Yksi pytty pelistä pois

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Starttasin koneen ja huomasin, että nyt ei kaikki pytyt lähteny toimimaan. Mikään ei auta, yksi pytty vaan on pelistä pois. Tarkistettu on:
-Kipinä kunnossa, tulppiakin koitettu lisäksi vaihtaa
-Puristukset kunnossa
-Ruiskuventtiilien paikkoja vaihdeltu, ei vaikutusta
-Venttiilejä tarkistettu sen verran, että aukeavat normaalisti
Yksi sylinteri ei vaan toimi missään vaiheessa ollenkaan. Helvetin moinen tärinä ajaessa ja luonnollisesti tehot poissa.
Kyseessä siis GTi Lancer 1.8 -91

Joudunko vain ajelemaan kolmella pytyllä ja jättää ohitukset tekemättä?
 

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Unohtuikin mainita, että en itse autoon ole tässä tapauksessa koskenut. Autoasi-korjaamossa vikaa yrittivät selvittää, mutta tuloksetta.

Voiko kansipahvin tai venttiilien ongelmat aiheuttaa tätä? Entäs jakopään ... asiat? (Ei ajatus kulje kun hatuttaa)

PS: Tähän mennessä vikoja, kun 166tkm mittarissa joista minulla auto ollut 15tkm:
-Vaihdelaatikko levinnyt
-Käsijarrun mekanismi mennyt takajarrusatuloista
-Jarrupaineensäätöventtiili
-Vasemman takalasin ikkunahissi
-Ja nyt tämä uusi

Lisäksi rassista on vaihdettu kaikki iskarit, vetarit ja ties mitä muuta. Kyllä todellakin olisi pitänyt ostaa Corolla :seina
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Kyllähän jakopää voi vaikuttaa. Luulisi että olisivat huollossa tsekanneet ajoitusmerkit kun kaiken muunkin ovat tehneet. Ohivuotomittaus olisi ollut kanssa ihan asiaa tehdä.
 

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Vein nyt auton seuraavalle korjaajalle. Tämän mielestä jakopään hihna piti ääntä, ehtii kuitenkin autoa paremmin katsomaan vasta ensi viikolla. Ruiskusuuttimille tulee virtaa ja ihan sama mitä tekee niin se on kokoajan sylinteri nro. 1 joka on pimeenä. Voiko vika piillä ecussa?
 
J

janialho

Guest
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Veikkaisin ecu vikaa.. ehkä tässä vaiheessa helppo korjata..Tälläkin paltalla majailee ainakin pari minimeriikiä jotka noita korjaavat ja testaavat.
Esku ja JaniAlho

jälkimmäiseen saat yhteyttä jani.alho@elisanet.fi
ja Eskuun kun googlesta haet "finnware" nimellä.
ps. toivottavasti saat autosi kuntoon.
 
J

janialho

Guest
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Toden näköisesti vika koodeja ei ole .. ainakaan tähän vikaan liittyviä. Vaihdas pimeenä olevan pytyn ruiskutus suuttimen johto jonkun toisen kanssa ristiin .. niin siirtyykö vika toiseen pyttyyn.. jos näin niin ecu korjaukseen ja nopeasti.
 

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Vs: Yksi pytty pelistä pois

No niin nyt olis ECU kädessä. Eli kellertävä metallilaatikko, missä on kolme liitintä? Otan yhteyttä sähköpostilla.
 

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Muutamia kyssäreitä odotellessa. Voiko johtua ECU:sta kun kierrokset seilaavat aina käynnistäessä ja pysähtyessä. Pari kertaa käy parissa tonnissa ja sitten laskee tasaiseen tuhanteen. Vai onko mitsun ominaisuus? Viime talvena näytti CE valoa yhden reissun ajan ja siitä parin kuukauden päästä teki yhdessä startissa saman mitä nyttenkin. Vika hävisi kuitenkin koneen lämmettyä.

Mitäs osia nuo mustat napit ovat tossa ECUn piirilevyllä (2kpl)? Voiko jokin ulkoinen vika hajoittaa ECUn?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Jos ecu on käsissä ja avattuna niin katso konkkien kunto. Onko joku pullistunut tai peräti vuotaako? Siinä lienee yleisin vika.
 

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Lähetin jo Ecun korjaukseen, mutta nopealla katsomisella ei konkissa pullistuksia ollut. Jokin näytti olevan kyllä kyrvähtänyt, koska kotelon sisäpuolella oli palojälki ja piirilevyllä pikkaisen mustaa. Toivotaan että on korjattavissa vielä.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Yksi pytty pelistä pois

janialho sanoi
Toden näköisesti vika koodeja ei ole .. ainakaan tähän vikaan liittyviä. Vaihdas pimeenä olevan pytyn ruiskutus suuttimen johto jonkun toisen kanssa ristiin .. niin siirtyykö vika toiseen pyttyyn.. jos näin niin ecu korjaukseen ja nopeasti.

no johan pomppas ;D eihän se voi tollai muuhun pyttyyn siirtyä vika,sillä ei se joka kierroksella joka pyttyyn ruuttaa bensaa.

nyt alho ajatus käteen ;)
 
J

janialho

Guest
Vs: Yksi pytty pelistä pois

No otappas aivot käteen ja mieti viellä uudelleen... no vika löyty ja on korjattu ... ja juuri siinä missä epäilin...

niin jotku ruiskuttaa kahden seteissä ja yleensä kaikki yhtä aikaa... Jossain ensimmäisissä volkkariin asennetusta jetronikeissä ruiskutti joka pytylle erikseen.. niin tämä koskee nyt neli pyttysiä
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Yksi pytty pelistä pois

jaa ettäkö ruikkii joka pytylle yhtäaikaa bensaa vaikka olis jossain pakotahti meneillää,toki imuvenat sillon kii mutta typerältä vaikuttaa silti. ja olen ymmärtäny niin että ruikkaa sillon kun imutahti,ja sitä bensaa tarvii. ::)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Jos suuttimien aukioloaika esimerkiksi 75% täyskaasulla maksimikierroksilla niin siinä vaiheessa on aika turhaa sanoa että edes "sequential fire" systeemi avaisi suutinta imutahdin kohdalla...

Mutta kyllä, autoissa on erilaisia järjestelmiä ja osa niistä avaa esimerkiksi kaikkia suuttimia kerralla tai kahta kerrallaan.
 

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Vika tosiaan siirtyi toiseen pyttyyn kun johtojen paikkaa vaihtoi. Nyt on ECU janialhon korjauksesta tullut, mutta en ole sitä vielä kiinni saanut, auto kun on korjaamolla.

JA NÄIN SIINÄ SITTEN KÄVI:

Alle viikko meni siitä kun boksin janialholle lähetin, kun auto on jo kunnossa. Toimii huomattavasti paremmin kuin sillon kun auton ostin (16 tkm sitten)! Kaikki häröilyt loppuivat, kone tuntuu jopa tehokkaammaltakin. Hintaa korjauksella oli 140€ postikuluineen, ja lähtökohtanahan oli pahasti kyrvähtänyt ECU. Kiitän ja suosittelen! Huomenna ei olisi enää laina-autoa ollutkaan saatavilla, joten kävi paremmin kuin hyvin.
 

JereKönssi

New Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2017
Vs: Yksi pytty pelistä pois

Hei osaako kukaan auttaa, itsellä aivan täysin sama ongelma (ykköspytty ei pelissä, pätkii paukuttaa ja nykii menemään.) mutta suuttimia en ole kattonu, tosin ykköspytyn tulppa märkä eli luulis ainakin bensaa saavan?Puristukset mitattu ja tallessa. Vaihdoin suutinten johtojen paikkoja mutta vika ei itselläni siirtynyt toiseen pyttyyn, voiko vika silti olla ecussa vai missä hitossa? Myönnän etten ole autoja paljon räpellellyt joten siksi vähä kyselen jeesiä. Tulpat , tulpanjohdot ja puola vaihdettu. Aluksi vaihoin puolan jonka jälkeen löi kipinän läpi toisesta , vaihdoin aiemmin vaihetun puolan taas toisen paikalle ja se läpilyönti kyllä loppui mutta silti ykköspytty pimeenä
 
Ylös Bottom