J
Jukkis
Guest
Olen jo pidemmän aikaa huolestuneena seuraillut öljytiplojen satunnaista ilmestymistä autoni (Galant GLSi Dyn4) alle. Vuoto ei ole runsasta, enkä yläpuolelta tarkastellen löytänyt syytä. Nämähän eivät tunnetusti korjaa itse itseään, siispä auto pajalle.
Sieltä ilmoittivat löytäneensä kaksi vuotopaikkaa:
1) Enemmän vuotaa jakopään stefa (?), kone on kuulemma jakohihnan suunnalta aika öljyinen. Jakohihna alkaa kilometreillään lähestyä vaihtokuntoa, joten tuo tiiviste pitää sitten vaihtaa samalla.
2) Vaihdelaatikko räiskii vähän öljyä vaihtajan juuresta. Tämä näyttäisi oman silmäni mukaan olevan se kohta, josta öljypisarat ylettyvät maahan asti.
Pystyykö jälkimmäiselle tekemään jotain ja onko tiedossa iso remontti? Ilmeisesti siellä sitten on jossain päin tiiviste joka on rikki tai ainakin kovettunut. Vuoto ei ole niin runsasta että korjaus olisi välttämätön (laatikon öljynpinta OK), mutta silti se syö miestä
Sieltä ilmoittivat löytäneensä kaksi vuotopaikkaa:
1) Enemmän vuotaa jakopään stefa (?), kone on kuulemma jakohihnan suunnalta aika öljyinen. Jakohihna alkaa kilometreillään lähestyä vaihtokuntoa, joten tuo tiiviste pitää sitten vaihtaa samalla.
2) Vaihdelaatikko räiskii vähän öljyä vaihtajan juuresta. Tämä näyttäisi oman silmäni mukaan olevan se kohta, josta öljypisarat ylettyvät maahan asti.
Pystyykö jälkimmäiselle tekemään jotain ja onko tiedossa iso remontti? Ilmeisesti siellä sitten on jossain päin tiiviste joka on rikki tai ainakin kovettunut. Vuoto ei ole niin runsasta että korjaus olisi välttämätön (laatikon öljynpinta OK), mutta silti se syö miestä