vikakoodi tulkinta apua p0136

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
mikä tämä on???
DTC P0136: Heated Oxygen Sensor Circuit [SEMSOR 2]

tuollaisen koodin antanut joskus ja nyt kun vekslailin pihassa autoa ympäri niin onnistuin sammuttamaan sen ja katsoin koodit mielenkiinnosta ja taas sieltä tuo kyseinen koodi löytyi...eli hieman tietoa kaipaisin että mistä tuo johtuu???
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Eikös toi ole kakkoslambda, jota käytetään katalysaattorin kunnon valvontaan. Eli joku mättää lambdalta mitattavissa arvoissa: joko itse lambda on rikki, mittauspiiri on viallinen tai sitten katti? Onko mahdollisuutta loggailla mitä kakkoslambdan jännite näyttää?
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Pietari jo osaksi vastasikin, mutta tuo koodi viittaa suoraan kakkos lambdan vikaan.
Tuolle koodille kun on olemassa tarkenne "toimintahäiriö".
Todennäiköisesti kyseessä on hetkellinen vika.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Pietari sanoi
Eikös toi ole kakkoslambda, jota käytetään katalysaattorin kunnon valvontaan. Eli joku mättää lambdalta mitattavissa arvoissa: joko itse lambda on rikki, mittauspiiri on viallinen tai sitten katti? Onko mahdollisuutta loggailla mitä kakkoslambdan jännite näyttää?

ahaa,no tämä kertookin paljon...katsos tulihan tuo kattikin juuri eilen poistettua ;D
Mulla on toi PLX obd mittari ja siel on kyl vaik mitä arvoja...ainut happi anturi juttu mikä pisti silmään (O2B2 tai joku sellainen) niin lukemat heittelee nyt siin 0.00-0.88 välillä ja muistaakseni katin kanssa ne oli pysyi koko ajan tasan...elikkäs tuosta se sitten johtuukin...auto menossa st-motors:iin säädettäväks nyt perjantaina,niin kait se siel saa tuon hallintaan :)
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

cantoona sanoi
ahaa,no tämä kertookin paljon...katsos tulihan tuo kattikin juuri eilen poistettua ;D
Mulla on toi PLX obd mittari ja siel on kyl vaik mitä arvoja...ainut happi anturi juttu mikä pisti silmään (O2B2 tai joku sellainen) niin lukemat heittelee nyt siin 0.00-0.88 välillä ja muistaakseni katin kanssa ne oli pysyi koko ajan tasan...elikkäs tuosta se sitten johtuukin...auto menossa st-motors:iin säädettäväks nyt perjantaina,niin kait se siel saa tuon hallintaan :)

No jos katti postettu niin lienee aika selvä juttu :). Sitten eikun säädöt kohdalleen, tuo koodi pitäisi olla maskattavissa.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Pietari sanoi
No jos katti postettu niin lienee aika selvä juttu :). Sitten eikun säädöt kohdalleen, tuo koodi pitäisi olla maskattavissa.

jee,jee kyl tää taitaa olla hallinnas ;)
mitens muuten saako noita lambdalle meneviä johtoja jatkaa??? ei oikein istu sinne sillai ku pitäis...tai siis siitäkin voi syyttää vain itseä kun lambdan sijoitus korvausputkeen ei ihan mennyt nappiin...liikaa välikäsiä :seina
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

cantoona sanoi
jee,jee kyl tää taitaa olla hallinnas ;)
mitens muuten saako noita lambdalle meneviä johtoja jatkaa??? ei oikein istu sinne sillai ku pitäis...tai siis siitäkin voi syyttää vain itseä kun lambdan sijoitus korvausputkeen ei ihan mennyt nappiin...liikaa välikäsiä :seina

Samanlaista sähköä sinne tulee ja menee kuin muuallekin eli mun mielestä ei pitäis olla estettä jatkamiselle. Noihinhan saattaa löytyy valmiita jatkopätkiäkin jos ei huvita itse turailla.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

[jo sanoi
Voisko ton poistaa kokonaan?

Kyllä näinkin ovat maailmalla tehneet, esim. Tephra-modatut rommit sisältää täppä ruutuun tyylisen Rear O2 simulaattorin jolloin koko lambdan voi heivata veke (ainakin v7, aikaisemmat voi tarvita vastuksen lämmityspiiriin). Vakiorommeillekin keinona taitaa löytyä jotain perifeeriabittejä joilla maskata se signaalivalvontakoodi mutta tarvitsee edelleen sen vastuksen lämmityspiiriin, esim. näin: http://forums.evolutionm.net/ecuflash/268138-want-remove-disable-your-rear-o2-sensor-without-cel-heres-how.html#post4283575.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

cantoona sanoi
ahaa,no tämä kertookin paljon...katsos tulihan tuo kattikin juuri eilen poistettua ;D
Mulla on toi PLX obd mittari ja siel on kyl vaik mitä arvoja...ainut happi anturi juttu mikä pisti silmään (O2B2 tai joku sellainen) niin lukemat heittelee nyt siin 0.00-0.88 välillä ja muistaakseni katin kanssa ne oli pysyi koko ajan tasan...elikkäs tuosta se sitten johtuukin...auto menossa st-motors:iin säädettäväks nyt perjantaina,niin kait se siel saa tuon hallintaan :)

Mullakin toi koodi on jo kiusannut pisemmänkin aikaa. Etukatti poistettu, mutta Lambda huijattu vastuksella. Ja toi ongelma alkoi vasta myöhemmin. Syttyy ainoastaan lämpöisillä ilmoilla. Kovilla pakkasilla ei vikavalo syttynyt. Itse epäilen viallista anturia tai sitten huonoa liitosta. No sekin kyllä selviää, kunhan saan auton huoltoon. Kerrohan sitten mikä oli vikana. :)
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Heppara sanoi
Mullakin toi koodi on jo kiusannut pisemmänkin aikaa. Etukatti poistettu, mutta Lambda huijattu vastuksella. Ja toi ongelma alkoi vasta myöhemmin. Syttyy ainoastaan lämpöisillä ilmoilla. Kovilla pakkasilla ei vikavalo syttynyt. Itse epäilen viallista anturia tai sitten huonoa liitosta. No sekin kyllä selviää, kunhan saan auton huoltoon. Kerrohan sitten mikä oli vikana. :)

Otas yhteyttä "Makeko Racing Solutionsiin" :peukku
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Makeko sanoi
toimii ku kello...

Vähän yli 100 Km takana , eikä vilku valot kuin liikenteenohjaus tolpissa. :peukku

Tuotekehitykseen infoa : Voisiko adapteri olla 10mm lyhyempi ? Isolla rännillä melkolähelle autonpohjaa menee tuo anturi.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Makeko sanoi
-JP- :D
..joo yks holkki on viel jälel jos joku tarvii. toimii ku kello...

Empä tiedä auttaisko minun tapauksessa. ??? Silloin kun katti otettiin pois, niin puski koodia p0421. Sen johdosta eräs ralli/viripaja teki lambdalle muutoksen (vastus väliin). Tämä p0136 ongelma on tullut vasta myöhemmin.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

-JP-: hiinä ja hiinä, ei ainakaa paljoo pysty madaltaa ettei se anturi "pohjaa".

Heppara: niin kahta vikakoodia siitä voi tulla jos tullaksee, lämmöstä ja hajuista.. holkilla korjaantuu molemmat ongelmat.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Makeko sanoi
-JP-: hiinä ja hiinä, ei ainakaa paljoo pysty madaltaa ettei se anturi "pohjaa".

No niipä tietysti , unohdin sen pitkälle ulkonevan muodon ja oli mielessä vain tuo kierreosa. Kyllä se siellä menee... annoin vähän "lekaa" Evolle niin tuli tilaa. ::)
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Makeko sanoi
Heppara: niin kahta vikakoodia siitä voi tulla jos tullaksee, lämmöstä ja hajuista.. holkilla korjaantuu molemmat ongelmat.

Niinpä. P0125 ja P0421 ja molemmat ilmestyivät silloin, mutten ole aikaisemmin kuullu että olis tullu tuo P0136 ???
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Nostellaas. Auto palautui minulle uudelleen. Vuosia sitten suoralla putkella ei ongelmia,kun penkissä tuo 2 lambda otettiin pois käytöstä. Nyt vakioputkella antaa p0136 koodin, vaikka loggaamalla 2 lambda sensori ei anna mitään lukemaa. Lambda on uusittu liikkeen toimesta,koska vikakoodihan viittaa suoraan siihen. Mikä nyt tuon koodin aiheuttaa?
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

cantoona sanoi
Vuosia sitten suoralla putkella ei ongelmia,kun penkissä tuo 2 lambda otettiin pois käytöstä. Nyt vakioputkella antaa p0136 koodin, vaikka loggaamalla 2 lambda sensori ei anna mitään lukemaa. Lambda on uusittu liikkeen toimesta,koska vikakoodihan viittaa suoraan siihen. Mikä nyt tuon koodin aiheuttaa?

Missä ECU:n Softa on rukattu ? Ainkaan AMW/"Petterin" softilla ei tuota ongelmaa esiinny.
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Okei,eli lambdaa ei ollutkaan vaihdettu. Evoscan edelleenkin näyttää 0-volttia tuolle 2 Lambdalle, ja löysin liittimen juuresta vastuksen. Lambdan vaihtoa siis kokeilemaan seuraavaksi,vai?
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

cantoona sanoi
Okei,eli lambdaa ei ollutkaan vaihdettu. Evoscan edelleenkin näyttää 0-volttia tuolle 2 Lambdalle, ja löysin liittimen juuresta vastuksen. Lambdan vaihtoa siis kokeilemaan seuraavaksi,vai?
ei, koska siellä on se vastus laitettu niin sulta on huijattu lambdan arvoa ja täten "saatu" softa toimimaan. Vai miten se meni. Ast tietää tarkemmin.
Väärin tehty softa kuitekin tavallaan...
 
Vs: vikakoodi tulkinta apua p0136

Harri K sanoi
ei, koska siellä on se vastus laitettu niin sulta on huijattu lambdan arvoa ja täten "saatu" softa toimimaan. Vai miten se meni. Ast tietää tarkemmin.
Väärin tehty softa kuitekin tavallaan...
Vastus muuttaa lambdan arvoa,mutta ei kai se sitä nollaksi muuta?
 
Takaisin
Ylös Bottom