Uusi L200

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Morjens kaikki,

Olen aikaisemmin ollut tällä foorumilla. Palaan edelleen kiinnostavaan autoon. Eli olen kuullut lopultakin, että homma on menossa siihen suuntaan, että Mitsu tuo luultavammin markkinoille uuden Mitsubishi L200:n. Myyjän mukaan ainakin moottorit muuttuvat vähäpäästöisimmiksi ja myös samalla kait vähemmän kuluttavimmiksi.

Itse ostin vuonna 2008 kaikesta huolimatta Toijota Hiluxin. Auto on käytännön ajossa hyvä, mutta vikojakin on ollut. Mm. uusi turbo + uusi imuputki ja muut osat, kytkinlaakeri jne. Mutta mielestäni Mitsu on mielyttävämpi. Vuonna 2008 se oli kalliimpi kuin Toijota, mutta nythän sillä rahalla saa paljon enemmän vastinetta Mitsulta kuin Toijotalta - tilanteet muuttuvat.
 
N

nelikko

Guest
Vs: Uusi L200

Juup... noista Tojon ongelmista oli tutullakin niin paljon riesaa, että kyllästyi tyystin kyseiseen rakkineeseen, ja vaihtoi pois(Oli muutaman vuoden vanha Hilu)...
Mutta ei kuitenkaan Mitsuun... :eek:

Onkohan uutukaiseen tulossa isoja muutoksia koriin...
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Uusi L200

Tarkoitat ilmeisesti facelift mallia. Joka esiteltiin itseasiassa jo 2008, mutta vasta nyt :nykii tännekkin rantautuu.

Saksan sivulta voi katsoa kuvaa, jos haluaa tietää korimuutoksista:
http://www.mitsubishi-motors.de/modelle/l200
http://www.mitsubishi-motors.de/pictures/l200_my10_prospekt.pdf

Tietääkseni uusi versio koneesta tulee nykyisen rinnalle, ns. High Power malliksi. Eli 180hv ja 400Nm lukemat, rakenteeltaan täysin päivitetty 4D56 kone kyseessä. Ja ilmeisesti lava lienee isompi mitä nykyisessä. Ja muita pikku muutoksia, sinne tänne.

Nykyinen L200:nenhan on ihan pätevä laite. Ainakin varustelultaan, täysi takalukkokin on vakio heti halvimmasta mallista lähtien.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Juu, voin ehkä listata: uusi turbo + imuputki (uutta mallia), kytkinlaakeri, pohjapanssari, laturinhihna + rulla ja pientä säätöä Webastossa. Itseäni voisi kiinnostaa eniten Mitsu, se kiinnosti jo silloin, mutta hinta. Miten muuten Mitsu L200 kestää Suomen ilmastoja ja kelejä? Olisihan se mukava nähdä ihka uusi ja mieluummin tyylikäs Mitsun kori. :)
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

masa- sanoi
Tarkoitat ilmeisesti facelift mallia. Joka esiteltiin itseasiassa jo 2008, mutta vasta nyt :nykii tännekkin rantautuu.

Saksan sivulta voi katsoa kuvaa, jos haluaa tietää korimuutoksista:
http://www.mitsubishi-motors.de/modelle/l200
http://www.mitsubishi-motors.de/pictures/l200_my10_prospekt.pdf

Tietääkseni uusi versio koneesta tulee nykyisen rinnalle, ns. High Power malliksi. Eli 180hv ja 400Nm lukemat, rakenteeltaan täysin päivitetty 4D56 kone kyseessä. Ja ilmeisesti lava lienee isompi mitä nykyisessä. Ja muita pikku muutoksia, sinne tänne.

Nykyinen L200:nenhan on ihan pätevä laite. Ainakin varustelultaan, täysi takalukkokin on vakio heti halvimmasta mallista lähtien.
Mielenkiintoista. :) Ainakin siis 180hv jää onneksi, mutta minkä tehoinen se toinen versio on? Siis auto ei muutu totaallisesti vaan pientä hiomista.
 

kollaa

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2008
Vs: Uusi L200

näyttäs uures l200 olevan kulutuski iha sierettävä jos oikee luin.palion on kans tieros jotta turpoja on menny useista uuremmista hiluksiista.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

kollaa sanoi
näyttäs uures l200 olevan kulutuski iha sierettävä jos oikee luin.palion on kans tieros jotta turpoja on menny useista uuremmista hiluksiista.
Kyllä, huohotinhommat on vuonna 2007 päivittynyt vähän väärään suuntaan. Imuputkessa oli kohta, joka oli metallista. Tämä oli saanut kerättyä heti ensimmäisenä talvena jäätä sisälleen ja lopun voi kait arvatakin. Moottori pysyi kuosissaan muuten hyvin, ja maahantuoja korvasi heti paljon kysymättä kaiken. Onko Mitsu L200:sissa ollut tällaisia ongelmia? Miten niissä on toteutettu ahtausjärjestelmä? Täytyy vielä lisätä, ahdinjärjestelmä päivittyi vaihtamalla ahdin samaan kuin entinen, mutta imuputken pätkä on nyt kumia/muovia ja sen sisällä on myös eräänlainen verkkosihti, joka estää jään eteenpäin kulkemisen. Mutta osat ovat samanlaiset suunnilleen kait ennenkin.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Viime keskustelusta on jo 1,5 vuotta.

Onko tilanteet muuttuneet? Onko tietoa uuden L200:n saapumisesta markkinoille tai jotain muuta olennaita tietoa tai huhua?
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Tällainen teksti löytyi netin syövereistä, jokin virallinen tieto:

Mitsubishi goes solo on next-gen Triton
Sole effort: Mitsubishi’s plans to co-develop the next-generation Triton ute with Nissan appear to have fallen through.Next Mitsubishi Triton confirmed for 2014 launch followed by Challenger and Pajero

22 October 2012

MITSUBISHI Motors will launch the next-generation Triton one-tonne ute in 2014, and appears to have abandoned plans to co-develop the vehicle with Nissan.

The company’s global president, Osamu Masuko, revealed the plans for the popular Triton pick-up on his first visit to an Australian International Motor Show last week.

He said an all-new Pajero off-roader would follow about six months later and confirmed the next Challenger SUV will continue to share its separate chassis with the Triton – unlike the new Nissan Pathfinder that has moved to a car-like monocoque construction.

“When the new Triton model comes I think the Challenger should become new, too, but I don’t think the launch will be at the same time,” he said.

Nissan and Mitsubishi said in late 2010 they were discussing the joint development of their Thai-built Navara and Triton one-tonners, indicating the two workhorses were set to come off a shared platform.

However, Mr Masuko said in Sydney that Mitsubishi “does not have any plan to work with Nissan for the next (Triton) model – we will do that by ourselves”, then announced the ute’s launch timing “because so many people are here”.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Monenneko sukupolven L200 tämä tulisi olemaan? Näyttäisi sille, että tämän vuoden lopulla voidaan saada ainakin kuvia tietoon autosta ja jopa myyntiin.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

triton-2013-photo.jpg


Ihan kivan näköinen! Keula voi jakaa yleisesti mielipiteitä. Jos ottaisi vähän mallia Outlander Sportista, niin jälki voisi olla parempi. Eli tuollainen vaakapalkki/-runko. Ainakin ilmanotto on kohdillaan. ;D Korjaan, siinä on tuollainen vaakapalkki, tuo keula vaikuttaa oikein hyvälle nytten!
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Uusi L200

Geneven autonäyttelyssä nyt Mitsun uusi lava-auto konsepti.

http://www.youtube.com/watch?v=zOMIm6soSwU

http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2013-gr-hev_concept/

http://www.youtube.com/watch?v=afLpUR6cHNU

Konsepti auto on 2,5 "clean diesel" ja hybridi. On myös voiman ulosotto, nimittäin vaihtovirran ulosotto. Neliveto on Pajeron super selectin ja Evon S-AWC:n sekoitus. ;D

Aika hitec auto siis, mutta tottakai vasta konsepti auto ja hyvin kaukana tuotantoautosta. :)

Nähtäväksi jää miten paljon lopulliseen L200:een tulee tästä. Uskon, että hybridi versio voi tulla tarjolle huippumalliksi samalla tavalla kuten uudesta Outlanderistakin. L200:n yksi päämarkkina on yllätäen Eurooppa tuon tiedotteen mukaan.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Uusi L200

en tiedä mutta mun silmää miellyttää tuon conseptin ulkonäkö, tuollasella vois oikeesti ajella...

ja olishan tuo aika räyhee veto mitsulta tuoda conteptin ulkomuodot tuotantoautoon :peukku
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Pari kuukautta jo kulunut... onko tullut mitään uutta tietoa Tritonista tai L200:sta?
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Taas on aikaa kulunut ja olen käsittänyt että näihin aikoihin pitäisi uusi L200 tulla markkinoille tai ainakin sen esittely olisi. Onko kenelläkään tietoa ks. autosta?
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Voitteko suht' yleiskattavasti kertoa, minkä laatuinen ja kestoinen oli tai on 4:nen sukupolven L200? Se juuri, jota myydään tällä hetkellä. Mitä teknisiä tyyppivikoja on ollut?
 

veni

L200, GDI Galant, Legnum vr4, VR6
Liittynyt
2 Helmikuu 2011
Sijainti
Nivala
Vs: Uusi L200

http://www.carscoops.com/2014/11/mitsubishis-all-new-triton-unveiled-in.html

Thaimaassa on esitelty jo uusi malli, mikä lie viive Suomeen? Vuoden luokkaa kai yleensä.

Mitä eroa teknisesti vanhaan, eos?

Ilmesesti sähköinen jakiksen ohjaus ja jotain muutosta moottoriin, kun kehuvat uudeksi. Ja näköjään kuusivaihteinen laatikko.

http://www.parkers.co.uk/vans/news-and-advice/2014/december/2015-mitsubishi-l200-unveiled/

Briteissä arvioivat loppukesälle myyntiin.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Tämä on juuri noin. Luultavasti uusi L200 tulee vuoden päästä, ehkä hieman aikaisemminkin. Tuossa on 181hv (tai hp) ja 430Nm suoritusarvoina dieselistä, joka on 2.5litrainen. Luultavasti kulutus on maltillisempi ja hinta varmaan samaa luokkaa kuin entinen.

Kysyn vielä edelleen, miten on kestävyyden laita 4:nnen sukupolven L200 suhteen eli sen entisen mallin, jota vielä myydään? Mitä moottorivikoja ja muita vitoja on todettu vuosien aikana, joita on melkein kymmenen?
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Varmasti tuohon edelliseen kysymykseeni edes joku osaa vastata!? Miten eroaa Toyota Hiluxista? Kiitos etukäteen.
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Omat kokemukset.. 07 -- 15 välillä ajettu 166000km
Viat
-oikea etunapa vaihdettu 145tkm kohdalla
- takajousista lati poikki 140tkm kohdalla
- pari viikkoa sitten sammui muutaman kerran itsestään, vaan polttoainesuodattimen vaihto auttoi.

muuten normaali huollot ja huoletonta ajoa.

kahteen muuhunkin on vaihdettu etunapa, muuten tuntuvat olevan luotettavia pelejä.
Tunnen seudulla 8 L200 omistajaa, tyytyväisiä ovat.

Ja hiluxiin verrattuna tässähän on sentään sivistynyt neliveto, ei mikää murikka käännellessä. Kiitos tästä Super Select nelivedon!

Kulutus ollu mielestäni kohtuullinen, sekalaisessa pyörityksessä 8,5l/100km
Tieajossa mennäänkin sitten 7 - 7,5L välillä.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

mitsu2000 sanoi
Omat kokemukset.. 07 -- 15 välillä ajettu 166000km
Viat
-oikea etunapa vaihdettu 145tkm kohdalla
- takajousista lati poikki 140tkm kohdalla
- pari viikkoa sitten sammui muutaman kerran itsestään, vaan polttoainesuodattimen vaihto auttoi.

muuten normaali huollot ja huoletonta ajoa.

kahteen muuhunkin on vaihdettu etunapa, muuten tuntuvat olevan luotettavia pelejä.
Tunnen seudulla 8 L200 omistajaa, tyytyväisiä ovat.

Ja hiluxiin verrattuna tässähän on sentään sivistynyt neliveto, ei mikää murikka käännellessä. Kiitos tästä Super Select nelivedon!

Kulutus ollu mielestäni kohtuullinen, sekalaisessa pyörityksessä 8,5l/100km
Tieajossa mennäänkin sitten 7 - 7,5L välillä.
Minkä tehoinen malli? 136hv vai 178hv? Luotettavampi kait tuo on noilla puheilla kuin Hilux. Hiluxin viat ovat määrällisesti samaa luokkaa, mutta koska kyseessä on turbon vaihto ja päivitys, niin varmasti kalliimpi.
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Ihan vakio 136hv

eipä itellä ainakaan tarvetta vaihtaa merkkiä.. uutta mallia ootellessa ;)

Parilla tutulla noita vm. 2012 ja uudempia.

Yks vaihto just 2008 --> 2015 malliin.

Jos haluut suomen siisteimmän käytetyn, niin käydään neuvottelee. 8)
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Kuitenkin hyvät arvot ovat autollasi! Itselläni on vuoden 2008 Hilux, joten en vaihda sen merkeissä. :) Kiitos tarjouksesta kuitenkin! Täällä Mitsun foorumilla vaikuttaisi olevan oikeasti mukavaa autoharrastasakkia!! 8) Odottelen tätä uutta L200 vielä vain vaatimattomassa toivossa. :) Omalla kohdallani se ei ole varmaa kuitenkaan, vaikka 5:s sukupolvi kiinnostaakin kuten koko topick osoittaa.
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Ensi viikolla saan käyttööni uuden Mitsubishi Stradan 4x4 AT 2,5 Di vm. 2014. Olen sellaisella pari kertaa ajellutkin ja menopeli on näihin olosuhteisiin, tiestöön ja liikenteeseen paras mahdollinen valinta meikäläiselle. Tätä kirjoitan Filippiineillä, Negrosin saaren Bacolodin kaupungissa. Pari viikkoa erilaisten jobbarien kanssa autokauppoja hieroin, kunnes meni hermo :seina. Perjantaina sitten kävin Mitsun merkkiliikkeessä ja maanantaiksi auton lupasivat toimittaa naapurisaaren liikkeestä. Heidän näytillä ollut yksilönsä oli juuri edeltävänä päivänä myyty.

Päädyin tähän vuosimalliin, koska muutaman kuukauden olisi 2015 FL mallia joutunut odottamaan ja tämän sai siten sopivaan hintaan. Kertoilen myöhemmin kokemuksistani, jos ketä kiinnostaa. Suomessa minulla on Peugeot 607 2,2 AT 2005 FL, ajettu alle 100 000 km. Sitä ei ensinnäkään rahti- ja kuljetuskulujen vuoksi kannata Filippiineille toimittaa ja toisekseen ei se näille teille sopisikaan - kulkee liian matalalla :).
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Uusi L200

vmikkoj sanoi
Ensi viikolla saan käyttööni uuden Mitsubishi Stradan 4x4 AT 2,5 Di vm. 2014. Olen sellaisella pari kertaa ajellutkin ja menopeli on näihin olosuhteisiin, tiestöön ja liikenteeseen paras mahdollinen valinta meikäläiselle. Tätä kirjoitan Filippiineillä, Negrosin saaren Bacolodin kaupungissa. Pari viikkoa erilaisten jobbarien kanssa autokauppoja hieroin, kunnes meni hermo :seina. Perjantaina sitten kävin Mitsun merkkiliikkeessä ja maanantaiksi auton lupasivat toimittaa naapurisaaren liikkeestä. Heidän näytillä ollut yksilönsä oli juuri edeltävänä päivänä myyty.

Päädyin tähän vuosimalliin, koska muutaman kuukauden olisi 2015 FL mallia joutunut odottamaan ja tämän sai siten sopivaan hintaan. Kertoilen myöhemmin kokemuksistani, jos ketä kiinnostaa. Suomessa minulla on Peugeot 607 2,2 AT 2005 FL, ajettu alle 100 000 km. Sitä ei ensinnäkään rahti- ja kuljetuskulujen vuoksi kannata Filippiineille toimittaa ja toisekseen ei se näille teille sopisikaan - kulkee liian matalalla :).

Eikös vaan kiinnostaa... :)
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Tässä vähän tarkemmat speksit uudesta, voitaisiin ehkä jo sanoa, maasturista ;) Mitsubishi Strada 2014 GLS Sport V 4x4 A/T. 2,5 CRDi 178 hp, 0 kms -->. Linkistä löytyy punaisen mallin kuvia. Itselläni on musta - ei tule sitten kylmä täällä tropiikissa ;D

http://www.autoindustriya.com/car-reviews/2012-mitsubishi-strada-gls-sport-v.html
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Ei tämä meidän äidin kauppakassi täällä Filippiineillä taida ihan olla sama kuin L200? Ohessa muutama kuva Stradasta ;).
 

Liitetiedostot

  • 1.jpg
    1.jpg
    71.7 KB · Lukukerrat 1,482
  • 4.jpg
    4.jpg
    89.1 KB · Lukukerrat 1,497
  • 5.jpg
    5.jpg
    85.8 KB · Lukukerrat 1,435
  • 7.jpg
    7.jpg
    74.8 KB · Lukukerrat 1,522

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Vanhuus ei tule yksin :-[. Onhan noita Suomessakin, mutta tietääkö kukaan, mitä kyseinen malli Suomessa maksaa? Lyhyen googletuksen jälkeen en täsmällisiä hintatietoja löytänyt - siis olen vanhuuseläkeläinen ;D
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Moro vaan
Eikös aihe ketään kiinnosta??
Näkyy olevan jo uudet hinnoiteltu ja esittelytkin Deltan sivuilla.

Ite odottelen uutukaisen saapumista vesi kielellä :peukku 8)
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

No niin... eilen kävin jo kylmät tyypit ottamassa tulevassa pelissä. :peukku
On kyllä penkit hyvät ja jonkun verran korkeammalla tuntuu olevan istumakorkeus ku entisessä ällässä.

Navi on näköjään sama ku pajessa, runkopalkeissa näkyy olevan lisävahvikkeita verrattuna vanhaan. Esittelyssä tais kyllä olla 7% parempi vääntöjäykkyys.

Joskohan jo ensi tai seuraavalla viikolla sais ajoon.. :driver
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Moniko on tilannut uuden L200 sukupolvea 5?

Tilasin ehkä Pohjois-Suomen ensimmäisenä ks. auton. Kymmenes oli koko Suomessa. Oikeastaan ei puhuta tilauksesta vaan auton varaamisesta, koska niitähän rahdataan Etelä-Suomen satamaan. Menee varmaan ensi kuulle, kun pääsee todella ajamaan sillä autolla. Olisin saanut varmaan top3 joukkoon ahdettua tilauksen, mutta ensimmäinen myyjäliike oli yhteistyöhaluton. Mietin tilausta rahoituksen ja myös auton varustelun kannalta 5 päivää ennenkuin tilasin. Ensi kuulla pääsee ajamaan.
 

Lava200

New Member
Liittynyt
20 Joulukuu 2014
Vs: Uusi L200

Minulla on L200 pelannut loistavasti.
25tkm mittarissa nyt, normaalit huollot tehtynä. 1. huolto kustansi 143 Euroa, sisältäen kaiken + uudet takaiskarit. (jostain syystä purskautti öljyt ulos)
Olen tehnyt normi rakentajan ajoa, vedellyt 3,5 tonnin kärryä (joo, ei riitä paperissa painot), kulutus on ollut kuokkakärry perässä 11,3 L/100 km.
Normikulutus 88 km/h keskivauhdilla on ollut 6,4 L/100 km
Mallina on tuo "pitkälavainen" ja kaikilla lisävarusteilla.
Ennen tätä oli 2012 mallin HiLux ja oli muuten viimeinen luksi jonka hankin, ei enään ikinä. 600 km kohdalla korkkas etuakseli, jota odotettiin jaappanista 4 kuukautta. Auto oli siis Hesassa pajalla koko ajan pihalla. Uusi akseli alle, pojat innoissaan laittoivat kardaanin väärin ja POKS! laatikko sököksi ihan eka käännössä huollon työnjohtajan toimesta. Laatikko tuli 1 kk odottelun jälkeen.
1. huolto maksoi 700 euroa, 2. huolto oli 1000 euroa ja minun käytössäni auto toimi 44 tkm ja vaihdoin sen tähän L200 malliin.
Meni siis toyotan maine kokonaan. Keskikulutus kaikella ajolla sillä oli 10,9 L/100 km.
Ovat muuten sitten nuo kulutukset mitattu ihan reaalikulutuksina. Minä pidän ajopäiväkirjaa, johon kirjaan ihan kaikki kulut ja tankkaukset ylös..
Mitsua voin kehua 4 vedon toimivuudesta. Etenkin, kun on liikkeellä takavedolla kärryn kanssa ja huomaa pidon vuoksi tarvivansa 4 vetoa mukaan hommaan, niin keventää vaan kaasua ja siirtää 2. vivusta liikkeellä ollessa eri vetotavan päälle ja homma hoituu, kuin elokuvissa.
On muuten hiluksiin verrattuna hiljaisempi auto sekä lisävarustelista on mielestäni tosi kohdallaan jos tojoon vertaillaan...
Suosittelen autoa niille, jotka tarvivat lavanelikkoa työhönsä, tai harrasteisiinsa.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Mulla on ollut syyskuun alusta saakka uus pitkälavainen ajossa ja pääasiassa kärrynveturina 3000 kg ansemssin kippaavalla vaunulla, eli maksimipainoilla mennään ja täytyy sanoa, että katumaasturin jälkeen on nautinto vetää, mittariin on nyt tullu noin 4000 kilsaa, eikä mitään huomautettavaa autossa ole ollut. Kulutus pyörii 12 litran kahtapuolen kärry perässä eikä litraa enempää vaikkuta onko tyhjä vai täysi, kun painaa laitoineen tyhjänäkin noin tonnin, pekkä auto kulkee oman mittarinsa mukaan noin 8 litralla, mutta nuohan on yleensä aika positiivisia, tankkauksesta mitattu keskikulutus oli vähän yli 11, parilla laskukerralla. Sen verran täytyy lisätä, että sammutusautomatiikka risteyksiin on varmaan joku thaimaalainen vitsi, kun auto on ajettu riittävän lämpimäksi se kyllä sammuu risteykseen tultaessa, mutta hörähtää todennäköisesti samantien käyntiin, ei varmaan ole kertaakaan ollut sammuksissa siihen saakka, kunnes kytkintä painaa, mutta siinähän yskii, eipä tuosta nyt suurta haittaakaan ole :nykii
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Niillä taitaa aina vaan olla liki kuukauden toimitusaika, mäkin tilasin satamassa olevan auton elokuun alkupäivinä ja syyskuun alus sain, lavakaukalo ja lämppärit tuli vasta lokakuulla jälkeenpäin.
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Juu, minä oottelin auton valmiiksi asti ennenkuin hain.

On muuten uskomattoman hyvä ajaa, ekat 200km takana. tieajo kulutuskin kohillaan näin nopealla kokeilulla 8,9l/100km

Kyseessä siis Magnum 5p Instyle AT
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Onhan se "sontalavaksi" ihan kelpo peli ajella ::) varsinkin tuos kärrynvedos täydellä kuormalla kulkee kuin juna vielä, kun vertailupohjana on citymaasturi, siinä on uskomaton ero, kun autossa on runko, missä koukku on kiinni verrattuna siihen, että koukku on pultattu suoraan koriin. Pikkupyöräinen raskas kärry saa kuskin tuntemaan itsensä paistinpannulla käännettäväksi kananmunaksi, vemputtaa se sen verran pahasti lyhyt akselivälistä itsekantavaa koria :mad:
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

5000 km huolto tuli loppukesällä teetettyä. Minkäänlaisia vikoja ei isohyttisessä Stradassa (L200) ole ollut. Erinomainen ajettava, kiihtyy ripeästi ja jarrut pelaa. Hyvän näkyvyyden ja automaattivaihteiston ohella tärkeimmät ominaisuudet paikallisessa liikennekulttuurissa ja teillä. Mukava on myös ajella vuoristojen mutkateillä :peukku. Kukapa sitä omaansa toisaalta haukkuisikaan ::)
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

vmikkoj sanoi
5000 km huolto tuli loppukesällä teetettyä. Minkäänlaisia vikoja ei isohyttisessä Stradassa (L200) ole ollut. Erinomainen ajettava, kiihtyy ripeästi ja jarrut pelaa. Hyvän näkyvyyden ja automaattivaihteiston ohella tärkeimmät ominaisuudet paikallisessa liikennekulttuurissa ja teillä. Mukava on myös ajella vuoristojen mutkateillä :peukku. Kukapa sitä omaansa toisaalta haukkuisikaan ::)

Uusimalli on aikalailla erilainen, kun tuo vanha jo näöltään ja tekniikassa taitaa olla vielä enemmän eroa, ainakin jos markkinamiestä on uskominen.
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Klapikauppias sanoi
Uusimalli on aikalailla erilainen, kun tuo vanha jo näöltään ja tekniikassa taitaa olla vielä enemmän eroa, ainakin jos markkinamiestä on uskominen.

Ihan kaikkea ei kannata uskoa ;). Kyllähän tuon uuden mallinkin olisin saanut, mutta olisin joutunut muutaman kuukauden odottamaan. Paikallisessa liikkeesssä toki tutustuin siihenkin. Ulkonäössä ei nyt mitään radikaalia muutosta ole tapahtunut. Kyljen pokaus antaa jotain nykytyylin "modernismia". Huippumallissa toki penkit vaikuttivat paremmilta ja monisäätöisimmiltä. Grilli on vähän muuttunut ja etuvalot ovat selvästi paremmat. Uudesta moottoritekniikasta ja mahdollisista muista teknisistä muutoksista osaisi varmaan poikani kertoa, kunhan pääsee pirssiin tutustumaan. Yllättävää kyllä, uudessa mallissa ei ole avattavaa takaikkunaa, kuten aiemmassa.

Lopulta otin tuon "vanhan" mallin, koska sen sai varsin sopivaan hintaan täysillä varustuksilla vetokoukkuineen. Se taas johtui siitä, että auton ensimmäisenä varannut ja tilannut meni ns. puihin vai pitäisikö sanoa palmuihin. Toisaalta viimeisissä vanhoissa malleissa ei varmasti ole mitään lasten tauteja ja 2,5 l CR Dieselmoottori on vuosien varrella osoittautunut yhdeksi parhaista. Niin ja sitten, jos saarella tulee pyöriteltyä ale 10 000 km vuodessa, kestää Mitsuni kauemman kuin minä 8)
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Itse en tuon edellisen polven mitsun päälle edes katsonut, koska mulle oli tärkeä tuo vetopaino, nyt se on vihdoinkin laillinen. Olin juuri päättämässä kaupat kilpailevasta merkistä, kun sattui tulla koneviesti, jossa esiteltiin tätä uutuutta ja päätin odottaa sen pariviikkoa, mitä jutun mukaan menisi uuden saapumiseen, no kuukaudenpäästä tein kaupat ja kahdenpäästä sai auton ;) Myös tuo nykyaikaisempi pätkäohjaamo oli ratkaiseva, koska siinä ne takaseinänpalat kääntyy, kuten muissakin, että sinne taakse on helppo jotain laittaa. Aika näyttää miten vekotin pelaa jatkuvassa rasitustestissä, toivottavasti hyvin, ainakin se on miellyttävä ajella kärryn kanssa.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Tuo ilmastointi näyttää olevan autossa myös jokin vitsi tai sitten täimaalaisilla insinööreillä on omituinen huumorintaju. Lämpimillä keleillä oli huomattavissa, että automaatti asennossa se jäädyttää varpaat, tänään aamukeikalla ei tahtoneet ikkunat pysyä auki, vaikka ulkona vasta 3 astetta pakkasta, kun puhallus kääntyy jalkoihin, kun laittoi sen lasien pakkopuhalluksen päälle ikkunat alkoi hitaasti aueta mutta vielä kolmenkymmenen kilometrin ajon jälkeen tuulilasin alanurkat harmaana ja sivuikkunoista näki juuri peilit ei paljon muuta ja meteli sen mukainen, kun puhallin huutaa täysillä. Saas nähdä miten tuon rakkineen kanssa pärjää suomen talvessa, kun sattuu -30, saako ikkunoita ajamalla auki koko päivänä :mad:
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Jos tuokin on Thaimaassa rakennettu, ei siellä tuon lämmityksen tarvetta yksinkertaisesti ole ymmärretty. Mielestäni maahan tuojan pitäisi varustella Pohjolaan tuotavat mallit tänne kuuluvilla lämmmityslaitteilla, moottori- ja sisätilalämmittimillä ::)
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Moottori ja sisätilan lämmittimet kyllä on, mutta ne on lisävarusteet, mitkä asennetaan vasta autoliikkeessä, jos ne on ostanut erikseen. Mutta tuo ilmastoinnin toiminta oli todella synkkä yllätys. Auto on kyllä normaalisti yöt tallissa, mutta tänäkin aamuna kuormanteon ajan oli sammuksissa pihalla ja siitä lähtiessä alkoi ikkunat huurtua, eipä ole tuollaista kotteroa sitten kuuluisan kuplavolkkarin tainnut olla markkinoilla, sehän oli tunnettu toimitamattomasta lämmityslaitteestaan, myöhemmät volkkarit on kyllä olleet toimivia pohjolan oloihin ::)
 

vmikkoj

New Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2015
Sijainti
Turku / Bacolod
Vs: Uusi L200

Harmillinen ominaisuus muuten erinomaisessa truckissa. Kyselin juniorilta neuvoja. Hän totesi, että moottorin- ja sisätilan lämmitin ei dieselissä riitä ja ehdotti asennettavaksi webaston. Minä en autotekniikasta mitään ymmärrä, mutta poika kohta valmistuu autoinsinööriksi :-[
 
Ylös Bottom