vertsiin coltit keskustelut

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Älä esittele... Rupeaa vaan harmittamaan :peukku
On toi vaan niin pirun nätti laite :peukku :peukku
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Makean näköinen laitos. Lisää juttua vaan :peukku.
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: vertsiin coltit keskustelut

On se vaan makoisan näköinen laite :D :peukku
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Ainoa mistä tulee hyvin pieni miinus, niin mun silmään se vanhempi keula missä valot oli pikkasen upotetut niin ol vähän räyhäkämpi... Mut mut, ei kyllä pilaa kokonaisuutta juurikaan tämä "uudempi" keula :D

Eli siis tämä:
mitsub10.jpg
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Jani T sanoi
Ainoa mistä tulee hyvin pieni miinus, niin mun silmään se vanhempi keula missä valot oli pikkasen upotetut niin ol vähän räyhäkämpi... Mut mut, ei kyllä pilaa kokonaisuutta juurikaan tämä "uudempi" keula :D

olen samaa mieltä että tuo vanhempi keulanen on hienonpi.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Hieno laite niinku oon aina sanonutkin, eikä tuo "peltolöytyköään" kyllä pahan näkönen ole jos sitä pellolla on ajettu..
Itsellä on pari tuommosta enemmän tai vähemmän projektikuntoista turbo A15 prefacelift uppolampuin ( http://vimeo.com/15922305 ).. Haaveissa ois että joskus sais taas kondikseen. ;D Onneksi joku saa sentään haaveitaan tehtyä :peukku
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Todella upea coltti kyllä.

Yks juttu pisti kyllä silmään. Onko nuo penkit asennettu hieman vinoon vai onko se vain optinen harha?
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: vertsiin coltit keskustelut

eikös tää ollu joskus GTI lehdessäki ? muistaisin lukeneeni joskus :D ! Hieno on !
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: vertsiin coltit keskustelut


eikös tää ollu joskus GTI lehdessäki ? muistaisin lukeneeni joskus :D ! Hieno on

joo on ollu juttu getarissa

Todella upea coltti kyllä.
Yks juttu pisti kyllä silmään. Onko nuo penkit asennettu hieman vinoon vai onko se vain optinen harha?

kyllä ne penkit on noin suurin piirtein suorassa.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Erittäin hieno laite, ja erittäin kunnioitettava saavutus pitää laite hengissä tuolla vähintäänkin omintakeisella kaasariturbo-koneella! Itsekin moisen kanssa joskus pelanneena tiedän, että helppoa se ei varmasti ole ollut.

A15 Coltissa vaan on SITÄ JOTAIN. Ajettavuus, johon ei vaan millään nykyautolla pääse. Kevyt auto ja tehostamaton hammastanko-ohjaus= yhdistelmä, johon MILLÄÄN elektroniikka-gizmolla ei pääse PISTE.

Saitko koneswapin tehdessäsi haalittua KAIKKI turbon spesifiset osat, alustaan ja muualle? Niitä on yllättävän paljon, sellaisiakin, joita katsuri ei tajua edes kysellä.
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Niko Päivinen sanoi
Erittäin hieno laite, ja erittäin kunnioitettava saavutus pitää laite hengissä tuolla vähintäänkin omintakeisella kaasariturbo-koneella! Itsekin moisen kanssa joskus pelanneena tiedän, että helppoa se ei varmasti ole ollut.

A15 Coltissa vaan on SITÄ JOTAIN. Ajettavuus, johon ei vaan millään nykyautolla pääse. Kevyt auto ja tehostamaton hammastanko-ohjaus= yhdistelmä, johon MILLÄÄN elektroniikka-gizmolla ei pääse PISTE.

Saitko koneswapin tehdessäsi haalittua KAIKKI turbon spesifiset osat, alustaan ja muualle? Niitä on yllättävän paljon, sellaisiakin, joita katsuri ei tajua edes kysellä.

minulla oli varaosa autona alku peräinen turbo colt josta otin tarvittavat osat. katsastuksen takia vaidoin ne osat mitä mitsun maahantuoja sanoi olevan eroa 1.2lla ja 1.4lla turbo coltilla. ne osat jotka maahantuojan mukaan piti vaihtaa oli jarru pääsylinteri, jarru levyt, taka jouset
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: vertsiin coltit keskustelut

vertsii sanoi
..... ne osat jotka maahantuojan mukaan piti vaihtaa oli jarru pääsylinteri, jarru levyt, taka jouset

No huh huh..... toivottavasti sinulla on vielä se varaosa-auto tallella.... jos kiinnostaa, niin voin kertoa mitä OIKEASTI olisi noiden lisäksi pitänyt vaihtaa, ja mitä vielä niiden lisäksi olisi KANNATTANUT vaihtaa....
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Niko Päivinen sanoi
No huh huh..... toivottavasti sinulla on vielä se varaosa-auto tallella.... jos kiinnostaa, niin voin kertoa mitä OIKEASTI olisi noiden lisäksi pitänyt vaihtaa, ja mitä vielä niiden lisäksi olisi KANNATTANUT vaihtaa....
kyllä jonkun verran osaa vielä tallessa eihän niitä raski hävittää. vaihdoin kyllä silloin etu tolpat kokonaisuudessaan. mutta eikös turbossa esim. takaakseli ole vähän erinlainen,
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Turbossa on erilaista:

-taka-akseli (vakaajan takia) + kiinnityspuslat (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-etuvakaaja (ja kiinnityspuslat) erilaiset (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-nopeampi ohjaus (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-vaihdelaatikko (vahvempi, eri välityksillä (olisi kannattanut vaihtaa, jos ei vaihdettu))
-etu-pitkittäistuen puslat (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-erilainen mittaristo
-ohuempi takaluukun lasi (kyllä!)
-sisustus
-etuspoileri, etuloksut (ainakin pre-facelift mallissa)
-etujarrut
-jouset
-iskarit
-jarrujen pääsylinteri ja tehostin

Taka-akselille pystyy halutessaan sovittamaan levyjarrut, tosin ne etujarrut ovat isompi ongelma (lähinnä navan typerän rakenteen takia), ja niiden vaihtamiseksi pitää joko sovittaa Cordian tukivarret vippaskonsteilla, tai toisenlainen alapallo.

Facelift-malliin jos haluaa hakea eri lookkia, niin siihen SAATTAISI sopia vanhimman mallin Space Wagonin yksiripainen maski. Näyttää samankaltaiselta (kuten etuvalotkin, ja olikohan Spacessa kirkkaat etuvilkutkin?), en ole tosin kokeillut tätä itse, eli varma ei voi olla.
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Niko Päivinen sanoi
Turbossa on erilaista:

-taka-akseli (vakaajan takia) + kiinnityspuslat (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-etuvakaaja (ja kiinnityspuslat) erilaiset (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-nopeampi ohjaus (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-vaihdelaatikko (vahvempi, eri välityksillä (olisi kannattanut vaihtaa, jos ei vaihdettu))
-etutukivarren puslat
-erilainen mittaristo
-ohuempi takaluukun lasi
-sisustus
-etuspoileri, etuloksut (ainakin pre-facelift mallissa)

Taka-akselille pystyy halutessaan sovittamaan levyjarrut, tosin ne etujarrut ovat isompi ongelma (lähinnä navan typerän rakenteen takia), ja niiden vaihtamiseksi pitää joko sovittaa Cordian tukivarret vippaskonsteilla, tai toisenlainen alapallo.

Facelift-malliin jos haluaa hakea eri lookkia, niin siihen SAATTAISI sopia vanhimman mallin Space Wagonin yksiripainen maski. Näyttää samankaltaiselta (kuten etuvalotkin), en ole tosin kokeillut tätä itse, eli varma ei voi olla.
-takaakselia en vaihtanut kun on niin pirun mätä.
-etuvakaajat on ok
-nopeampi ohjaus, en tienny tästä
-vaihdeloota. cordian
-etutukivarret. ok
-sisälle vaihettu kaikki turbon nippelit ja nappelit
-takalasi. en tiennyt
kiitos näistä aina oppii uutta
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Takavakaajan (korvakkeineen) näppärä poju siirtää rälläkällä ja MIG-liimalla mädästäkin akselista. (Juu juu, laitontahan se, mutta hitsaamalla se on tehtaallakin laitettu peltiseen tukivarteen). Ja se siirto kannattaa tehdä, jos on vaan vielä tallessa, takavakaajalla on ISO vaikutus auton ajettavuuteen.

EDIT: huomaa, editoin aiempaa vastausta: edessä nimenomaan PITKITTÄIStuen puslat ovat turbossa erilaiset.

Tbo-Cordian lodju on käytännössä sama kuin tbo-Coltin.

Sitten vielä yksi ero lisää: vetoakselit. Molemmat. Mutta tiedän, kuskinpuolen ei enää käy 4G32 koneen kylkeen, korvakkeen takia. Ehkä joku yhdistelmä Cordian vetaria ja Coltin omaa, oletko kokeillut? Se tukikorvake varmasti vähentäisi ohjauksen vetelyä.

Pelkkää takalasia ei kannata yrittää vaihtaa, koska tiivistettä tuskin saa enää mistään, jos se sattuu irrottaessa hajoamaan. Eli koko luukku sitten, jos vaihtaa.

Cordian tukivarsien sovittaminen ei sitten ole mikään pikku juttu, mm. leveys voi tulla ongelmaksi.
 

mc

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2010
Sijainti
kiiminki
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Niko Päivinen sanoi
Takavakaajan (korvakkeineen) näppärä poju siirtää rälläkällä ja MIG-liimalla mädästäkin akselista. (Juu juu, laitontahan se, mutta hitsaamalla se on tehtaallakin laitettu peltiseen tukivarteen). Ja se siirto kannattaa tehdä, jos on vaan vielä tallessa, takavakaajalla on ISO vaikutus auton ajettavuuteen.

EDIT: huomaa, editoin aiempaa vastausta: edessä nimenomaan PITKITTÄIStuen puslat ovat turbossa erilaiset.

Tbo-Cordian lodju on käytännössä sama kuin tbo-Coltin.

Sitten vielä yksi ero lisää: vetoakselit. Molemmat. Mutta tiedän, kuskinpuolen ei enää käy 4G32 koneen kylkeen, korvakkeen takia. Ehkä joku yhdistelmä Cordian vetaria ja Coltin omaa, oletko kokeillut? Se tukikorvake varmasti vähentäisi ohjauksen vetelyä.

Pelkkää takalasia ei kannata yrittää vaihtaa, koska tiivistettä tuskin saa enää mistään, jos se sattuu irrottaessa hajoamaan. Eli koko luukku sitten, jos vaihtaa.

Cordian tukivarsien sovittaminen ei sitten ole mikään pikku juttu, mm. leveys voi tulla ongelmaksi.

luulempa että katsastus mies siihen hitsaukseen puutuis jos hitsaa vaan hyvin, ehkä vähän sama juttu kuin nuissa moottorin korvakoissa kun tekee hyvin niin saa tehdä. tähänhän piti tehdä kokonaa uus korvakko siihen jakopään puolelle kun tuo cordian kone on leveämpi. minä laitoin tähän colt turbon vetarit, se keski nivelen kiinnitys joka tulee kiinni lohkoon ei sattunut kohalleen niin siihen piti tehdä uusi kiinnitys

EDIT: jelppasin vähän lainauksen kanssa
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Juuri näin: hyvin kun tekee, niin katsuri ei edes pysty mitenkään erottamaan tulosta tehtaan tekemästä. Ja minä kyllä ainakin tekisin tuon vakaaja-swapin, varsinkin kun tiedän minkälaiset ne peltiset tukivarret ovat (eivät ole valua, hyvin voi hitsata).
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: vertsiin coltit keskustelut

Mulla on muuten semmonen kirja ihan mitsubishin printtaamana jossa on nuo turbomallin erot.
 
Ylös Bottom