Uutisia

DyhWe

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Uutisia

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/10/1819686/kilometriveroa-ajava-ollila-satelliittipaikannuksen-seurantalaite-vain-10-30-euroa

Ihan suoraan sanottuna VITUTTAA toi vitun gps seuranta idea ja kun se ei jää siihne sillä varmasti ruvetaan seuraa nopuksia tms. Sekin että ei sata varmasti halpenis autoilu vaan noi kulut kaiken muun paskan päälle :seina :seina :seina :seina :seina Nostaa verenpaineita lukea noita uutisia ja jo pelkän ollilan naaman näkeminen saa sapen kiehumaan. Hyvähän se on lobata ideoita mitkä tuo omaan taskuun miljoonia. J.A.Kopposen sanoja lainaten "kansan pitäisi mennä kirveet kädessä eduskuntaan" :pesis


Tällästä vuodatusta tänään. ;D
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Uutisia

Kyllä tuota Ollilaa sais joku käydä vähän :pesis :pesis :pesis :pesis :pesis :deadhorse
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uutisia

^ Good news!

Etenkin tuo että se ois kevyempi. X meinaa olla jo melkonen möhkäle. En vastusta täysin diesel tms koneita mut toivon että Evo XI:n keulalla ois seuraava kehitysversio 4B11:sta.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

^- lyön rahani kiinni siihen vetoon ,ettei sieltä enää Evoa tule. Ei ainakaan sellaista autoa mitä E5-E9 olivat , sähköhybridiä tulee katsokaa vaan... ja pakkohan se on korin painoa pudottaa jos akut painaa 500 Kg...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uutisia

Akkutekniikan kehittyessä sinne voi vaihtaa sit kevyemmät akut.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uutisia

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288630975579.html

Coltti edustaa Mitsua ja pärjää tasaisen vahvasti iästä riippumatta.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Uutisia

Harri K sanoi
http://gtchannel.com/blog/2015-mitsubishi-evolution-back
http://www.motortrend.com/future/future_vehicles/1312_mitsubishi_lancer_evolution_coming_back/

Toi on jo oikeinkin nätti peli jos tuommosena edes suunnilleen tulis :peukku
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

Edelleenkään ymmärrä noita uudempien autojen etulokkarin designia, mutta kokonaisuutena ihan toimiva. Yllättävän paljon kontin muotoilussa ja spoikassa samaa näköä kun FD2 korisessa Type-R:ssä.

709565d1175682000-2007-honda-jdm-civic-type-r-typerjdm07_08_v21_pakwheels-com-.jpg


bd288c9474f54594927798a6c6518424.jpg
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Uutisia

Mielenkiintoinen juttu viime tiistain Ajankohtaisessa kakkosessa hiilidioksidineutraalin kaasupolttoaineen tuottamisesta sähkö- ja tuulivoimalla. Ehkä polttomoottori ei olekaan vielä kuollut ja sähkö varastoidaankin tulevaisuudessa kaasuksi eikä akkuihin?

http://areena.yle.fi/tv/2099988
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uutisia

Osa dokumentista meni ohi kun puuhailin samalla muita asioita mut hyvällehän tuo vaikuttaa. Kaasu on vaan hankalampi homma mobiilissa sovelluksessa, koska se vaatii tiiviitä liitoksia, jotka liikkumisesta syntyvä tärinä väljistää ennemmin tai myöhemmin.

ADAC on kusettanu meitä vuosia. Pistää miettimään miten paljon muita testituloksia manipuloidaan.
 

keikaolio

New Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2013
Vs: Uutisia

En tiiä onko joku jo linkittäny tätä muualle mutta tämä oli itselleni niin iso yllätys että voi tulla parikin kertaa.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/nyt-kaynnistyy-subaru-brz-myynti-hinnat-alkaen-35-000-euroa
Melkoinen hinnanpudotus, voi olla että moni muu tilavampi ja fiksumpi tuon hintaluokan auto jäisi kauppaan jos olisin uutta autoa ostamassa.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

keikaolio sanoi
En tiiä onko joku jo linkittäny tätä muualle mutta tämä oli itselleni niin iso yllätys että voi tulla parikin kertaa.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/nyt-kaynnistyy-subaru-brz-myynti-hinnat-alkaen-35-000-euroa
Melkoinen hinnanpudotus, voi olla että moni muu tilavampi ja fiksumpi tuon hintaluokan auto jäisi kauppaan jos olisin uutta autoa ostamassa.
Hinnanpudotus perustuu käsittääkseni siihen että tuo 15k€ halvempi malli ei ole samalla varustelulla kuin aiemmin suomeen tuodut BRZ:t saati GT86et. Se miksi Subaru ei myy, on se että Toyotan GT86en saa samoilla varusteilla (siis sama auto teknisesti, vain pieniä ulkonäöllisiä eroja) 4000e halvemmalla uutena.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Uutisia

Urran sanoi
Hinnanpudotus perustuu käsittääkseni siihen että tuo 15k€ halvempi malli ei ole samalla varustelulla kuin aiemmin suomeen tuodut BRZ:t saati GT86et. Se miksi Subaru ei myy, on se että Toyotan GT86en saa samoilla varusteilla (siis sama auto teknisesti, vain pieniä ulkonäöllisiä eroja) 4000e halvemmalla uutena.

Jos siinä kuitenkin on olennaisimmat varusteet niin pieniä puutteita voi helposti sietää 15 euroa halvemmalla. Luulisi kaupan alkavan tuohon hintaan käymään!
 

keikaolio

New Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2013
Vs: Uutisia

Urran sanoi
Hinnanpudotus perustuu käsittääkseni siihen että tuo 15k€ halvempi malli ei ole samalla varustelulla kuin aiemmin suomeen tuodut BRZ:t saati GT86et. Se miksi Subaru ei myy, on se että Toyotan GT86en saa samoilla varusteilla (siis sama auto teknisesti, vain pieniä ulkonäöllisiä eroja) 4000e halvemmalla uutena.

Jostain luin että ennen kun kumpikaan tuli myyntiin niin subaru ja toyota teki sopimuksen että subaruja saadaan myydä yksi kappale kymmentä toyotaa kohtaan. Tosta tais jossain Top Gearin jaksossakin olla (ehkä kausi 19 jakso 3). Senkin takia sitä hintaa tulee vähän lisää, eikä noita subaruja tule siis ikinä näkymään niin paljoa tien päällä kuin niitä gt86:sia. Manuaalina tuo kuitenkin tulisi otettua niin en usko että mitään ratkaisevaa sieltä puuttuu varustuksen kannalta. Eikä tuo evokaan mikään "hyvin varusteltu" ole. ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

ast sanoi
Jos siinä kuitenkin on olennaisimmat varusteet niin pieniä puutteita voi helposti sietää 15 euroa halvemmalla. Luulisi kaupan alkavan tuohon hintaan käymään!
Siis kys. mallistahan on jenkeissä olemassa mm. niin sanottu karvalakki malli mustilla puskureilla, peltivanteilla, puretulla sisustalla jne mikä on silti katulaillinen. Suomessa noissa on aina ns. täys varustelu mokka-nahka sisustalla, naveilla ja kaikilla herkuilla.

Toyota-GT86-RC-2012-Stripped-out-black-700x468.jpg


Eli siis sieltä voi olla ottettu aika paljonkin pois ;D

Itse jos ostaisin kys auton ostaisin nimenomaan tuon riisutun mallin ja tekisin siitä haluamani laisen lelun, mutta kuitenkin kun hinta on >40k€ noissa Toyotissa mitä suomesta saa, niin harva niiden ostaja on kuten minä :D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Uutisia

Toyota ei myy enää ainuttakaan vanhaan hintaan ;D myös käyettyjen hinnat tippuivat 10 tonnia yössä, kukaan ei enää maksa yli kolmeakymppiä käytetystä, tai ainakaan ei pitäisi maksaa.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

Tuohan on vähän samanlainen juttu, kun evon hintaa tiputettiin hillittömästi. Oliko se 2006 vai 2007? Evo 8 maksoi 64000 eur, ja evo 9:n sai lopulta 49900 eur. Kasien hinnat tippuivat yhdessä yössä sen 15 k eur.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

Taitaa olla siinä uusi : EP3 Type-R ilmiö käsillä ?

Toki n.13 vuodessa ovat tulot kasvaneet ,kuten myös autojen "teho" standardit.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

-JP- sanoi
Taitaa olla siinä uusi : EP3 Type-R ilmiö käsillä ?

Toki n.13 vuodessa ovat tulot kasvaneet ,kuten myös autojen "teho" standardit.
En tiiä. Joillain ehkä (siis teho standardit :D ), mutta uskon myös että saattaa tulla EP3 reaktio. Ns. ajofriikille teho on kuitenkin toissijainen asia, jos ajaminen on hauskaa, ja käsittääkseni tällä vehkeellä piestään helposti tehokkaampia vehkeitä. Tosin ei OEM renkailla (nehän on tarkotuksella paskat).
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

Urran sanoi
En tiiä. Joillain ehkä (siis teho standardit :D ), mutta uskon myös että saattaa tulla EP3 reaktio. Ns. ajofriikille teho on kuitenkin toissijainen asia, jos ajaminen on hauskaa, ja käsittääkseni tällä vehkeellä piestään helposti tehokkaampia vehkeitä. Tosin ei OEM renkailla (nehän on tarkotuksella paskat).

Juu jossain ajoneuvoksessa ja muissa ollu tarinoita ,että ajettavuus ja hauskan pito olis kohdillaan. Se mitä meinasin "tehoilla" niin olihan se EP3 melkoinen pyssy vuonna 2001.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Uutisia

-JP- sanoi
Se mitä meinasin "tehoilla" niin olihan se EP3 melkoinen pyssy vuonna 2001.

no olihan se! muistan, kun pääsin parikymppisenä faijan kanssa kokeilemaan typerää heti, kun niitä suomeen saatiin. vaikkei riisikupit (varsinkaan etuvetoiset ;D) silloin muuten kauheesti kiinnostaneet, niin olihan siinä "sitä jotain".. :peukku kuitenkin sen verran, että sellainen piti saada sitten, kun perse kesti ostaa.

ei oikeen enää myöhemmin ole autoista saanut samanlaista tunnetta..
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Uutisia

Kyl noi aika pyssyjä on vieläkin, etenkin noi vähän piristetyt K-uningassarjalaiset ;D
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

nahkuri sanoi
no olihan se! muistan, kun pääsin parikymppisenä faijan kanssa kokeilemaan typerää heti, kun niitä suomeen saatiin. vaikkei riisikupit (varsinkaan etuvetoiset ;D) silloin muuten kauheesti kiinnostaneet, niin olihan siinä "sitä jotain".. :peukku kuitenkin sen verran, että sellainen piti saada sitten, kun p*rse kesti ostaa.

ei oikeen enää myöhemmin ole autoista saanut samanlaista tunnetta..

Samanlaiset fiilikset ja muistot täälläkin reilun 10 vuoden takaa. Pääsin kokeilemaan jonkun Helsingin Vehon automyyjän TypeRää, ja olihan se meininkiä ja kulki niin pirusti... Mulla oli kaksi vaihtoehtoa, eli Mini Cooper S ja TypeRä, molemmat uusia silloin. Ja jompikumpi piti ostaa ja heitin suunnilleen kolikolla, kun en osannut päättää. Pääsin sitä Cooperiakin testaan. No, se oli kevättä ja pyöräkuumeenhan se pukkasi, ja hommasinkin sitten Honda CBR 900 räärään. Oi niitä aikoja...
Nyt tuosta Dodgen koeajosta tuli vähän samanlaiset fiilikset, niin sellainen piti hommata. Siinä oli sitä jotakin.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Uutisia

Teemu T. sanoi
Samanlaiset fiilikset ja muistot täälläkin reilun 10 vuoden takaa. Pääsin kokeilemaan jonkun Helsingin Vehon automyyjän TypeRää, ja olihan se meininkiä ja kulki niin pirusti... Mulla oli kaksi vaihtoehtoa, eli Mini Cooper S ja TypeRä, molemmat uusia silloin. Ja jompikumpi piti ostaa ja heitin suunnilleen kolikolla, kun en osannut päättää. Pääsin sitä Cooperiakin testaan. No, se oli kevättä ja pyöräkuumeenhan se pukkasi, ja hommasinkin sitten Honda CBR 900 räärään. Oi niitä aikoja...
Nyt tuosta Dodgen koeajosta tuli vähän samanlaiset fiilikset, niin sellainen piti hommata. Siinä oli sitä jotakin.

mulle se ensikokeilu jätti senverran hyvät fiilikset takaraivoon, että tilasin 2005 uuden EP3:n, koeajamatta typerää kertaakaan tuon ekan kerran jälkeen. ja FN2:en samaten koeajamatta, mutta siinä nyt ei hinta/hauskuuskerroin enää ollutkaan niin ok.

pakko myöntää, että evon (ix) ensimmäinen koeajo täysin vakiolla autolla (itse asiassa tuo sama yksilö, mikä mulla on) oli hienoinen pettymys kulkupuolen suhteen, mutta ulkonäkö + virityspotentiaali aiheuttivat sen, että sellanen oli saatava. :) kyllähän noissa korkealle kiertävissä vapareissa on joku juttu ja kun kyseessä on vieläpä takatuuppari, voisin ihan hyvin jopa harkita tuollaista subarua ajoautoksi tuon hinnanalennuksen jälkeen. harmi vaan, että nykytilanteessa ajoautossa tarvii olla kuljetuskykyä ja olen ajatellut, etten enää koskaan osta uutta autoa.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

nahkuri sanoi
kyllähän noissa korkealle kiertävissä vapareissa on joku juttu ja kun kyseessä on vieläpä takatuuppari, voisin ihan hyvin jopa harkita tuollaista subarua ajoautoksi tuon hinnanalennuksen jälkeen.
Kyllä. Kyllä niissä on. Itse haluaisin päästä ajamaan oikeesti kireetä K20:stä tai vastaavaa. Noistakin kun suomessa otettu >290hp vaparina ;) Siinä on powerband laajaa, ja kaasuun vastaavuus kohdillaan 8)

Mutta aiheeseen: Sovin aamulla että otan tutulta GT86en lainaan kevään korvalla pariksi viikoksi 8)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

nahkuri sanoi
mulle se ensikokeilu jätti senverran hyvät fiilikset takaraivoon, että tilasin 2005 uuden EP3:n, koeajamatta typerää kertaakaan tuon ekan kerran jälkeen. ja FN2:en samaten koeajamatta, mutta siinä nyt ei hinta/hauskuuskerroin enää ollutkaan niin ok.

Ensikokeilu + kahden tunnin tinkaaminen ja kättelin kaupat. Meni pari autoa vaihdossa + kaikki käteisvarat.

FN2 kävin ajaan (en tykännyt , oli liian tavallisen tuntuinen auto) , myyjäkin(oikeasti idiootti!?) vielä omalla sekoilullaan sai aikaan sen ,ettei tarvinnut autoa ostaa. Hivenen painoi vaakakupissa myös se , että alkuun ei valkoisia ei ollut lainkaan myynnissä.

IX:n ostaminen meni siten ,että osto päästös oli jo tehty ennen koeajoa , hakusessa oli lähinnä auto johon varallisuus olisi riittävä. En ensi kerrasta muista juuri muuta kuin ,että uudehkon auton tuoksu oli aika voimakas ja autossa oli potentiaalia reservissä. Ensimmäisen viikon jälkeen "lievävitutus" painoi otsaa ,koska EP3 Mugen alustalla ja parilla muulla säädöllä oli hauskempi+hivenen urheilullisempi ajettava , IX oli kuin suuri vaappuva ja keinuva kiikkustuoli. Ensimmäinen parannettava kohta oli siis alusta sen jälkeen pääsi nauttimaan myös auton tehoista.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Uutisia

Itseäni häiritsi EP3:sta IX:ään vaihtaessa Evon koko ja paino, jonka huomasi erityisesti jarruttaessa kunnolla. Siinä missä EP3 oli päivitettyine jarruineen pysähtynyt tehokkaasti, tuntunut ketterältä ja herkältä käsitellä niin Evo tuntui ensin raskaalta, puskevalta ja kömpelöltä eikä tuntunut pysähtyvän millään. Teho ja reservi tosin teki vaikutuksen ja perättäin Subarun STi:n kanssa koeajettuna yleisvaikutelma oli jämäkämpi ja laadukkaampi vaikka Subarun alavääntö puhutteli enemmän. Nyt olis kiva päästä kokeilemaan vuosien jälkeen vanhaa EP3:sta nähdäkseen vieläkö se tuntuu yhtä ketterältä käsitellä Evoon verrattuna.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

Tarzi sanoi
Nyt olis kiva päästä kokeilemaan vuosien jälkeen vanhaa EP3:sta nähdäkseen vieläkö se tuntuu yhtä ketterältä käsitellä Evoon verrattuna.
Jos ensin onnistut löytämään EP3en mitä joku teini ei ole raiskannut tai joku ajanut loppuun. Ei meinaan enää ole siinä kunnossa yleisesti, mitä varmaan muistat :)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Uutisia

Urran sanoi
Jos ensin onnistut löytämään EP3en mitä joku teini ei ole raiskannut tai joku ajanut loppuun. Ei meinaan enää ole siinä kunnossa yleisesti, mitä varmaan muistat :)

Kyllä niitä löytyy, jos ei Suomesta niin ulkomailta pilvin pimein. En ole "typerää" koskaan ajanut (varmaan mielenkiinnosta pitäisi, Kouvolassa olisi Kamuxilla yksi), mutta omalla kohdalla juttu on niin että vaikka kaikki muu olisi autossa jees niin pelkästään tuo vaihdekepin idioottimainen sijoittelu sattuu silmään niin paljon että en vain voisi ostaa. ::) Miten voikin moinen pikkuasia häiritä niin pahasti.

Aiheeseen: näköjään jotkut kauppiaat pitävät vielä BRZ:iään arvossa. http://www.nettiauto.com/subaru/brz/5811586 ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

Onhan se idioottimaista kun se on lähempänä rattia ::) Mutta joo, jokaisella meillä on omat ongelmamme. Ei sen vian tarvi iso olla, kun se on päässä mulle aina sanotaan kun harrastelen näitä japanin ihmeitä ;D

Mieti paljon Autovälitys Pedersöre vetää turpaan tossa kaupassa :D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uutisia

Näyttäähän se vaihekeppi tyhmälle siinä mut käy ajamassa. Voin kertoo että se on kyllä hyvä paikka sille.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Uutisia

Kyllähän tollasessa typerässä sporttista fiilistä oli ja menemisen makua. Radalla ja mutkapätkällä hieno vetää, mutta kyllä sitä voimaa kaipas normaali ajoon, kun tuota testas ja oli ahdettuun tottunut. Mieleen painunut reissu, kun kaveri uudella tollasella lähti mukaan autoreissuun ja suljetulla pätkällä ajo tasasta kisaa viron kilpisen A6 Audin kanssa. Seuraavalla pysähdyksellä eka kommentti oli "v*ttu sehä oli diesel". Meitsi oli poistunut toisen kaverin kanssa paikalta jo alkuunsa isommitta ongelmitta. Itellä kevyesti piristetty pappamallin -98 R Volvo sillon ja kaverilla puitkivireinen GT Imppu. Ai helvetti, että hymyilytti.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

Basbarduu sanoi
Näyttäähän se vaihekeppi tyhmälle siinä mut käy ajamassa. Voin kertoo että se on kyllä hyvä paikka sille.

+1 Juuri oikeassa paikassa. :peukku

Alumiini vain talvella erittäin kylmä vaihtoehto , vähintään keppi kädessä aina hanska <- Ainoa negatiivinen asia.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

Samppa niin. No lähtökohtaisesti aika monen oikeesti nopeen auton (esim. K20 koneisen Lotus Elisen) jättää suoralla sakemannien "suoralla kovaa dieselit" kuten myös jenkki rotiskot. Mut se on vähän mistä tykkää. Mä odotan sitä että joku alittaa 1:24 ajan alastarossa A6 dieselillä ;D On nopeita autoja ja sit on näitä "nopeita" autoja ;) Itseä valitettavasti ei vähempää voisi kiinnostaa mitä joku auto menee vartilla, vaan että mitä se menee siellä mutkatiellä, ja miten helposti. Sen takia noi lineaarisen vääntökäyrän vaparit on aina ollut lähellä sydäntä.

Se vaan tommonenkin peli alkaa oikeesti olla aika ripee kun konehuoneessa majailee K24/K20 Frankenstein missä on vaparina se ~320hp tehoa ja vetää 3000-9000rpm tasaisellä vääntökäyrällä ja pedaali vastaa kaasuun välittömästi, eikä vasta boost thresholdin tai lagin jälkeen :driver

BTW täytyy myöntää et mulla oli pitkään Galantissa vaihdekeppinä äRRän nuppi. Oli pakko vaihtaa se kun pakkaset tuli, kiitos vanhan nupin lainasta Basbarduu :-*
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Uutisia

Urran sanoi
Samppa niin. No lähtökohtaisesti aika monen oikeesti nopeen auton (esim. K20 koneisen Lotus Elisen) jättää suoralla sakemannien "suoralla kovaa dieselit" kuten myös jenkki rotiskot. Mut se on vähän mistä tykkää. Mä odotan sitä että joku alittaa 1:24 ajan alastarossa A6 dieselillä ;D On nopeita autoja ja sit on näitä "nopeita" autoja ;) Itseä valitettavasti ei vähempää voisi kiinnostaa mitä joku auto menee vartilla, vaan että mitä se menee siellä mutkatiellä, ja miten helposti. Sen takia noi lineaarisen vääntökäyrän vaparit on aina ollut lähellä sydäntä.

Jep, lähinnähän tuossa siis huvitti se sen ajan hehkutus ja sitä mukaa ostajien odotukset. Autohan oli tullessaan äärettömän nopea markkinoinnin mukaan ja joka perusostajalle se ei tarkoita pelkkää syherörataa. Vai eikö joku muka muista kuinka yleistä aikanaan oli mainostaa viritettyjä type-R:n tappajana. Yleinen mielikuva oli äärettömästä raketista. Herättääpä tehokkaan auton fiiliksiä nykypäivänä :) ja tuossa tapauksessa se diesel kommentti oli myös ajalta, kun dieseleiden kehitys ei ollu ollu ihan siinä missä nykyään. Ehkä ensimmäisiä mersun "superturboja" tallissa kasattiin, mutta muut nokilekat toi mieleen traktorin.

Mutta helvetin hienoa tekniikkaa se pata on ja siinä on yllättävän paljon potentiaalia vaparinakin. Kaveri noita motteja rakennellut useammankin. Taitaa olla yksi suomen tehokkaimmista, jos ei tehokkain sen tekemä. Tosin vaihto kopan integraan, kun alko nuo Civicit yleistyä aikoinaan liikaa. Kovasti oon houkutellu, että ahtais sen vielä, mutta ei oo reppana uskaltanut. Toivottavasti lukee tän, niin jos vaikka rohkeus lisääntys.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Uutisia

Juu niin oli. "Mä ajan rinkiä sun ärrän ympärillä tällä turbo-saapilla!"

Kuka kaveri? Kotkan seudulta löytyy tommonen ~300hp vapari K20A. Haluaisin kuulla lisää kaverisi K20:estä jos ei jo pyöri noissa tutuissa ympyröissä :) Mut kyl noissa aikamoinen potentiaali on tosiaan vaparina. Luicin EG-korinen Civic K20A:lla mikä nyt oli ns. putkiviri (no, olihan ne sylinteriputketkin vaihdettu, mutta silti vakio nokilla) ~275hp ja 100-200 ~9sec. Näin "suoralla suorituskyky" speksein. Ymmärtääkseni PK seudulle voisi tulla nopeampaa K20ellä, jos tekijä ikinä saa motivaation takaisin ;D

Saahan noista ahtamalla tehoa joo, mut ei se teho ole kaikki kaikessa. Maailmalla taitaa time-attack vehkeissä tän hetken buumi olla modatulla M90 remmillä varustetut yksilöt, missä pitäisi olla ~lineaarinen vääntökäyrä ja ~450-500whp ;)

Mä en ahtaisi K20stä, mut mä oon vaan mä.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Uutisia

Keski-Suomessa tuo asustelee. 289hv tuosta yhestä sen typerän koneesta mitattiin. Se pata on nykyään vissiin Helsingin suunnalla. Nykynen vähän pisemmälle jatkojalostettu 2,4. Sitä ei ole vielä penkissä ponnistettu. Mä oon helvetin huono painaa muistiin näiden tietoja, kun ei oo ikinä tullu hondia harrastettua, muuta kuin tota vaimon perhekuljetinta. Ei taho jäädä tarkemmat tiedot mieleen.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Uutisia


hitto, rupes just tekemään mieli EP3:sta. sellanenhan voiskin olla hyvä työmatka-auto emännälle.. ;D muistaakseni ei vaan mikään helpoin/paras talviauto, ainakaan osaamattomissa käsissä. ja kesällä vetelee urissa vakiorengastuksellakin kiitettävästi. minkähänlaisia kolistimia noi on vanhana, kun ei ne ohjausvaihteet kestänyt uutenakaan montaa tuhatta kilometriä (vai onkohan ongelmaan jo löytynyt pidempiaikainen ratkaisu)?!

mulla on edelleen mugenin vaihdekepinnuppi tallessa, siinähän ois jo hyvä syy alkaa noita katselemaan. ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Uutisia

nahkuri sanoi
hitto, rupes just tekemään mieli EP3:sta. sellanenhan voiskin olla hyvä työmatka-auto emännälle.. ;D muistaakseni ei vaan mikään helpoin/paras talviauto, ainakaan osaamattomissa käsissä. ja kesällä vetelee urissa vakiorengastuksellakin kiitettävästi. minkähänlaisia kolistimia noi on vanhana, kun ei ne ohjausvaihteet kestänyt uutenakaan montaa tuhatta kilometriä (vai onkohan ongelmaan jo löytynyt pidempiaikainen ratkaisu)?!

mulla on edelleen mugenin vaihdekepinnuppi tallessa, siinähän ois jo hyvä syy alkaa noita katselemaan. ;D

Ohjausvaihteessa mulla ei ollut alun jälkeen mitään vikaa , muistaakseni 65tKm oli mittarissa kun laitoin Ärrän kiertoon. Ja tuo ainoa vika joka oli , ensimmäisen kevään aikana talven jälkeen ei ohjaus keskittänyt/palauttanut keskelle. Mitään osia ei Veho autoon vaihtanut ja takuukorjaus keski reilun tunnin , jotain paikkoja muistaakseni rasvailivat ?

Ainoa asia mikä hajosi oli "raitisilmaläpät" <- Sain läheskokonaan puhuttua takuisiin tuonkin vaikka auto oli jo takuista pois.
 
Ylös Bottom