Yleistä juttua GDI Galantista

M

mikada

Guest
Ajattelin perustaa tämmöisen topiikin kun ei oikein tämä minun kysymys mihinkään valmiin otsikon alle sopinu ja ei tuohon EGR otsikonkaan alle viitti kaikkea laittaa :). Voi tämän tietty poistaa jos täällä järkevämpikin topiikki on tätä varten. Mutta kysymys. Huomasin, että mulla oli GDI Galantissa roikkunut maajohto jo pitkään turhanpanttina eli se maajohdon pätkä, joka lähtee rintapellistä. Mahtaako sen tarkoitus olla maajohtona kaasuläppäkotelon runkoon? Siihen sen pituus ainakin kävi ja liittimen pään reikä sopi hyvin niiden pulttien kokoon millä kaasuläppäkotelo on kiinni.
Toinen kysymys liittyisi itse kaasuläppäkoteloon eli mikä merkitys on kaasuläppäkotelon oikealla puolella olevalla johtoliittimellä? Siinä on + ja - arvot ja sitä liittimen ruuveja löysyttäessä sitä voi liikuttaa. Maalaisjärki sanoisi kun sen aukaisin, että olisi tyhjäkäynnin säätö jutska ja kun kokeilin siirtää sitä, niin mielestäni tyhjäkäynti nousi, mutta kun täällä on joskus mainittu, että GDI:ssä ei voi säätää tyhjäkäyntiä. Kun en tienny, niin palautin sen siihen keskiasentoon missä olikin.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Aikaisempaan kysymykseen ei ilmeisesti kellään löytyny vastausta, joten uutta putkeen. No minun Viivillä (Galantilla) alko nää Joulu hössötykset vituttamaan. Ensin se alko kiukuttelemaan kun painoi liikaa kaasua eli löi moottorin vikavalon vilkkumaan ja kun painoi kytkimen pohjaan niin sammu. Sitten se teki semmoset, että kun liikenne valoihin pysähty, niin alko taas vikavalo vilkkumaan ja tyhjäkäynti kiekat humpasi 1000-2000 välillä hervottomasti ja kävi sen kuulosesti niin ku ei kaikki pytyt olisi kybällä matkassa. Molemmista vikatapauksista selviää sillä kun sammuttaa auton 5-10 sekunniksi ja käynnistää uudestaan niin kaikki rokkaa taas siihen asti kun Viivi saa seuraavan kerran raivarit (nyt muuten piti kaupunkiin mennessä 15 km matkalla 3 kertaa buutata Galantti eli sai kolmet raivarit). No olisin menny vikakoodit luetuttamaan Aineelle, mutta siellä oli testeri paskana. No Veholla kun on edustuksessa liuta romuja automerkkejä, niin siellä on sitten melkein 2 viikon jonot, että pääsee luetuttamaan vikakoodit. Nyt sitten Jouluvisa foorumilaisille. Mitä arveletta syyksi Viivin oudolle käyttäytymiselle? Omat vaihtoehdot käyttäytymiselle ovat seuraavat A:Viivillä on huonot päivät (menkat) B:Kaasuläppäkotelo C:Kampiakselinmen asentotunnistin. Noista kuitenkin eniten veikkaisin C vaihtoehtoa eli kampiakselimen asentotunnistin, koska se ei merkkaa reviriään joten A pois laskuista :). Kaasuläppäkoteloakaan en ihan heti usko, koska käynti meni huonommankuuloiseksi kun tyhjäkäynti sekosi ja kun se ensimmäisen kerran hyyty kiihdyttäessä, niin putsasin kunnolla kaasuläppäkotelon ja voitelin kaasuläpän akselin ja kävin uudelleen testaamassa ja kiihdyttäessä voimakkaasti teki taas samat temput eli putsauksella ei ollut yhtään mitään vaikutusta. Mutta löytyykö täältä porukalta mielikuvitusta muista vaihtoehdoista?
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Vastaus on : Vaihtoehto C.

On aivain samat oireet omassa Gallussa viimeisen kolmen kuukauden aikana, suunnilleen kerta kuukauteen on tullut noin oireet. Ja joka kerta ollut sama vikakoodi: Kampiakselin asentotunnistin.

Toinen mikä on vikakoodi, mikä yleensä on löytynyt, on nakutuksentunnistin.

Mulla nyt viimeisen parin buutauksen jälkeen on välähtänyt moottorin vikavalo n.30sekunniksi, minkä aiheuttaa nakutuksentunnistimen vikakoodi. Tämä tiedetään siitä kun viime kerralla Gallu hyyty, niin oli Bosch:n lukija mukana.

Het kun auto piiputti niin lukija kiinni ja viat kuitattu. Auto matkaan, valo välähti, vehkeet seis, koodit ylös ja kuitaukseen. Ekan aiheutti siis kampiakselin asentotunnistin ja toisen nakutuksentunnistin. Nakutuksentunnistimen takia auto ei hyydy.

Tulipas sekavasti kirjoitettua, mutta ehkä sen asian tuolta löytää...
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No hyvä, että tuo minunkin epäilys saa kannatusta. Funtsin, että jos kävis suosiolla hommaamassa sen asento tunnistimen, niin ei tarvis kiukuttelevalla autolla ajella melkein 2 viikkoa. Olishan se paljon halvempikin kuin tuo mitä olen pelänny eli kaasuläppäkotelo. Asentotunnistin ei maksa kuin 130€, mutta tuo helevatun läppäkotelo onkin sitte 1490€ :nykii
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

se maajohto... se kuuluu siihen imusarjaan kiinni...
kone kannattaa maadotta kunnolla...

meinaan jos on heikko maadotus niin antureita poksuu/antaa väärää tietoa :-\
osittain kun ottavat maan koneesta
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Olishan se paljon halvempikin kuin tuo mitä olen pelänny eli kaasuläppäkotelo. Asentotunnistin ei maksa kuin 130€, mutta tuo helevatun läppäkotelo onkin sitte 1490€ :nykii

Oletko kysynyt tuon hinnan siis timanttitiskiltä? Tietää itse käydä kyselemässä, ens vuoden puolella kun on rahaa...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Olettekos kulutuksessa huomannut eroja bensa-asemien suhteen?

Yleensä tankkaan aina ABC-asemalla, ja ysikasia tietty. Kulutus pyörinyt 6.9-7.5 välillä meikäläisen ajolla, välillä koitin Nesteen 98 ja silloin meni 8 litraa että hujahti... Nyt viimeksi laitoin sitten ST1 98 ja joku 450km ajettu kun mittari on toiseksi viimeisellä viivalla. Aakkosaseman bensalla siis ajelee yleensä sen 580-600km ennen kuin mittari on noin alhaalla.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Oletko kysynyt tuon hinnan siis timanttitiskiltä? Tietää itse käydä kyselemässä, ens vuoden puolella kun on rahaa...
Juu timanttitiskin hintoja molemmat

Mr mmc sanoi
se maajohto... se kuuluu siihen imusarjaan kiinni...
kone kannattaa maadotta kunnolla...

meinaan jos on heikko maadotus niin antureita poksuu/antaa väärää tietoa :-\
osittain kun ottavat maan koneesta
Jaaha. Siksiköhän se on tuo tunnistin sitte poksahtanu, kun se maakaapeli on roikkunu jouten ties kuinka pitkään :seina No pitää laittaa se sitten imusarjaan kun nyt mulla on se kaasuläppäkotelon pultissa kiinni.

nostokurki sanoi
Olettekos kulutuksessa huomannut eroja bensa-asemien suhteen?

Yleensä tankkaan aina ABC-asemalla, ja ysikasia tietty. Kulutus pyörinyt 6.9-7.5 välillä meikäläisen ajolla, välillä koitin Nesteen 98 ja silloin meni 8 litraa että hujahti... Nyt viimeksi laitoin sitten ST1 98 ja joku 450km ajettu kun mittari on toiseksi viimeisellä viivalla. Aakkosaseman bensalla siis ajelee yleensä sen 580-600km ennen kuin mittari on noin alhaalla.
Olen huomannu ja suurinpiirtein kaikilla muilla bensoilla tuo toimii paremmin kuin Nesteen bensoilla. Ite ajelen Teboilin 98:lla ja hyvin pelittää.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tässä pakkaskeleillä oon huomannu et aikalailla tulee pakokaasuja sillee puolikylmänä kun odottelee liikennevaloissa, no toisaalta kuluttaahan toi vähän bensaakin.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Tässä pakkaskeleillä oon huomannu et aikalailla tulee pakokaasuja sillee puolikylmänä kun odottelee liikennevaloissa, no toisaalta kuluttaahan toi vähän bensaakin.

Niinhän noista tulee, ihan normaalia. Vr-4:sta niitä vasta tuleekin :) Iso moottori ja isot virtaukset, gdi:kään ei käy paikallaan tyhjäkäynnillä laihaseoksella ees. Muutenkin noi gdi-laitteet näyttäs aina "savuttavan" hieman enemmän ku normimoottorit.Carisma + Galant.

Itsellä ollut aika paljon kränää saada vaihteita kylmänä sisään, erityisesti 2 vaihdetta. :'(
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Itsellä ollut aika paljon kränää saada vaihteita kylmänä sisään, erityisesti 2 vaihdetta. :'(

Itse olen huomannut saman ongelman nyt näillä kylmillä... Ajattelin, et johtuu varmaan laatikon öljyista, kohta ajettu 240000, seuraavassa huolossa pitäisi vaihtaa öljyt. Mutta ilmeisesti muillakin on samoja onkelmia, laatikko jäykkä kylmillä?

Sit ihan mielenkiinnosta kymysys, onko joku kokeillu 95 ja 98 kulutuseroja? Siis kuluttaako auto miten paljon enemmän bensaa 95:lla?
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Sit ihan mielenkiinnosta kymysys, onko joku kokeillu 95 ja 98 kulutuseroja? Siis kuluttaako auto miten paljon enemmän bensaa 95:lla?
No itse olen ajellu myös 95:lla ja ei ole mielestäni juurikaan havaittavissa kulutus eroja. 98:lla käy siistimmin ja tuntuis niinku hieman enemmän ois potkua, muuta eroa en ole havainnu.

mystinengalant sanoi
gdi:kään ei käy paikallaan tyhjäkäynnillä laihaseoksella ees. Muutenkin noi gdi-laitteet näyttäs aina "savuttavan" hieman enemmän ku normimoottorit.Carisma + Galant.

Itsellä ollut aika paljon kränää saada vaihteita kylmänä sisään, erityisesti 2 vaihdetta. :'(
Kyllä tuo GDI käy laihalla myös paikalla vaikka se eco valo sammuukin. Ja ei tuo GDI savuta vaan höyryää enemmän ;) etenkin paikalla käydessä ja aika nopeaa se höyryäminen vähenee kun lähtee maantievauhtiin (olisikohan tekemistä asialla juuri tuon laihaseostoiminnan kanssa). Tuosta laatikosta pakkasella, että minulla kyllä menee pykälät hyvin päälle ja laatikkokin vetristyy yllättävän nopeaa kun antaa paikalla muutaman minuutin käydä vapaalla kytkin ylhäällä tai sitte ajelee menemään niin muutaman sadan metrin jälkeen on jo melko notkea. Itse olen käyttäny Mitsun omia lootaöljyjä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Tasan eka tankillinen tuli vedettyy 95E:llä ja kulutus oli jotain 8,X, tippui sitten melkeen litralla 98E kanssa. Mutta vaikea siitä nyt on mitään huippuvarmaa sanoa.

Kyllähän tuonne juuri huollossa vaihdettiin vaihteistoöljyt ja vanhatki olivat kirkkaat. Ihan samanlainen oli vanhoilla öljyillä. Mitsun merkkihuollot laittaa muuten manuaaleihin kyllä ihan Mobilia. Mobil SHC. Tai näin ainakin taitaa olla Mega-autossa tapana. Laatikon vetreytymiseen menee kyllä aikaa. Mietin että onko kytkimessä jotain mätää tms. Kaverilla on +200tkm ajettu GDI galantti ja vanhempikin, siinä menee tosi letkeästi pykälät sisään (vähän niinkuin vanhemmissa galanteissa). Tuossa on hieman jäykempi lämpimänä jopa, pistin sen "uutuuden"piikkiin, mittarissa on nyt 92tkm.

Miksi se valo sitten sammuu vaikka se käy laihaseoksella? Jännä juttu kun liikkeessä tyhjäkäynnillä valo palaa ja se sammuu ihan heti kun pysähtyy. Muistelisin että ne pakokaasut haisikin vähän erilaisilta gdi-koneissa seossuhteen takia, mutta joo ei kannata välittää valkosesta kaasusta näin näillä keleillä kunhan jäähdytysnesteet pysyvät :D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Mobil SHC. Tai näin ainakin taitaa olla Mega-autossa tapana.
Eli ihan sama kuin kusisit tankkiin..

On sitten AIVAN eri lisäaineistukset tuossa kuin mitsun omassa,ja lähimpänä on Castrolin SMX-S.


Mega-auto,hmm..
Kuulostaa ihan ooppelihuollolta.
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST sanoi
Eli ihan sama kuin kusisit tankkiin..

On sitten AIVAN eri lisäaineistukset tuossa kuin mitsun omassa,ja lähimpänä on Castrolin SMX-S.


Mega-auto,hmm..
Kuulostaa ihan ooppelihuollolta.
Pitääkin laittaa tollasta seuraavaks ton oman kotteron askiin. Ei meinaan ollu vaihdoissa mitään ongelmaa ennen mobilia mitä tohon lyötiin vaihteiston pohjalevyn vaihdon yhteydessä.
Muistaakseni mystinenkin tätä testaili silloin kun vanhat öljyt oli laatikossa.
:eek:fftopic
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Vanhalla koneella tuli koitettua noit löpöjä ja 98 söi n.litran vähemmän.. nyt uudella koneella pelkkää 98ja kulutus on parhaimmillaan ollut 6.5-7.5välillä.. mulla kans moottorin vika valo silloin tällöin syttyy palamaan varsinkin jos ajaa 4.sella 60km/h tai 5.sella joko 70 tai 90km/h. sammuu aina ku polkasee kaasua, eikä oikeastaan tunnu et mitään kummallist tapahtuu. ja mikä tuohon savutukseen tulee, niin ei kyllä mulla ainakin on melkoinen savu kone varsinkin aamulla. toisaalt eipä tuosta koneestakaan ole nyt niin selkoa mikä on mut gdi.nä sen pitäis nyt olla.
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Mietin että onko kytkimessä jotain mätää tms. Kaverilla on +200tkm ajettu GDI galantti ja vanhempikin, siinä menee tosi letkeästi pykälät sisään (vähän niinkuin vanhemmissa galanteissa). Tuossa on hieman jäykempi lämpimänä jopa, pistin sen "uutuuden"piikkiin, mittarissa on nyt 92tkm.

uuen karhee 220tkm ajettu laatikko... :driver
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Ja nyt itseasiassa kun vauhtiin päästiin, niin onkos muut huomanneet noissa gdi.ssä ettei oikein tunnu jaksavan mennä pakkasilla? lähinnä siis tarkoitan sitä kun kolmosella lähtee kiihdyttää, eikä oikein millään meinaa jaksaa kiertää yli 4tonnia? Toinen mikä on nyt tullut niin nelosella ei oikein tunnu vääntöä olevan. helpompi varmaan kuvailla tämä niin että tuntuu kuin autossa olis luiston esto.. kaiken pitäis olla kunnossa, mut viisari kun vetää yli -6 niin alkaa tälläinen??
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

mystinengalant sanoi
Kyllähän tuonne juuri huollossa vaihdettiin vaihteistoöljyt ja vanhatki olivat kirkkaat. Ihan samanlainen oli vanhoilla öljyillä. Mitsun merkkihuollot laittaa muuten manuaaleihin kyllä ihan Mobilia. Mobil SHC. Tai näin ainakin taitaa olla Mega-autossa tapana. Laatikon vetreytymiseen menee kyllä aikaa. Mietin että onko kytkimessä jotain mätää tms.

Miksi se valo sitten sammuu vaikka se käy laihaseoksella? Jännä juttu kun liikkeessä tyhjäkäynnillä valo palaa ja se sammuu ihan heti kun pysähtyy. Muistelisin että ne pakokaasut haisikin vähän erilaisilta gdi-koneissa seossuhteen takia, mutta joo ei kannata välittää valkosesta kaasusta näin näillä keleillä kunhan jäähdytysnesteet pysyvät :D
Itse katoin vieressä kun Aineella viimeksi vaihtovat laatikko öljyt ja ei siellä kyllä Mobiileja käytetty. Se gdi valo sammuu ilmeisesti sen takia, kun ei katsota taloudelliseksi ajoksi käyttää moottoria paikalla tai näin mulle on asiaa aikoinaan perusteltu kun itsekkin auton ollessa tuore sitä ihmettelin.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Ja nyt itseasiassa kun vauhtiin päästiin, niin onkos muut huomanneet noissa gdi.ssä ettei oikein tunnu jaksavan mennä pakkasilla? lähinnä siis tarkoitan sitä kun kolmosella lähtee kiihdyttää, eikä oikein millään meinaa jaksaa kiertää yli 4tonnia? Toinen mikä on nyt tullut niin nelosella ei oikein tunnu vääntöä olevan. helpompi varmaan kuvailla tämä niin että tuntuu kuin autossa olis luiston esto.. kaiken pitäis olla kunnossa, mut viisari kun vetää yli -6 niin alkaa tälläinen??
No ei mulla ole kyllä tuommosta ominaisuutta ollu tämän melkein 10 vuotisen yhteistaipaleen aikana. Nyt ei vain tuon kampiakselimen asentotunnistin kiukuttelun takia viitsi kokeilla kiihdyttää oikein reippaasti, kun pyrkii auto lyömään vikavalon vilkkumaan tauluun ja lyömään hommat läskiksi ;D
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Sellanenki on ollu mielessä, että jos oli rahoota niin laittasin auton pelkästään kesäkäyttöön. Ei siks, että on jotenkin huono ajettava tai muuten kehno talviauto. Ihan sitä varten, että säilyis. Facelifti EA ns. suomiautona voi olla aika harvinainen ja kiva peli joskus 20-vuodenkin päästä.
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Blizzard^ sanoi
Ja nyt itseasiassa kun vauhtiin päästiin, niin onkos muut huomanneet noissa gdi.ssä ettei oikein tunnu jaksavan mennä pakkasilla? lähinnä siis tarkoitan sitä kun kolmosella lähtee kiihdyttää, eikä oikein millään meinaa jaksaa kiertää yli 4tonnia? Toinen mikä on nyt tullut niin nelosella ei oikein tunnu vääntöä olevan. helpompi varmaan kuvailla tämä niin että tuntuu kuin autossa olis luiston esto.. kaiken pitäis olla kunnossa, mut viisari kun vetää yli -6 niin alkaa tälläinen??

Eipä ole täälläkään huomattu vastaavaa. Aivan normaalisti jaksaa vetää ja vääntää +25 kuin -25asteessa.

MitsuMi sanoi
Se gdi valo sammuu ilmeisesti sen takia, kun ei katsota taloudelliseksi ajoksi käyttää moottoria paikalla tai näin mulle on asiaa aikoinaan perusteltu kun itsekkin auton ollessa tuore sitä ihmettelin.

samaan aivoriihen lopputulokseen olen itsekkin päässyt tuon gdi valon elämästä...

ST sanoi
On sitten AIVAN eri lisäaineistukset tuossa kuin mitsun omassa,ja lähimpänä on Castrolin SMX-S.

Eli ymmärsinkö oikein, tuo Castrolin SMX-S on lähimpänä mitsun omaan lootaöljyä ominaisuuksiltaan?

Tietää vaan mitä laitetaan tammikuussa laatikkoon, samalla kun tekee isomman huollon autoon...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Eli ymmärsinkö oikein, tuo Castrolin SMX-S on lähimpänä mitsun omaan lootaöljyä ominaisuuksiltaan?
Jep.


Mutta sitä en ymmärrä,miksei laittaisi samantien sitten sitä mitsun omaa.

Kuitenkin tuolla Castrolilla litrahinta ~20€,mitsun omalla muistaakseni muutaman päälle 20€/l.

TOSIN,joka merkkiliikkeellähän tuota ei ole hyllyssä,sen takia itsekkin monesti käytän Castrolia.


Ainoa käytännön ero minkä olen huomannut mitsun/Castrolin öljyissä,niin jos pakkasta on alle -10',niin mitsun öljy on vielä notkeampaa,mutta jos tolpastakin lähtee niin eroa ei huomaa.


JA HUOM!
Puhun nyt VAIN MANUAALI-lodjuista,AT-versioissa täysin omat öljynsä!
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST sanoi
Jep.


Mutta sitä en ymmärrä,miksei laittaisi samantien sitten sitä mitsun omaa.

Kuitenkin tuolla Castrolilla litrahinta ~20€,mitsun omalla muistaakseni muutaman päälle 20€/l.

Ainoa käytännön ero minkä olen huomannut mitsun/Castrolin öljyissä,niin jos pakkasta on alle -10',niin mitsun öljy on vielä notkeampaa,mutta jos tolpastakin lähtee niin eroa ei huomaa.

Mä en ollut edes tietoinen mitsubishin omasta manuaaliöljystä, ei tuota castroliakaan saa jokapaikasta. Kertoisitko mikä on varasosanumero sille mitsubishin öljylle?
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

ST sanoi
Mutta sitä en ymmärrä,miksei laittaisi samantien sitten sitä mitsun omaa.

Kuitenkin tuolla Castrolilla litrahinta ~20€,mitsun omalla muistaakseni muutaman päälle 20€/l.

TOSIN,joka merkkiliikkeellähän tuota ei ole hyllyssä,sen takia itsekkin monesti käytän Castrolia.


Ainoa käytännön ero minkä olen huomannut mitsun/Castrolin öljyissä,niin jos pakkasta on alle -10',niin mitsun öljy on vielä notkeampaa,mutta jos tolpastakin lähtee niin eroa ei huomaa.

Jeps, hintaero jos on tuo 2 euro litra, niin säästö ei ole hirveä. Eihän tuota öljyäkään mene kuin 2,2 litraa

Ja uskoisin et JKL:n tiskiltä löytyy. Jos ei löydy niin tilaavat.
 

Myxi

530xdat & Galant_2.5_V6_Avance
Liittynyt
5 Elokuu 2003
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
A:Viivillä on huonot päivät (menkat) B:Kaasuläppäkotelo C:Kampiakselinmen asentotunnistin.

Itse veikkaisin kaasuläppäkotelon asentotunnistinta, varsinkin jos autossa on vanhemman mallinen kaasuläppäkotelo. Alkoiko ongelmat sen jälkeen kun sitä tunnistinta kääntelit...

Itse vaihdoin koko kotelon tunnistimineen, ja tunnistimen itseasiassa kaksikin kertaa kun ensimmäinen oli viallinen vailla takuuta (se onkin sitten toinen tarina). Sen jälkeen ongelmia ei ole ollut.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Myxi sanoi
Alkoiko ongelmat sen jälkeen kun sitä tunnistinta kääntelit...
Ei kun sen kaasuläppäkotelon otin irti ja puhdistukseen sen takia kun kiihdytyksessä noita ihme ongelmia oli. Tarkoitatko sitä tuona läppäkotelon tunnistimena, joka on siinä kotelon oikealla puolella ja jossa on ne + ja - merkit? Itse pidin sitä hetken + puolelle hieman käännettynä, koska ajattelin testata olisko tuo ollu tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttava juttu, mutta kun en tienny tarkalleen mikä se oli, niin palautin sen alkuperäiseen asentoon. Ja vaikka läppäkotelon putsasin ja siitä huolimatta samat ongelmat jatkuivat, niin päättelin, että vika ei mahtane olla siellä. No joka tapauksessa kun saa tuon auton vikakoodien lukuun, niin sittenhän se varmistuu, että mikä siinä ahistaa. Mikä oli muuten sen kaasuläppäkotelon asentotunnistimen hinta, kun sen hommasit? Mistä hommasit uuden mallisen kotelon ja paljonko kustansi?
 

Myxi

530xdat & Galant_2.5_V6_Avance
Liittynyt
5 Elokuu 2003
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Ei kun sen kaasuläppäkotelon otin irti ja puhdistukseen sen takia kun kiihdytyksessä noita ihme ongelmia oli. Tarkoitatko sitä tuona läppäkotelon tunnistimena, joka on siinä kotelon oikealla puolella ja jossa on ne + ja - merkit? Itse pidin sitä hetken + puolelle hieman käännettynä, koska ajattelin testata olisko tuo ollu tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttava juttu, mutta kun en tienny tarkalleen mikä se oli, niin palautin sen alkuperäiseen asentoon. Ja vaikka läppäkotelon putsasin ja siitä huolimatta samat ongelmat jatkuivat, niin päättelin, että vika ei mahtane olla siellä. No joka tapauksessa kun saa tuon auton vikakoodien lukuun, niin sittenhän se varmistuu, että mikä siinä ahistaa. Mikä oli muuten sen kaasuläppäkotelon asentotunnistimen hinta, kun sen hommasit? Mistä hommasit uuden mallisen kotelon ja paljonko kustansi?

Tuossapa kuvassa kaasuläppäkotelo asentotunnistin paikoillaan, sekä TPS erikseen:

tps.jpg


Muistaakseni tuon tunnistimen säätö oikeaan asentoon piti tehdä merkkiliikkeessä MUT:n avulla. TPS:n pystyy muistaakseni mittaamaan ihan yleismittarilla, minulla tuossa käyttämättömässä anturissa oli vikana se, ettei arvo muuttunut taisaisesti, vaan hyppeli vähän miten sattuu, ja alkuperäinen taisi vähän pätkiä.

TPS maksoi jotain 150-200 välillä, koko paketti oli n. 900. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13819.0

Jos jostain muualta kuin Timanttitiskiltä meinaat hankkia, niin huolehdi että takuu on kunnossa...
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Save sanoi
Itse olen huomannut saman ongelman nyt näillä kylmillä... Ajattelin, et johtuu varmaan laatikon öljyista, kohta ajettu 240000, seuraavassa huolossa pitäisi vaihtaa öljyt. Mutta ilmeisesti muillakin on samoja onkelmia, laatikko jäykkä kylmillä?
Itse vaihdatin castrolin mönjät laatikkoon, eipä se kyllä tuohon kylmän jäykkyyteen auttanut. Toki noilla kilsoilla kannattaa vaihteistoöljyt vaihtaa jokatapauksessa.
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Kyllä tuo GDI käy laihalla myös paikalla vaikka se eco valo sammuukin.
Jep, niin tekee, mutta eihän se silloin ekologista ole joten valo pois.
Ja myös toistepäin tuon Eco-valon kanssa, ei se aina ole laihaseoksella vaikka Eco-valo palaakin, silloin sillä vain on mahdollista käydä laihalla, ts. kriteerit täyttyy.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Myxi sanoi
Tuossapa kuvassa kaasuläppäkotelo asentotunnistin paikoillaan, sekä TPS erikseen:

tps.jpg



TPS maksoi jotain 150-200 välillä, koko paketti oli n. 900. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13819.0

Jos jostain muualta kuin Timanttitiskiltä meinaat hankkia, niin huolehdi että takuu on kunnossa...
Juu sama osa mitä arvelin tyhjäkäynnin säätö kampeeksi, kun siinä ne + ja - merkit oli. Pyörii noiden soikeitten reikien matkassa ja minulla oli säädetty se alunperin siihen puoleenväliin ja käänsin testi mielessä hieman plussalle, mutta palautin sen kuitenkin alkuperäiseen asentoon. Timanttitiskillä minulle sanottiin paketin hinnaksi 1490€, mutta oliko tuo 900€ sinun toisessa jutussa mainitsema maahantuonnin ohi tuotu kotelo, jossa oli se asentotunnistin valmiiksi rikki?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

kapsu sanoi
Jep, niin tekee, mutta eihän se silloin ekologista ole joten valo pois.
Ja myös toistepäin tuon Eco-valon kanssa, ei se aina ole laihaseoksella vaikka Eco-valo palaakin, silloin sillä vain on mahdollista käydä laihalla, ts. kriteerit täyttyy.

Tämä olikin kiintoisa tieto.
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

kapsu sanoi
Itse vaihdatin castrolin mönjät laatikkoon, eipä se kyllä tuohon kylmän jäykkyyteen auttanut. Toki noilla kilsoilla kannattaa vaihteistoöljyt vaihtaa jokatapauksessa.

Juu, näin oli tarkoitus tehdä, ja nin myös tehdään.

Ja taidan pidäyttyä Mitsun omissa laatikkoöljyissä.
 

Myxi

530xdat & Galant_2.5_V6_Avance
Liittynyt
5 Elokuu 2003
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Timanttitiskillä minulle sanottiin paketin hinnaksi 1490€, mutta oliko tuo 900€ sinun toisessa jutussa mainitsema maahantuonnin ohi tuotu kotelo, jossa oli se asentotunnistin valmiiksi rikki?

Jep.

Ongelmia näissä on kait ollut suuremmissa määrin vain -99 valmistetuissa, jos siis valmiiksi uuden mallinen kotelo, niin silloin riittänee pelkkä TPS:n vaihto.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

No niinhän siinä sitten kävi, että kaasuläppäkotelo paskana :seina. Sanoivat, että noita vanhanmallisia koteloita voi ehkä korjata. Kotelon vasemassalaidassa (toisellapuolen juuri kuin tuo asentotunnistin) olisi semmoiset haarukat, jotka löystyvät ajansaatossa ja siellä kun tekisi tinauksia, niin voisi ehkä korjautua. Jos tuon systeemin vasemmalta puolen aukaisee, niin onko siinä mitään yllätyksiä, minkä suhteen kannattaa varoa? Närästää niin helvetisti ajatus tuosta liki 1,5k€ koteloon investoimisesta.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Mistä muuten voi johtua, että kuskin penkinlämmitin toimii vaan asennossa: 'low'
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Mistä muuten voi johtua, että kuskin penkinlämmitin toimii vaan asennossa: 'low'
Melkein väittäisin näin tietämättömänä, että jotain häikkää siinä istumien välissä olevassa katkaisimessa. Ei muuta ku katkaisin purkuun ja tutkia mitä on syöny :p
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
No niinhän siinä sitten kävi, että kaasuläppäkotelo paskana :seina. Sanoivat, että noita vanhanmallisia koteloita voi ehkä korjata. Kotelon vasemassalaidassa (toisellapuolen juuri kuin tuo asentotunnistin) olisi semmoiset haarukat, jotka löystyvät ajansaatossa ja siellä kun tekisi tinauksia, niin voisi ehkä korjautua. Jos tuon systeemin vasemmalta puolen aukaisee, niin onko siinä mitään yllätyksiä, minkä suhteen kannattaa varoa? Närästää niin helvetisti ajatus tuosta liki 1,5k€ koteloon investoimisesta.

mulla oli jossai valokuvat otettuna tuosta kun avasin jo ennenkuin mitään ongelmia olikaan tuossa kotelossa ja vahvistin tinauksia.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Jr- sanoi
Mistä muuten voi johtua, että kuskin penkinlämmitin toimii vaan asennossa: 'low'

mulla ei toimi kumpikaan penkinlämmitin kummassakaan asennossa... Oli kyllä jo ostettaessa sen verran nahkeat, että luulisin katkaisijoiden päälle kaatuneen jotain limua tjsp. On vaan aika tiukassa tuo keskilokero, pelottaa että hajoaa kun yrittää irroittaa :-\
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
mulla ei toimi kumpikaan penkinlämmitin kummassakaan asennossa... Oli kyllä jo ostettaessa sen verran nahkeat, että luulisin katkaisijoiden päälle kaatuneen jotain limua tjsp. On vaan aika tiukassa tuo keskilokero, pelottaa että hajoaa kun yrittää irroittaa :-\
No ne katkaisimet kyllä lähtee siitä irti nousemaan, kun ohuella talttameisselillä nostaa kulmasta. Kannattaa laittaa kyllä pehmustetta meisselin kärjen ympärille ettei tule naarmuja siitä. Itsellä kokemusta siitä katkaisimen irroituksesta, kun polttimot siihen vaihdoin. Mutta jos sulla on kummatkin penkit mykkänä ja katkaisimen kummallakin asennolla, niin sulla on lämpövastukset jakkarasta simahtaneet. Mullakin meni takuuaikana molemmista jakkaroista kaikki lämmitinelementit vaihtoon takuuna.
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Harri K sanoi
mulla oli jossai valokuvat otettuna tuosta kun avasin jo ennenkuin mitään ongelmia olikaan tuossa kotelossa ja vahvistin tinauksia.
Joo kyllä kuvia kaivataankin, niin tietäisi mitä alkaa vahvistamaan.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Nytpä toimii sähköantennikin :) onkos muilla ollut ongelmia sen kanssa?
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
onkos muilla ollut ongelmia sen kanssa?
Tottakai on ollu ja oli sen laatuisia ongelmia, että vaihtoon meni koko piiska, kun siinä ne rajoittimet hajos ja jäi pysyvästi rutisemaan :-\
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Tottakai on ollu ja oli sen laatuisia ongelmia, että vaihtoon meni koko piiska, kun siinä ne rajoittimet hajos ja jäi pysyvästi rutisemaan :-\

ei siellä oo rajoittimia, se pysäyttää kun moottorin kuorma käy liian suureksi. Itsellä jäi kans jurraamaan rajattomasti, kun oli muovinen hammasvaijeri kymmenessä osassa kotelon sisällä... Mut ei ollu kallis korjaus :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

nostokurki sanoi
ei siellä oo rajoittimia, se pysäyttää kun moottorin kuorma käy liian suureksi. Itsellä jäi kans jurraamaan rajattomasti, kun oli muovinen hammasvaijeri kymmenessä osassa kotelon sisällä... Mut ei ollu kallis korjaus :)
No nyt alko kiinnostaa. Mites korjasit sen? Mulla on se vanha piiska vielä jemmassa joten vois yrittää elvyttää sitä.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
No nyt alko kiinnostaa. Mites korjasit sen? Mulla on se vanha piiska vielä jemmassa joten vois yrittää elvyttää sitä.

Katotaan jos saisin aikaiseksi tehdä ihan artikkelin aiheesta, tuntuu olevan aika yleinen ongelma :)
 

Myxi

530xdat & Galant_2.5_V6_Avance
Liittynyt
5 Elokuu 2003
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

MitsuMi sanoi
Kotelon vasemassalaidassa (toisellapuolen juuri kuin tuo asentotunnistin) olisi semmoiset haarukat, jotka löystyvät ajansaatossa ja siellä kun tekisi tinauksia, niin voisi ehkä korjautua. Jos tuon systeemin vasemmalta puolen aukaisee, niin onko siinä mitään yllätyksiä, minkä suhteen kannattaa varoa?

Tuollainen sieltä löytyy kun ne neljä ruuvia avaa, jos et jo kurkannut...

klp.jpg
 
M

mikada

Guest
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Juu avasinhan minä sen ja korjasin viankin siitä. Tuosta kuvasta näkee hyvin sen vianaiheuttajankin eli nuo kaksi pientä liimatäppää jolla tuo harmaa kartio on läpän akselissa kiinni ja kun läppää käänsi riittävästi, niin liimatäpät löysäsi ja siitä johtuivat ongelmat.
 

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

Vois avata kans kun tossa vuos sitten repäsin virtajohdon antennista veke.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Yleistä juttua GDI Galantista

juu eli vikahan on siinä että se muovinen vaijeri joka työntää antennia ylös ja vetää alas, menee särki pakkasella... Motonetistä löytyy sopiva teleskooppi mut se vaatii jonkinasteista modausta. Pistän siitä ohjeet jonnekin ja linkin tänne.
 
Ylös Bottom