Wanhan 79´sapporon kone.

jmk-galant.82

Galant sigma -77 6G72TT
Liittynyt
1 Tammikuu 2005
Sijainti
Pirkanmaa, Tampere
Minkäslainen moottori oli tuo 2.0GSR kone vakio solexeilla. Eli tietäiskö kukaan tehosta, puristus suhteesta, perävälityksestä ja kestävyydestä?

Oliko siinä jotain heikkouksia?

Mistä löytyis koneeseen uusia osia?
 
ainakin mun näkemässä 79' GSR saparossa on
g52 niillä solex tuplilla...
ja oliko tehoa nyt sen 110hv (sama ku 2.0GSR Celestessä)

ja mitsun trukkihuollosta saa ihan kaikki koneen osat vaikka uuden vaihtokoneen.... ;D
 
allright. No sittenhän niistä tyyppivioista on ainakin osa tiedossa:

-ensimmäisen vian sanoitkin jo: Solex, tuo kaasuttimien Lucas. (Ei vaan, kai ne toimii jos ovat ehjät.) Virityskäytössä niillä tuskin kuitenkaan tekee mitään.
-kannet halki
-jetvalvet (jos on)
-jakopää voi olla kulunut, kallis uusia
-koneen koko on selkeästi miinus: 4G63 on selvästi kompaktimpi, luultavasti myös kevyempi
-viritysosien saatavuus lähes olematonta, kaikki saa askarrella itse. Tämä pätee kyllä oikeastaan kaikkiin Mitsun 8-valve koneisiin.
 
Koneen tyyppi on 4G63B joka neljän vuoden jälkeen käy taas hienosti ja solexit on kunnossa.! :peukku

Täänään koko päivän tein pako putkea sapporoonni!

Käytöön otto vuosi on -80
 
4G63!

no vikalista lyheni selvästi:

-kannet halkeilee
-solexit on solexit myös G63:en kyljessä...
-jos nokka-akselin laakerointi on kulahtanut, niin korjaaminen on lähes mahdotonta...

Viri-osia ei nyt mitenkään mahdottomasti ole liikenteessä, mutta paremmin kuin G5 koneisiin...
 
Takaisin
Ylös Bottom