www.electricchargers.com

galant89..

Galant -93 ja Lancer -87
Liittynyt
2 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kajaani
Mikä tuo on? onko kellään kokemusta nuista? näyttää olevan muitakin valmistjia.. :driver
 
Käytännössä lienee laitetuuletin putkessa. Jokainen voi itse kokeilla paljonko laitetuuletin saa tuotettua painetta... ::)
 
jossain lehdessä on ollut dynotestiä, muutama hevonen on tuntunut virityksen yhteydessä poistuvan, unohda koko juttu.
 
Negatiivinen vaikutus on varsin mahdollinen kun imuputkeen tungetaan virtausta vastustavaa roinaa sisälle.
 
Mutta saahaanhan 12v jännitteelläkin tehtyä melko tehokas puhallin..? kun on vaan tarpeeksi tehokas moottori ja iso rupelli. ja saahan sitä jännitettä nostettuakin jos on tarpeen. ois hauska tietää minkä verran tuo muka ahtaa. 0,5bar?
 
Ei toimiva sähköturbo ole mitenkään mahdoton ajatus teoriassa. Kyse on lähinnä siitä ettei sen toteuttaminen ole mahdollista kovin edullisesti. Ei ainakaan tuollaisella 100 taalan muoviputkilolla. :)

Polkupyörän pumpullakin saa useita bareja painetta. Pelkän paineen lisäksi pitäisi pystyä pitämään sitä painetta myös silloin kun moottorin läpi liikkuu jonkunlainen ilmamäärä.
 
"sähköturbon" teholisä vaan hukkuu siihen, että se tarvitsee niin pirusti virtaa pystyäkseen pitämään painetta virtauksessa. Plus miinus nolla, ehkä jääkin sinne miinuksen puolelle silti ;D

taikka toisaalta, voisihan se toimia jos takakontissa olisi tarpeeksi iso läjä akkuja. Sittenkin se teho vaan hukkuisi niiden liikuttamiseen. :)

mut entäs erillisellä polttomoottorilla toimiva puhallin? (enkä tarkoita mitään lehtipuhallinta tällä kertaa)
 
Sähköturbo voisikin toimia lähinnä lyhytaikaisesti kiihdytyksissä antaen lisää huipputehoa. Hyötysuhteen parantamiseen on parempiakin vaihtoehtoja.
 
Herää kysymys jos tuollainen sähköturbo olisi edes jokseenkin toimiva niin miksi sitä ei ole toteutettu vielä minkään autotehtaan puolesta
 
Siksi kun halvemmalla tekee pakokaasuahtimen ja se pyörii tavallaan ilmaisella hukkaenergialla aina kun tehoa tarvitaan eikä vain silloin kuin akuissa sattuu olemaan energiaa.

Mutta jos otetaan pakokaasuahtimen tai remmiahtimen kompressori ja pyöritetään sitä sähköllä tarpeeksi lujaa niin miksei se toimisi? Mitään järkeä siinä ei tosin ole jo kustannussyiden vuoksi.
 
tommosen mä värkkään heti.. :)
Niin tulihan sitä joskus aikoinaan kokeiltua mopoon tuota laitetuuletinta.. ei hirmusesti ahtanu ;D
Jos laittasi jonkun polttavan-rc:n moottorin pyörittämään rupellia niin mitenkähän kävisi? Tai sitten jos kokeilis että laittaa tavallisen pöytä tuulettimen ja siihen iso suppilo..
Rupeis se vihellys kuulumaan. ;D ;D
 
galant89.. sanoi
tommosen mä värkkään heti.. :)
Niin tulihan sitä joskus aikoinaan kokeiltua mopoon tuota laitetuuletinta.. ei hirmusesti ahtanu ;D
Jos laittasi jonkun polttavan-rc:n moottorin pyörittämään rupellia niin mitenkähän kävisi? Tai sitten jos kokeilis että laittaa tavallisen pöytä tuulettimen ja siihen iso suppilo..
Rupeis se vihellys kuulumaan. ;D ;D

helpompi vaihto ehto on varmaan laittaa se ahdin suoraan ;)
ja varmaan paremin toimii... ;D
 
Pitasko rakentaa sellainen starttimoottori joka voisi antaa vauhtipyoralle lisavauhtia milloin vain. Sittenhan se olisi jo vahan kuin sahko-auto ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom