Voimansiirron ongelmia

Galant_1.6

Galant 1.6 glT
Liittynyt
25 Elokuu 2003
Sijainti
S-joki
No niin nyt sitten alkoi galantin laatikko sen verta pahemmin oireilemaan että tulee hankintaan uusi tässä piahkoin. Kauvampa se kestikin. No kuitenkin asiaan, jos jollakin olisi tietoa kuinka etuveto gti galantin laatikko tämmää 1.6gl (4g32) koneen kanssa? Pienempien laatikoa ei viittisi enää laitta kun toi elinikä ennuste on näikin surkea.

Sitten toinen asia lukon rakentaminen eteen, pito meinaa loppua ja renkaat kuluu liikaa. Eteen pitäisi saada lukko onko kellään kokemusta tästä palalukko
kompleksista vai olisko jotain parempaa tiedossa?
 
eikös nuo Colt Turbon (4G32 ("puolittajalla" vitosen osalta) ) tai (4G12 (mekaaninen puolittaja)) vaihteistot kävisi, eikös ne kestä rankaisua jonkun verran ainakin? (tosin ei tietoa mikä niiden tehoraja on, mutta on 2x4 lootaa on ollu 280hv autoissakin ja jopa kestäneet (ainakin jonkun aikaa, kuulemma)

Tosin joutus varmaan askartelee tosin niiden vivustojen kaa.. nehän ei oo samalla periaattella kuin teikän galantissa, vaan ns. suoralla tangolla.. ja vetoakseleiden kanssa voi tulla kyllä liikaa jumppaamista.. (kai)
 
ainakin mun kokeilun perusteella 1.8(e32) koneen perään
sopi g64,g63 laatikot suoraan, vauhtipyörän ja kytkimen
piti vaihtaa g64loodan asennuksessa, e15tbo (g63) sopi
ainakain ihan suoraan tuohon 1.8 perään...

O.T
mulla on alipaine vitosella oleva loota jonka saa modattua 2x4 lootikoksi :peukku pitäs kestää :peukku
loota siis e15 tbo galantin...
ja onpahan tuolla yksi e32:sen lootakin...
 
siinä ne parhaat vaihtoehdot tulivatkin jo: E15 tbon loota, tai sitten 2x4 loota tbo Coltista tai Trediasta/Cordiasta. Molemmat käyvät todistetusti 4G32 lohkon perään, vetarit voi aina teettää jos sopivaa akseli-pää vaihtoehtoa ei löydy (uskon että löytyy).

Mutta onhan niissä sitten askartelemistakin: päätykorvakkeen voi joutua tekemään uusiksi ja 2x4 lootaan joutuu tosiaan virpomaan ne vivustot...

2x4 loota on perävälitykseltään fiksumpi, mutta E15 tbon laatikossa on parempi 2-3 väli... mutta perävälitys on aavikkomallia..
 
No niin siinäpä ongelma. eli toin e15 turbon loota olis hyvä. se vois jopa kestääkin tai sitten 4g63.
kuinkas ripustusten kannalta kuinka korpelalla kävi joutuuko muuttelemaan paljoa.
kytkin näköjään menee ainakin uusin puihin.  entäs vaihtajan vaijerit eikös 4G63:loodat oo ainakin vaijerilla mites sitten e15 loota?

korpela: löytyykö sulta varastosta etuveto GTi lootaa?
 
sain oman kohdalleen kun poraili vain uudet kiinnitys reijät vanhaan kannakeeseen.
epäilen että sulla menee ihan suoraan mulla tuli kone eri asentoon ja siksi vaihdelaatikon päätä piti mulkata
1.8(E32 gallun) loodassa on vaijeri, e15 tbossa on neste

muutostyö suhteellisen helppo vaijerista nesteelle...
yksi 30mm reikä ja polinrunko vaihtoon äänieristeissä ja rintapellissä on valmiit kohdat "uudelle" polinrungolle
jostain gli glsi tai gti:stä vain polin runko ja valmiit putket
& letkut.

ps. eipä ole gti:n lootaa... e15 tbo ja e32 gallun löytyy
eikö toi e15:sen "puolittaja" loota olisi kova  :peukku
kiihdyttäessä "2,5" ja "3,5" vaihteet käytössä katkaisijalla vaihde kepissä :peukku
 
voisihan sitä kattoa, laita emailia siitä e15 laatikosta.
Sen toiminnasta, puolittajan toiminnasta ym....

Nyt alkaa olla suorasytytys puoli valmis siitä ecusta. sitä ollaan ensimmäisen kerran ajettu, mutta laskuvirheen takia sytytys heitti vielä noin 5 astetta.
sillä pääsee tollaseen 1 asteen tarkkuuteen. ehkä vähän allekkin mutta tuo 1 asteen sisällä pysyminen on kohtuu realistinen tavoite
 
Takaisin
Ylös Bottom