valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

mystinengalant sanoi
Noniinno ammattisäätäjät ei hirveesti tota innovaten systeemiä kehu.......ja se erillinen loggaus tietysti on kova sana mutta tuolla ohjelmoinnilla nyt hirveesti ei tee mitään jos sieltä tulee valmiiks jo ulos kapee ja laaja ylimääräsinä + mittarille oma lähtö......helpompi asentaakki tuo plx kun ei vaadi läppäriä asennukseen, eräs klubilainen tappeli aika kauan innovaten kanssa. :D Toinen mikä on niin kyllä noissa afr heitti 0,5 maatsin mittariin verrattuna innovatella, onko normaali?

Mistä se keksi sen "asennus vaatii läppärin" paskan? Ei vaadi. JOS haluaa muuttaa niiden ulostulojen säätöjä, sillon pitää tosiaan iskeä läppäriin kiinni, perus-asennuksessa ei vaadita.

Se mistä heitto johtuu on paha mennä sanomaan, mutta en tällä otannalla laita sitä kuitenkaan mittarin piikkiin. Anturihan itsessään taitaa olla 99% samaa kamaa kaikilla, eli se Boschin tekele.

Makuasioita osittain, mutta jos mittari jää asentamatta kädettömyyden vuoksi niin ei ehkä pitäisi koskea auton sähköihin ylipäätään..
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

mtx-l mittarin asennus ei vaatinut kuin vetää kaksi johtoa maahan ja yksi plussaan eikä tosiaan mitään läppäriä tarvinnut.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

mystinengalant sanoi
Noniinno ammattisäätäjät ei hirveesti tota innovaten systeemiä kehu.......ja se erillinen loggaus tietysti on kova sana mutta tuolla ohjelmoinnilla nyt hirveesti ei tee mitään jos sieltä tulee valmiiks jo ulos kapee ja laaja ylimääräsinä + mittarille oma lähtö......helpompi asentaakki tuo plx kun ei vaadi läppäriä asennukseen, eräs klubilainen tappeli aika kauan innovaten kanssa. :D Toinen mikä on niin kyllä noissa afr heitti 0,5 maatsin mittariin verrattuna innovatella, onko normaali?

Omalla ~6 vuotta vanhalla anturilla tosiaan heittää verrattuna putken päästä mitattuun seokseen. Toisaalta taas esim. tuore MTX-L oli ihan tarkka samassa penkissä.

6 vuotta sitten Innovate LC-1 oli parasta mitä harrastajan budjetilla oli saatavilla - tämän päivän tilanteesta en tiedä.

Kaikenmaailman höpömerkkejä ei pysty Evoscanilla loggaamaan kuin ecun kautta analogisesti (jos sattuu olemaan vapaita tuloja ecussa) eli kannattaa vähän katsoa minkä hankkii. ;D
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Sen verran Innovateen, että jos esim on huono maadoitus mittarille niin se antaa väärää arvoa. Brittipojat tätä etenkin korostaneet, että maat samaan pisteeseen.

Itse näin Innovaten hyvänä ratkaisuna. Toimii. :)

Läppäriä ei tosiaan tarvita muuta kuin jos vaihtaa ulostulojen ominaisuuksia. Eli höpö höpö Lauri.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

cubeqtio sanoi
Sen verran Innovateen, että jos esim on huono maadoitus mittarille niin se antaa väärää arvoa. Brittipojat tätä etenkin korostaneet, että maat samaan pisteeseen.

Pitää muuten ite koittaa tämä myös kun parantelen jossain vaiheessa mun asennusta.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

cubeqtio sanoi
Sen verran Innovateen, että jos esim on huono maadoitus mittarille niin se antaa väärää arvoa. Brittipojat tätä etenkin korostaneet, että maat samaan pisteeseen.

Itse näin Innovaten hyvänä ratkaisuna. Toimii. :)

Läppäriä ei tosiaan tarvita muuta kuin jos vaihtaa ulostulojen ominaisuuksia. Eli höpö höpö Lauri.

mulla on maadoitettu ecun alla olevaan kehikkoon, samaan jossa ecun maadoitukset, vain eri pultin alle, en kehdannu purkaa hanskalokeroa pois että pääsis
käsiksi juuri samaan pulttiin, eroa kiinitys pisteillä ~5cm samassa pellissä :)
käytin "mikrofoni" kaapelia(RCA johdosta tein) emuloitujen kapee ja laajakaista signaalin siirtoon, näiden maat myös samassa pisteessä, mittarin päässä & ecun päässä.
tiedä sitten onko tuo kaapeli hyväksi... näkee sitten kun saa evoscanin toimiin... miten samoja arvoja antaa ecu kuin mittari.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=1927

Näyttäisi olevan väittelyä suuntaan ja toiseen. Taisi kaverin asennusongelmat innovaten kanssa liittyä siihen että läppäriin ei saanu niitä com-portteja toimimaan jostain syystä. Lisäksi loggaussofta sai hyvin randomisti yhteyttä laajakaistalle, lieneekö o ngelma taas com-porteissa.Miksi siinä on edes välissä se com liitin, eikö voisi suoraan sitten tehdä usb-interfacea ilman sitä sarjaporttia välissä vai onko olemassa jotain vanhanliiton laitteita vielä jotka käyttää sarjaporttia?
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Mittarin maadoittamiselle on tosiaan tärkeää että maat samassa pisteessä kun se mittarihan vertaa sitä signaalitasoa. PLX:ssä mittari kun ottaa maat boksilta on vaan huomiotava se, että jos meinaa moottorinohjausta ohjata niin pitää ottaa anturimaalta laajakaistaboksin maa, sama pätee toki sitten Innovateenkin.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Jostain olin lukevinani, että laajakaista pitäisi maadoittaa mahdollisimman kauaksi virtalukosta.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

mulla alkaa hiat palaa tuon innovaten kanssa, ensin lamda palo nyt ite mittari sekos ihan täysin :seina
onko muilla ollu ongelmia MTX-L kanssa ?
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Mr mmc sanoi
mulla alkaa hiat palaa tuon innovaten kanssa, ensin lamda palo nyt ite mittari sekos ihan täysin :seina
onko muilla ollu ongelmia MTX-L kanssa ?

Eipä ole ollut. Missä sun anturi sijaitsee ja kerro miten oot kytkeny virrat ja muut?
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

dani sanoi
Eipä ole ollut. Missä sun anturi sijaitsee ja kerro miten oot kytkeny virrat ja muut?

anturit on joustopalaa ennemin, suurinpiirtein raidetangon kohdilla. klo 3.00 asennossa eli sivusuunassa.
virrat tulee 1,5mm2 johdolla eci releeltä, maajohtoja 2kpl toinen tulee ulostulojen kanssa (eculle kapee ja wb syöttö) 1,5mm2 johdoilla
samaan pisteeseen ecun maadoituksen kanssa.

4napanen liitin välissä, kaikki liittimet juotettu.

vika ei ole varmasti niissä, ne oon tarkistanu kaikki jo.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Mr mmc sanoi
mulla alkaa hiat palaa tuon innovaten kanssa, ensin lamda palo nyt ite mittari sekos ihan täysin :seina
onko muilla ollu ongelmia MTX-L kanssa ?

Olen ymmärtänyt, että lamdan saa rikki vaan kytkemällä se niin, että se ei saa virtaa auton ollessa päällä vai voiko uusi anturi muuten mennä rikki?
Ja eikös tuossa mittarissa ole normaali takuu?

Kytkentäohjehan menee kuten alla kerrottu mutta oletko tehnyt jotain kikkailuja? Miksi esim. virrat tulee jonkun releen kautta?
Itse otin plussan (punainen johto) mittarille tupakansytyttimen johdosta ja miinukset (musta ja valkoinen johto) laitoin siihen oven saranan lähistölle.

1. Connect the RED wire to a switched 12V source. A switched 12V source goes on as
soon as the ignition on the car is on
. Make sure the connection is fused with a
minimum fuse size of 3A.

2. Connect the BLACK wire to a ground source. Avoid noisy ground sources, such as
grounds used for radio and or ignition sources.

3. Connect the WHITE wire to a headlight power wire (a wire that supplies current to
the headlights). This enables the display to dim for better nighttime viewing. DO
NOT CONNECT THIS WIRE TO THE HEADLIGHT DIMMING WIRE. Connection to
this rheostat type of switch will cause the gauge to malfunction. If you chose not to
utilize the dimming feature, connect the WHITE wire to ground.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

evo6 sanoi
Olen ymmärtänyt, että lamdan saa rikki vaan kytkemällä se niin, että se ei saa virtaa auton ollessa päällä vai voiko uusi anturi muuten mennä rikki?
Ja eikös tuossa mittarissa ole normaali takuu?

Kytkentäohjehan menee kuten alla kerrottu mutta oletko tehnyt jotain kikkailuja? Miksi esim. virrat tulee jonkun releen kautta?
Itse otin plussan (punainen johto) mittarille tupakansytyttimen johdosta ja miinukset (musta ja valkoinen johto) laitoin siihen oven saranan lähistölle.

1. Connect the RED wire to a switched 12V source. A switched 12V source goes on as
soon as the ignition on the car is on
. Make sure the connection is fused with a
minimum fuse size of 3A.

2. Connect the BLACK wire to a ground source. Avoid noisy ground sources, such as
grounds used for radio and or ignition sources.

3. Connect the WHITE wire to a headlight power wire (a wire that supplies current to
the headlights). This enables the display to dim for better nighttime viewing. DO
NOT CONNECT THIS WIRE TO THE HEADLIGHT DIMMING WIRE. Connection to
this rheostat type of switch will cause the gauge to malfunction. If you chose not to
utilize the dimming feature, connect the WHITE wire to ground.

mittari on asennuksesta lähtien ollu käytössä, se ei ole ollut yhtään käynistystä virrattoman.
mittarilla takuu lamdalla ei

valkoinen "dimmer" on kytketty maihin, ei ole käytössä.
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Välikysymyksenä, että korvaako laajakaistan lambda olemassa olevan lambdan vai tehdäänkö sille putkeen uus reikä? Vai jopa olemassa olevan lisäksi tuolle oma rööri, johon sen voi sitten sijoittaa ikäänkuin pysyväksi?
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

Aki666 sanoi
Välikysymyksenä, että korvaako laajakaistan lambda olemassa olevan lambdan vai tehdäänkö sille putkeen uus reikä? Vai jopa olemassa olevan lisäksi tuolle oma rööri, johon sen voi sitten sijoittaa ikäänkuin pysyväksi?

Evon tapauksessa joudut tekeen oman reijän sille sillä se vakiopaikka on liian kuuma vissiin laajakaista-anturille, näin minulle on sanottu. Muutenhan sillä samalla laajakaistalla voisit myös ohjata moottorinohjausta. :)
 
Vs: valinta vaikeus: Innovate , PLX vai Uego laajakaista lamda paketti?

mystinengalant sanoi
Evon tapauksessa joudut tekeen oman reijän sille sillä se vakiopaikka on liian kuuma vissiin laajakaista-anturille, näin minulle on sanottu. Muutenhan sillä samalla laajakaistalla voisit myös ohjata moottorinohjausta. :)

Jeps...innovaten mukana tulee suositeltu sijoutuskohta info?
 
Takaisin
Ylös Bottom