kohtuuhintaisia turvakaaren vääntäjiä etelä/itä-suomen alueella niin saa infota :driver
 

miguliolio

New Member
Liittynyt
2 Marraskuu 2013
Sijainti
Lahti
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve kaikille!
Tänään tuli käytyä vaihtamassa vanha Seatti Jani T:n kanssa Legnumiin. Näin alkuun tuntuu olevan oikein mukava peli ajella. Bensahan tuolle maistuu vähän paremmin kun seatille mutta sehän nyt oli jo tiedossa autoa hankittaessa. Seattiin tuli rakennettua ihan kilpa tason hifit joten eiköhän tuohon Legnumiin ole jotain pientä päivitystä suunniteltuna. :)
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

miguliolio sanoi
Terve kaikille!
Tänään tuli käytyä vaihtamassa vanha Seatti Jani T:n kanssa Legnumiin. Näin alkuun tuntuu olevan oikein mukava peli ajella. Bensahan tuolle maistuu vähän paremmin kun seatille mutta sehän nyt oli jo tiedossa autoa hankittaessa. Seattiin tuli rakennettua ihan kilpa tason hifit joten eiköhän tuohon Legnumiin ole jotain pientä päivitystä suunniteltuna. :)
Tervetuloa vain ja kiitokset vain kaupoista, kyllä oli Seatilla mukava vetää kun ei edes bensamittaria tarvinnu koko aikaa vahdata ;D
 

NIPSU

Legnum VR-4 Type-S -96
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Sijainti
Halikko
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Moikka vaan!
Tuli hommattua elämäni ensimmäinen Mitsu tos muutama viikko takaperin.
Edelliset autot on olleet subarun tuotoksia ja nyt perheen kasvaessa päädyin kokeilemaan Legnumia.
Autona siis pre-facelift vr-4 type-s vm.96 ja mittarissa alle 114tkm.

-NIKO

EDIT Niin ja Salon ja turun välillä vaikutan.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

NIPSU sanoi
Moikka vaan!
Tuli hommattua elämäni ensimmäinen Mitsu tos muutama viikko takaperin.
Edelliset autot on olleet subarun tuotoksia ja nyt perheen kasvaessa päädyin kokeilemaan Legnumia.
Autona siis pre-facelift vr-4 type-s vm.96 ja mittarissa alle 114tkm.

-NIKO

EDIT Niin ja Salon ja turun välillä vaikutan.

Sielä tienoilla niitä legnumeita onkin, 3 valkoista ja yks tummansininen ainakin. :peukku
 

JP9

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tervehdys kaikille,

Lappeenrannasta ilmottautuu foorumille uusi mitsun omistaja, pari viikkoa sitten tuli hommattua musta evo9, täytyy myöntää että on maukas peli, vaikka kaiken näkösiä pelejä on ollu pihassa :)
 

salaine

Asx - instyle -2011
Liittynyt
10 Joulukuu 2013
Sijainti
Espoo
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve vaan kaikille. Uusi/vanha jäsen liittyy seuraanne. Joskus vuosia sitten tuli aktiivisesti pyörittyä täällä nimimerkillä kiiski. Tällähetkellä perheessä ykkösautona ASX, ja tarkotuksena hommata jossainvaiheessa toinen mitsu kakkosautoksi.
 

Petzki

More is more
Club Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Sijainti
Oulu
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Moro,

Turun suunnalta uusi Mitsukuski ilmoittautuu. Ylipäätään ilman autoa pärjätty viimevuodet mutta näin ne tilanteet muuttuu.

Teinistä asti EA-galantteja ihailleena löysin käyttöpeliksi GDI-farkun, sitä Evoa kun ei nyt ihan työmatkoille.. Eli 2.4 GDI STW -99 150hv. Rakkautta ensisilmäyksellä ja GDI houkutteli hyvässä ja pahassa.. kesällä eka purku ja putsaus ihan mielenkiinnosta ;D

Omistuksessa ollut noin kuukauden ja ehditty vasta sisävalaistus vaihtaa ledeihin ja etupäähän asentaa erillissarja Rainbow SL6.2 sekä Alpinen bluetooth-soitin jolla hoituu handsfree kätevästi. Muutenkin auto tsekattu läpi eli uskallan toivoa suht huoletonta ajoa vielä jokusen vuoden.

IMG_1259_zps4a5001f0.jpg
 

*SS*

IX 362hp / 499nm
Liittynyt
23 Joulukuu 2013
Sijainti
SLN
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Terve, tuli tuossa tänään hommattua evo9 ja aattelin nytten sit liittyä tännekkin, kerta täällä tuntuu olevan paljon tarpeellista tietoa mitsuista, ja toinen mitsukin löytyy lancer 1.8.
 

Liitetiedostot

  • evo9.jpg
    evo9.jpg
    126.1 KB · Lukukerrat 606

TimoI

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

NIPSU sanoi
Moikka vaan!
Tuli hommattua elämäni ensimmäinen Mitsu tos muutama viikko takaperin.
Edelliset autot on olleet subarun tuotoksia ja nyt perheen kasvaessa päädyin kokeilemaan Legnumia.
Autona siis pre-facelift vr-4 type-s vm.96 ja mittarissa alle 114tkm.

-NIKO

EDIT Niin ja Salon ja turun välillä vaikutan.

Ilmottauminen vähän myöhässä, evo on ollut vajaan pari kuukautta. Näyttäis tällä seudulla olevan enemmänkin harrastajia.
 

schnipu

New Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2014
Sijainti
Heinola
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Heinolassa , tai oikeestaan vierumäellä, nykyisin asuva 30-v miäs. Alla on musta lancer stw sport 2.0, ihan vakio.tummennukset takalaseissa. Suhaan tota vierumäki-lahti väliä ihan töiden merkeissä. Joskus voi bongata keski-suomesta joutsasta ta sit sulkava-savonlinna akselilta...
Auto nyt ei o mikään helmi,mut luotettava peli ollut tän kaksi vuotta mitä käytössä.
 

huddune

New Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2014
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tervehdys, tuli tuossa pari kk sitten hommattua ensimmäinen japanilainen ja katsotaan miten se palvelee. :peukku
 

Liitetiedostot

  • evo.jpg
    evo.jpg
    174.3 KB · Lukukerrat 499

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Moron ...
Täällä porin yläpuolella siikaisissa asusteleva metsäkoneen kuljettaja esittäytyy asx :sän myötä , tallista löytyy kylläkin myös goltti ja pihalla hilux..
 

Jarppaboi

New Member
Liittynyt
31 Joulukuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Täytyypä esittäytyä vaikka jo hetki sitten liityinkin :)
Tosiaan, Jarkko on nimi ja 24vuotta ikää. Raksalla leipätyökseen. Vuodenvaihteessa tuli hommattua 2.0 Lancer STW-03 138tkm rullattuna. Auto on väriltään pirteän musta talvivanteita myöden :D ja voi bongata Tampere-Jyväskylä välillä, joskus jopa Lahden alueilla.
Kuukauden ajon jälkeen on kyllä lunastanut kaikki odotukset, poislukien ostohetkellä jo aavistettu takapääfiksaus, mutta jahka tuo pakkanen vähän lauhtuu ;)
 

Patu

New Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2013
Vs: Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

Tere. Esittäydytäänpä täälläkin. Eli olen täältä Pohjois-Karjalan perukoilta Lieksasta 25-vuotias mitsumies. Ajopelinä vajaan vuoden nyt ollut Galant VR-4, vuosimallia 2001.
Tosiaan täällä päin ei paljoa muita mitsuharrastajia taidakkaan liikkua, tai sitten ei vain ole tullut vastaan. Foorumia tullut lueskeltua jo pidemmän aikaa, mutta nyt tuli liityttyä ihan jäseneksi.
 
Ylös Bottom