Vanhan puulaatikon puhdistaminen?

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Onkos joukossa ketään joka olis entraillut vanhoja puusta tehtyjä huonekaluja tai vastaavaa? Sain käsiini tollasen päälle 70 vuotta vanhan puulaatikon joka kaipaisi pesua. Pinnassa on suht paljon öljyistä pölyä, laatikossa on säilytelty jotain vanhoja mäntiä ja venttiilejä sun muuta ::) Jos tuosta yrittää kostealla paperilla esimerkiksi pyyhkiä, kakka vaan leviää pintaa pitkin, niin kuin kannen keskiosasta näkee.

En haluaisi menettää tuota ajan patinaa tuosta vaan saada vaan puhtaammaksi että kärsii säilyttää sisällä.

Ja toki joku fiksu voi myös kertoa mitä nuo merkinnät laatikossa tarkoittavat. Nalleja tuossa on kai ollut ja vuosiluku 1940, siihen loppuu mun tulkintakyky. Yksi laatikon omistajan tunteneen arvaus oli että tuo on tuotu Karjalasta tuliaisina aikanaan.

_small.jpg

Fullres-kuva: http://to.pic.fi/kuvat/Random/DSC_0672.jpg/_full.jpg
 
Vs: Vanhan puulaatikon puhdistaminen?

Osoite lappu kertoo jotain, skoha oy löytyy nettiä selaamalla.

"1.6. 1927 perustettu SUOJELUSKUNTAIN KAUPPA Oy/ HANDELS AB -erätarvikefirma (SKOHA) oli sittemminkin saksalaisen ase- ja patruunatehdas GUSTAV GENSCHOW & Co:n tuotteiden (aseiden ja patruunoiden) aktiivinen maahantuoja."


Mä olen pessyt tuollasia ihan lämpimällä vedellä ja joko tiskiaine ja sieni tai ikkunanpuhdistus praypullo(laimenna) ja sieni komboilla. Ei hangata vaan kevyesti pyyhitään, huuhdotaan runsaalla vedellä. annetaan kuivua auringossa tai föönillä..
 
Vs: Vanhan puulaatikon puhdistaminen?

Niin ja toi osotelappu pitää suojata ennen kuin alat lutraamaan..
 
Takaisin
Ylös Bottom