Volvo V40 GDI 1.8

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Moro,ajattelin kysellä täältä ammattiporukalta kun omistan volvon jossa mitsun Gdi kone joka nykii pahasti ja tuntuu että välillä käy 3:lla,vedot hävittänyt taivaan tuuliin.Kaasua painaa niin kuuluu "hörppäsy" ilmanputsarin luota.
bensansuodatin vaihdettu,tulpat vaihdettu,sytytyspuolat kokeiltu,kaasulappäkotelo puhd.,,,eikä vika poistu. Ajattelin seuraavaksi kokeilla Forte litkuja jos ne mitään auttas.
Kellään mitään ideoita mikä vika?,itsellä ideat loppu. :seina
 
M

mikada

Guest
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Missä kunnossa on puolien ja tulppien välissä olevat tulpanjohdot/tulpanhatut? Jako tarkastettu, että ei ole hampaan verran pielessä? Kannattaa tehdä moottorinhuuhtelu Forten motorflushilla sekä laittaa bensansekaan tarkoitettu suuttimien puhdistusainekkin. Imusarjakin kannattaa tsekata, että ei ole tukossa.
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

kun tässä ei ole semmoisia ns. tulpanjohtoja.
Jokaiselle pytylle on kyllä oma puola, mutta niissä on kussakin johtosarjat kolmella sähköjohdolla kukin,käytin kaikki auki ja siellä näkyi sellainen jousi,mikä ei kyllä öljyinen ollut missään pytyssä(johtosarjat näytti päällisin puolin olevan hyvässä hapessa)
 
M

mikada

Guest
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

marko666 sanoi
kun tässä ei ole semmoisia ns. tulpanjohtoja.
Jokaiselle pytylle on kyllä oma puola, mutta niissä on kussakin johtosarjat kolmella sähköjohdolla kukin,käytin kaikki auki ja siellä näkyi sellainen jousi,mikä ei kyllä öljyinen ollut missään pytyssä(johtosarjat näytti päällisin puolin olevan hyvässä hapessa)
onhan siinä ne lyhyet natsat puolien ja tulppien välissä. Joskus olen täällä kuullut, kun joillakin on puuttunut niistä osia sisältä tai sitten ollut hiushalkeemia ja lyöny läpi.
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Korjaamolla olivat sitä mieltä ettei kyseisessä moottorimerkissä ole EGR venttiiliä :nykii..??.itse kun en tiedä missä tämä sijaitsee niin hankala sanoa onko vai eikö ole?
osien puuttumisesta en osaa sanoa..kaikki "natsat" näytti ihan samanlaiselta sisältä&ulkokuorelta että jos sietä jotai puuttuisi niin varmaan olisin sen nähnyt..ja mitähän osia siellä on kun tosissaan en nähnyt kun nämä jouset jota sitten ottaa tulpan päihin kiinni kun puola kiinnitetään paikoilleen
 
M

mikada

Guest
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

marko666 sanoi
Korjaamolla olivat sitä mieltä ettei kyseisessä moottorimerkissä ole EGR venttiiliä :nykii..??.
No en suosittele käyttämään kyllä kyseisessä korjaamossa autoa. Mahtavatkohan edes "korjaamolla" tietää mikä on EGR venttiili, jos noin väittivät :)
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Samaa itekki mietin :) missähän tämä venttiili sitten sijaitsee? sen verran tiedän että imusarjan lähellä tämä on..ja onko siinä alpaineletkua minkä voisi tukkia ja kokeilla onko siitä apua,vai onko se metallilevy sinne väliin ainut vaihtoehto kun puhutaan tulppaamisesta,ja kyseessä G9GDI moottori
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Siis imusarjan alla, sähköinen ja vaatii tulpaus pellin, mulla kun on tuo turbo versio niin ihan erilainen tuo egr systeemi, en pysty tarkemmin neuvomaan
 
M

mikada

Guest
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Itse kun tulppasin 2,4 GDI Galantista EGR:än, niin se sijaitsi kaasuläppäkotelon alapuolella. EGR irti ja siellä välissä oli alumiininen tiiviste ja leikkasin alumiinilevystä tiivisteen muotoisen sokeanlaipan ja laippa tiiviisteen tilalle. Siihen kuumuutta kestävää tiivisteliimaa, että ei tule ilmavuotoja ja ei muuta kuin takaisin EGR kiinni. Niin ja jos ilmenee tuo Mr mmc:n epäilemä tilanne, että EGR on jumittunut auki, niin samalla mahtanee olla imusarjan putsaus edessä. Saattaapi olla aika tukossa ja ei tuo ole haitaksi, vaikka putsaat sen, vaikka EGR toimisikin oikein. Jos tulppaat putsauksen jälkeen EGR:än, niin eipä tarvi sen jälkeen enää koskaan putsailla imusarjaa sen enempää kuin kaasuläppäkoteloakaan.
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Jos tämä on sähköinen niin eikös sen pitäisi silloin jonkinlaista vikakoodia antaa?,koska itse olen 2 kertaa käyttänyt piuhan päässä eikä yhtään vikakoodia löytynyt
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

GDI topikkeja kun selailee niin siellä on puhetta ruiskujen ohjainlaittesta (ei ole sama kuin moottorin ecu), kokeilisin ekaksi toisella sellaisella jos mahdollista. Oireet sopii tuon aiheuttamaksi ainakin näin autoa näkemättä.

Tuommonen boksi siis kyseessä, löytynee myös Volvosta.

http://www.anythingelectronic.co.nz/aenz/index.php?main_page=product_info&products_id=389
 
M

mikada

Guest
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

marko666 sanoi
Jos tämä on sähköinen niin eikös sen pitäisi silloin jonkinlaista vikakoodia antaa?,koska itse olen 2 kertaa käyttänyt piuhan päässä eikä yhtään vikakoodia löytynyt
En tiedä onko tuo diagnostiikka juttu Volvossa GDI moottorin ollessa erilainen. Minulla vm.00 Galantin GDI:stä on yritetty lukea monilla eri aparaateilla ECU:n sisältöä, mutta ainut millä siihen on päästy sisälle, niin on ollut MUT-II:nen.
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

UGE: Sijaitseeko tämä kyseinen boksi siinä ilmansuodattimen vieressä sulakerasian alla? ihan smana näköinen mötikkä siinä näyttäisi olevan.
Joo olikäs tänää Fortet litkitty.öljyt+suod vaihdettu samalla....ei vaikutusta.tyhjäkäynti seilaa vedot häviää kun lämmin kone, ja Bensa maistuu ku amerikan raudoille,,valehtelamassa n 20 sadalle...odotetaan aikaa korjaamolle jos ne tukkis ton EGR:än
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Eipä ole tullut Volvon pellin alle kurkittua joten paikkaa en tiedä, mutta ulkonäkö boxilla lienee sama. Löytyykö siitä muuten Mitsun varaosanumero?
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Joo sama boksi kyseessä.sellanen kahvipaketin kokonen mötikkä.
Ensiviikolla saan toisen ruiskuboksin kokeiltavaksi,niin palaan asiaan kunahan olen testannut vaikuttiko mitään.
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Joo olikkäs Boksia testattu,ei mitään vaikutusta,,myös bensakorkin jätin hieman auki jos bensajärjestelmä ei ilmoja saisi,,ei vaikutusta...nyt olisi hyvät neuvot tarpeen
niin ja ilmamassa mittari myös vaihdettu.
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

No olisko sitten korkeapainepumpun microfiltteri tukossa?
EDIT: Nyt en äkikseltään löytänyt dokumenttia että tässä olisi sellainen mutta tuon voisi tarkastaa että onko.
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

mikähän tämä microfiltteri on ,ikinä en ole kuullutkaan :) enkä löytänyt googlettamallakaa mitää tietoa tosta missä sijaitsee ym,,,mutta odotellaan edelleen korjaamolle aikaa ensiviikolle
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

Esim. tuolla asiasta juttua. Tosin Pajerosta kyse ja en ole varma onko muissa sama suodatin käytössä, ainakaan samasta syystä (matalapainepumpun suodatin) johtuvaa ongelmaa ei muissa malleissa ole tullut vastaan. Mutta eihän se sitä meinaa etteikö se voi mennä tukkoon muusta syystä.

http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=48749
 

marko666

New Member
Liittynyt
24 Heinäkuu 2014
Vs: Volvo V40 GDI 1.8

jaahans,elikkä päivitelläämpä tätä asiaa.Auto kävi korjaamolla ja puolavikahan sietä havaittiin,uusi puola paikolleen ja auto toimii :)
kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille :peukku
 
Ylös Bottom