Välitysten muokkaaminen?

johniemi

Lancer Evolution III. Tehonpuute vaivaa (335/502).
Liittynyt
18 Heinäkuu 2017
Sijainti
Joensuu
Kohta jollain palaa hihat kun taitaa olla monta viestiä minulla putkeen mutta minkäs teet kun en tähän(kään) kysymykseen oikein vastausta Googlella ja foorumihaulla löydä.

Eli mitä vaihtoehtoja välitysten muokkaamiseen? Välitykset on jo nyt näillä neititehoilla (350hp/500Nm) turhan tiheät ja lisälöylyä on tarkoitus ottaa melko pian. Ykkönen on oikeastaan jo nyt melko turha vaihde :) Kivasti lähtee kyllä paikaltaan mutta enemmän menee aikaa vaihteiden hämmentämiseen mitä menisi jos pystyisi vetämään varttimailin vähemmillä vaihdoilla ja pidemmillä väleillä.

P.S. On nämä vanhat Evot tosi hauskoja vehkeitä. Ainakin näin parin päivän omistussuhteen jälkeen. Katsoo sitten uudestaan kun alkaa ensimmäiset laukeamiset osua kohdalle ;)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Välitysten muokkaaminen?

Ihan näin aihetta sivuten, onko vakioalakerralla vai rakennettu?

Vaihteisto ei myöskään tykkää juuri tuon kovemmasta vääntömomentista.
 

johniemi

Lancer Evolution III. Tehonpuute vaivaa (335/502).
Liittynyt
18 Heinäkuu 2017
Sijainti
Joensuu
Vs: Välitysten muokkaaminen?

Muuten tako mutta orkkis kampiakseli. Joo tuo vääntö on ihan "sairasta" ja ei siis hyvässä mielessä. Näkeehän tuon jo numeroistakin että ihan liian pieni pakopesä nykyisessä ahtimessa. Tätä tukee pakolämpömittaukset. Pakopainemittaria ei ole enkä näe tarpeelliseksi vielä.

Tarkoitus laittaa isompi ahdin jolloin väännöt olisivat jårkevät suhteessa hevosiin ja jos tarve vaatii niin rajoittaa piikkivääntöä elektronisesti.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Välitysten muokkaaminen?

Kuulostaa kaikin puolin fiksulta suunnitelmalta :peukku
 
Ylös Bottom