V624 laatikko hajosi?

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Noni. Taas uusi epäonninen ihminen kirjoittaa.
Kävin siis hakemas perjantaina (113tkm) Gallun Tampereelta ja tänään kotipihassa 20km/h vauhdissa PAHA ääni alkoi kuulua. Ei muuta kun liinat kii ja virrat pois, kurkkaus pellin alle. Silmämääräisesti kaikki OK. Vaihde P-asentoon ja starttaus: edelleen paha ääni.

Noh, ei muuta kun samantien puhelu Tampereen autoliikkeeseen mistä ostin ja homma lähti käsittelyyn. Kohta soi puhelin, että tilaa hinausauto Imatra Mitsuliikkeelle ja sieltä diagnoosi. Kello oli sen verran, ettei huoltomiehiä enää ollut kuin 1. Sen verran hän käytti, että totesi vikaa olevan. Käski ajaa auton sisään, mutta kappas vain, kaikki pykälät puuttuu :eek:. OHO.

Huomenissa saattaa ehtiä jo joku tutkimaan mistä moinen. Ääntä voisi kuvailla vinkumiseksi joka kuuluu selvästi.
Onneksi takuu on liikkeestä ostetulla autolla.

Mitäköhän hajosi...
 

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Viikko on mennyt eikä autoa ole vielä edes purettu!
No huh, huomenna saattaa mitsukorjaamo saada laatikon irti, josta toteavat vian. Alustavasti ovat sen turbiinin todenneet. Katsoovat varaosanumeron ja ottavat helsinkiin yhteyttä. Siellä sijaitsee yksi käytetty hintaa 600€. Uusi maksaisi mukamas 1700€ ja koko loota 8200€.
Voitte arvata kui tyytyväisiä autoliikken kaverit oli..
Uhittelivat, että minun pitäisi puolet maksaa! Kuluttajasuojamiehen kanssa neuvoteltuani, minulla on oikeus purkaa kauppa jos saan noin isoja odottamattomia kuluja.

Tämmöstä. Kestääköhän se korjattuna?
 

V.Taavila

Lancer Sportback 1.8 Intense -09 CX3A
Liittynyt
1 Tammikuu 2001
Voisin kuvitella että jopa paremmin kuin alkuperäinen. Melkein kaikkihan sen korjatun yleensä taitaa hommata.
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Mikkom sanoi
Tällaisesta olen kuullut. Jos sulla on vanhemman tyypin automaatti ilman Tiptronic käsivalintaa, niin luultavasti se sun vaihdelaatikko ei ole hajonnut, vaan turbiini.

Onko tietoa, että jos vaihteisto olisi ollut se uudempi, tiptronic-versio -> hajoaako siinä myös yleensä turbiini jos jokin ko. autom. vaihteistossa yleensä hajoaa?
 

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Maanantaina paikallinen mitsuliike sai laatikon irti ja samana päivänä kiitolinjanauto vei sen johonkin päin Helsinkiä.

Korjaajan kanssa kävin puhelin keskustelun ja sanoi, että turbiini oli täysin kunnossa.
Öljypumppua epäilivät.

Ehkä jo tällä viikolle selviää mikä sieltä on oikeasti hajonnut.
 

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Remontti edistyy!
Soitin Vantaalle (Powermatic) ja kertoivat , että turbiinin joku pooritus on mennyt. Se on selkee Mitsun tyyppivika ja he ovat näitä joutuneet korjaamaan jo useita. Kuulemma jenkeistä saavat vahvemman osan tilalle. Turbiinin laittoivat johonkin muualle.

Tällä viikolla lupasi laatikon takaisin.
Korjauksen hintaa kyselin ja sanoi, että 500-600€.
Saa nähdä paljonko paikallinen mitsuliike veloittaa purku/ kasaus työstä.
 

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Huomenna auto on ajossa.
Autosuni: 808,61€
-sisältää 9,5h työtä, 8l öljyy ja pientarvikkeita
Powermatic: 750€
-sisältää turbiinin korjautus ja öljysuodatin

=1558,61€
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Mikkom sanoi
Tällaisesta olen kuullut. Jos sulla on vanhemman tyypin automaatti ilman Tiptronic käsivalintaa, niin luultavasti se sun vaihdelaatikko ei ole hajonnut, vaan turbiini.

Luultavasti turbiinin voimanottoakselin sisäpoori on pettänyt. Kuuleman mukaan jokin turkulainen firma pystyy turbiinin avaamaan ja korjaamaan sen pooriakselin.

Kaverin -97:lle kävi noin. Vedätti sulalla tiellä ja edessä olikin vähän liukasta jäätä, jonka jälkeen taas pitävää asfalttia.

Mistäs lähtien tuo uudempi malli on ollut käytössä?
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: V624 laatikko hajosi?

Jari sanoi
Käski ajaa auton sisään, mutta kappas vain, kaikki pykälät puuttuu :eek:. OHO.

Jeps, tänään hävisi pykälät kesken ajon tuosta farmarista 252 tkm:n kohdalla (2,5 V6 automaatti). Vikavaloja ei syttynyt ja riippumatta kepin asennosta mitään ei tapahtunut - tai no, sieltä kuului vain hiljainen sirinä. Hinurilla tulin Järvenpäähän Mäkelän koneen pihaan ja auto jäi sinne. Turbiinivialta vaikuttaa... dääm.

Saattaa olla, että kärryn joutuu vielä siirtämään johonkin toiseen huoltoon, sillä eihän nämä nykyiset merkkiliikkeet mielellään ala mitään korjaamaan, vaan vaihtavat uutta tilalle ja uuden laatikon hinta ei houkuttele hirveästi. Sinällään mukavaa palvelua kyllä sain ja katsotaan mitä saan vastaukseksi. Toivottavasti asia selkiintyy jo huomenna.
 

Archie

Mitsubishi Galant stw -98 2,5 V6 autom.
Liittynyt
10 Syyskuu 2010
Vs: V624 laatikko hajosi?

Lisätään nyt vaikka tänne. Viime viikolla omasta Galantista hajosi laatikko :seina (-98 2,5 v6 autom.) Oireet olivat aluksi satunnaista nyppimistä kylmänä, mutta sitten viime keskiviikkona emäntä jäi tielle. Ensin oli ollut jatkuvampaa täristystä sitten alkanut veto hiipumaan eikä liikkeelle lähtö tahtonut onnistua ja lopuksi oli tullut "kummallista" hajua. Soitto hinuri kuskille joka toimitti auton kotiin.
Seuraavaksi puhelu Mitsukorjaamolle josta sain asiantuntevan asentajan puhelimeen joka sanoi heti, että kytkimen liukupinnat ovat kuluneet kun ilmoitin turbiinin poorituksen korjauksen jo olevan tehty. No laatikosta öljyt pois (jotka olivat aikalailla mustaa )(vahvistaa mitsuasentajan teoriaa) irti ja auki. Pinnoista on paha ilman vertailukohtaa mennä sanomaan kuinka kuluneet ovat, mutta osa peltisistä välilevyistä olivat lämmenneet pahoin.
Tänään sitten soittelin toisesta aiheesta löytyneen bildelsbasen nettisivun perusteella Ruottin puolelle josta olin bongannu sopivan askin omaan kulkuneuvoon. Oikein mukavantuntuista palvelua sainkin. 135tkm ajetulle automaattilaatikolle sai 6kk takuun ja hintakaan ei sitten pilviin kohonnut(kipeää se silti ottaa) jos vertaa mitä olisi laatikon korjaaminen maksanut. Tästä tuli nyt tämmönen sepustus, mutta toivottavasti saatte selvää ja jos ette niin kyselkää ihmeessä ;)
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: V624 laatikko hajosi?

Powermaticilla korjautin omani (huollettu turbiini tilalle) ja hintaa kertyi kampiakselin stefan vaihdon kanssa kaikkiaan 1570 €. Se kannattaa vaihtaa samalla kun kerran laatikko on irti, sillä se ei paljoa maksa (olikohan 38 € alkuperäisenä) ja on pieni vaiva siinä yhteydessä.

Kertoilehan Archie sitten päivityksiä, että miten homma etenee ja tsemppiä! :peukku
 

Miguel

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: V624 laatikko hajosi?


Ilmoitteleeko tuo laatikko (turbiini) mitään ennen hajoamista? Olen tällaista -99 2.5 automaattia kattellu johon on tosin joskus tuo turbiini vaihdettu. Mutta senjälkeen autolla on ajettu jo melkee 100tkm... Ajattelin että jos koeajolla käy niin voiko mahdollisesta turbiiniviasta olla jotain merkkejä? Nykimistä? ulinaa?..

Kiitos!

-entinen, ja mahdollisesti tuleva Galantin omistaja :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: V624 laatikko hajosi?

Miguel sanoi
Ilmoitteleeko tuo laatikko (turbiini) mitään ennen hajoamista? Olen tällaista -99 2.5 automaattia kattellu johon on tosin joskus tuo turbiini vaihdettu. Mutta senjälkeen autolla on ajettu jo melkee 100tkm... Ajattelin että jos koeajolla käy niin voiko mahdollisesta turbiiniviasta olla jotain merkkejä? Nykimistä? ulinaa?..

Kiitos!

-entinen, ja mahdollisesti tuleva Galantin omistaja :)

Jos oot kenties mun entistä vihreetä v6 galanttia (mustilla nahoilla kattomaan) niin siihen oli tosiaan momentinmuunnin vaihdettu. Kyselin sillon että mitenkö hajos niin ihan äkkiä oli vaan mennyt. Yleensä noista tuoreemmista laatikoista ei edes menis. Noh, ei siinä mulla ollessaan mitään vikaa ollut, ei luistanut ainakaan yhtään liikaa. Luistamisen vois kuvitella olevan semmonen ykkösoire. Vaihdoista on paha päätellä mitään välttämättä, niihin voi vaikuttaa paskana olevat koneen tukikumit.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: V624 laatikko hajosi?

Ei tuo minulla kyllä ilmoitellut mitään ennen vikaa. Oma meni tosiaan 252 tkm:n kohdalla, joten kyllä nuo aika lailla kilometrejä kestää ja monta muuta laittamisen paikkaa tulee eteen ennen kuin seuraavan kerran tarvitsee laatikkoa rempata.
 

Miguel

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: V624 laatikko hajosi?


Jos oot kenties mun entistä vihreetä v6 galanttia (mustilla nahoilla kattomaan) niin siihen oli tosiaan momentinmuunnin vaihdettu. Kyselin sillon että mitenkö hajos niin ihan äkkiä oli vaan mennyt. Yleensä noista tuoreemmista laatikoista ei edes menis. Noh, ei siinä mulla ollessaan mitään vikaa ollut, ei luistanut ainakaan yhtään liikaa. Luistamisen vois kuvitella olevan semmonen ykkösoire. Vaihdoista on paha päätellä mitään välttämättä, niihin voi vaikuttaa paskana olevat koneen tukikumit.
[/quote]

Taitaa olla sama yksilö. Ny on vaa tämmönen kinkkinen tilanne että ostasko auton järjellä vai tunteella? :) Autoa pitäs vaihtaa ja mielellään semmoseen taloudellisempaan suuntaan, siis järjellä ajateltuna. Tunne taas sanoo että mieluinen auto, eli juurikin tämä Galant. Mut taitaa tommosen 2.5 v6 bensansyönti olla semmosta ettei ainakaan rahan meno vähene jos sen ostaa.... :/ ja kun just tämmöstä oon kuolannu jo piitkään....
 

Archie

Mitsubishi Galant stw -98 2,5 V6 autom.
Liittynyt
10 Syyskuu 2010
Vs: V624 laatikko hajosi?

Nonnih. Lauantaina se växellåda sitten saapui ja ihan sellainen kun pitikin :peukku . Maanantai illalla vaihtelin öljynsuodattimet ja tänään sitten laitettiin loota kiinni. Laatikko toimi moitteetomasti ja vanhan laatikon aikana ollut "nykäisy" kakkoselta kolmoselle vaihtaessa katosi. Ainut miinus hommassa oli kun rempan jälkeen käynnisteltiin autoa niin yksi pytyistä ei ollut mukana :seina (yhdestä kun pääsee niin toinen tulee) Tarkempi tutkinta kuitenkin paljasti vioittuneen tulpanjohdon, joten sen puolen kun vielä uusii niin josko sitten... :driver Kirjottelen vielä kustannuksista kunhan saan kaikki tarvikkeet ja kulut ynnäiltyä yhteen.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: V624 laatikko hajosi?

Miguel sanoi
Taitaa olla sama yksilö. Ny on vaa tämmönen kinkkinen tilanne että ostasko auton järjellä vai tunteella? :) Autoa pitäs vaihtaa ja mielellään semmoseen taloudellisempaan suuntaan, siis järjellä ajateltuna. Tunne taas sanoo että mieluinen auto, eli juurikin tämä Galant. Mut taitaa tommosen 2.5 v6 bensansyönti olla semmosta ettei ainakaan rahan meno vähene jos sen ostaa.... :/ ja kun just tämmöstä oon kuolannu jo piitkään....


Turha sitä on hirveesti ämpylöidä että ostaakko vaiko eikö. Tuommonen kuluttaa muistaakseni maantiellä jotain 8 luokkaa ja pelkässä kaupunkiajossa yli 10 litraa. Leppoisa autohan tuommoinen on, kannattaa miettiä sen kannalta että paljonko ajat vuodessa. Itsehän en ainakaan järkiperusteella ikinä ole autoani valinnut koska pitäähän sitä jotain luxusta olla.
 

Archie

Mitsubishi Galant stw -98 2,5 V6 autom.
Liittynyt
10 Syyskuu 2010
Vs: V624 laatikko hajosi?

Vihdelaatikon vaihdolle tuli hinnaksi: 135tkm ajettu laatikko Ruotsista postikuluineen n.830 €, öljynsuodattimet n.135 €, öljyt n.120 €, eli yhteensä n.1085 € Töille en laske mitään kun ne tehtiin velipojan kanssa itse, mutta kertyihän sitä hintaa noinkin.
 

Archie

Mitsubishi Galant stw -98 2,5 V6 autom.
Liittynyt
10 Syyskuu 2010
Vs: V624 laatikko hajosi?

Jatketaas vielä tätä laatikko hajosi osiota. :-[ Minkäslaisia ideoita olis seuraavanlaisen vian korjaukseen. Laatikko toimii kylmästä lähdettäessä ja lämpöisenäkin ajossa niinkuin pitääkin, mutta lämpöisenä kun pysäyttää niin laatikko pudottaa vaihteen vapaalle ja kun taas lähtee liikkeelle niin n.1200 kierroksen kohdalla pykälä menee päälle. Olisko jotain pikkunäppärää keinoa kokeiltavaksi ennenkun alkaa taas irrottelemaan laatikkoa. Ventiilikoneisto vaivaksi tuota on jo epäilty. Onko kukaan kokeillut käydä Mitsukorjaamolla kuinka paljon ne näkee testerin avulla?

PS. Laatikon takuu toimi loistavasti(ihan oikeesti :) ) Sain osan hinnasta takaisin.
 
Ylös Bottom