xenonvaloasiaa.....

vee8

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2013
Auto on ASX. Laitoin ensin siihen pitkien tilalle 35Wattisen jälkiasennusxenonsarjan. Valot toimi hienosti muuten, mutta syttyivät hitaasti, sekä valoteho oli vieläkin aika niukka. Hommasin siihen 55Wattisen jälkiasennusxenonsarjan. Siinä ilmenee seuraavanlaista ongelmaa : Valot välkehtii, aivankuin sisällä olisi elävä liekki, eli valokuvio liikkuu ja väri ailahtelee välillä punertavaksi. Tämä kaikki on todettu paikallaan ollessa, moottorin ollessa seis. Joten ei liity mitenkään polttimon kiinnitykseen tms. Onkohan ballastissa vika, vai polttimossa. Uskallanko kokeilla niitä vanhemman sarjan hilppeitä "ristiin " tän uudemman kanssa??? Ovat eri tehoisia......Vanha sarja 35W ja uudempi on 55 W. uusi sarja syttyy kyllä nopeammin kuin vanha, joten sen ballasti on nopeampi. Kertokaa viisaammat, mitä kannattaa tehdä? Kiitos :driver
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: xenonvaloasiaa.....

Kuulostaa siltä että olet ostanut paskaa. Välkehtivätkö molemmat polttimot? Värin muuttuinen tapahtuu yleensä polttimon elinkaaren lopussa. Periaatteessa voit laittaa 35W polttimot 55W ballastien kanssa mutta oletan että ne palavat äkkiä loppuun mutta voivat olla sen aikaa kun toimivat kirkkaat. En kuitenkaan kehoita tekemään niin tai ota vastuuta jos käy jotain.
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: xenonvaloasiaa.....

Tainnu olla nelisen vuotta 35w/55W yhistelmä käyttiksen pitkissä eikä nuissa vielä lopun merkkejä näy. Että ei taida ratkasevasti lyhentää elinikää. Että jos toimii hyvin 35W polttimo 55W ballastilla ni kiinni vaan.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: xenonvaloasiaa.....

SYTTYMISNOPEUS JA VALOTEHO: Saavuttaaksesi suurimman mahdollisen syttymisajan polttimon ollessa kylmä, tulisi valita mahdollisimman suurella sytyttämisvirralla oleva ballasti sekä pienitehoinen, pienellä kaasusäiliöllä oleva polttimo. Kun valitset polttimon jonka ominaisteho on lähempänä ballastin antamaa ulostulotehoa, saadaan puolestaan paras valoteho, eli suurin mahdollinen valoteho siis saavutetaan käyttämällä 75W ballastia sekä 75W polttimoa. Karkeana esimerkkinä 75W ballasti sytyttää 35W polttimon välittömästi täyteen valotehoon, mutta 75W polttimolla saavutetaan noin 20% parempi valoteho hieman pidemmällä syttymisajalla. Polttimon keston ja syttymisajan suhteen F7 70W ballasti ja CnLight 45W -polttimo ovat ERITTÄIN hyvä yhdistelmä, mutta "pikku"polttimon käyttöikä isommalla 75W ballastilla alkaa jo kärsimään, joten tästä syystä onkin suositeltavaa käyttää 75W ballastin kanssa aina 75W polttimoa vaikka syttyminen kestääkin hieman pitempään.

Tuosta ohjetta. Katuauto.fi-sivuilta löytyy muutakin juttua ja laadukkaita valoja.
 
Ylös Bottom