Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

multsi

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2010
Itsellä on -82 Galant, ja täytyy todeta, että kesäharrasteenakin pitäminen alkaa mennä vaikeaksi, kun osia ei saa mistään ainakaan suomesta. Motonetin listalta osia löytyy, mutta todellisuudessa harvaa niistä oikeasti saa. Ihan perus jarrut ja iskarit ovat enimmäkseen loppu ja uusia ei tilaamalla saa kun ei niitä kai enää tehdä. itse ostin vuosi sitten ennakoivasti motonetin viimeisen kytkinlevyn Galanttiini jos sitä joskus tarvitsee. Paineasetelmaa oli turha kysellä. motonetin osatarjonnasta löytyy kärjet, tulpat ja bensasuodatin, ja toki muutakin, mutta esim. ilmansuodatinta ei tainnut suoraan enää saada.

Nyt täytyisi uusia koko pakoputki jossain vaiheessa, mutta rakenteluksi/teettämiseksi sekin taitaa mennä kun ei kaupoista saa. Myös takaiskarit alkavat olla ehtoon puolella.

Mistä te muut perus kulutusosanne hommaatte jos tarvitsette? Mikähän on merkkiliikkeen linja mitsulla? Maakuntienkin pienemmät yksityiset varaosaliikkeet ovat joutuneet Motonettien ja Fixuksien jyräämiksi, joten eipä niitäkään oikein ole.

Toyotalla saa vanhempiinkin malleihin viime kädessä sieltä osia hyvin, mutta sen sijaan Autokeskukselta ei saa edes N13-Sunnyyn oikein mitään, vaikkei tuo mikään harvinaisuus olekkaan vielä.

Vanhan japsin harrastaminen on oikeasti haastavaa ja tuhat kertaa helpommalla pääsisi minkä tahansa eurovehkeen kanssa.
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Foorumin käyttäjä Samitsu on "mainostellut" osia vanhempiin mitsuihin ja itse olen tilaillut Autodoc, mister-auto ja autoalvadilta vanhempiin kotteroihin osia , tosin en mitsuihin. Tuntuu olevan hyvin tavaraa eikä ole hinnan kirouksissa.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Ebay on myös ystävä monien vanhempien kinnereiden kanssa.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Paikalliselta fixukselta olen saanut melkein kaikki mitä tarvinnut. Jis menee tilaamiseksi niin saksan ebay
 

multsi

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2010
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Ebayn maailmaan ja ulkomaisiin varaosaliikkeisiin täytyy alkaa tutustumaan. Onhan tätäkin Galanttia viety eri nimillä vaikka miten ympäri maailmaa, joten kaipa siihen osatuotantoakin vielä jossain on.

Olen ollut siinä käsityksessä, että kaikkin suomalaisiin varaosaliikkeisiin toimittavat samat tukkuri eli Kaha, Koivunen ym. ja jos niiltä ei saa, niin sitten ei saa Fixusesta, Motonetista, AD:lta tai miltään ketjuliikkeeltä, mutta täytyy sitten kysellä muualtakin kuin Motonetista.

Onko kellään tosiaan tietoa, että mikä on tällä hetkellä merkkiliikeen, onko se nyt tällä hetkellä sitten Delta vai mikä nyt onkaan, niin sen tilanteesta? Jotain viisi vuotta sitten kävin kysymässä löytyköy sellaisia muoviklipsejä, millä kiinnitetään suojalista takakulmaan/etulokariin, ja ne löytyivät ainakin silloin Veholta tilaamalla päivässä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Jos yhtään lohduttaa niin vähän samanlaista alkaa olla ton VR-4:sen kans jo tiettyjen osien kohdalla, vuosimalli on kuitenkin 90. Ebaystä oon joutunu jotain osia jo ostaan tarvikkeena, mutta pääasiassa tilaan OEM:nä Japanista suoraan tai sitten suomesta tiskiltä jos on joku halpa osa. En tiedä saako japanistakaan enää noihin 80 luvun vehkeisiin.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Onhan tuon viime aikoina huomannut kun on kysellyt itselle tai muille jotain ihan kulutusosan tyyppisiä osia esimerkiksi noihin 88-92 Galanteihin ja Lancereihin niin ei kaikkea tunnu enää saavan tarvikkeenakaan eikä edes merkkiliikkeestä tilaamallakaan... Onneksi kaikenlaista on tosiaan tullut kerättyä vuosien aikana ja monesti ratkaisu löytyy kotihyllystä mutta ei läheskään kaikkea eikä varsinkaan aina myytäväksi asti... Mainittuun takavetogalantin pakoputkeen pitäisi ainakin joku osa vielä löytyä ja joskus on löytynyt niihinkin koko putkistokin eli kaikenlaista voi siis kysellä aina minultakin...
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Motonetiä vaivaa valikoiman kankeus, eli jos sitä ei heidän valikoimassa ole niin ei saa kirveelläkään. Pikkupuljut (fixus fränkkärit esim) saa vapaammin tilailla. Toki vaatii myyjältä tietoa ja halua myös
 

js_83

Member
Club Member
Liittynyt
20 Maaliskuu 2016
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Yllättävän hyvin on tuntunut löytyvän näihin rwd-galantteihin osia ihan merkkiliikkeen tiskiltä kysyen. Toki saattaa mennä päivä/kaksi, että tulee vastaus.
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

autonvaraosat24.fi - tuolta olen itse tilannut osia, kohtuu nopeasti tuntuu tulevan. Ja näytti jonkin verran -82 mallin Galanttiinkin osia olevan tarjolla.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Varaosien saatavuudesta vanhempiin mitsuihin?

Vaikeaksi olis käynyt Dynamicin ja Sigman ylläpito ilman jenkkimarkkinoita...

Ninja performance ja Rockauto
Toki tuo Japanin Amayama on myös hyvä.

Mitään normaaleilla sepäntaidoilla tehtävää en viitsi edes valmiina yrittää hakea, esim. pakoputket, bensatankin täyttöputket ja näkymättömiin jäävät peltiosat ja rakenteet. Pintapellit mieluusti saisi olla mahdollisimman hyvät, mistä alkaa soveltamaan... Tosin takavetogalantissa taitaa olla niin vähän muotoja, että suorasta saa nekin pitkälti tehtyä.
 

harrip

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2006
Koska itse en harrasta Mitsua, mutta käyttämättömiä osia noihin vanhempiin aika paljon, lähinnä tuota kulutus osaa iskaria,jarrua,niveliä,ym.
Ei tule useastikkaan käytyä, kuin tämän foorumin halutaan ostaa(vanhat mitsut) osiolla. Koitin oikein etsiä, en löytänyt sinun laittamaa ilmoitusta sieltä. On mielestäni jotenkin turhauttavaa tällä osiolla aiheesta valittaa, jos ei edes kunnolla niitä yritä hommata, Minulla nyt kuitenkin sellaiseen löytyy iskarit ja jarrunosaa,ym
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Koska itse en harrasta Mitsua, mutta käyttämättömiä osia noihin vanhempiin aika paljon, lähinnä tuota kulutus osaa iskaria,jarrua,niveliä,ym.
Ei tule useastikkaan käytyä, kuin tämän foorumin halutaan ostaa(vanhat mitsut) osiolla. Koitin oikein etsiä, en löytänyt sinun laittamaa ilmoitusta sieltä. On mielestäni jotenkin turhauttavaa tällä osiolla aiheesta valittaa, jos ei edes kunnolla niitä yritä hommata, Minulla nyt kuitenkin sellaiseen löytyy iskarit ja jarrunosaa,ym
Missä päin nämä osat sijaitsevat ja mitä niillä on hintaa? Olisin kiinnostunut juurikin-82 Galantin osista.
 

Tessulandia

New Member
Liittynyt
13 Marraskuu 2015
ite nyt 2pvä metästäny Hitachi laturiin hiiliä oikeita ei ollu enää sähköorjaamossakaan,erillislataus säädintäkään ei saa mistään,toisen laturin vaihto taas itselle lähinnä arpomista kun ohjeita tullu ja jokaisella erilaiset
 
Ylös Bottom