VW päästöhuijaus

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
-JPA- sanoi
Minä ymmärsin, että tämän hetkisten asetusten tilalle laitetaan päivityksessä ns. päästömittausasetukset? Ei varmaan sen jälkeen ole kovinkaan riemastuttavat ominaisuudet moottorissa, jos on jatkuvasti käytössä kaikki päästöjä alentavat kikat nupit kaakossa. Ettei vaan karstoitu koneet ja kulutus todellisessa ajossa kasvaa reilusti.

Näin varmasti käykin, mutta uutisessa ei heti kerrottu, miten oy kostovaunu ab meinaa puijausmobiilinsa korjata. Jos mitenkään.

Mutta veikkaan kyllä, että jotenkin noinhan se on tehtävä -päivitys moottorinohjaukseen -> tehot tippuu ja kulutus nousee. Se on sitten jokaisen pokan oma asia viekö heti sen jälkeen koslansa johonkin viripajalle uudelleenohjelmointiin (tehojen palauttamiseksi), ja se tapahtuu sitten pokan omaan laskuun.
 
M

mikada

Guest
No nyt kun tuo huijaus homma näyttää leviävän euroopan mantereellekkin, niin pitääköhän käydä uudelleen ohjelmoittamassa myös volkkarin asiakasmoottorit, kuten esimerkiksi Mitsuissa olleet.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
MitsuMi sanoi
No nyt kun tuo huijaus homma näyttää leviävän euroopan mantereellekkin, niin pitääköhän käydä uudelleen ohjelmoittamassa myös volkkarin asiakasmoottorit, kuten esimerkiksi Mitsuissa olleet.

Täysin mahdollista.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
-JPA- sanoi
Minä ymmärsin, että tämän hetkisten asetusten tilalle laitetaan päivityksessä ns. päästömittausasetukset? Ei varmaan sen jälkeen ole kovinkaan riemastuttavat ominaisuudet moottorissa, jos on jatkuvasti käytössä kaikki päästöjä alentavat kikat nupit kaakossa. Ettei vaan karstoitu koneet ja kulutus todellisessa ajossa kasvaa reilusti.

Onko VAG:lla muuta vaihtoehtoa kun poistaa huijaus algoritmi ja maksaa valtioiden mahdolliset veromenetykset yms. Myytyjen autojen nox ja co lukemat tultanee oikaisemaan. Asiakkaille ei voi tulla huononnuksia.

Mikäli autot muutettaisiin toimimaan mittausmoodissa, niin ne tuskin toimisivat sillä tavalla mistä asiakas on maksanut. Kauppoja purkaantuisi aika tavalla.

Niissä maissa, joissa on päästöjen perusteella määräytyivät ajovyöhykkeitä tilanne on kimurantimpi. Jos siis päästötason oikaisu vaikuttaa ajo-oikeuksiin.
 
M

mikada

Guest
Niin ja jos moottoria ei saada täyttämään luvatut päästömääräykset ilman auton muiden luvattujen ominaisuuksien kärsimättä, niin onhan auton ostajilla periaatteessa mahdollisuus perua ostos. Jokuhan on voinu ostaa kyseisen auton ympäristöystävällisyyden takia, kun auto on luvattu täyttävän tietyt normit ja sen kulutus ja suorituskyky on luvattu tietyntasoisiksi. Tuskinpa ostajaa on informoitu kaupanteon yhteydessä, että tämä auto täyttää nämä päästönormit vain päästöjen mittaustilanteessa.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
MitsuMi sanoi
Niin ja jos moottoria ei saada täyttämään luvatut päästömääräykset ilman auton muiden luvattujen ominaisuuksien kärsimättä, niin onhan auton ostajilla periaatteessa mahdollisuus perua ostos. Jokuhan on voinu ostaa kyseisen auton ympäristöystävällisyyden takia, kun auto on luvattu täyttävän tietyt normit ja sen kulutus ja suorituskyky on luvattu tietyntasoisiksi. Tuskinpa ostajaa on informoitu kaupanteon yhteydessä, että tämä auto täyttää nämä päästönormit vain päästöjen mittaustilanteessa.

Tuskinpa mikään muu, kuin ilmoitetut päästöarvot muuttuvat. Polttoaineen kulutus ei taida muuttua, joten siitä voi olla myöhäistä reklamoida, jos aiemmin on ollut tyytyväinen?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/25/volkkari-skandaali-paisuu-huiputusta-myos-pakettiautoissa/201512498/304

Muutamia erillisiä yksittäistapauksia näköjään lisää. ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Niko Päivinen sanoi
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/25/volkkari-skandaali-paisuu-huiputusta-myos-pakettiautoissa/201512498/304

Muutamia erillisiä yksittäistapauksia näköjään lisää. ;D

Kaikki ECU:t on rukattuja.

Eilen oli ainakin MTV-Kymmenen uutisissa epäilyitä myös erästä toista Saksalais yritystä kohtaan. Kuka arvaa minkä niminen firma oli kyseessä ?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
-JP- sanoi
Kaikki ECU:t on rukattuja.

Eilen oli ainakin MTV-Kymmenen uutisissa epäilyitä myös erästä toista Saksalais yritystä kohtaan. Kuka arvaa minkä niminen firma oli kyseessä ?
Niin, jännä juttu että MB siirtyi ureaan jo vuosia sitten, ja BMW vasta muutama vuosi sitten, vaikka BMW:lläkin oli olevinaan NIIN pienet päästöt ilman ureaa..
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Montakohan kertaa noillekin petkutusmoottoreille on tässä vuosien aikana jaettu kaiken maailman Vuoden Moottori, yms palkintoja? ::)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
ST sanoi
Niin, jännä juttu että MB siirtyi ureaan jo vuosia sitten, ja BMW vasta muutama vuosi sitten, vaikka BMW:lläkin oli olevinaan NIIN pienet päästöt ilman ureaa..

Juurikin näin +plus ,ne tehot autoista ,vaikka päästöt putosivat.

Ette varmaankaan muista ,mutta BMW oli ensimmäinen Saksalaismerkki joka tämän "päästö"-Systeemin aloitti. VAG oli seuraava ,mutta erittäin paljon myöhemmin. (alkoivat menettämään kotimaista/Eurooppalaista markkina-osuutta kilpailijalle , oli tehtävä sama perässä.)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Niko Päivinen sanoi
Montakohan kertaa noillekin petkutusmoottoreille on tässä vuosien aikana jaettu kaiken maailman Vuoden Moottori, yms palkintoja? ::)

Katsoppas Vuoden 2006 moottori. :driver :peukku (se on 266Co2 kehittävä "yhteistyö"-kone) ;)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Niko Päivinen sanoi
Mutta eikös (tähän asti paljastunut) koijaus alkanut vasta 2009?

Se on alkanut jo aiemmin. Eivät vain ole jääneet kiinni asiasta.

Veikkaan vuotta 2004-2005 ? Tuolloin nimittäin alkoivat ensimmäisen kerran "puskaradiot" laulamaan asiasta.
 
M

mikada

Guest
Mizushima sanoi
Tuskinpa mikään muu, kuin ilmoitetut päästöarvot muuttuvat. Polttoaineen kulutus ei taida muuttua, joten siitä voi olla myöhäistä reklamoida, jos aiemmin on ollut tyytyväinen?
Niinpä, mutta jos ei saada auto luvattuihin päästöstandardeihin, että luvattu kulutuksen alhaisuus ja teho kärsisi.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
-JP- sanoi
Se on alkanut jo aiemmin. Eivät vain ole jääneet kiinni asiasta.

Veikkaan vuotta 2004-2005 ? Tuolloin nimittäin alkoivat ensimmäisen kerran "puskaradiot" laulamaan asiasta.

Aa ok.

EDIT: se on kyllä aika karua jo, jos paljastuu, että ovat yli kymmenen vuotta koijanneet...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Niko Päivinen sanoi

Ja BMW oli valmistaja josta keskusteltiin. -> Tehot ylös päästöt alas ? (Matemaattisestikkin jo haastava yhtälö , ei oltu kuultukkaan vielä ADbluesta tai E85:stä)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
-JP- sanoi
Ja BMW oli valmistaja josta keskusteltiin. -> Tehot ylös päästöt alas ? (Matemaattisestikkin jo haastava yhtälö , ei oltu kuultukkaan vielä ADbluesta tai E85:stä)

Okei. No, oli kuka tahansa, vaikka Mitsubishi, niin jos jää kymmenen vuoden koijauksesta kiinni, niin on se jo aika karua...
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Kai TRAFi nyt reagoi ja äkkiä...nostamalla käyttömaksuja näistä, mielellään takautuvasti ja autoilijan maksettavaksi :peukku ;D
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Melkein hauskempaa olisi takaisinkutsukampanja, jossa päivitettäisiin se päästötestimoodi jatkuvasti päällä olevaksi ;D
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
mitsumikko sanoi
Kai TRAFi nyt reagoi ja äkkiä...nostamalla käyttömaksuja näistä, mielellään takautuvasti ja autoilijan maksettavaksi :peukku ;D

Niin ne Co2 lukemat eivät muutu , kuten jo aiemmin todettiin.

Eihän ne muutu ,jos muutat autosi E85:lle ? vai muuttuuko ?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
http://www.ess.fi/uutiset/talous/2015/09/28/paastoskandaali-laajeni--yli-2-miljoonassa-audissa-huijausohjelma

Yksittäistapauksia Olympia-Skodasta. Koskahan niitä yksittäistapauksia rupeaa löytymään Skodasta ja Espanjan-Skodasta?

Ja vielä parempaa, koska niitä rupeaa löytymään noista myyntimoottoreista (eli esim. Mitsuista)?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
-JP- sanoi
Softat varmaankin hoitaa ostaja ? Näin luulisin ?

Epäilen. Kallista ja vaikeaa lähteä tekemään softaa toisten tekemiin moottoreihin (toiselta mantereelta tulevaan moottorinohjaukseen = eri koodijärjestelmällä) + moottorin toimittaja tuskin haluaa jakaa oman koodinsa tekemiseen vaadittua tietoa ja kokemuksia ko. moottorin osalta. Ja päälle vielä takuuasiat.

En minä ainakaan myisi moottoria ilman ohjausta. Kaikki tai ei mitään.

EDIT:

http://www.hestec.fi/etusivu/vag/2.0tdi.html

Kaikki mainitaan yhes koos -> eiköhän siellä ole sama ohjaus, ja sama koodi.

Aika näyttää. Eiköhän tuo vw-tunkio nyt pöyhitä perinpohjin...
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Niko Päivinen sanoi
Epäilen. Kallista ja vaikeaa lähteä tekemään softaa toisten tekemiin moottoreihin (toiselta mantereelta tulevaan moottorinohjaukseen = eri koodijärjestelmällä) + moottorin toimittaja tuskin haluaa jakaa oman koodinsa tekemiseen vaadittua tietoa ja kokemuksia ko. moottorin osalta. Ja päälle vielä takuuasiat.

En minä ainakaan myisi moottoria ilman ohjausta. Kaikki tai ei mitään.

EDIT:

http://www.hestec.fi/etusivu/vag/2.0tdi.html

Kaikki mainitaan yhes koos -> eiköhän siellä ole sama ohjaus, ja sama koodi.

Aika näyttää. Eiköhän tuo vw-tunkio nyt pöyhitä perinpohjin...

Ylen jutun perusteella liipasimella koko EA189 moottorisarja. Eli koskenee VAG EA189 moottorilla varustettuja Lancer, Grandis ja Outlander 2.0 DI-D malleja.

http://yle.fi/uutiset/trafi_laskee_autot__diesel-skandaalin_laajuus_suomessa_selvinnee_tiistaina/8337210


Mielenkiinnolla jään odottamaan, leviääkö homma MAN:n raskaaseen kalustoon. Sielläkin on pärjätty joissain moottoreissa ilman ureaa EURO5 ja EURO6 normeissa. Ainoana valmistajana ;D.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Niko Päivinen sanoi
Kaikki mainitaan yhes koos -> eiköhän siellä ole sama ohjaus, ja sama koodi.

Jos ajatellaan vaikkapa DI-D Lanceria, niin sama Boschin rauta ECU:ssa, mutta softassa on kyllä ainakin heksadumpin analysoinnin perusteella melko paljonkin eroa "vastaavaan" vaggilaiseen.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Seuraava pallo Kostovaunun päästöbingossa huudettu:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/28/skodakin-myonsi-12-miljoonaa-peukaloitua-autoa/201512600/304?n=1&ref=low_story_list

Jäljellä enää yksi pallo, plus lisäpallot Porsche ja MAN. Kuka saa rivin täyteen ensimmäisenä?

Voittaja huutakoon "HUIJAUSTA!", tai vaihtoehtoisesti "NÄITÄ ON MYYTY MILJOONIA!"
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Jos tuosta tulee takaisinkutsukampanja niin onko Trafilla oikeus olla hyväksymättä katsastuksessa autoa jota ei ole käytetty päivityksessä?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
ast sanoi
Jos tuosta tulee takaisinkutsukampanja niin onko Trafilla oikeus olla hyväksymättä katsastuksessa autoa jota ei ole käytetty päivityksessä?

Ymmärtääkseni on.

Softanpäivitysfirmoille tulossa hyvät ajat, päivityksen deletointeja/optimointeja rupeaa menemään PALJON...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Niko Päivinen sanoi
Jäljellä enää yksi pallo, plus lisäpallot Porsche ja MAN. Kuka saa rivin täyteen ensimmäisenä?

Toisaalla joku asioista perillä oleva oli todennut, että MAN on ainoa kuorma-autovalmistaja, jonka vehkeet on Euro 5 ja 6 luokituksella ilman Adblueta. Wonder why :)
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
1414049611.jpg


Ylettyykö tehtaan korkea moraali myös moottoriurheilun puolelle? FIA voisi tutkia tuotakin touhua vähän lisää, ties mitä kekseliästä löytyisi?
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Niko Päivinen sanoi
Seuraava pallo Kostovaunun päästöbingossa huudettu:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/28/skodakin-myonsi-12-miljoonaa-peukaloitua-autoa/201512600/304?n=1&ref=low_story_list

Jäljellä enää yksi pallo, plus lisäpallot Porsche ja MAN. Kuka saa rivin täyteen ensimmäisenä?

Voittaja huutakoon "HUIJAUSTA!", tai vaihtoehtoisesti "NÄITÄ ON MYYTY MILJOONIA!"

Katsoin ekana osoitteen perusteella että 12 miljoonaa skeidaa, mutta sitten kun linkin avasin paljastui että vaan 1.2 Miljoonaa. Jotenkin tuo 1.2Miljoonaa kuulostaa melko pieneltä määrältä vrt audi ~2 miljoonaa ja VW ~11 miljoonaa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eipä mulla oikeastaan muuta, yksittäistapauksia kaikki ;D
 

Liitetiedostot

  • vw-testlab.jpg
    vw-testlab.jpg
    32.9 KB · Lukukerrat 1,026

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
nokonzok sanoi
Toisaalla joku asioista perillä oleva oli todennut, että MAN on ainoa kuorma-autovalmistaja, jonka vehkeet on Euro 5 ja 6 luokituksella ilman Adblueta. Wonder why :)

On MANnillakin kusitankit autoissa. Ei tainnu asioista perillä oleva ollakkaan perillä asioista.

Voisitko joku mode tehdä oman langan tälle VW päästöhuijaukselle?

PJ sanoi, tulkoon oma aihe. Ja katso: oma aihe tuli! - JouniK
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: VW päästöhuijaus

Basbarduu sanoi
On MANnillakin kusitankit autoissa. Ei tainnu asioista perillä oleva ollakkaan perillä asioista.
Niinniin on joissain malleissa...
MUTTA onpa ne markkinoille tuonut euro vitosia ja kutosia joissa ei ad blueta muka tarvittaisi...
Sitä tässä tarkoitettii...
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: VW päästöhuijaus

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/29/tanaan-tunnusti-seat-700-000-huijauksen-piirissa/201512642/304

Viimeinen päästöpallo huudettu. Alle miljoona autoa on kyllä jo niin vähän, että VAG-kielellä tämä on varmastikin jo se yksittäistapaus. Vieläkö jatketaan bonuspalloilla, vai oliko ruudukko jo tässä? Vielä olisi tosiaan jäljellä Porsche, MAN, sekä tietysti ne maailman parhaat myyntimoottorit, joilla Mitsubishi Motorsiakin on siunattu.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: VW päästöhuijaus

MAN kuorma-autot 26 tonniin asti ilman lisäaineita

MAN käyttää Euroopan ainoana hyötyajoneuvojen valmistajana kevyissä ja keskiraskaissa hyötyajoneuvoissaan pakokaasutekniikkaa, joka täyttää säädellyn pakokaasun kierrätyksen (AGR) avulla tiukan Euro 5 -päästönormin ja vaihtoehtoisesti vielä tiukemman EEV-standardin ilman lisäaineita.


http://www.koneporssi.com/uutiset/sukunakoisyytta-ja-takaisin-kierratysta/
http://www.entry.man.eu/man/media/content_medien/doc/entry_page_finland/presse___medien_20/man_tgl_tgm_broschure.pdf

Itsellä on pari MAN:a, josta toinen on varmuudella EURO5 ilman ureaa. Ainakaan kaupanteko hetkellä muilta valmistajilta ei vastaavaa tuotetta löytynyt.

Mutta en silti sano että kusetus leviäisi MAN:n asti, mutta kaikki on mahdollista ;D. Mulle ihan sama, hyviä kaksoisahdettuja moottoreita.

edit: lisäyksenä
EEV-suorituskykystandardi on raskaiden ajoneuvojen osalta vuonna 2009 voimaan astuvaa Euro 5 -päästöstandardia vain vähän vaativampi: ero koskee lähinnä hiukkaspäästöjä muuttuvan kuormituksen ja ajonopeuden tilanteissa, NOx-päästöille vaatimustaso on sama. Seuraavan vaiheen jo valmisteilla oleva Euro 6 -päästöstandardi on todennäköisesti EEV-suorituskykystandardin tasoa.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/sivut/trip.aspx?triptype=ValtiopaivaAsiakirjat&docid=ymvl+24/2006
 
M

mikada

Guest
Vs: VW päästöhuijaus

Ja tässä sisäpiirin tietoa skandaalista :D
https://www.youtube.com/watch?v=dKef1JFpiCA
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: VW päästöhuijaus

Osakkeenomistajat varmasti tyytyväisiä kurssin kehitykseen
 

Liitetiedostot

  • nimetön.jpg
    nimetön.jpg
    113.3 KB · Lukukerrat 725

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: VW päästöhuijaus

Jr- sanoi
Osakkeenomistajat varmasti tyytyväisiä kurssin kehitykseen

itse oottelisin ja sijoittaisin kohta... on meinaa semmone tehdas että kurssihan ei tule pysyy noin alhaalla.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: VW päästöhuijaus

Maikkarin käännökset...

The US prescribes fines of up to $US 37,000 per car for breaches of its Clean Air Act, meaning Volkswagen could face $US 18 billion in penalties – $25 billion in Australian dollars.
 

calle

Galant 2.5 V6 -97, ex Galant 2,0 -91, EVO III
Liittynyt
17 Toukokuu 2006
Sijainti
Tammisaari
Vs: VW päästöhuijaus

Mizushima sanoi
Suomen huijausvolkkarien määrällä se tekisi 47 000kpl x 690 000€ = onko se 32 miljardia? SYNTAX ERROR

Olisi melkoinen potti valtiontaloudelle ;D.

VAG sukeltaa...

Ton laskelman mukaan niin ei tarvi Sipilän koskea meidän pienitulosten palkkaa :D
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: VW päästöhuijaus

Harri K sanoi
itse oottelisin ja sijoittaisin kohta... on meinaa semmone tehdas että kurssihan ei tule pysyy noin alhaalla.

Totta kai jossain vaiheessa kannattaakin sijoittaa mutta ei vielä vähään aikaan. Kurssi ei tule raketoimaan, joten kannattaa seurailla nuo vahingonkorvausoikeudenkäynnit ihan rauhassa alta pois (tai ainakin katsoa mitä siellä syytteissä vaaditaan).
 
M

mikada

Guest
Vs: VW päästöhuijaus

Saa nähä miten käy koko konsernille. Hirveät sakot ja pisteenä i:n päälle, niin ihmiset ei kelpuuta enää kyseisen konsernin kulkineita protestina.
Saa siinä olla vaikka kuinka iso konserni, niin rahat ne loppuu semmosellakin jossain vaiheessa.
Isolla konsernilla rahat loppuu yllättävänkin nopeaa jos ei kauppa käy ja kulut pysyy ison konsernin mukaisena.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: VW päästöhuijaus

MitsuMi sanoi
Saa nähä miten käy koko konsernille. Hirveät sakot ja pisteenä i:n päälle, niin ihmiset ei kelpuuta enää kyseisen konsernin kulkineita protestina.
Saa siinä olla vaikka kuinka iso konserni, niin rahat ne loppuu semmosellakin jossain vaiheessa.
Isolla konsernilla rahat loppuu yllättävänkin nopeaa jos ei kauppa käy ja kulut pysyy ison konsernin mukaisena.

Jos nyt tartutaan vain tähän, niin minä suuresti ihmettelen, että näihin autoihin on niin kova luotto ollut kaikkien niiden öljynkulutus, jakopää, dsg jne ongelmien kautta, jotka on oikeasti maksaneet tuhansia euroja rahaa ihmisille. Muutama VAG-laite kulkeutunut omiinkin käsiin ja syystä tai toisesta nyttenkin ollut kolmisen vuotta 1.4tsi dsg:llä, joten ihan ilman kosketuspintaa ei mennä.

En tiedä kuinka tulevat homman kursimaan kasaan, mutta jos olemassa olevien autojen kulutukset tai tehot EIVÄT tule muuttumaan siintä, mitä on luvattu, niin minkä takia näitä nyt yhtäkkiä alettaisiin väheksymään? Luonnollisesti hyvin väärillä tiedoilla on ihmisille uskoteltu, että vihreät arvot tässä täyttyy ja kyyti on mukavaa ja tehokasta, kun autoja on kaupiteltu ja ympäristön kannalta hieman menee laskennat uusiksi, kun ne uudet "vähäpäästöiset" autot eivät teillä lisääntyessään tuokkaan kaivattua luonnon parantumista, ilmansaasteista puhumattakaan.

Periaatesyistä voidaan olla hankkimatta autoa, mutta aika yksittäisiksi tapauksiksi tulenevat jäämään (ja näitä on aina..) kun korjauksien ja muiden EI PITÄISI omistajaa/haltijaa koskettaa.


Tosin seuraavaa VAG tulee tuolta omistusosuuksien kautta, kunhan pelimerkit on siinä kohtaa tilillä eikä muissa "hyvissä sijoituksissa..." ;D
 
Ylös Bottom