Noniin, Ilotalollahan oli varaosahyllyssä Aeromotiven FPR:n kopio, kävin sen tossa ennen joulua hakemassa ja aikani sitä pyörittelin konehuoneessa ja eihä se ny hyvältä vaikuttanu oikei missää vaiheessa. Ei noita AN -liittimiä vaan saanut mitenkään tuonne mahtumaan.
Itse säätimen oli vähän niinku pakko olla tos iskaritolpassa, siihenki joutu tollasen hässäkän jo tekemään telineeksi. Nooh sit iskikin joku megaluokan influenssa ja tää koko homma jatku vasta tuossa viimeviikolla, kävin hakemassa IKH:lta jotain paineilma tai vastaavia lähtöjä jotka suurinpiirtein sopi vissii ton säätimen kierteisiin ja sain sillä tarvittavaa pelivaraa kun se mutka oli melkei heti säätimen jälkeen.
Ekalla testauksella viimeviikonloppuna akusta pumpulle syötettynä suihkus viina jo heti suutintukilta ja meni fiilikset heti, aivan samantien mies ja valot tallista pois.
No tossa viikolla motit palautu taas ja kävin kokeilee uusiks ja totesin että tukilta tosiaan vuotaa, se oli vaan se laippalähtöön tuleva kierrenippa mikä oli vähä löysällä, sen ku kiristin ni alko tiputtaa viinaa tosta säätimen alta. Se oli sit taas tuon 90 mutkan ja letkulähdön välistä, ei varmaan uskaltanu vetää sitä tarpeeks kireelle. Mutta kun tuossa FPR setissä tuli just sopivia kumitiivisteitä sinne, kun kartio on ihan sama kun AN -liittimissä niin laitoin sellasen ja vuoto loppui.
Noh vuodot ku oli tukittu niin tälläviikolla pääs jo vähä testaamaankin, auton toiminta vaikutti korvakuulolta mahdottoman hyvältä, ja oli ilo huomata että polttoaineen paine nousee ahtopaineen mukaan. Tosin ihan täydellisesti ei tämäkää homma menny, vaikka jousikuorma on ruuvattu ihan pienimmäksi mahdolliseksi niin vielä on alipaineellakin 3-4 bar välissä polttoaineenpaineet. Toisaalta softathan mulla on säädetty sen mukaan myös.
Nyt kun oon testaillut niin polttoaineen paine nousee täydellä luukutuksella sinne 5bar lukemiin ja taitaa jopa mennä jonkun aikalailla rikkalle kun kartat on sen mukaan että ois se 4bar painetta, pienillä ja keskikuormilla on suht hyvä.
Seuraavaksi pitäs oikeastaan miettii että porttaanko ton säätimen paluulähdön että saisin tyhjäkäynnillä polttoaineenpaineet sinne alle 3bar vai enkö vaan tee mitään ja säätelen softalla.
Tossa on joku video ku joku dual walbro man on joutunu tuon tempun tekemään, Galanteissa syy moiseen operaatioon taitaa ehkä enemmänki olla ahdistavahko paluulinja.
Onneks ainakaan näillä pienillä testauksilla tää säädin ei tee sitä samaa ku edellinen että paineet väpättää ja pomppii tasakaasulla ajaessa, eikä myöskään sitä että kylmänä paineet on 1.5bar enemmän ku lämpimällä koneella. Toki tässähän on ihan kalvo, eikä muovilätkä vaan.
Linkki keskusteluun:
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu Harmi että vastustaa, nää on välillä tällaisia... Kuvassa näkyvää Permatexin Supra Blackia en muuten käytä enää edes vähäarvoisimpiin ja helppoihin kohteisiin. Viime aikoina olen käyttänyt Reinzosiliä ja tuntuu pelaavan varmasti joka saumassa...
www.mitsubishiclubfinland.com