Vaihdelaatikko vertailua

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
On ollut puhetta vaihdelaatikkojen yhteen sopivuuksista

kun tuo celesten ihme ongelma ei tahdo ottaa tuulta
pitäs varmaan vaihtaa 4g6x kone keulalle...

ja siitä päästäänkin ongelmaan...

Celesten laatikon"jako" on eri kuin 4g6x laatikoissa paitsi??? TBO takaveto ???
ja pajeron bensa koneet? v6 kone? tässä siis vertailu kohtia
mitenköhän on? olis kyl aika maukee laittaa v6 höriseen Celesten keulalle ;D

ja toinen sopiskohan tuo 81vm GRS lancerin loota & kartaani & perä tohon celesteen?
eikös siinä loodassa ole jo sama "perusjako" kuin esim. g63 koneessa?
 
Ja jatko kysymys. Sopiiko 2-litraisen Celen laatikko suoraa 1,6-litraseen. Tahtois meinaan yhden vaihteen lisää.
 
M.Nieminen sanoi
Ja jatko kysymys. Sopiiko 2-litraisen Celen laatikko suoraa 1,6-litraseen. Tahtois meinaan yhden vaihteen lisää.

ei sovi :( 2.0(eli g52) on leveemmällä "jaolla"...
tosin en oo ihan 100% varma...
mulla on yks g52 loota tuossa irralla...
tokihan vois sitä kokeilla... siihen meinaan juuri etiä uudempaa tekniikkaa jatkoksi... (6g72 tai jtn ;D )

eli jos jollain on noit 2.3td / v6 takveto tbo lohkoa niin lainalle mulle saadaa tietoa että mikä sopii minkäkin koneen perään... tai voin ottaa lootikon mukaan niin voi sovitta&mittailla jossain
 
Tallista löytyy takavetoisen 4G63T irtokone. Voin aluksi mitata vaikkapa kiinitysreikien välin jos siitä tiedosta on apua. Yritän muistaa mitata tänään.
 
Haudi.

Takaveto tbo lodjun yläkiinnityspulttien väli on n.130mm. ja alakiinnityspulttien väli n. 330mm. Siis reikien keskeltä keskelle.
Vaparimallin lodjuissa vastaavat mitat ovat 110mm.
ja 310 mm.
Eli ero on siis selkeä.
-A
 
g52 koneen pultti jaot ovat 130mm ylhäällä ja 310mm alhaalla (reikien keskeltä keskelle)

eli ei taida sopia tbo lohko :seina pakko viel varmistaa toi alamitta ettei muistele omiaan...

EDIT: tarkennusta... galant/sapporon (G52) lootikosta
löytyy yläreijät 110mm ja 130mm... ja ala osan reijät sen 310mm...
 
JKorpela: Laita sen g52:sen laatikon eteen etuvedon 4g63-tbo lohko ;).
Siitä löytyy toi "kapeampi" jako. Tosin sit ei mee kuin toi "polonen" 215mm. kytkin :(. Mut muuten passaa.
-A
ps. se on muuten 4g63:sen vaparilootassakin se tuplajako siinä yläpäässä.
 
elikkä g3 sarjalaisissa on sama jako kaikissa? onkos nuota 1.6galantteja ollenkaa 5vaihteisina? kaupattiin vaan g37 turbo konetta...ja sille pitäis saada jostain se 5-v loota että eres harkitten asiaa.
 
Tuossa 81-84 takaveto Galantissa on ollut sekä 4-, että 5-vaihteista laatikkoa.
Ainakin esitteen mukaan.

lisäys: Galant sedan 1600L -> 4-vaiht.
Galant sedan 1600GL -> 5-vaiht.
Galant farmari 1600GL -> 4-vaiht.
Galant farmari 1600GLX -> 5-vaiht.
esite vuodelta 1982.
 
Takavetosissa (bensa)Mitsuissa mitä mul on ollu:
1.6 -> 4 vaihteinen
2.0 -> 5 vaihteinen
 
Takaisin
Ylös Bottom