L-200 vm 2017 ja uudempien laturinhihnat vinkuu

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Mulla oli vm 2017 L200 ja siinä alkoi yllättävän nopeaa vainkumaan laturin hihna käynnistäessä auton viileästä. Siihen vaihdettiin uusi hihna ja sekin alkoi vinkumaan aika nopeasti uudestaan. Nyt on vm. 2021 ja ajettu 13 tkm ja tässäkin vinkuu nyt jo hihna. Hihnassa on automaatti kiristin eli ei voi kiristääkkään lisää. Onko muilla näitä ongelmia ja miten oletta korjanneet ne? Onko alkuperäinen hihna huonolaatuinen ja kannattaisi vaihtaa tarvike hihnaan vai onko tuo automaattikiristin liian löysä? Merkkiliikkeessä tuntuvat olevan melko aseettomia tuon ongelman edessä, kun eivät vissiin voi käyttää tarvikehihnoja ja toisenlaista automaattikiristintäkään ei voi laittaa.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Se kiristin ei siihen varmaan mahdottomia maksa, niin siitä lähtisin liikkeelle. Kannattaa myös katsoa, ettei laturin tai minkään muun hihnapyörät erityisemmin vatkaa.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Eihän se maksa, kun on tehtaantakuu jäljellä. Epäilen kuitenkin, että tuo kiristin ei ole rikki vaan se on ominaisuudeltaan liian löysä tai sitten hihna kuluu jostain syystä nopeasti liukkaaksi. Tuo sama automaattikiristin oli tuossa 2017 mallissa sekä tässä nykyisessä 2021 mallissa ja molemmissa hihna alkoi melko vähillä kilsoilla aamulla parkumaan, kun viileästä käynnisti. Sitten kun lämpesi, niin loppui.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Entäs jos siihen suihkuttaa kitkasprayta, nuille on olemassa varsin päteviä aineita jotka lisää pitoa.
Ei kuitenkaan kannata suihkia koneen käydessä, vetää laturiin sitä sumua ja laturi ei siitä tykkää, vanhemmissa tuppas hiilet jumimaan kun tuo tarttuu pintoihin.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Juu kysyin tuosta kitkaspraystä merkkiliikkeeltä ja sanoivat, että ei suositella takuunalaiseen autoon. Tuli vain mieleen, kun teknisiä tietoja katselin, että olisikohan tuo kiristin alimitoitettu tuolle laturille. Noitahan on jossain päin maailmaa ilman start stop toimintoa ja niissä malleissa on huomattavasti pienempi laturi. Olisikohan menty aidan yli sieltä mistä on matalin eli sama automaattikiristintä ei ole päivitetty tähän riskimpään laturiin.
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Halvat ja helpot konstit ekaks eli, pruuttapullosta saippuavettä hihnan selkäpuolelle ja jos kitinä loppuu märällä remmillä ja taas kuivuessaan jos kitinä jatkuu niin sitten katseen suuntaus ohjainrullaan, etsit siihen sopivan laakerin ja vaihdat sen, sama pätee kiristimeenkin.
Laakerit menevät nykyään todella nopeaan finaaliin johtuen rasvan vähäisyydestä niissä.
 
Ylös Bottom