Viskit

Kapteenivamma

Kapteenin pakasta puuttui kortteja..
Liittynyt
27 Toukokuu 2008
Sijainti
Lappeenranta
Eli siis tarkoituksena olisi nyt hakea tuolta Viron maalta vähän baarikaapin täydennystä niin ajattelin pistää threadin pystyyn.

Itse aloitin tuon viskin juomisen lähinnä viskiä sisältävillä paukuilla kuten viski+pommac, viski+ginger ale, viski+cola ;)
Josta siirryin sitten ns. raakaan tavaraan :). Ja niitä on nyt tullut nautittua, itse tykkään, sanokoon kuka mitä tahansa :D juoda jäiden kera ja jos kohdalle sattuu, joku jäykempi blended viski niin lorautan tilkan vettä.

Mikäli, joku haluaa viskejä kokeilla niin itse suosittelen kyllä juurikin tuota Jamesonia. Se on ehkä yksi helpoimmin lähestyttävä ja neutraali viski. Ja niinkuin aikaisemmin sanoin niin jos tykkää siitä siten, että lorautaa tilkan vettä tai laittaa jäitä, niin jokainen juokoon juomansa miten se omaan suuhun parhaiten maittaa.

Löytyykös sivustola muita viskien "harrastajia" tai muuten vaan viinaan meneviä ;D?
Itse olen aloitteleva tekijä viskien maailmassa ja lähinnä kokemusta ns. budjetti viskeistä joten keskustellaan tässä mitä keneltäkin löytyy.

Itse tykkään lähinnä helposti lähestyttävistä "irkku"viskeistä:

Hyllystä löytyy:
Jameson ( vaikkakin todellinen "kaato"viski niin silti yksi "vanilijan makuinen" suosikki)
Bushmills Black Bush ( Ehkäpä suurin suosikki tällä hetkellä )
Jack Daniel´s Old no.7 brand (paremman puutteessa) kyseessä tennesee viski ja lähinnä pidän tätä kaapissa vain sen "maineen" takia jonka se on jostain kumman syystä saanut. Toivon ettei kukaan, joka tätä on juonut tuomitse kaikkia viskejä kamaliksi))
Ballantines ( Skotti irkkujen keskellä ) Tilkka vettä ja muutama jääpala niin pkku sikarin kanssa menee kyllä ))

Tarkoitus olisi päästä tuonne skottiviskien ihmeelliseen maailman mutta kun tuli ensimmäisen kerran maistettua tuota Laphroaig 10v niin oli tuossa likaa tuota savun ja tervan makua, pikku hiljaa kohti "väkevimpiä makuja/elämyksiä :)


Eli listatkaa ja suositelkaa mitä viskejä kaapeista löytyy tai mikä viski on kaverin kaapissa kielesi varastanut.

Edit:
 
Vs: Viskit

Itse kans tykkään juoda viskini "on the rocks" eli harvemmin lämpimänä niinkuin kai kuuluisi.

Jameson on erittäin hyvä "ryyppyviski" kuten myös Vat 69 (Tosin ei niin hyvä kuin Jameson), Muistan joskus tinanneeni myös Famous Grousella ja sekään ei jäänyt pahalla tavalla mieleen.

Itsellä on nuihin Single Maltteihin enemmän kieli joten joten.. Kuninkaanahan siellä on tuo
16v Lagavulin Islayn saarelta, Tosin suurinta osaa Islay viskeistä taitaa leimata se "turpeen" maku, siitä jos tykkää niin suosittelen, ovat ehdottomasti parhaita viskejä)

Lagavulinia ei pysty niinkään mielestäni "ryyppäämään", paukku silloin tällöin. Ja onhan se hyvää.. Kallis pullo hupenee laittoman nopeasti. (70e+)
Kun taas melkein yhtä kallis (49e alkossa) Laproaighin kymmenen vuotiasta versiota voisi kuvata Lagavulinin "Jamesoniksi", Eli helpommin "ryypättävä" 8)

Eli jos Laproaigh on sinun mielestäsi liikaa savun/turpeen/tms makuinen, niin ehkä en Lagavulinia suosittele, Tosin. Suosittelen siltikin, se on makujen maailma. Jos ei muuten niin "Kaappiin näytille", maksanee virossa päälle 40e.

Nuista jenkkikamoista ei minun mielipidettäni tarvi kysyä, ne on poikkeuksetta aika kuraa. (minun mielestäni, Jim Beam ja Jack Daniels kokemuksella noin äkkiseltään, toki näistäkin moni pitää, minulle ne eivät tarjoa mitään.)

Seuraavaksi tosin Single Malttien ihmeellinen maailma voisi tarjota minulle Taliskerin

Ryyppäämisellä tarkoitan tässä yhteydessä, että juodaan useampi kuin pari lasia tavaraa. En mitään "Juodaan niin että huppu heiluu"
Itselläkin pitäisi tutustua Islayn muihinkin tuotteisiin, että jos jollain on kokemusta niin kertokaa ihmeessä.. Näitä voi hankkia semi-laittomasti internetin ihmeellisestä maailmasta kilpailu kykyiseen hintaan, riskinä tosin saattaa olla että joskus tuomari voi takavarikoida pelivehkeet, mutta se riski on otettava (hyvin etäinen parin pullon tilauksilla). :peukku
 
Vs: Viskit

Nam nyt päästiin hyvään aiheeseen :peukku

Itsekin tykkään välillä juoda jäillä ja välillä taas ilman. Riippuu aivan millanen fiilis on sillä hetkellä. Paljon eri merkkejä on tullu kokeiltua enkä kaikkia edes muista. Tällä hetkellä on kaappi aika tyhjä eikä löydy kun kaks skottilaista pulloa Rob Roy ja The Claymore. Molemmat saatu lahjaksi ja todettu ihan hyviksi :peukku

Joo ei jaksanu paljoa tarinoida...
 
Vs: Viskit

J. Puhakka sanoi
Eli jos Laproaigh on sinun mielestäsi liikaa savun/turpeen/tms makuinen, niin ehkä en Lagavulinia suosittele, Tosin. Suosittelen siltikin, se on makujen maailma. Jos ei muuten niin "Kaappiin näytille", maksanee virossa päälle 40e.

Jos en väärin muista niin taisin, juoda tuota Laproaigha juuri siten kuten sitä ei missään nimessä pitäisi, eli täydessä kaasussa giglin marlinin tiskillä:) Täytynee tutustua tuohon "tavaraan" uudelleen, sellaisilla puitteilla kuten viski kuuluisi juoda ;)
 
Vs: Viskit

Kapteenivamma sanoi
Jos en väärin muista niin taisin, juoda tuota Laproaigha juuri siten kuten sitä ei missään nimessä pitäisi, eli täydessä kaasussa giglin marlinin tiskillä:) Täytynee tutustua tuohon "tavaraan" uudelleen, sellaisilla puitteilla kuten viski kuuluisi juoda ;)

Edit: Onkos muuten kukaan maistanut tätä Jaska Kävelijän ( Johnnie Walkerin ) Blue Labelia. Onko se tosiaan sen 150€ arvoista. Ainakin ykis karseimmista viskeistä jota olen maistanut on juurikin tuo Johnnie Walkerin Red label, tosin näistä kahdesta ei taida passata puhua samana vuonnakaan.
 
Vs: Viskit

Itsellä löytyy tällä hetkellä kaapista Lagavulin 16v, Chivas Regal 12v ja Johnnie Walker Black Label 12v.
Vaikken nuista viskeistä paljon enemmän ymmärrä kuin sika tuulimyllystä niin omaan makuun ne menee tuossa järjestyksessä 8)
 
Vs: Viskit

Kaapista löytyy J&B(1 aloitettu) ei ole hyvää mutta paremman puutteessa menee jos ei muuta löydy ja grant`s(1 aloitettu litran leka ja 0,5 täysi) on mun makuuni et uppoaa hyvin ;D :peukku
 
Vs: Viskit

Grant's, Chivas Regal 12yrs ja Speyburn 10yrs löytyy kaapista tällä hetkellä (Grantsia on oikeestaan aina), mökillä en muista mitä kaikkia siellä on.
J&B on hyvää "ryyppäys" vissyä, samoin kun juurikin toi Grant's...
Bushmills
Glenfiddich
Balvenies
Famous Grouse
J Walker red ja black
Noista jo löytyy vähän jokaiseen tarpeeseen...
Paitsi et sit ku ei tarvi juoda ku lasillinen ni sit esim. Ledaig 20 yrs, hinta vaan hoitaa sen ettei tätä turhaan kaapista löydy (n.140€)

Jenkkiviskit (bourbonit) ei mee mullakaan muutaku pakon edessä ;D En ostamaan rupee ihan herkästi (ku korkeintaan vahingossa :))

Nii ja en muista ikinä pilanneeni viskejä jäillä tai vedellä... Jotain blandiksia joskus ottanu mut yleensä aina straight :peukku

EDIT: Nii prkle meinas unohtuu Mekong whiskey :peukku :peukku Thailands finest :) Totaku kokiksella paiskaa naamaan ni se on oksat pois...
(Ei sillä kyllä paljoa oo "oikeitten" wiskien kanssa muuta yhteistä ku väri)
 
Vs: Viskit

Jea, yksi viskeistä pitävä ilmoittautuu mukaan :) Vaikkakin vasta aloitteleva maistelija. Itse olen tykästynyt Laphroaigin kymppivuotiseen, joka menee nautittuna sellaisenaan tai pienen vesitilkan kera. Eli turpeinen ja savuinen on jees. Jäät eivät ole mun makuun. Muutenkin tulee harrastettua single malteja enimmäkseen ja jostain syystä Islayn tuotteita :) Kaapissa tällä hetkellä:

16 yo Lagavulin
15 yo Laphroaig
10 yo Laphroaig Cask Strength
10 yo Laphroaig
Laphroaig Triple Wood
12 yo Caol Ila
Ardbeg Ten
10 yo Talisker
12 yo Balvenie Double Wood
12 yo Glenfiddich Caoran Reserve
12 yo Macallan Fine Oak
Johnny Walker Black Label

Hieman on painottunut viime aikoina keräilyn puolelle ;D Vielä kun joskus rikastuisi ja saisi Port Ellenin kaappiin ;)
 
Vs: Viskit

eipä oo hirveesti viskeistä kokemusta. mutta näin noviisina voin ainakin sanoa micmac oli ainaki hirveetä kuraa :-X
 
Vs: Viskit

Viskiä ei juurikaan tule juotua enkä tiedä niistä mitään, mutta silloin tällöin maistuu Laphroaig pieninä annoksina. Jostain syystä tuollainen savunmakuinen maistuu, mutta muut tuntuvat tökkivän.
 
Vs: Viskit


älkää nyt jaska danielssia täysin teilatko! :p eihän sitä tietty mihinkään hifistelyviskeihin voi verrata, mutta (maineestaan huolimatta) paljon huonommankin hinta-laatusuhteen omaavaa tavaraa on mehukauppojen hyllyt täynnä.
 
Vs: Viskit

Laphroaig 10 v on oma suosikkini, Arberg ten myös todella hyvä ja tietysti Lagavulin 16 v.
Isleyn viskit ovat omaan suuhuni parhaat vaihtoehdot, savuisuuden ja turpeen maun takia :p
Saksasta noita tulee tilailtua, ovat himpun verran halvempia kuin Alkossa ja tietysti valkikoima on laaja.
Esim. 10 v "Lappari" saksassa 27 €.

Kaapissa tällä hetkellä.

Laphroaig 10 v cask strength
Laphroaig 15 v
Bowmore 15 v mariner
Caol ila 12 v
Chivas regal 12 v
Bushmills black bush
 
Vs: Viskit

Heppara sanoi
Laphroaig 10 v on oma suosikkini, Arberg ten myös todella hyvä ja tietysti Lagavulin 16 v.
Isleyn viskit ovat omaan suuhuni parhaat vaihtoehdot, savuisuuden ja turpeen maun takia :p
Saksasta noita tulee tilailtua, ovat himpun verran halvempia kuin Alkossa ja tietysti valkikoima on laaja.
Esim. 10 v "Lappari" saksassa 27 €.

:peukku

Himpun? 49e lappari @ alko. Mistäs tilaat. Onkos toimituskulut miten paljon Pullo per toimitus periaatteella?
 
Vs: Viskit

Kapteenivamma sanoi
Edit: Onkos muuten kukaan maistanut tätä Jaska Kävelijän ( Johnnie Walkerin ) Blue Labelia. Onko se tosiaan sen 150€ arvoista. Ainakin ykis karseimmista viskeistä jota olen maistanut on juurikin tuo Johnnie Walkerin Red label, tosin näistä kahdesta ei taida passata puhua samana vuonnakaan.

Tulipa kerran maisteltua laivalla kun oli rahoissaan. Sen mitä yhden lasillisen perusteella voi jotain sanoa, ei se ainakaan kuraa ollut. Siinä oli jokunen olut jo alla, muttei mitään kaatokänniä. Siinä oli jo makuja niin paljon että niiden erottelemiseen varmaan tarvitsisi vetästä koko pullo, pienissä erissä. Jos 150€ tuntuu liikaa yhdestä pullosta(niinkuin ainakin itselleni) niin ota esim botskilla lasi pari(joku n.10e/paukku) niin pääset ainakin kokeilemaan ilman katumusta saturaisten hävitessä lompakosta.

Itse olen myös Jameson-miehiä mitä tulee yleensä nautittaviin viskeihin. Mulle arkitissuttelu(edes sen yhden verran) on niin harvinaista että kaikki juomat tulevat kyllä ihan juomista varten, ja siihen tuo Jameson taas kerran sopii mitä mainiommin, pehmeä, vaniljainen mutta silti sitä kunnon kamaa. Tämä ei silti tarkoita että aina vedän pullollisen kamaa putkeen vaan saatan maistella muutaman lasin ja sitten siirtyä itse asiaan ;). No, kyllä se pullollinenkin joskus menee..

Muista on enemmän tai vähemmän vain satunnaisia otoksia. Famous grouse ja Grant's ehkä tulevat tässä kuitenkin heti Jamesonin jälkeen omista suosikeista. Jenkkikamat tulee vältettyä melkein suoraan..ei vaan pysty. Mutta aina sellaisenaan, tuntuu että jääpalatkin vie heti terän kaikesta..
 
Vs: Viskit

J. Puhakka sanoi
:peukku

Himpun? 49e lappari @ alko. Mistäs tilaat. Onkos toimituskulut miten paljon Pullo per toimitus periaatteella?

Tuolta on tullu tilailtua ainakin 10 kertaa ja aina on tullut perille lasti. Postikulut ovat n. 23 €. On ihan sama tilaako yhden tai 10, niin postikulut ovat ton 23 €. Eli ei kannata tilata yhtä pulloa ;)

http://www.spirituosen-superbillig.de/
 
Vs: Viskit

Heppara sanoi
Tuolta on tullu tilailtua ainakin 10 kertaa ja aina on tullut perille lasti. Postikulut ovat n. 23 €. On ihan sama tilaako yhden tai 10, niin postikulut ovat ton 23 €. Eli ei kannata tilata yhtä pulloa ;)

http://www.spirituosen-superbillig.de/

Lukeekos tuolla jossain miten se "Kuljetus" puoli järjestyy helpoiten että täyttää lain kirjaimet.

Q: Do you ship the bottles to Finnland?

A: NO. But you can easy pick up with your transport service or with DHL Germany. We recommend DHL Germany and send you a link to pick up the bottles. Until 16 bottles costs 19.50 Euro shipping costs. DHL will charge you direct, you dont pay the shipping costs in the shop.
 
Vs: Viskit

dani sanoi
Muista on enemmän tai vähemmän vain satunnaisia otoksia. Famous grouse ja Grant's ehkä tulevat tässä kuitenkin heti Jamesonin jälkeen omista suosikeista. Jenkkikamat tulee vältettyä melkein suoraan..ei vaan pysty. Mutta aina sellaisenaan, tuntuu että jääpalatkin vie heti terän kaikesta..

Jos muuten tykkää nauttia viskinsä Gasket Strenghtinä niin onnea vaan siihen raakana juomiseen ;D
 
Vs: Viskit

Nami aihe... Viskit maistuu! Omat mieltymykset kohdistuu useimmiten skotti- ja irkkuviskeihin, mutta en ole koskaan sylkenyt muihinkaan kuppeihin. Joskus laitan tilkan vettä sekaan, mutta harvemmin. Jäitä en laita viskiin, ellei kyseessä ole joku ns. halpisviski, jonka kitkeryyttä voi sillä leikata. Mekong "viskiin" ei tosin edes jää riitä... ;D

Kaapista löytyy tällä hetkellä:
Lagavulin Distiller's edition 1991 (Herkkua!)
Chivas Regal 18v
GlenParker Single Malt
Jameson (Irish coffeessa hyvin toimivaa)
Highland Bird
Rob Roy
Johnie Walker
muutama Black Velvet (kanukkiviski, hyvä juoma alkuvauhdin ottoon, hinta-laatu ihan kohdallaan)
Grant's (kolmen litran leka... :p)

Näillä mennään tällä hetkellä. 8)
 
Vs: Viskit

Skydiver sanoi
Mekong "viskiin" ei tosin edes jää riitä... ;D
Naama kiinni ;D Mekong-cola nautittuna oikealla alueella, on ainoa oikea juoma jos ei MaiTai:ta, Singhaa ja Changia lasketa ;D
 
Vs: Viskit

Ainoastaan Jameson kahvin, fariinisokerin ja kerman kera ;D
Tästä tulikin mieleen että, kohtahan on taas kylmä niin voi keitellä lämmikettä...

O.Jlla on aika hieno kokoelma single maltteja. Moni kuolaa sen kaapin edustalla ;)
Se on hurahtanut skottiviskeihin oikein kunnolla.

Täällä on näköjään toi savunmaku suosiossa. Itse en tykkää :-X
 
Vs: Viskit

Jani T sanoi
Naama kiinni ;D Mekong-cola nautittuna oikealla alueella, on ainoa oikea juoma jos ei MaiTai:ta, Singhaa ja Changia lasketa ;D

Tottahan tuota valopetroolia voi ja pitääkin hörppiä autenttisessa ympäristössä kolan kanssa, mutta ei kotona. On se sellaista kuraa... ;D
 
Vs: Viskit

J. Puhakka sanoi
Lukeekos tuolla jossain miten se "Kuljetus" puoli järjestyy helpoiten että täyttää lain kirjaimet.

Lähetys tulee ihan normaalisti paikalliseen postiin. Hyväksyy vaan heidän DHL sopimuksen eli he huolehtivat siitä kuljetuksesta sen jälkeen.
Mitä laillisuuten tulee niin Suomeen pitäisi maksaa oma-aloitteisesti valmistevero, koska tuotteet tulevat EU:n alueella ns. tullin ohi ::)
 
Vs: Viskit

J. Puhakka sanoi
Jos muuten tykkää nauttia viskinsä Gasket Strenghtinä niin onnea vaan siihen raakana juomiseen ;D

Ei oikeen auennu toi hieno termi? :eek: Tiiviste-vahvana?
 
Vs: Viskit

dani sanoi
Ei oikeen auennu toi hieno termi? :eek: Tiiviste-vahvana?

Tarkoittanee cask strength eli tynnyrin vahvuista esim. 57,3 %. ( pullotetaan suoraan tynnyristä) Normaalisti laimennetaan pulloihin esim. 40 %:iin
 
Vs: Viskit

Jooh pyöri taas vaan tiivisteet mielessä niin meni termit sekasi ;D Mut noi cask strenghtithän voi olla mitä tahansa 55-65+% kai. Ja noh, alkaa olee melko tärpättiä tavara :)
(eikä niitä ole tarkoitettukaan juotavaksi raakana, vai tunnustaako joku?)
 
Vs: Viskit

Hitto tässähän alkaa janottamaan :p Täytyy varmaa joku päivä lähteä alkossa käymään :driver
 
Vs: Viskit

Heppara sanoi
Tarkoittanee cask strength eli tynnyrin vahvuista esim. 57,3 %. ( pullotetaan suoraan tynnyristä) Normaalisti laimennetaan pulloihin esim. 40 %:iin

Jotenkin mietinkin että vaikkei tuokaan termi ole tuttu niin tässä tarkoitettiin jotain muuta. No kaikkea sitä oppii :peukku. Ehkä brittein saarille joku kaunis käivä maistelee suoraan tehtaalta :).
 
Vs: Viskit

dani sanoi
Jotenkin mietinkin että vaikkei tuokaan termi ole tuttu niin tässä tarkoitettiin jotain muuta. No kaikkea sitä oppii :peukku. Ehkä brittein saarille joku kaunis käivä maistelee suoraan tehtaalta :).
Meidänhän pitäis viritellä luokkaretki jonnekin skottilais tehtaalle ;D Samassa vois halukkaat (vähempijanoiset ;)) tuoda autoja sieltä itselleen :peukku
 
Vs: Viskit

Suosittelen Ben Nevis Distillery Fort Williamissa :peukku

http://www.bennevisdistillery.com/

Mä en päässyt kuin pihalle kun oli jo kiinni mutta maisemat tuolla on aivan upeat. Skotlannissa on tislaamoja melkein joka paikassa ja hyvien tieyhteyksien varrella. Niitä tuli bongailtua kun tultiin reittiä alaspäin.
O.J voi kertoa paikasta kun se pääsi sinne kolmannella kerralla kun oli Englannin road tripillä :driver
Kuulemma suomalaisia käy siellä paljon kun lähistöllä on iso saha.

Jos muitakin lähtijöitä on niin täältä ilmoittautuu meidän porukka heti :peukku
 
Vs: Viskit

Jani T sanoi
Meidänhän pitäis viritellä luokkaretki jonnekin skottilais tehtaalle ;D Samassa vois halukkaat (vähempijanoiset ;)) tuoda autoja sieltä itselleen :peukku

Joo ei ihan huonoin idea :peukku. Katotaan miten ensi vuonna esim onnistus..
 
Vs: Viskit

Tullamore Dew on neutraali/helppo perusviski aloittelijalle jos noi savuiset ja turpeiset on äkistään liian outoja.
Keltainen, kevyt, vaniljainen ja viljainen :D
 
Vs: Viskit

On niin hyvä threadi että piti hakea Ardbegiä pullo :peukku
Vinkkejä miten tätä pitää lähestyä? :)
 
Vs: Viskit

J. Puhakka sanoi
On niin hyvä threadi että piti hakea Ardbegiä pullo :peukku
Vinkkejä miten tätä pitää lähestyä? :)


Loistava valinta :peukku

Kannattanee lähestyä hitaasti ja varovaisesti :p Ei "pohjanmaan kautta"


http://mtl.kaapeli.fi/viski/viskiarviot/teksti?t=1&sid=11
 
Vs: Viskit

Kokeilkaas Smokehead Islay Single Malt Scotch Whisky.. :peukku alkossa yleensä tilaustavarana.Seuraavana aamuna haisee nuotiolle. ;D
 
Vs: Viskit

Pumpkinca sanoi
Kokeilkaas Smokehead Islay Single Malt Scotch Whisky.. :peukku alkossa yleensä tilaustavarana.Seuraavana aamuna haisee nuotiolle. ;D

Pullo, Juoja vai Talo, vai talon rauniot?
 
Vs: Viskit

Pumpkinca sanoi
Kokeilkaas Smokehead Islay Single Malt Scotch Whisky.. :peukku alkossa yleensä tilaustavarana.Seuraavana aamuna haisee nuotiolle. ;D

Joskus tullu maistettuva moista evästä ja kun pullo oli tyhjä ni aamulla tosiaan oli olo ku pyromaanilla :)
 
Vs: Viskit

Samppi sanoi
Joskus tullu maistettuva moista evästä ja kun pullo oli tyhjä ni aamulla tosiaan oli olo ku pyromaanilla :)
;D ;D Mahtaa olla paras kommentti viskinjuonnin jälkeen mitä oon kuullu ;D
 
Vs: Viskit

Jani T sanoi
Meidänhän pitäis viritellä luokkaretki jonnekin skottilais tehtaalle ;D Samassa vois halukkaat (vähempijanoiset ;)) tuoda autoja sieltä itselleen :peukku

Retkeily saa kannatusta.... 8) Useilla tislaamoilla on muuten mahdollisuus vuokrata oma tynnyri haluamallaan tislaamon tuotteella ja se sitten aikanaan pullotetaan vuokraajille maksua vastaan. Yleensä ne kaiketi on 50 litran eriä, joista maksetaan 12 vuotta pientä vuokraa ja sitten pullotuksen jälkeen loput. Samalla reissulla voisi siis kerätä porukan ja pistää pojan porisemaan. Ja sitten kuuden vuoden päästä voisi käydä mielenkiinnosta katsomassa, että miten poika jakselee.. ;D
 
Vs: Viskit

Skydiver sanoi
Retkeily saa kannatusta.... 8) Useilla tislaamoilla on muuten mahdollisuus vuokrata oma tynnyri haluamallaan tislaamon tuotteella ja se sitten aikanaan pullotetaan vuokraajille maksua vastaan. Yleensä ne kaiketi on 50 litran eriä, joista maksetaan 12 vuotta pientä vuokraa ja sitten pullotuksen jälkeen loput. Samalla reissulla voisi siis kerätä porukan ja pistää pojan porisemaan. Ja sitten kuuden vuoden päästä voisi käydä mielenkiinnosta katsomassa, että miten poika jakselee.. ;D

Otettiin tuosta Lahdesta keväällä pari poikaa porisemaan.. :peukku

-Eki
 
Vs: Viskit

Tuli lauantaina juotua Bondia katsellessa J. Walkerin Black labelia, onhan nuo aika tuhdin makuisia kun niin harvoin juo.
 
Vs: Viskit

Herkullinen aihe tosiaan ;D
Olen valmis lähtemään Skotlanti kierrokselle koska vaan :driver :peukku

Lagavulin 16
Balvenie 15 (single barrel, bottled by hand, gask no. 11153 ja bottle no. 25)
Strathisla 12
Bunnahabhain 12
Dalwhinnie 15
Caol Ila 12
Johnnie Walker gold lable 18
Glenlivet 15
Macallan 12
Talisker 10
Glenmorangie 18
Glendronach 15
Ben Nevis 10 (tislaamoonkin tutustuttu )
Abelour cask strength 57,1%
Ancnoc 12
Famous Grouse
Ardbeg 10
Glenfiddich 12 (special reserve)
Glenfiddich 12 (caoran reserve)
Glen Garioch 15
Laphroaig cask strength 55,7%
Laphroaig 10
Bowmore 12 enigma
Bowmore cask strength 56%
Bowmore 15 marine
Bruichladdich waves
Ben Riach Limited 1994 release (bottle no. 271 of 344 cask no. 2994, cask strength 50,8%)

All Malt Nikka Whisky :D

Vielä puuttuu Port Ellen mutta tislaamo suljettiin vuonna -84. Jospa sitä vielä olisi pullo jossain ;)

Edit: Viimeisin pullo lisätty listaan
 
Vs: Viskit

Kaappiin ilmesty puteli Chivas Regalia :peukku Vielä en oo ehtiny korkkaamaan
 
Vs: Viskit

Tunnustan, tänä vkl tein sen synneistä suurimman.. Kolaa ja viskiä.. :nykii
(Tullamore dew / JW Black label), mut ei vaan muuten saanut alas. :peukku
 
Vs: Viskit

iso pullo tuli tullamore dewia ostettua laivalta. Tykkään koska voi nauttia monessa muodossa eikä ole hirveän kallista...
 
Takaisin
Ylös Bottom