Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=40073.0

Ajatuksia, kommentteja?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Voithan ajatella positiivisesti että jos autolla EI ole kovin mahdottomana ajettu tuon "kansivaurion" jälkeen, että kansi/pahvi voisi olla vielä siltikin ehjä ja vain pumppu olisi rikki? Ajattele positiivisesti :) Ei se auto vielä välttämättä yhdestä keittämisestä hajoa.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Jooh, kyllä mä olin henkisesti varautunu siihen moottorin vaihtoon, mutta pitää ny kattoa saako ton elvytettyä, niin sais ton toisen galantin veljelle.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Nappaa kansi pois, eihän tuo niin kovin suuri homma ole :) selviää paljon.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Jotenkin vierastan ton kannen irroittamista "turhaan", mutta sillähän se helpointen selviäisi.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Pienempi homma se on se vesipumppu vaihtaa kun se joutuu vaihtaa kai kuitenkin :)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Pienempi ja pienempi, tosiaan pitää se kuitenkin vaihtaa, mutta kuka ihmeen idiootti ton on suunnitellu että pitää purkaa about koko jakopää että saa vesipumpun irti vaikkei se edes jakohihnan avulla pyöri.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Wlooffy sanoi
Pienempi ja pienempi, tosiaan pitää se kuitenkin vaihtaa, mutta kuka ihmeen idiootti ton on suunnitellu että pitää purkaa about koko jakopää että saa vesipumpun irti vaikkei se edes jakohihnan avulla pyöri.

Varmaan siksi että se vaihdetaan yleensä samalla kun jakohihnakin :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

vastataas oikeeseen topikkiin, joo eli tuo 2 napanen on ilmastoinin anturi (koneen lämpötila)
tuo 1 napanen voi olla lämpömittarin anturin johto, se on yleensä termarikotelon etupuolella.

onkos sulla jakaja oikeassa kohdassa? jos siis tuntuu ettei anna kipinää? ja jakajan johto varmasti kiinni?
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Mr mmc sanoi
vastataas oikeeseen topikkiin, joo eli tuo 2 napanen on ilmastoinin anturi (koneen lämpötila)
tuo 1 napanen voi olla lämpömittarin anturin johto, se on yleensä termarikotelon etupuolella.

onkos sulla jakaja oikeassa kohdassa? jos siis tuntuu ettei anna kipinää? ja jakajan johto varmasti kiinni?

Jakaja oli moottorissa kiinni kokoajan. Testasin ottamalla tulpan irti ja maadoittamalla sen kanteen, jolloin kipinää ei tullut.

Yksi lämpömittarin johto siellä on jo minusta kiinni.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

kun kääntää virrat päälle syttyykö ce valo? ja senhän pitäs sammua muutamien sekuntien kuluttua vaikka ei starttaa.

edit:
pitää vähän kirjoitella lisää... kun heräs vähän paremin tähän aamuun...

eli kipää ei tule, tuleeko pa-pumpun tarkistus liittimeen virta?
naksahtaako rele apukuskin puolella startatessa?

kipinän puute voi johtua, ecusta, eci sulakkeesta,ptu yksiköstä ja jakajasta(kampiakselinasento anturi)
oikeestaan muuta ei ole mikä estäisi käyntiin lähtön tai yleensä edes yrittää.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Mr mmc sanoi
kun kääntää virrat päälle syttyykö ce valo? ja senhän pitäs sammua muutamien sekuntien kuluttua vaikka ei starttaa.

edit:
pitää vähän kirjoitella lisää... kun heräs vähän paremin tähän aamuun...

eli kipää ei tule, tuleeko pa-pumpun tarkistus liittimeen virta?
naksahtaako rele apukuskin puolella startatessa?

kipinän puute voi johtua, ecusta, eci sulakkeesta,ptu yksiköstä ja jakajasta(kampiakselinasento anturi)
oikeestaan muuta ei ole mikä estäisi käyntiin lähtön tai yleensä edes yrittää.

CE-valo syttyy ja sammuu normaalisti kun laittaa virrat päälle.
Kipinää ei tule, tarkistettu nyt toisestakin tulpasta.
PA-pumpun tarkistusliitin?
Naksahtaa rele apukuskin jalkatilassa.

Moottori on tosiaan autosta jossa se toimi, ja siinä mukana tuli myös tuo PTU ja virranjakaja.

Onkos tuo ECI-sulake missä?

Ei kait tuossa sytytyksen ohjauksessa ole mitään eroja vähäpäästöisen ja ei vähäpäästöisen välillä?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

eikat ole mitään hälyä tms käynistyksen estoa?

kun sama jakaja on molemissa, 91-93 on erilainen jakaja.

eci sulake on akun kengässä. mutta jos ce valo toimii niin on siellä virta kotona....

vaihdoitko imusarjoineen päivineen koko koneen?
mietin että oliskohan jakaja-puola välinen johto heikko tai jotain? entäs jakajan kansi ja pyörijä?
ovat oikeet parit että toimivat, sitä on matalaa ja korkeeta mallia.

toki tuo että rinkikellokaan ei pompi viittaisi siihen että jotain on pimeenä jakajan sisällä olevassa kampiakselin asentoanturissa.

syöttöhän rinkikellolle tulee ptu:lta se valkoinen johto + liitin siinä ptu vieressä on rinkikellon johto.
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

onko ecun talles siitä autosta mistä kone on peräisin..? jos on niin koitappa vaihtaa se sinne..
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Eilen se sitten lähti käyntiin kun niitä johtoja siellä heilutteli / varmisti että kaikki liittimet oli kiinni.

Mikäs sen lämpömittarin johto oli? Olikos se se kaksinapainen mikä tulee siihen termarikotelon taakse vai se yksi napainen mikä tulee siihen termarikotelon päälle?

Oli vaan auto siinä tyhjäkäynnillä jonkun 10min eikä lämpömittari hievahtanutkaan, yleensähän se on edes vähän noussut tuossa ajassa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

lämpömittarin johto on se joka tulee sinne termarikotelon etupuolelle, yksinapanen
ecun lämpötila on se 2 napanen.
 

Jyrsis

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Joko tää toimii?
Ensiviikolla saat tulla kouvostoliittoon asennusavuksi.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffyn Galant E33A Keskustelu

Jyrsis sanoi
Joko tää toimii?
Ensiviikolla saat tulla kouvostoliittoon asennusavuksi.

Tää toimii kun unelma, muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta.

Kiitoksia vaan moottorin vaihtoavusta.

Sunnuntai-maanantai vois onnistua.
 
Ylös Bottom