Varashälyttimistä

M

makezu

Guest
Mikä hälytin olisi hyvä hinta/laatu suhteeltaan? Noin 300€ ? Onko kukaan itse asentanut hälytintä ja onko se mitenkä vaikeaa? Autonahan on tuo eclipse jossa on keskuslukitus ja ajonestolaite..
 
M

Misukka

Guest
Omassa o Alfatecin 200BB mallikohan se nyt oli.
Ainut - on, että ei kauhean kaukaa ota kaken singaali.
Abropoo 5-7 metriä :mad:
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Enforcer 750.
USAlainen ja ei mitään moitittavaa viel 1½ v käytön aikana.
kauko-ohjain ottaa about 100 pääs yläviistost kerrostalos ja vaakatasos riippuen suunnast nii 20-40m päästä.
hinta asennettuna 350 € muistaakseni iskututkalla. (lisävaruste iskututka 50€)

http://www.worldcomp.fi/product/07/01/
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
Jos nyt sitte meinaat itte asentaa ni Galanttii ainaki onnistu hälyttimen (Rattler 300, halpa mutta ei VAT-hyväksyntää. 169€+ sisätutka 49€) asennus iha helposti. Ei ollu paha homma asennettii se päiväs ja ihan ulkoilmas (kesällä kylläkin ilman vesisadet). Villkuje kans mietittii vähä aikaa mut kyl seki onnistu ku keksi millee ne toimii. :) Ottaa kaukosäätö myös aika kaukaa samoin kuin Enforce 750 näköjään.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Teepa sanoi
Villkuje kans mietittii vähä aikaa mut kyl seki onnistu ku keksi millee ne toimii. :)

Tuota..Miten sait ne toimiin?En jaksais enää yhtään kipinää enkä uutta sulaketta..
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
No pistin sulle privana vähä ohjeit, jos vaiks selviäis siit :)
 
M

Misukka

Guest
Laitahan vain tänne asti ne ohjeet niin säilyvät sitten jälkipolvillekkin ;)
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
Elikkä tässä nyt sitten tätä ohjetta tännekkin.
Hätävikkujen kytkimessä on ainakin 8 johtoa (en muista ???).

1kpl (+)
1kpl (-)
2 kpl vilkkuviikselle menevää johtoa
2 kpl viikseltä palaavaa johtoa
2 kpl vilkuille (lampuille) lähtevää johtoa, vasen ja oikea puoli

Johtojen selvitys yleismittarilla:
Ota hätävilkkujen kytkin pois kannasta ja mittaa mihin tulee +12volttia
yleismittarin ohmi/äänimerkki alueella mittaat mitkä ovat johdot jotka menevät viikselle ja palaa takaisin. eli kun vilkutat vasemmalle tai oikealle niin kahden johdon pitäisi olla yhdessä. ja kun vilkku on toiseen suuntaan niin kahden muun johdon pitäisi olla yhdessä.
sitten on vielä kolme johtoa:
maa ja ne kaksi johtoa jotka menevät vilkuille (lampuille)
maa johdon saa selville mittaamalla rungosta mutta voi olla että näyttää myös maata vilkkujen johdoista (lamppujen). En ole varma, mutta kertokoon joku joka tosiaan tietää kiertääkö se lamppujen kautta maihin vai ei.

Hälytin tulee kytkeä niihin kahteen johtoon jotka menevät vilkuille (lampuille). eli hälyltä tulee yksi johto +12volttia. Kytke tämä johto kahteen diodiin. Diodin toinen pää toiseen johtoon joka lähtee vilkuille ja toinen diodi toiseen.
HUOM. diodin tarvitsee olla oikein päin jotta toimii.
Jos ja kun katkaiset kytkimen kannassa olevan johdon niin muista liittää takaisin yhteen. muuten vilkut ei toimi.

Lisään tekstiä jos tulee mieleen tai puuttuu jotai, mutta eipä tällä kertaa muistu enempää. Ja kysellähän voi ;D


Muista pistää hätävilkkukytkin paikalleen, ei meinaa vilkut toimi ilma sitä.

Teepa
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Tosta vilkkujen kytkemisestä. Yleensä autossa kun autossa helpoimmalla löytää vilkku johdot rattiakselin lähettyviltä tai kuskin puolelta taakse menevästä johtosarjasta. Japsi autoissa johtojen pääväri on yleensä vihreä, raitaa voi olla sitten mustaa, keltasta, punasta tai ei välttämättä ollenkaan. Ja yleensä hälyttimissä on kyllä vilkut releistetty kahteen piiriin jo valmiiksi, ni ei tartte diodeilla leikkiä.

PS. Kertokaahan mulle, minkä ihmeen takia sen kaukosäätimen pitäisi toimia niin pirun kaukaa??
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Teepa sanoi
Hälytin tulee kytkeä niihin kahteen johtoon jotka menevät vilkuille (lampuille). eli hälyltä tulee yksi johto +12volttia. Kytke tämä johto kahteen diodiin. Diodin toinen pää toiseen johtoon joka lähtee vilkuille ja toinen diodi toiseen.
Teepa

Katoin pikasesti vk.loppuna noi johdot,mul jää vaan yks "vapaaks" sinne.Eli mul on -/+,sit ku "vilkuttaa oikeelle" niin kaikki paitsi se 1 on "päällä",ja sit jos "vilkuttaa vas",niin sillon jää muistaakseni 2 "vapaaks"..Ja +/- tietysti..
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
ST:
Elikkä mikäli nyt tosta tajusin niin.. Sulla menee erillailla se vilkku hässäkkä kun mulla. Vai???

Onks sul siin hälys kaks vai yks lähtö vilkuil?


PEXI:
No sen takia hälyn tarvii ottaa kaukaa ku asut kerrostalos 3 kerrokses, jos siel joku "leikkii" mu autol ni ei sitä hälyy jaks men sammuttaa alas vaa painaa vaa nappii sisäl... Samoin kun unohdat lukit ovet ku tuut jostai ja huomaaat vast ylhääl. :)

Nii ja tos mun hälys ei ollu kaht lähtöö vilkuil.. eli ohje niille jolla on sama "vika" :)
Ja kaikki hälythän on vähän erillaisia asentaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Saan siihen hälyyn niin mont lähtöö kii ku ite haluan,koska se(niinku moni muukin)on omaa "tuotantoa"..Mut toi mihin noihin vilkun johtoihin pitäis kytkee on epäselvää..Ja mikskös muuten siihen pitäis diodit laittaa väliin..?(aamuväsyny,ei aivot toimi ku 13% teholla..)
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
Elikkä jos sulla on vaan yks lähtö hälyssä vilkuille ni sit jos meet yhdistää vasemma ja oikee puole vilkuist ilman diodeit ni sit ne vilkkuu molemmat samaa aikaa, vaik vilkutat toiseen. :)
Sen takia Diodit.


Sun pitäs kytkee sellaseen johtoon joka lähtee vilkku(lampulle) suoraan. niitä on kaks johtoo (vasen ja oikee) siinä hätävilkkujen pohjaliittimessä.
Tai ainakin mun Galantis menee näin.

Voipas olla sittenki niin et siel o jossai välis se vilkkurele viel, mut enpäs oo varma mis välis se oli. mut eipä se tähä mitää vaikut. :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Mielestäni mikään niist hätävilkunkytkimen kautta menevistä johdoista ei mee suoraan lampuille,vaan releille,ja niitkin on mun mielest 2,toinen vilkuille ja toinen vilkuille/hätävilkuille..Kyl huomannu et Galluis ainakin sähkötkin on oikeen "Akilleen kantapää"..Niin,ja mikskös se diodi pitäis laittaa siihen väliin?
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
No ookkos koittanu sit ohjat niit releit sil hälyn vilkutuksel? kyl siel ny joku kert tarvii ol mikä lähtee vilkuil vaik sit releen kautta meniski.
Nyt ku sul o ne releiden ohjaukset siin ni koitas ohjat toist niist releist. sillo varmaa vilkkuu sit vaa toine puoli??
entä jos jätät vilkkuviikse vilkuttaa toiseee suuntaa ja pistät hälyn pääl ni vilkahtaako ees sillo?

Kyllähä nää vähä tälläsii sekavii o. :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Jätin aivot narikkaan ja otin nyrkillisen sulakkeita ja kävin testaan..Sisällä lämpösessä huomasin et oon hukannu narikkalapun,et voi tulla sekavaa tekstiä..SITTENKIN siellä oli vas/oik puoli suoraan lampuille,en tiä miks ei edellises testis löytyny..Mut kuuluisko niitä saada vilkkuun tollasella "ohituksella",vai onko se norm et ne palaa koko ajan?Pakko varmistaa..Mut kiitos Teepa avusta,autoit kyl suuresti vaik olikin "hieman sekavaa"..!
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
En ole varma mutta tietääkseni hälytin antaa sellaista jännitettä että ne vilkkuu, koska ohjeessa oli että ne voi kytkeä myös parkkeihin ja niiden pitäisi kanssa vilkkua silloin. ja niilla ei ole relettä.
Eli hälytin antaa jännitettä ja katkoo sitä vilkkumisen tahtiin miten sitten vilkkuukaan. Ja tosiaan en ole testannut sitä mutta arvelen näin. :)
Siis kun se häly on sun omaa "tuotantoa" niin se olisi varmaa pitänyt huomioida rakentaessa, ehkä.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Kaukosäädin antaa signaalin(päällä/pois),ja häly taas "hälytyksensä"(erilliset järjestelmät).Sillä vaan kysyin tota katkomista,ettei noi voi "sekoittaa" omia sähköjä,ne kun on ainakin galluis niin MAINIOT että..Ja tos hälys onkin hauska sekin,et jos tarvii muutoksia/lisäyksiä jne,niin ne on helppo tehdä ku tietää miten se on tehty..Ja sit se toinenkin puoli,et se TOIMII,eikä hyydy..
 
M

Misukka

Guest
Weitec sanoi
Omassa o Alfatecin 200BB mallikohan se nyt oli.
Ainut - on, että ei kauhean kaukaa ota kaken singaali.
Abropoo 5-7 metriä :mad:

Tuo kantomatkan lyhyys on tarkoituksellinen juttu. Jokin vuosi sitten
kantomatkaa lyhennettiin virhetilanteiden takia, eli haluttiin välttää se,
ettei vahinkopainallus avaa ovia ja sulje hälytintä pois päältä. Esim jos
menee käymään vaikka kaupassa ja nappi painuu taskussa tms.

Eli kyseessä ei ole vika vaan turvallisuutta parantava ominaisuus.


Että semmoinen tapaus :p
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
toi on totta että taskussa pian auke ovet kaukaakin. Vaan tähän voi vaikuttaa yksinkertaisesti kaukosäätimen vastaanottimen sijoituksella.
Tuo mitä mainitsin että kerrostalosta yläältäpäin enforcer ottaa kymmenien metrien päästä on maatasossa n 20 m korkeintaan.
 
T

teme

Guest
Miun pitäs hankkia nyt joku häly, joka antais hälyn myös kännykkään. Ja ois kiva jos ois samassa keskuslukituksen kauko-ohjaus ja sitte ääni ois semmonen qvuik qvuik :D

Ehdotuksia mikä kannattais hommata ?
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
No yks olis ainaka Viper 700 ESP ja siihen se sun haluamas gsm yksikkö (joka on muuten aika hyvän hintane :)). Se on VAT hyväksytty. löytyy esim. http://www.halytin.com/viper700.htm
Äänestä en tie minkä moine o mut jotai tääki inisee ;D

Itte en viittiny ostaa tota ku en tarvinnu VAT-hyväksyntää. Ostin Rattler 300. Joka on toiminut hyvin. Ei mitään vikaa.

Siinä sulle yks vaihtoehto jo. ;)
 
T

teme

Guest
Joo enmä sillä VAT hyväksynnällä tee yhtikäs mitään, kun en saa vakuutuksestakaan enää alennuksia...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
http://www.junikutech.com/

tuol näky olevan nii rattlerin kuin enforcerin ja viperin hinnat ja asennushinnat.

sen verta huom että esin rattler näytti olevan ettei ole kytkimiä peräluukulle eli se tarvii erikseen hommata.

Varkaustapauksissa sit ei VAT hyväksynnän olevast hälyttimest ole mitää apua.
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
no niin gurut, pitäs saada semmonen hälytin johon sais kytkettyä yhden lisälaitteen = webaston, idea olis että sais napsauttaa pirssin lämpenemään aamulla, niin ettei tarvi lähteä hinkaamaan kerrostalon ympäri parkkipaikalle... ;)

ei tarviis olla mitään ihmeellisempiä hyväksyntöjä, kuhan on sopuhintainen laite

sitten jos teidätte niin kertokaa, että miten itse häly rupee reagoimaan siihen että webasto lähtee päälle ja miten ne lisälaite hommelit toimii, kytkeekö se hälytin itsensä pois päältä, vai mitä, hä... ???

Eki
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
en usko että webasto vaikuttaa ...tai voiha se tehä jotai virhehälyjä..mut säätää hälyn herkkyyttä sit.
itellä sisätilanlämppäri ei ny mikroaaltotunnistimeen ainakaa herää...

enforceris o ainaki lisälaitteille kytkentämahdollisuuksia. 3-painikkeellinen kauko-ohjain, josta 1 kpl normikäytös jää vapaaks.
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
Joo ei se webasto mitään pitäs vaikuttaa. Ja saa rattler 300 myös lisä toimintoja. siin on paikka kahdelle lisälaitteelle kun vaan laittaa ne lisä releet eikä ota suoraan hälystä sitä webaston toimintavirtaa.

Asennus kyllä onnistuu kaikilta jos vaan on vähän tehny jotai joskus autosähköje kans. :) Ja neuvoja saa täältä niinku ootte varmaa huomannu ;D

Eli jos tarvii vaa jonku hälyn ni sit mää oon sitä mielt et Rattler 300 on aika hyvä´, ku se o kert aika halpakin. vaiks siin ei oo mukan sisätutkaa ni sen voi ostaaa eriksee ja mitä vaan itte haluut laittaa siihe..

Joo ja sit peräluukul voi joutuu hommaa tosiaa ne kytkimet jollei autos sit oo ni peräluukun valoo... Mulla ainakin meinaan o siel valmiiin kytkin. Tarvitsi vain ottaa tieto siltä hälylle.... samoin konepelti johon hommasin kytkimen joka maksaa noin 1€...
Itte maksoin hälyst ja kaikist siihe mukaan tulevist tilpehööreist ni 199.80€
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Joo, eihän se webasto, tarvii muutaku ohjauksen hälyyttimeltä, ku webasto on jo asennettu jne. niin siihen ei tarvii muuten koskea kun laittaa se ohjauksen vaan toisen ns. ajastin nappulan tilalle.. ;D

täytyypä tuummailla

onkos niillä sisätutkilla jotain väliä minkalaisia ne on, mulla vaan näyttäs olevan jotkut pömpelit etulasin ylänurkissa ja ne ei ole diskantit, niin voiskohan niitä käyttää hyväks myös uuden hälyn kanssa ???

Eki
 

Esku

Subaru Legacy
Liittynyt
26 Maaliskuu 2003
Sijainti
Karhula (Kotka)
Useimmissa hälyissä taitaa olla joku lisälaitteenohjauskarva. Ihan varmasti semmoinen on ainakin Alfatecissä / Cobrassa (sama vekotin).
Edit: Joopa, eipä sitten tullut luettua koko threadia loppuun... nooo..

Omassa alfatecissäni hälytys pärähtää päälle tavallisesta sisätilanlämmittimestä, ellei kytke sisätilatutkaa pois päältä, kun laittaa lämppärin tolppaan kiinni. Tosin en usko että muodostuu webaston kanssa ongelmaksi, minulla se pärisee siksi, että lämppäri on 2kW mörssäri ja asuu pelkääjän penkillä, sisätilatutkan tutkailemalla alueella.

Tuo webaston kytkeminen ei sitten ole palovakuutuksen kannalta erityisen terveellinen vaihtoehto, nimittäin bensalämppärissä ei pitäisi käyttää mitään muita kuin sen omia lisäpalikoita. Tosin en minäkään ajatellut keneltäkään lupaa kysyä, kun jaksan alkaa laittamaan 5kW eberiä kiinni... Eikähän sitä nyt pidä sen varaan laskea, että kosla kumminkin palaisi... :)

Ne ultraäänitutkat, mitkä siellä ylänurkissa on, saattavat ihan hyvin toimia tai sitten olla toimimatta. Eivät välttämättä ole herkkyydeltään ja impedanssiltaan kaiken merkkisissä hälyissä ihan samanlaisia. Mutta kokeilemallahan se selviää, tuskin siinä mikään hajoaakaan. Mutta pitää sitten kumminkin olla semmoinen häly, joka ymmärtää ultraäänitutkia. Ne nimittäin ovat vaan pienet kaiuttimet/mikrofonit ja tarttevat vielä jonkin verran paljon järkeä hälystä. Ei riitä pelkkä karva joka haistelee, josko sieltä tulee maita vaiko eikö. Niinkin kapisia hälyjä on olemassa, jotka eivät mokomaa osaa.

Taidan kyllä varata tuon lisälaitepaikan paksin avaamista varten ja virittää eberin käynnistymään puhelimella...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
laitetaan se eberi kellolla pelaa ni toimii hienosti :)

*nim. 84vm traktoris ollu sellane hienous ja toimii edellee ja on Eberspächer*
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Joo, no mulla on kello/ajastin tossa webastossa, mutta ei siitä oikeesti ole mitään iloa, kun on joustava työaika = tulee mentyä aamulla töihin sitte kun herää, ja tuntuu typerältä jos auto pöhisee pihassa pari tuntia, ku 20 minuuttiakin riittäs... ;)

Kyllä mulla kans on ollu toi puhelin juttu mielessä, mutta jotenkin se ei tunnu vaan kiehtovan... ehkä siitä syystä että voi mulla kestää jonkin aikaa ennenku on kytketty puhelin oikeen.... ;D

Eki
 

NeQ

New Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2003
Sijainti
Turku
Noista vilkuista. Mä asensin myös Rattler 300, mutta mä vedin johdot suoraan etuvilkuille ja kolvasin siellä kiinni. johtoa meni vähän enemmän, mutta säästyin kaikelta mittaamiselta ja muulta. Eli: Rattlerilta vilkkujen ohjaus johto --> siihen kolvasin ne kaksi diodia toisesta päästä yhteen ja toisesta päästä erilleen ja vein toisesta vasemmalle ja toisesta oikealle etuvilkulle johdon ja kolvasin kiinni. Kaikki vilkuthan on yhteydessä toisiinsa joten riitti että yhteen laittoi. Ja eristyksen arvoa ei voi sit aliarvioidan. Rattler on ollu nyt n. 2vko kiinni ja oon ollu tyytyväinen. Kauko-ohjaimen kantomatka on ainakin viel tähän asti joka kerta riittänyt. ;)

Olin myös asentamassa kaverin -90 civicciin samaa hälytintä ja on myös siellä toiminut hyvin. :)

Jaa niin ja tässä mun hälytin taistelua:
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=13;action=display;threadid=2278
Asennus onnistuu helposti jos tietää mitä tehdä. (mulla se oli alkuunsa vähän hakusessa) ;D
 

kumiankka

Galant STW
Liittynyt
16 Syyskuu 2003
Sijainti
Tampere
Nyt tarttisin apua. Pitäis tuo häläri asentaa mut ei ole kuin englanniksi ohjeet.

RED: Supply +12V = eli +12V

BLACK: Supply -12V = eli maihin

OraNGE: "Starter´s blockage" = Ajonesto, kytketään mihin?

Violet: Input for plus door push switch connecting = postiivinen ovikytkinliitäntä, kytketäänkö mihin? Galantissa mihinkään?

Green: Input for "negative" door push switch connecting = negatiivinen ovikytkinliitäntä, kytketään mihin? Galantissa mihinkään?

Pink: Universal, programmable input for subsidiary two-level sensor , cowl/boot push switches. = JOku liitin esim. peräkonttiin, mihin kytketään?

Grey: "secondary channel" input = Kytketään minne?

Blue: "Locks to lock up" output. = Keskuslukituksen lukitus, Kytketään minne?

white: "locks to open" output. = Keskuslukituksen avaus, kytketään minne?

Yellow: OUtput for headlight or clearance lights handling = valoihin, pitääkö olla jotain diodeja tms. ?

White/blue: Output for led = Ledille

White/black: Output for automobile pager handling = Joku lisälaite...

Orange/black: Input for central lock handling = Tämäkin keskuslukitus juttuja.. Kytketään jonnekin!??!

Grey/red: "ignition" input = Käynnistyksenesto.

Brown : Siren handling = SIreenille.

jos joku osaisi auttaa niin olisin todella kiitollinen!!!!
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
No tässä jotain...

Ajonesto kytketään estämään käynnistystä esim katkaistaan virta käynnistys- sytytys- ruiskujärjestelmiltä, polttoainepumpulta. Se kytketään virtalukkoon katkaisemalla virtalukolta lähtevä johto viedään hälylle ja toisestä hälyn pinnistä takaisin katkaistuun johtoon. Hälyssä kyllä pitää olla kaksi liitintä ajonestolle.


Violet, Green: Muistaisin näin että galantissa olisi negatiivinen ovikytkin eli se kytketään johonkin oven kytkimeen tai siitä lähtevään johtoon. Tämä johto tekee hälytyksen jos ovi avataan. tämä antaa ensin merkkiäänen ja sen jälkeen hälytys.
positiivista ovikytkimen johto jää silloin kytkemättä.

Pink: tämä takaluukun ja konepeltiin kytkettävä johto tulee kytkeä niiiden kytkimiin jotka huomaavat niiden olevan auki. takaluukussa on kytkin valmiina luultavasti jos siellä on valo. konepeltiin joudut luultavasti pistämään itse kytkimen. tämä tekee suoran hälytyksen.

Grey: Secondary channel: on toinen ohjattavista kanavista joita voit ohjata kaukosäädöllä. voit pistää siihen esim. tavaratilan sähköisen kannen avauksen. Tarvitset siiihen erillisen moottorin.

Blue, White: Keskuslukituksen releeseen kytket keskuslukituksen piuhat. selvität vain millain tämä rele toimii. :)

Yellow: Tämän voit kytkeä parkeille tai vilkuille ihan miten itse tykkäät. Vilkuille tarvitset kaksi diodia. parkeille yksi. eli kun hälyltä tulee johto siihen pistäst kiinni kaksi diodia toiset päät erilleen ja toinen näistä viedään vasemman puolen vilkuille ja toinen oikealle puolen. HUOM diodit oikein päin. muuten ei toimi. en muista varmaksi mutta olisiko ollut niin että missä päässä on viiva niin se vilkkujen puolelle.

White/Black: Jaa a, ei mitään tietoo mikä o?

Orange/black: ei osaa sanoa. Tarvittaisiin enemmän tietoa että tietäisi mikä se on..

Grey/Red : Tämä on käynnistysvirran tunnistin. eli häly tietää milloin on virrat kytketty. Tarvitsee tätä tietoa esim. ohjelmoinnissa.


Siinä sulle jotain tietoja mutta voisi olla että olisi helpompi neuvoa kun tietäisi mikä häly on kyseessä ja olisi ne koko tekstit. voisi arvailla joitakin kohtia.
 

kumiankka

Galant STW
Liittynyt
16 Syyskuu 2003
Sijainti
Tampere
Nyt sitä apua taas kaivataan! Aamu seiskaan yritettiin asentaa mut sit loppu hermot (ja sulakkeet) ;D
Kertokaa joku miten Tuohon Galanttiin (-90 2.0GLi) asennetaan toi keskuslukituksen ohjaus? Häläriltä lähtee 2 johtoa josta toinen aukaisee ja toinen sulkee ovet +12V sähköpulssilla. Jos nyt ei pahasti sekoa ajatukset niin tuossahan pitäis olla se - pohjainen k-lukko?? Ovet saatiin muistaakseni auki toimimaan mut lukkoon ne ei mene. Tai menee mut palauttaa heti ne takas auki koska jatkuva virta jää piuhaan...

Myös ajonesto tuottaa ongelmaa, ei saatu mitenkään pelaamaan! Pitääkö sinne virittää rele jonnekkin vai hä?!

Jos olisi jotain linkkiä tai oikein selkeää ohjetta niin voitaisiin saada homma loppuun.

Hälytin on sellanen jota ei muilla ole, joten sen mallilla ja tiedoilla ei varmaan kukaan tee mitään...

Jos joku taas jaksaisi ja osaa auttaa niin kiitoksia taas kerran!!
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
Eli eli..

Siin mitsus o sellane k-lukko joka vaatii negatiivisen pulssin ovien avaukseen ja johdon katkaisu aiheuttaa lukituksen. Näin lukee mun hälyn ohjekirjas. ja toimii mulla.

onkos siin ajonestos yks vai kaks nastaa ja kui paljo saa men virtaa läpi. Meinaa jos on yks nasta tai vähän virtaa kestävä niin silloin tarvii releen väliin.
 

kumiankka

Galant STW
Liittynyt
16 Syyskuu 2003
Sijainti
Tampere
Teepa sanoi
Eli eli..

Siin mitsus o sellane k-lukko joka vaatii negatiivisen pulssin ovien avaukseen ja johdon katkaisu aiheuttaa lukituksen. Näin lukee mun hälyn ohjekirjas. ja toimii mulla.

onkos siin ajonestos yks vai kaks nastaa ja kui paljo saa men virtaa läpi. Meinaa jos on yks nasta tai vähän virtaa kestävä niin silloin tarvii releen väliin.

...Ja releellähän saan muutettua tuon positiivisen pulssin negatiiviseksi, eiks niin??

Ajonestossa on kaksi nastaa. En muista paljon menee virtaa läpi, eikä viitsi pakkaseen lähtee mittaamaan...
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
kyllä saa ku katkoo releellä miinus johtoo.

no kyllä sen ajoneston pitäs toimii siit sit vaa ku kytkee sen sin kaapeli välii. ???
 

kumiankka

Galant STW
Liittynyt
16 Syyskuu 2003
Sijainti
Tampere
Voisiko joku kertoa ihan rautalangasta miten olette kytkeneet Galantin keskuslukon häläriin!? En tiedä muista hälyistä mutta mulla lähtee 2kpl +12V johtoa keskuslukolle.
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
Täältä löytyy tietoja onko hälytin merkki vielä hyväksytty/hylätty tiedä sitten millä perusteilla niitä hylätään ::)
Linkki
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
En tiedä varmaksi toimiiko mutta voit kokeilla tälläistä kytkentää sinne k-lukon releeseen

Rele pystyssä on ainakin minulla tuon näköinen kun katselee sen nastoja kädessä. vai oliko sittenkin pohja, mutta jompikumpi ainakin.

++
+ <- kytket tuohon ne molemmat johdot
+
++
++

Teet sitten omalla vastuulla. En tiedä mitä käy, mutta siihen antaa sykäyksen niin ovet aukee jos on lukossa. Ja kokeilemalla ainakin itse sain toimimaan. ;D
 

kumiankka

Galant STW
Liittynyt
16 Syyskuu 2003
Sijainti
Tampere
Teepa sanoi
En tiedä varmaksi toimiiko mutta voit kokeilla tälläistä kytkentää sinne k-lukon releeseen

Rele pystyssä on ainakin minulla tuon näköinen kun katselee sen nastoja kädessä. vai oliko sittenkin pohja, mutta jompikumpi ainakin.

++
+ <- kytket tuohon ne molemmat johdot
+
++
++

Teet sitten omalla vastuulla. En tiedä mitä käy, mutta siihen antaa sykäyksen niin ovet aukee jos on lukossa. Ja kokeilemalla ainakin itse sain toimimaan. ;D

ei lähteny toimimaan... rupee pikkuhiljaa hermo menemään....
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
No nyt on sit jonku muun autettava sua. No kai se sit joskus kuntoo tulee.
 

Teepa

Oma "ex"kolmikko -97 TDi, -91 GLi, -91 Dyn-4 GTi
Liittynyt
17 Lokakuu 2003
Sijainti
Pori
Tulikohan tää kuntoo jo? kerros meil muillekki mikä siin oli jos toimii jo.
 

Esku

Subaru Legacy
Liittynyt
26 Maaliskuu 2003
Sijainti
Karhula (Kotka)
Jos ei vielä toimi, niin jos järkkäätte sen hälärin sekä klukon kytkiksen tännepäin, niin voin piirustella hieanon kuvan kaikille kiinnostuneille. Onkelma on siinä, että
a) en tiedä mitsun kytkentää (voisin kaivaa, jos jaksaisin, varmaankin...)
b) joka hälyttimessä on erilainen kytkentä
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
ja minä haluaisin tietää MINKÄ merkkinen tai millä merkillä on tuommosia jenkkihäläreitä mitä leffoissa o, josta kuuluu aina toi "ui ui" ku pistää pois, en meinaa nyt mitään "tip tap" tai "blip blip" vaan tuota ui ui :)
 
P

Pojo-

Guest
kumiankka sanoi
Voisiko joku kertoa ihan rautalangasta miten olette kytkeneet Galantin keskuslukon häläriin!? En tiedä muista hälyistä mutta mulla lähtee 2kpl +12V johtoa keskuslukolle.

Oliskohan kukaan mahdollisesti selvittäny (ja muistais vielä), jotta mihinkä piuhoihin ne kauko-ohjauksen piuhat tulis nyt laittaa. Koiteltu on ja sulakkeita palanu jo miljoona
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
kumiankka sanoi
...Ja releellähän saan muutettua tuon positiivisen pulssin negatiiviseksi, eiks niin??

Negatiivisella pulssilla tarkoitetaan tässä tapauksessa maadottamista. Omassa hälyttimessä (Avital, sama kuin Viper) johdotusta muuttamalla sen saa sopimaan eri keskuslukon ohjausjörjestelmiin. Väittäisin että lähes kaikki hälytinvalmistajat ovat ottaneet sen huomioon hälyttimiä valmistaessaan.

Ja kyllä, releellä saat muutettua tuon pulssin negatiiviseksi jos hälyttimessäsi ei valmiutta löydy.
 
Ylös Bottom