Uusi ovi + värikoodin selvitys

Liittynyt
1 Marraskuu 2005
Sijainti
Soini
Eli eikös 1.3 ja 1.5(ei ruisku) 88-92 lancereissa ole samanlaiset ovet?

Tuossa viimeyönä kotiin saapuessa kun kävi näin, http://koti.mbnet.fi/tkukkola/tarmo/Autot/mitsu/ovi.jpg

Mutterit repesivät ovesta irti ja ovi on varmaan joskus kolaroitu koska ei ole ikinä istunut hyvin.

Saan tuosta lähistöltä oven, mutta miten tämän värikoodin selvitys onnistuu? Paljon se suunnilleen maksaa?

Onko ovi helppo saada istumaan hyvin?

Kiitos jo etukäteen.
 
Niin siis värikoodiahan ei ole itse ovessa ::) Paitsi jos se sattuu olemaan vielä kiinni autossa.
Hyvä maalari osaa katsoa sopivan värin, mutta hinnasta en tiedä.
Kannattaako korjata se vanha ovi?
 
Joo auton alkup. värin koodin tiedän mutta en tämän päälle maalatun värikoodia.
No ovi menee todella huonosti kiinni ja tiivisteiden välistä kuuluu kova puhallus kovemmassa vauhdissa. Saranoita säätämällä ovea en ikinä saanut sopimaan hyvin.

Itse kyllä voisin maalata mikäli koodin saisin selville.

Vitutus nyt on aivan käsittämätön tämän asian tiimoilta, olen yrittänyt säädellä saranoiden avulla ovea mutta en saa sitä millään istumaan hyvin, ovi on aina liian alhaalla ja takaoveen jää rakoa noin 1cm kun toisella puolella rakoa on vain 4-5mm.
Onko jotain hyviä vinkkejä miten sen saisi tarkalleen kohdalleen?
 
Voi olla hankala saada selville värikoodia jos se ei ole alkuperäinen.
Pyydä jotain maalaria sekoittamaan sulle sopiva väri, se kyllä maksaa jotain mutta saisit ainakin oikean värin.
 
Lähikauppias sanoi
No ovi menee todella huonosti kiinni ja tiivisteiden välistä kuuluu kova puhallus kovemmassa vauhdissa. Saranoita säätämällä ovea en ikinä saanut sopimaan hyvin.

Harvemmin pelkällä ruuvisäädöllä saa suhinaa pois... tarvii vähän ronskimpaa konstia ;D
 
Jos säätövarat ei riitä taitaa olla vika oviaukossa,eli
jos et löydä oviaukon mitta-arvoja vertaa sitä apukuskin ovenreikään mitan kanssa ;)
 
No nyt ovi on aika hyvin kohdallaan, tiivisteet vaan puristavat niin pirusti että ovi pitää vieläkin paiskati kiinni.

Odotellaan kesää, uutta ovea ja maalauskelejä. Autossa on muutenkin useampia maalausta kaipaavia kohtia.

Edit: Pitää vielä koittaa toisilla saranoilla, nykyiset saranat on itse tehdyt, putkisokalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom