Vetarin suojakumi

M

Mlancer

Guest
Kertokaas minkä takia pitää irroittaa vetari vaihteistosta asti jos vaihtaa vaan ulomman vetarin suojakumin...en ymmärrä... :-[ korjausoppaassa neuvottiin tälleen
 
elikkä vetarin ulompaa päätä et saa irroittettua muuta kuin lyömällä ,koska siinä on lukitusrengas sisäpuolella.
 
Kyllä minä oon aina lyöny sen ulomman nivelen irti, kun kumin oon vaihtanu. Ei se nivel siitä hajoa ;)
 
Itse vaihdan aina näin esim. Lanceriin: Pyörä pois, napamutteri auki, jarruletku iskarista irti, iskarin alapää irti, käännetään esim. vasenta vaihdettaessa "rengas" oikeaan niin paljon kuin kääntyy, irroitetaan ulompi nivel navasta, sisäpään nivelestä isompi lemmari auki, nykäse akseli irti niin, että vaihteistoon jää se lyhyt tumppi, ei tule öljyt ulos, sisänivel irti, sisempi suojakumi irti, oik.puoleisessa akselissa värinänvaimennin irti, ulompisuojakumi irti, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Ja aikaa meni hosumatta puoli tuntia 8)
 
Kuten jo sanottiinkin, niin sieltä löytyy lukitusrengas, joka ei kovin helpolla irtoa.. Kovan iskun tarvii, eikä silläkään välttämättä lähde. Eclipsestä ei saanu millään niveltä irti, joten otettiin vaihdelaatikosta asti vetoakseli irti.. Ite tullu siihen tulokseen, että helpommalla pääsee, kun ottaa laatikosta asti irti..
 
Yep..olikin yllättävän helppo homma..napamutteri auki, iskarin alakiinnikkeet irti ja jarruletkut irti iskarista.Vetari irti navasta ja pari napakkaa lyöntiä ja ulompi vetari irti...lähti yllättävän helposti . Kiitokset hyvistä neuvoista!!
 
Takaisin
Ylös Bottom