Jäsenen mystinengalant uusimmat tuotokset

  1. M

    Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

    Pitkästä aikaa ostin Lancerin.
  2. M

    Clubin Ratapäivä - Alastaro

    Kirjoittajalla tapaa vetää käteen hanskat yleensä. :)
  3. M

    Legnumiin voimaa?

    Kannattaa laittaa suoraan se iso, en tiedä saako motonetistä vielä sitä. Tuo ahtojen säätö ei oikein järkevästi onnistu ainakaan vanhalla eculla (osoitteet eivät varmasti tiedossa), joten siihen tarvitset kyllä erillisen säätimen.
  4. M

    Legnumiin voimaa?

    Näyttää joo siltä peltiseltä. Mulla on toivottavasti vielä tallessa se mmcflasher lisäpalikka, joka pitää olla että tuota voi ohjelmoida. Tuossa vanhemassa pysty säätämään seoksia ja sytytysennakkoa ja fuelcuttia pystyi siirtämään pois. Kyllä sieltä ainakin vääntöä saa.
  5. M

    Sytytystulpat VRään

    BKR7EIX (ei -11 malli) 6 lämpöarvo vastavasti tulpasta käy myös.
  6. M

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Merkkiasentaja kertoi äsken että tämä takuu olisi tullut vasta jälkeenpäin eikä koskisi ihan ensimmäisiä autoja.
  7. M

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Tosiaan oli mennyt sellainen seikka ohi että alkupään autoilla ei edes ole sitä akun kapasiteettitakuuta eli siitä on turha edes vääntää....
  8. M

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    Sanoisin että juridinen kysymys jo ja riippuu tasan tarkkaan mitä lukee "akun kapasiteettitakuussa" ja miten sitä lähdetään tulkitsemaan. Myös varsin mielenkiintoinen kysymys koska auton akusta ei käsittääkseni käyttäjä saa virtaa ulos mitenkään. Mutta turha spekuloida sitä tässä sen enempää. :)
  9. M

    Outlander PHEV 2014 ajoakku sökö -vaihto omalla kustannuksella

    On muitakin vaihtoehtoja toki asian ratkaisemiseksi. Jos kukaan ei edellenkään korjaa niin ehkä Dala's EV repair tai sitten apua voi saada lakimielessä tuolta. https://autoriita.fi/ Kuulostaa tosiaan hassulta, että akun kapasiteetti on 80 %, mutta sitä ei voi kukaan käyttää niin asia on fine...
  10. M

    Uusi foorumilla? Esittäydy täällä

    On kyllä käynyt tuuri jos on hyväkorisen löytänyt. Itse jätin vielä säästöön korisarjat jos joskus löytyisi papan vanha. Nuo ovat katoavaa kansanperinnettä. Enää ei ole hyviä näkynyt oikeastaan missään, nettiautossa oli yksi vähän ajettu 2.0.
  11. M

    Aurinkopaneelit

    OT jatkukoon mutta näkisin yleisenä ongelmana sen että sen auton kotilataus on harvoin mahdollista silloin kun aurinkoa saadaan. Sopivan puskuriakun kanssa varmasti mainio. Ja varmaan kesemmällä alkaa saamaan jotain irtikin sopivampaan aikaan :)
  12. M

    Automaatin kierrokset ajettaessa.

    Turbiinin kanssa toimiva automaatti ei jyristä mutta taas joku toisenlainen suorempi välitys alkaa jyristää jos menee liian matalilla kierroksilla. En näkisi vaarallisena tuollaista 1300 kierroksen käyttöä kevyellä kuormalla, silleenhän ne automaatit on maailman sivun toimineet.
  13. M

    Ea Galant gdi moottoriohjauksen säätö/korvaus

    Suosittelisin kyllä tekemään vapaa-ajallaan jotain muuta. Yksi idea voisi olla tehdä turbo 4g64 mutta ei gdi:tä. Siinä GDI- teknologiassa on paljon sudenkuoppia eikä Mitsubishi saanut sitä ikinä toimimaan kunnolla. Sitä vasten etuvetoinen 4g64 evon moottorinohjauksella ja NORMAALILLA...
  14. M

    Outlander PHEV vs. Ampera/Volt

    NYkyisenä hyundai-miehenä en ehkä tuota ioniqqia suosittelisi niinkään. Plugarina huonompi "sähköauto" kuin Ampera. Esim se moottorin käyttö lämmitykseen ei ole hyvä juttu. Kona on selkesti mukavampi ajossa kuin tuo ioniq. Ioniq on sitten sähköautona se "effiency king" varmaan edelleen. Ioniqsta...
  15. M

    Outlander PHEV vs. Ampera/Volt

    Molempia on nyt jälkeenpäin tuotu paljon Suomeen, eihän kellään uutena ole moiseen täällä varaa, huomioiden vielä että joutuu bensaakin ostelemaan. Ampera on ladattavista hybrideistä edelleen ainoita, jotka lähtökohtaisesti syövät akun tyhjäksi ennen polttomoottorin käynnistystä. Mitsussa tämä...
Ylös Bottom