VR4 kilpurina

V

VR4SS

Guest
Tuli laitettua tollainen hetken mielijohteesta... Kyseessä N-ryhmän sotaratsu, jolla olisi tarkoitus ehtiä sprinteissä junioreissa ja naisissa.
Kertokaapa ensinnä perusfaktaa noista moottorikoodeista jne. jotta pysyn kärryillä kun joku puhuu jostain moottorista.
Vinkkejä auton suhteen otan vastaan mielelläni, lähinnä moottorin piristyksestä sprinttikäyttöön. Moottorinohjauksena on toistaiseksi (valitettavasti) ralliart. Motec on hankintalistalla. Autossa on Evo3:n laatikko ja lukko, voimansiirto on kai tuollaisenaan käyttökelpoinen ?
Mites alakerta, mitä kestää ? A-ryhmän nokat on irrallaan, onko iso ero ännäläisiin ?
Voi olla, ja onkin "newbie" -kysymyksiä, mutta jostainhan sitä lähdetään mitsujen maailmaan ;)
(Siviilissä kylläkin L200 4x4 -01, miten lisää tehoja ;)
 
mulla ainaski alakerta kesti sen 500hp ennenkuin leves..kyllä 400 konetehoissa on aikalailla maksimi...mistäspäin auton hankit?
 
koneen koodi on 4g63 ja sitä samaa löytyy melkein kaikista 2.0 koneista jossain 8tappisessa turbossa on merkintä 4g63-t
ja uskoisin myös että sun kone on 6pulttinen (vauhtipyörä kiinni 6:lla pultilla)
 
Arska varmaan vastaa tähän aiheeseen, kunhan kerkeää :)
Tietoa löytyy siis täältäkin foorumilta, mutta kaikki eivät kykene nopeasti vastaamaan :)
 
tosta vaihdelaatikosta sen verran että huonoimmassa tapauksessa mennyt evo 3 laatikko rikki 150 ek kilometrin jälkeen...normaalisti niiden kesto riippuu tietty käyttäjästä mutta 300-600 ek kilsaa ja ratassarjan vaihto niin ei tartte kuoria vaihtaa.. lisäksi taakse olis varmaan lukko hyvä saada jos ei ole..sprinttikäytössä joudut bensapumpun vaihtaan,sitten tietty joudut hommaan jonkun kunnon moottorinohjaus järjestelmän tai sitten jos et paukkua tartte niin uutta lastua peliin..evo 3 turbolla saat n 400 hevosta ilman kuristinta...nokkien erosta vaikee sanoo mitään kun ei tiedä minkälaiset a-ryhmän nokat sulla on hyllyssä..galantin nokissa on kuiteski enemmän nostoo kun evo 1-3 nokissa..
 
Haudi

"sotaratsu" :) Pitää kyllä paikkansa, sen todistaa jo lukuisat osakilpailuvoitot n/a-ryhmissä Suomessa/maailmalla sekä tietysti ne Suomenmestaruudet isossa-N:ssä Kytölehdon/J.Puhakan johdolla 89-93. A:ssa Suomenmestaruus J.Latvalalla...muistaakseni -93?? Sekä tietysti 1 MM-osakilpailuvoitto K.Eriksonin toimesta.
;D joko alkaa muistelut kyllästyttää ;D.

Väittäisin, että vetomies/-nainen junnuissa vetää tolla kyllä vielä helposti luokassaan kolmen nippuun ellei jopa voittoon(riippuen tietysti Evojen keskeytysmäärästä) ;D

Nyt mm. Riihimäki-rallissa oli yksi kuulemma yleiskilpailussa jopa kympin sakissa(toisenkädentietoa, en löytänyt vielä tuloksia rallinetistä) vaik oli evojakin muistaakseni 6. kpl. ja Subbejakin 5. kpl. + pari muuta nelaria merkkiä mainitsematta.

Autohan on mahtava vetää, mutta käyttäytyy juuri niinkuin ylipainoinen lehmä esim. Evoon verrattuna. Spriteissä nimenomaan sitä takaperänlukkoa tarvittaisi, niinkuin mr. ahto mainitsikin.


   
Tekniikasta senverran, että väittäisin motin kestävän oikeilla "leluilla"/tehtynä ihan saman kuin Evojenkin motit sekä saatavan muulla mottiohjausjärjestelmällä(kuin ralliart)  samat tehotkin kuin Evoissa.
Vaihteistossa yhdyn mr.ahtopaineen mielipiteeseen aikas pitkälle voimankeston osalta mutta taas "kilometrit" on kyllä isommat toki riippuen siitä hämmentäjästäkin. Vaihteistoa noissa on käsiteltävä kuin kipeetä p****a. ;)

Kuristintahan sprintissäkin on käytettävä ja parhaat Evo3:sen ahtimilla/Gems/Motec kompolla on n.340-390 hv:ta Tosin muilla ahtimilla kuritimen kanssa jopa 550hv:ta(esim. ex-Hollon Gallu-mottinen Proton Santria).

Ei muutakuin lykkyä koitoksiin ja "roka"-auki
:peukku
-A
 
Huomenia

OT: Niitä on muuten 6 (kuusi) kpl:tta niitä MM-osakilpailuvoittoja saavutettuna VR4:sen toimesta!!

Enemmän kuin millään muulla Mitsun ralliautolla!
Tosin Evo5/Carisma Gt sivuaa tätä samalla määrällä.
Sitten vielä lisäksi tuotantoautojen(iso-N) maailman mestaruus Tommi Mäkisen toiemesta vuonna -90.
Et tämmöistä.
-A
ps. olis kyllä pitänyt noi muistaa :-[
#lähdetietona#kirja: maailmanmestari Tommi Mäkinen
 
Takaisin
Ylös Bottom