voi poistaa

Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Jos kerran autossa on varashälytin (kuva kaukosäätimestä), niin luultavasti siinä on silloin käynnistyksenestokin, eli kun löydät hälyn keskusyksikön niin löydät myös ne kaksi johtoa jotka pitää yhdistää että saat auton käyntiin... :)
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Samasta autosta piti kanssa vääntää kauppoja ;D
Onneksi kerkisit ensin, rupeaa noita projekti asteella olevia autoja olemaan jo liikaa ;)
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Siellä on varmaan ainakin virtalukolla startin heräte katkottu, katoppa virtalukolta lähtevät piuhat ja jos siellä on katkos niin korvaan suoralla piuhalla....muistaakseni mustakeltainen on startin piuha, toki voi olla joku muukin katkottu hälärin toimesta. Näin oli siis itsellä kuitenkin.

Mikäli startin piuha on katkottu ei tapahdu mitään ku koitat startata mutta sitä ennen toimii normaalisti.
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Kapulan perusteella Philipsin hälytin. Aikoinaan moinen hälytin ollut tässä taloudessa ja galantissa.
Sinulla pitäisi olla pieni avain jolla saat kytkettyä hälyttimen pois käytöstä. Muistaakseni sireenissä tai keskusyksikössä(?) on paikka mistä avaimella saa kytkettyä hälyttimen pois käytöstä.

Voin tutkia arkistoja jo löytyy hälyn käyttöohjekirjanen. Muuten ihan pätevä hälytin.
Sinulla se vaan on liian pätevä ;D ;D
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Bensapumppua saa pyöritettyä kytkemällä johdolla akulta 12V tulipellissä olevaan testiliittimeen. Bensapumpun testiliitin on lattamallinen. Siellä on myös pyöreämmässä liittimessä oleva yksittäinen testipinni joka maadoitetaan sytytystä säädettäessä eli älä sekoita noita keskenään.

Itselläni pumppu lahosi pihaan koneenvaihdon jälkeen ennen kuin ehdin ajamaan kymmentä metriä. Huonoa mäihää tai sitten huonokuntoinen pumppu ei pitänyt seisomisesta?
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

tiitus sanoi
Eli nyt viittaisi, joko edelleen hälyihin (ajonesto) tai sitten ecu ???

Edelleenkin, jos hälyssä on ajonesto päällä ja kytkettynä ja se on "päällä", niin auto ei starttaa vaikka sahaisit sitä kymmenen vuotta.
Asiaanhan saa selveyden kun katsoo mihin johtoihin hälyttimen johdot menee.

Hyvin yleistä myös on että juurikin bensapumpun ja/tai startin ohjausvirta menee hälyttimen kautta.
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

O.J korjasi yhden ecun ja siinä oli 2 konkan alla polut syöpynyt. Ne on ne 2 isoa molluskaa ::) keskellä. Ei saa enää samanlaisia, pienemmät kyllä. Ei siis näkynyt päällepäin. Täytyy tehdä viritys että toimii :)
Jos ongelmaa vielä ecun kanssa siis.

Tiivistesarjaa ei välttämättä saa tarvikkeena Suomesta. Venttiilit pitäs saada mittojen mukaan.
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Ota venttiilit käpälään ja koneistamolle, sieltä mittojen mukaan ja koneistamalla. Saman kokoiset venttiilit löytynevät 1.6 ja 1.8 GTI 4G6# koneista.

Jenkeistä saa ainakin Toplinen tiivistesatsia, Suomessa ainakin jokunen vuosi sitten myytiin ei-oota tarvikkeena. Tosin jos itselleni tekisin moottoria, niin laittaisin alkuperäisen tiivistesarjan.
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

cristan sanoi
Ota venttiilit käpälään ja koneistamolle, sieltä mittojen mukaan ja koneistamalla. Saman kokoiset venttiilit löytynevät 1.6 ja 1.8 GTI 4G6# koneista.

Jenkeistä saa ainakin Toplinen tiivistesatsia, Suomessa ainakin jokunen vuosi sitten myytiin ei-oota tarvikkeena. Tosin jos itselleni tekisin moottoria, niin laittaisin alkuperäisen tiivistesarjan.

Pari vuotta sitten ainakin sai ihan AD:stä reilun sadan euron hintasen yläpään tiivistesatsin GTI:hin.
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Kyllä tuo on meillä kestäny noi aadeen tiivisteet. Me ollaan otettu aina kannentiiviste erikseen, samasta puljusta.

Merkkiä en muista, mutta eihän se merkki itsessään mitään tiivistä ;D
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Riippuu kuinka pahasti jako on sekaisin. Ei välttämättä mitään, mutta jos kontaktia on, niin ainakin venttiilit...

Mittaa nyt ne puristuspaineet ennen mitään kannen irroitusta.

Paukkuu miten? Paukkuu imusarjassa, pakosarjassa? Sellaiset äänet valitettavasti viittaavat venttiilivammaan... :-\

Tuolta saat imaistua tarvittavat (englanninkieliset) oppaat:

http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum/viewtopic.php?t=16022&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Jos ei PDF:t kiinnosta, niin paperiversionakin löytyy, englanniksi tosin...
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

vähä ot mut ei sulla tiitus olis ylimääräsenä lojumassa vauhtipyörän kiinnitys pultteja(6kpl) :)
voisin vaikka ostaa jos sulla olis.. :)
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

jeesjees.. mitä muita sulla on? vois ollakkin samat.. tuskin niissä on muuta ku ehkä pituudessa eroa ja jos on pitkät ni saahan niitä lyhennettyä.. :)
ja vemixiltä kyselin mutta ei oo suomessa eikä osannu tarkasti sanoa että koska tulee..
onko sulla kone auki? jos vertaisit sen dynyn pulttia niihin muihin.. :)
tilasin jenkeistä asti kytkin ja vauhtipyörä paketin ja nyt en saa sitä kiinni.. :D
oisin voinu ollla viisaampi ja laittaa samaan tilaukseen tuleen ne pultitkin.. :)
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

juups laitoin samitsulle.. ei oo kuulunu vielä.. :)
no kaippa niitä jostain löytyy.. :D tarvii jatkaa metsästystä.. :)
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Onhan noita,ei nuo vastaukset vaan aina ihan samantien onnistu tipahtamaan... :)
 
Vs: tiitus: Galant Gti Dynamic 4 - projekti

Eikö se jos viännät vuan suoraks... ;D Kehtaatko muuten nyt irtonaisesta kannesta mittailla pulttijaot, öljyreikien ja jäähdytysnestekanavien paikat? jooko? :-*
 
Takaisin
Ylös Bottom