Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
(Keskustelu: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=49267.0)

Jeps, tuli tuollanen haettuu, tai oikeastaan Emännys oli äippänsä Transportterilla asioilla, kun tuo C6 Lancer on vähä pätkiny, ei arvanu sillä lähteä, ja hyvä niin, sittus myöhemmin ihan täysin, asentoanturissa tai jossain siellä vikaa, sytkä pätkii... Pienestä se kivi lähtee vierii. :nykii

Emäntä pisti vaan viestiä että onkos tässä Kotkassa mitään Mitsua myynnissä, vois käydä koeajaas. Ei ollu muita henkilömitsuja kuin tämä KSK-Autossa myynnissä ollut. :)
Koeajo johti siihen että piti käydä sitte loppupäivästä hakemassa se kuleksimasta, ihan extemporee... Ei jokapäivä tuu tehtyä tuosta noin vaan useamman tonnin autohankintaa, varsinkaan kun ei ollu mitenkään tarkoituksena. ;D

No, mut olihan tää ehkä jo ihan aikakin. :peukku

Katotaa mihin tämä jalostuu, uutena kuitenkin ruostesuojattu Kotkassa, ajattelin tässä että vois käyttää tarkastuksessa ja uusintakäsittelyssä. :D
Scangauge2:nen tekis mieli tähän hommata, sais ajotietokoneen ja ODB lukijan yhdellä kertaa, pitäishän se tälläsessä jo toimia? Oon vaan ainakin ollu vähän epäilevällä kannalla, kun nämä Mitsut on ollu vissii vähä epäsopivia obd:n suhteen, vaikka liitin oliskin oikea, niin lukulaite tarvii olla omansa? Mutta kait näin uudessa toimii jo?

Mutta sitte vähä niitä kuvia. :-*



Perhepotretti ;D:



Mankka ihan rikki, näyttö kuten näkyy, samoten Blaukkarien tyyppivika, saranat/näytön kallistusmekanismi.
Hieno ku on ihan "Mitsubishi Evolution Edition", alkunäytössä pyörii Lanceri ja ja... 8)



Kamalia kulumia, näille pitää tehdä jotain, intin kenkälankkia ainakin nuppiin...


Onkos tää poikkituki HR special Editionin peruja vai?


Hirvitys, vuotoa, mikäs letku tämä on, en vielä ees sen paremmin katellu, räpsin vaan kuvat, veikataan tehostajaa..


Kiveniskemiä tms vähä konepellissä, hain jo "kynsilakkaa" noihin.
Jos tässä on sinkitys, niin tuotahan ei kannattane hirveästi rapsutella "puhtaaksi ruosteesta", ettei sinkkipinta vaurioidu, maalia vaan päälle lienee paras?
Tuossa nyt pari esimerkkiä, ihan ei tarkennus onnistunu täysin, mut riittänee. ;D


Ajettu tuolla on 144tkm. Ihan kivasti, C6:lla kuitenkin 421 vai 422tkm. ;D
Merkittävimmät varusteet, vakkari, ilmastointi, kauko-ohjattu keskuslukko, 4x sähkölasit...
Tällä hetkellä iso miinus, kaikki renkaat pinnattuja.. :seina
Kesäpyörät on Eko-Tyre Sport:it ja talveksi on Green Diamond, no sentäin jotain timanttia niissäkin. ;D
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05

Noniin, eilen tuli käännettyä takarenkaat pyörimään oikeinpäin, ja vähän selviteltyä vikoja.
En tainnu muistaa alotuksessa mainita inhottavasta kolinasta joka tulee voimakkaimmin kuskin etunurkasta. Raidetangonpäähän se siellä on ihan törkeän väljä!!
Ite osahan ei ole konkurssiin vievä, mutta kiinnostaapa viedä tuo nelipyöräsuuntaukseen... :seina
Mietin tuossa että kannattaisko nyt samalla toinenpuoli uusia? Vähän niinkuin ylihuoltoa, mutta sitten ei ainakaan olis vanhaa osaa siinä kohtaa ja tarvetta uuteen suuntaukseen.
Mutta miten voi olla 144tkm ajetussa autossa, joka katsastettu keväällä, eikä montaa tuhatta ajettu leiman jälkeen, noin väljä raidetangonpää, renkaan kehällä varmaan sentin-kahden välys, eli mitä se ois nivelessä, jotain 2mm? Oikein todella selvä kuitenkin. Tekis mieli vähä huuattaa automyyjää? Ja kyseenalaistaa katsastus...
Tuo nyt pitäis ainakin vaihtaa, että selviää jatkuuko kolina lievempänä, onko muualla missään väljää, kallistuksenvakaaja tms.

Ja tehostajan letkuhan se on ihan kostea tuosta jakopään kohdalla olevasta letkujatkosta alespäin. Miksi ihmeessä siinä edes pitää olla jatko? Tekis mieli uusia tuo letku ettei suotta vuoda. Mutta varmaankin kallis osa, tehostajalta hammastangolle menevä paineletku...
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05

Noniin, viimenään talvirenkaat alle, superhyvät 185/65R15 Diamond Greenit... ;D Ja tottakai otsalampun valossa, tosin tehokkaalla sellasella. Hämärähommia silti. :)

Ensimmäistä kesärengasta ku otettiin pois, sain siis emännän suostuteltua mukaan vaihtamaan (vaihtaahan se itekin toisinaan), ja kattelin vaan että on noista Mitsun omista pyöränmuttereista tehokkaasti hävinny nuo prikat, tosi kiva, tekee hyvää vanteelle... :mad:

Ei muuta ku Rialin talvitassuja kiinni sit kun oli kaikki mutskut paikallaan (ei vielä kiristettynä kovin paljoa) normi kartiomuttereilla, niin emäntä kiroaa ku mutterit jää näin kauheen ulos esille ja ihmettelee ku 1 mutteri menee syvämmälle.. Aattelin ensin et noh, erilainen mutteri, mutta toisenkautta ne oli samannäkösiä kaikki pikavilkasulla... Katoinpa sitte vanteeseen, niin jaa, siellä ne omien mutterien prikat on! :eek: :mad:
Nyt sais vetää pataan sitä joka nuo on tonne vetäny omilla muttereilla, vaikka paksissa tuli ihan mukana noi kartiomutterit, prkl! Varmasti jossain liikkeessä mopolla vedetty... Ja olipahan prikat vähä tiukassa, kumivasara ja meisseli tarvi ja oikein kunnolla sai lyödä takapuolelta että irtos, tosin osa oli kyllä suht herkässä...

3-4 prikkaa oli joka talvivanteessa kiinni... Hienoa toimintaa...

No, nyt on kuitenkin oikeat mutterit jne, se on pääasia. Lähiaikoina vois mennä katsastaa auton, sitte voi vielä viedä myyjäliikkeen piikkiin huoltoon jos on vikaa, vai miten se 6kk vastuu nyt meneekään? ::)

Jarrupalat joutuu vaihtaa jokapyörään kyllä lähiaikoina, vinkunakin toisinaan (etenkin peruutettaessa jarrutettaessa) viittaa vähän siihen. ;D
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05

Joo, nyt on leima.

Oli sitte yks tukivarren pallonivel väljänä, oikealta takaanta se banaanin ulkopää. Tarvikkeena ei saa ainakaan Fixukselta, Mitsulta sai sitte orkkista tai tarviketta (??), orkkiksen ollessa 30e halvempi... :) (150e :-X )

Mutta jäipä näköjään inssiltä huomaamatta, tai ehkäpä se on vaikea todeta, kuskinpuolen pitkittäisen tukivarren koripusla on ihan väljä, tai löysä, eihän kumipusla voi "väljä" olla. Pitääpä tiedustella saako sitä hyvänä tarvikkeena. Molemmat ois varmasti hyvä vaihtaa, jonkin verran halkeillut repsikankin puolelta, mutta ihan jämäkkä vielä.
Tuli esiin kun maalasin vanteiden keskilätkistä mitsun merkit, ja vedin rengasta kiinni, "jopas tää joustaa, jaahasss! :mad: "

Kuraläpät asentelin, melkonen kasa "juoksuhiekkaa" sisälokarin ja korin välissä... Sitä näköjään kulkeutuu sieltä ylhäältä, kun sisälokari ei ole niin tiivis iskarista taaksepäin. :mad:
Tuollanen mädättää pitkässä juoksussa varmasti hyvin, pitänee muistaa tästälähdin oikein kunnolla viruttaa aina, ettei jäis tuollasia kosteutta sitovia hiekkoja tuonne muhimaan.

Otin toki kuvia, laittelen niitä sitten kun paremmalla ajalla saan ne koneelle jne. :peukku

Ja täähän tarvis myydäkkin kun töitä on niin huonosti ja muitakin menoja. :(
 
Ylös Bottom