Vetarin suojus, kallis?

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Kyselin metro-konsernilta vetarin suojakumeja sapporooni. Sisempiä tai ulompia ois sitte saanu täält suomest pari kappaletta, hintaan 110E.
Ja ne toisetki kaks ois saanu lentämällä japanista hintaan 120E
:-/
 
Joskus aikoja sitten Colttiini vaihdettiin paikallisessa Mitsu-huollossa toinen vetonivelen suojakumi kysymättä. Ja hintaa oli kumilla ~250mk, kun varaosaliikkeen vastaavan hinta oli alle 50mk. Pidin tuota 250mk hintaakin rosvouksena. :-/
 
mielestäni kandee mennä mittojen kanssa joh-
onkin hyvinvarustettuun "harakiri" liikkeeseen (vetarin/
murrosnivelen mitat) mihin se suojakumin kaulus tulee
kiinni.
uskoisin löytyvän mittojen mukaan varmaan tohon
passaava suojakumi? :)
Eikä varmaan oo hinta noin "sylettävä"...
 
Olen itsekkin ostanut terceliin (4wd) suojakumin, josta jäi alennuksineen n.30mk.
Pitää kattoa mitat sielt kumista ja mennä ettii vastaavan laisia jostain.. Ei ole onneks ensimmäinen kerta tän auton kanssa kun saa etsiä osia ;)
 
Onhan olemassa pika suojakumeja jotka itse on tarkoitus leikata itse sopivan kokoisiksi. Ja jotka voi asentaa erillisen asennustyökalun avulla niveltä purkamatta.
 
Juu, sigmassa sama juttu, kumeja ei ole tarvikkeina.
Katseltiin paikallisen varaosamyyjän kanssa varaosakirjasta mittoja ja kävi ilmi että Nissan Maximan kumi oli samanlainen! Maksoi 8,6 euroa hyllytavarana...

Tarvittavat tiedot kumista:
Vetarin ja vetonivelen halkaisija sekä palkeiden määrä.

Teemu
 
Siis asentaa niveltä purkamatta. No ei kuulosta onneks kovin oudolta ;)
Taidan laskea palkeet ja mittaa halkasijat.
 
Siis asentaa niveltä purkamatta. No ei kuulosta onneks kovin oudolta ;)
Taidan laskea palkeet ja mittaa halkasijat.

Ei se nyt niin kovin outoa ole. Kyseiset kumit on vaan tehty voimakkaasti venyvästä materiaalista ja asennetaan sellaisen rasvatun suppilon avulla.
;D
 
Ei se nyt niin kovin outoa ole. Kyseiset kumit on vaan tehty voimakkaasti venyvästä materiaalista ja asennetaan sellaisen rasvatun suppilon avulla.
;D

Suppilot joo..
Mä oon henk.kohtasesti sitä mieltä , et jokainen itseään
kunnioittava kaveri(=mitsuomistaja) unohtaa moiset
suppilo/venytys hulinat. :mad:
Ota vaan Ville mitat ja paljemäärät ja jos löydät mitoil-
taan sopivan ni ei muuta ku purat murrosnivelen mutte-
reiksi. Saat samalla pestyä sen kunnolla vanhasta "pa-
sarasvasta" ja kasattua uudella rasvalla ni tulee HYVÄ.
:)
Tää nyt vaan on mun mielipide..
t:Arska :)
 
no tuota venyvää kumizydeemiä nuo käyttävät korjaamolla ja toimii mainiosti, harrastajalla ei niin ole väliksi jos aikaa tuhrautuu muutama tunti mutta tuos korjaamolla ei ole paljon aikaa nyhrätä minkään vetovasaran kanssa :p
 
Musta toi suppilo systeemi on kyllä toimiva ja ne kumitkin on joustavempia kuin normaalit.

ja tosi helppo laittaa paikolleen, kunhan muistaa laittaa suppilon päälle kunnolla saippuavettä

pistin omaan rättäriin semmoset, jäi vaihdelaatikon öljyn kanssa läträilykin pois

mutta niin monta mielipidettä, kun tekijääkin

Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom