Ylimaalaus vai vaurioituneiden kohtien maalaus ?

teme

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Tuossa autoa hieman naarmuteltiin päästä päähän, ja kävin svt:llä niin lykkäsivät lapun käteen että oikean kyljen ja konepellin maalaukset ja työt kustantaa vak.yhtiö. Korjauskustannusarvio 811e.

Maalausfirma vakuutti että vaurioituneiden kohtien maalauksen jälkeen kun kiillottavat loput maalipinnat niin ei pitäisi olla mitään eroa eikä huomata että jotkut pinnat uudelleen maalattuja.

Kysymys kuuluukin, kannattaako valittaa svt:lle että vak.yhtiön pitäisi kustantaa auton kokonaan ylimaalaus, vai tyydynkö siihen että maalaavat vaurioituneet kohdat ja kiillottavat loput.

Kokemuksia tämmöisistä ?
 
Mulla celesten oven korjaus arvio samaa luokkaa :-\
ja oli kyl niin haluton yhtiö maksamaan lystiä...
kuluttaja suojamiehen kautta sain sitten rahat...
mut kuluttaja suojamieskin sano että kovaa saa ottaa yhteen että maksavat ylimaalauksen...

ja kyl ammattimies osaa tehdä hyvän työn ei erota korjattua alkuperäisestä, mut vaadi sitten 3 vuoden täys takuu työlle... saattaa olla yhden kesän hyvä ja toisen jälkeen haalistua, tai jopa ruoste lähteä liikkeelle

kuten mulla Gallussa... alkuperäiset(ei pellille hiotut) kohdat kyl kestivät mut kaikki josta oli hiottu&maalattu (sauma kohdat) tuli näkyviin piskoja :-[
 
Itsellä tossa vuosi sitten yks vanhempi mies peruutti kyljen lyttyy. Oli sentäs jättänyt lapun tuulilasiin, että kävi pieni vahinko :) no siitä sitten vaan vakuutusyhtiön kanssa keskustelemaan ja he lupasivat korjata klommon ja maalata oven uudestaan.

Ovipelti siis vaihdettiin uuteen ja ovi maalattiin. Jälki on mielestäni kiitettävää. Mitään eroa ei huomanut toiseen kylkeen. Auton väri vielä musta, joka on vaikein taittaa. Nyt pitäisi tehdä sama operaatio toiselle kyljelle. Nyt vaan korjata etu sekä takaovet. Vakuutusyhtiön arvio oli noin 500e plus sitten bonusmenetykset päälle. Päätettiin korjauttaa ilman vakuutusyhtiötä.
 
Vorot yritti varastaa auton ja samalla kuskin ovi meni maalaus kuntoon.
Ovesta otettiin tietokoneohjelman avulla tarkat pikselimäärät ja on kyllä täysin saman värinen ovi kuin kaikki muutkin. Ei huomaa mitään eroa vaikka mistäkulmasta katsoisi.

Loppujen lopuksi oven maalaus tuli maksaamaan suurin piirtein 800e.
 
Omaakin autoa tuossa vähän paikkailtiin ja eroa ei huomaa ellei tiedä että jotain ois tehty.
Sillon kun ostin auton ja oli muutenkin "vähän" sählinkiä autoliikkeen päässä niin maalasivat koko konepellin ja bensatankin aluetta. Tälle viimeisimmälle maalarille jolle vein auton paikattavaksi (ei autoliikeen maalari siis) iski heti silmään että miksi konepelti on ton värinen vaikken mitään maininnu? Ite en oo sävyeroo huomannu (eikä ketään muukaan) mutta ammattimies on erimies ;) Eli se on niin paljon maalarista kiinni.
 
Vakuutusyhtiöt on aina niin pihejä, että kustantavat bonusten menetyksellä vain vauriokohdat. prkle :mad:
 
Teme paljos sulla omassa vakuutuksessa on omavastuun summa?
 
juu-u mulla on sattunu ton gallun kaa niin hirveesti ettei jaksa ees kirjottaa...voin joskus valaista vaik miittinkissä tilannetta...parasta aikaa on jälleen vak yhtiössä paperit vetämässä ja vika ei ollu taaskaan minun :p
 
ralli art sanoi
juu-u mulla on sattunu ton gallun kaa niin hirveesti ettei jaksa ees kirjottaa...voin joskus valaista vaik miittinkissä tilannetta...parasta aikaa on jälleen vak yhtiössä paperit vetämässä ja vika ei ollu taaskaan minun :p
Mä oon oppinut, että kannattaa käydä pyörällä tai kävellen kaupassa ;D
 
Niin pitäis munki käydä kaupassa vaan pyörällä tai kävellen :) senverta saanut oma Gallu osumaa toisilta viimisen vuoden aikana.
 
Harmi kun Suomessa ei saa asentaa sellasia jenkkiläisiä taxirautoja ympäriinsä. ;D
Tekis kyllä mieli kokeilla mitä katsan pojat sanoo, mutta tuskin hyvää ainakaan . :p
 
Eli nyt meni vaurioituneiden kohtien korjaus, ja ihan nättiä jälkeä tuli, eikä eroa vanhaan maalipintaan ole sävyssä ollenkaan, ainoa minkä huomaa niin vanhassa maalipinnassa pyörrejälkiä, mutta se hoituu ens kesänä myllytyksellä sitten ;)
 
teme sanoi
Eli nyt meni vaurioituneiden kohtien korjaus, ja ihan nättiä jälkeä tuli, eikä eroa vanhaan maalipintaan ole sävyssä ollenkaan, ainoa minkä huomaa niin vanhassa maalipinnassa pyörrejälkiä, mutta se hoituu ens kesänä myllytyksellä sitten  ;)

Joo toi myllytys tekee ihmeitä maalipinnalle :)
 
Takaisin
Ylös Bottom