vm.10 asx jarrujen ilmaus järjestys?

Narivain

New Member
Liittynyt
2 Heinäkuu 2020
juueli taka vasen satula käytettiin irti ja nestettä valu reippaasti letkusta kentälle ja ny on ilmaus vaikeuksia. Eli missä järjestyksessä ilmata jarrut kun välillä tuntuu painetta olevan vaan vähän ajan pumppauksen jälkeen paineet taas katoaa ja alkaa oleen konstit vähissä?
 
tää on jokasessa autossa aina täysin sama; aloita aina jarrusäiliöstä kauimmaisemmasta päädystä, suomessa 95% se on oikea taka, mistä aloitetaan, sitten vasen taka, oikea etu ja vasen etu, onha sit noitaki millä saa 2 puolta kerralla ilmattuu mikä on iha kätevä mut ite näin vanha oppisesti satula kerrallaan
 
sillainni kokeiltu vaa ei tuntunu kuulemma vaa ilmaantuvan kunnolla.. vaan pittee huomenna vielä ajan kanssa kunnolla kokeilla kuha pääsee auton luo. kiitti kuite vinkistä
 
tää on se oikee optinen ilmaus, teet kaverin kaa vanhaa tapaa pumppaamalla nii ei voi mennä vikaan
 
Virrat päälle ja käyntiin ilmauksen ajan, abs saattaa estää perinteisen tyylin.
Pajerossa tuon huomasin kun vaihdoin caliberit.
 
Ei tuu olee ongelma, ei saa vaa päästää nestettä vähiin ettei pummpu hörppäse tyhjää :)
 
Kannattaa investoida tämänkaltaiseen vekottimeen:

https://www.biltema.fi/autoilu---mp...-ilmaustyokalu-paineilmakayttoinen-2000032440

Ei tuu ikävä sitä jarrupolkimen pumppailua ja ne jaruunesteetkin vaihtuu ajallaan ton kanssa. Letku kiinni nippaan, pömpelistä hana auki paineilmalle, nippa auki ja lisäilee jarrunestettä tyhjentyvään säiliöön. Toista sama joka kulmalle, jarrunestesäiliön kauimmaisesta aloittaen. Siinä ehtii hyvin pari asennuskaljaakin kittaamaan täyttöjen välissä ;)
 
Kannattaa investoida tämänkaltaiseen vekottimeen:

https://www.biltema.fi/autoilu---mp...-ilmaustyokalu-paineilmakayttoinen-2000032440

Ei tuu ikävä sitä jarrupolkimen pumppailua ja ne jaruunesteetkin vaihtuu ajallaan ton kanssa. Letku kiinni nippaan, pömpelistä hana auki paineilmalle, nippa auki ja lisäilee jarrunestettä tyhjentyvään säiliöön. Toista sama joka kulmalle, jarrunestesäiliön kauimmaisesta aloittaen. Siinä ehtii hyvin pari asennuskaljaakin kittaamaan täyttöjen välissä ;)
Tuo on kätevä, vanha tapa on vaa se kaikista varmin vaikka sottanen onki, muttei ok kyllä ilmaa jääny tälläkään jarruihin
 
Joo kyllä se pumppaamalla on aina ilmattua saatu, joskus ilman apukaveriakin kun vaan pönkkäs kakkosnelosen pumppailun lopuks jarrupolkimen ja kuskinpenkin selkänojan väliin ja kallisti selkänojaa niin että se jakso painaa nipan aukasun jälkeen jarrupolkimen pohjaan asti.

Tuon jälkeen hommasinkin ton ilmausvehkeen, oli jo sen verran hankala harraste :D
 
Mulla on alipainepumppu sähkötoiminen ja paineilmatoiminen, ei ilmautunut nuilla ennenkuin käytti käynnissä jolloin yksikkö hyrähti paineille...
 
Joo kyllä se pumppaamalla on aina ilmattua saatu, joskus ilman apukaveriakin kun vaan pönkkäs kakkosnelosen pumppailun lopuks jarrupolkimen ja kuskinpenkin selkänojan väliin ja kallisti selkänojaa niin että se jakso painaa nipan aukasun jälkeen jarrupolkimen pohjaan asti.

Tuon jälkeen hommasinkin ton ilmausvehkeen, oli jo sen verran hankala harraste :D
itellä kans oli sama, kerran jouduin ilmaa yksin eclipsestä jarrut nii takajarrut sain ilmattuu ja sit kävin hakee kakkos autolla tuon ilmaustyökalun :D
 
Takaisin
Ylös Bottom